[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:01

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:06

Was erg leuk op school
Bianca: heel herkenbaar wat je schrijft. Ik voel me ook vaak heel erg nutteloos. Maar ja, manlief zegt dat dan we niet zo kunnen wonen als ik het werk rondom de boerderij niet zou doen.
Inowa: kun je niet een apparaat huren in de buurt?

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:58

Ik heb een groom die nooit tijd heeft. Ze wil op de kar ons ding doen en dan weer naar huis. Maar is nergens bang voor en pakt alles aan. En een groom die wel genoeg tijd ervoor over heeft maar niet zo goed achterop durft bij de vaardigheid. Omdat je dan niet mag hangen maar passief moet zitten.
Dus 1 voor de dressuur en vaardigheid en 1 voor de marathon. werkt goed.

Ik scheer zelf, ben er niet goed in maar het lukt.
Mooie zwarte pownie gezien op de vorige pagina,lief koppie
en zwart/wit janouk met kleur!! mooi gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:12

Net Ollie lekker onder het zadel gereden in de bak. Doen we eigenlijk veel te weinig want ik vind buiten rijden zo heerlijk :o maar vandaag mooie voltes, wendingen en overgangen gereden links/rechtsom, overgangen galop geoefend (werd ze erg vrolijk van :# ). Droom van zo'n heerlijk rustig galopperende poown onder me en ik dan als soort relaxte cowboy erop meeliften :+ dus daar werken we aan :7

't Is eigenlijk zonde dat met de pony geen dressuur onder het zadel wordt gereden, wedstrijdjes bedoel ik dan. Ze doet het zo goed en dat met zo weinig gerichte oefening. Wou dat ik zo'n pony had gehad toen ik een jaar of 12, 13 was (wij moesten het toen doen met onze Natasja, een kruising draver/arabier gekocht op de Zuidlaardermarkt, zo gek als een deur maar wel erg lief en vreselijk snel =:) ).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:06

Ik dacht nog dat ik je misschien zou tegenkomen vhu, maar gebakt dus. Ik heb op dids een heerlijke ronde gestapt. En nu naar de stad... Kleding nodig..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:30

Ik was er vanochtend, niet in de middag. Ojee.... kleren shoppen .... echt jouw ding hahaha.

Het lijkt me erg moeilijk om niet vrijwillig thuis te zijn. Als het vanuit een keus is is heel anders denk ik. Zou mijn werk niet graag missen, alhoewel ik er soms gek van word :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:31

vhu en aks..fijn gereden ! goed bezig geweest dus..
zoontje heeft vriendinnetje te spelen....gaat prima, maar ik kan er zelf niet zo goed tegen..dus heb me vermaakt met van alles en nog wat..nu best moe..en moet haar straks even naar huis toe brengen...

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:52

Wie gaat er van jullie ook naar Hengelo....
Sgmw 12 - 13 ocktober

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:15

Bianca: kan soms heel vermoeiend zijn, vriendje te spelen. Ik laat ze nu vaak maar gewoon hun gang gaan.
VHU en AKs: lekker gereden

Omdat de springles niet doorging en zoonlief geen afspraken geregeld kreeg met vriendjes, zijn we vanmiddag naar de bioscoop gegaan, naar De Nieuwe Wildernis. Prachtige film, echt vergelijkbaar met Planet Earth (waar we de hele serie van hebben, zoonlief is daar gek op). Ik had geen idee dat we zoveel paarden en herten in Nederland hadden lopen.

Eigenlijk zouden we bij thuiskomst nog met Amerigo aan de slag gaan, maar ik zag het even niet meer zitten, dus paarden krijgen een vrije dag. Morgen maar zien of ik weer puf heb.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:33

Ja die film gaat over de oostvaardersplassen toch. Daar kunnen ze de bezoekers niet meer aan hoorde ik laatst op het journaal. Dat kwam de natuur niet ten goede.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:15

@vhu; ik moest wel.. Had nog maar 1 broek zonder doorgesleten plekken. Enneh.. tja, zonder broek is ook zo wat :')

Maar! Score = 2 broeken en 3 shirts! (en dat voor minder dan 60 euro :)) )

Zonde inderdaad van die bezoekersexplosie in de oostvaardersplassen.. Ik vind het ook maar moeilijk wat ik daar nou van zou moeten denken hoe ze dat daar allemaal zijn beloop laten..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:17

Aks: vind ik ook moeilijk. Aan de ene kant is het een flink terrein. Aan de andere kant zijn het ook best veel dieren. Sommigen zeggen: er zit een hek om dus niet natuurlijk, aan de andere kant: zonder hek gaan er ook dieren dood omdat ze geen voedsel kunnen vinden. Ik hou het er maar op dat ik er niet genoeg verstand van heb om er iets van te vinden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:25

Ik kan me ook in beide kanten vinden :j
En ik zou dus wel 't verstand moeten hebben om er wat van te vinden...

Wat ik overigens kwalijker vind is van die organisaties die de dieren dan moeten euthanaseren als er overschot is en die dan vrolijk aan het publiek lopen te verkopen ''ja, overschot maken wij niet dood hoor, die gaan naar andere gebieden'' yeah right :=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:31

eeuwige jacht velden is ook een gebied niet?

grinnnnn

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:34

Naar heel verre oorden .... ja dat is echt schandalig. Zo van de lieve hertjes en pony's worden verplaatst :\ overigens vind ik het ook altijd weer bizar dat de sentimenten bij de pony's zo hoog oplopen maar bij de runderen / herten veel minder... of bij welke diersoort dan ook.
Ik vind er wel wat van, van de Oostvaardersplassen etc maar dat is ongefundeerd en is gewoon wat ik vind dus echte discussie kun je met mij niet voeren :+ .
Vind het wel geweldige film, prachtig gemaakt (voor zover ik het heb gezien bij dwdd)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:46

De film is echt super goed gemaakt. Prachtige beelden.

Zo, kind ligt op bed, nu met kopje thee op de bank en vroeg erin. Hopelijk ben ik morgen wel in staat om iets met de paarden te doen. Wil zo graag....Maar ja, als je iets gaat doen, als je zo moe bent, lukt het toch niet of niet goed, dus vandaag hebben ze vrij gehad. Vonden ze niet erg haha

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:03

bicci schreef:
eeuwige jacht velden is ook een gebied niet?

grinnnnn

oh ja hoor. Je hoort mij ook niet zeggen dat ik iets tegen scharrel-konik-biefstuk heb :)

Ik vind alleen liegen niet kunnen :))

Lekker koppie thee tine! Hier koffie.. Anders kan ik m'n ogen al niet meer openhouden :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:09

Ik kan niet tegen koffie, ga dan helemaal trillen, heel gek. Bovendien vind ik het vies en krijg ik er hoofdpijn van. Ik drink ook alleen maar kruidenthee, anders kan ik snachts helemaal niet meer slapen (is nu altijd al uitdaging genoeg ;-))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:41

Ik kan tegenwoordig na kommetje koffie gewoon in slaap vallen :\
Alleen die op 't werk.. Dat is net snert, blijft roerstokje rechtop in staan! :wow:

Heb 2 dagen geen koffie op, had allemaal buikpijn, maar dat staat dus los van koffie, want dat was na de 2 dagen nog steeds..

Nou.. Ik ga m'n nestje maar opzoeken :) Nog 2 dagen werken voor de ene baas, dan nog 1 voor de andere baas, en dan is 't weekend :))

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:50

Ik drink ook geen koffie 's avonds, maar das meer omdat ik niet zo'n koffiedrinker ben. Alleen 's ochtends in de pauze ff een kopje, verder lekker thee. Nu dus ook lekker met een bakkie thee op de bank, koekje drbij *D
Vond dat ik dat wel verdiend heb. Paard vond het nodig om alles behalve zn best te doen dus die heb ik na een uur vechten zwaar gefrusteerd weg gezet. Snap niks van dat beest, sinds 2 weken is het (weer) helemaal mis. Zo jammer, elke keer als ie een niveau omhoog moet dan ist ruzie terwijl ze het kán, snápt en ook nog es talent heeft! -:(- _-:( -:(- _-:( FRUSTRATIE!!
Dus de avond maar even afgesloten met het longeren van mn knappe palominovriendje, die maakt je dag weer goed <3
En Viva trouwens ook!! Die heb ik vandaag voor het eerst sinds haar blessure weer zien bokken, en hóóg en hard!! :wow: *\%/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:39

tine: grappig,ik ben vanavond met mijn moeder naar die film geweest(was een verjaardagskadootje voor haar :j )
mooie film

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:40

Goedemorgen
Hier weer een prutnacht achter de rug. Dus vandaag maar weer heel rustig aan doen, want wil vanavond wel half uurtje met Thabor meerijden in de les. Nou ja, willen.... hahah

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:22

@Bicci gaat het een beetje? Sterkte met alles nogmaals :(:)
@Tine waardeloos zeg... lijkt me zo drama als je niet goed kunt slapen / door kunt slapen ... word je inderdaad ook werkelijk doodmoe van. Hoop dat je vanavond wel kunt lessen...

Hier net flink eind gefietst met onze Wiske. Als ik werk komt de hondenuitlaat en wordt ze bij elkaar zo'n 5 x uitgelaten, kortere stukken. Maar als ik niet werk is het dus 3x plus 1x lang. LIefst met de fiets los in het bos vind ze heerlijk. Vanochtend extra lang stuk gedaan, was zulk heerlijk weer. Onderweg flink wat honden tegengekomen die ze dan allemaal uitdaagt om mee te rennen zo grappig.

Straks komt groom en gaan we richting het Brabantse land. Heb leuke route in mijn hoofd, afwisselend landweggetjes en 'straat'. Hoop dat we wat verkeer tegenkomen (wie had gedacht dat ik dat zou zeggen hahaha) en wil proberen stukje galop mee te pakken voor de wagen op paar mooie rechte stukken landweg.
Fijne dag allemaal :wave: en voor wie het nodig heeft sterkte :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:32

Klinkt goed VHU, je hebt er mooi weer bij.

Het is inderdaad flink waardeloos als je zo moe bent en je slaap heel goed kunt gebruiken, dat je dan wakker ligt of wordt en niet meer kan slapen. En dat ondanks de slaappil die ik gisteren heb genomen. Maar goed, ik kan er verder niet zoveel aan doen.

Ik ga zo even stukje huishouden doen en dan weer naar bed. Vanmiddag nog even langs de huisarts voor nieuwe B12 (als ik daar aan toe ben slaap ik ook slechter) en hopelijk vanmiddag zoonlief nog even laten oefenen met/op zijn pony.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:02

goedemorgen..
vhu een rit op de planning en met wis gefietst, de temperatuur is daar ook heerlijk voor.
Tine..niet goed geslapen..hier ook niet zo..ze gingen om 3 uur vanmorgenvroeg al aardappelen laden... :O
royaltjuh..dwars paard....balen is dat..
Bicci.. :wave: :wave: hoihoi..hoe gaat het ??
Tine naar film geweest.
Aks kleding gescoord. +:)+
oostvaardersplassen heb ik een geheel eigen mening over...daarover ga ik niet eens in discussie..haha.. _O-en ga die mening niet uitdragen..vind ik niet nodig..helpt toch geen biet.

verder..een heel fijne positieve training gehad met de honden..ze deden het supergoed !! erg trots op ze ! *\%/*