Ze heet Ismay Senna, en weegt 4010 gram. Vanmiddag om 17.11 uur geboren
VanHuisUit
Geplaatst: 14-07-11 19:28
Zo dat is een potige dame! Gefeliciteerd met je zusje en nichtje dus Tallechie. Wat lukte niet? Moet je gewoon onderhuids spuiten? Onderhuids is kwestie van slap stukje vel zoeken, vel aantrekken/optillen, spuit er in (beetje snel), beetje terugtrekken en voorzichtig spul inspuiten, rustig aan anders dan doet het zeer / vloeit het niet makkelijk weg en zit je met een 'bult'. Heeft de DA het niet voorgedaan? Bij spier even in spier knijpen/glad oppervlak krijgen, paar keer tikken, dan pats naald erin jassen en ook weer voorzichtig spuiten. Wel handig als iemand hond vasthoudt want uit zichzelf zullen ze niet stil blijven staan vrees ik
Ja de dierenarts heeft het voor gedaan, ik mocht het zelf proberen, maar dribbel begon te piepen en toen schrok ik en trok de naald er weer uit.
Ik denk dat het wel lukt, maar ik schrik telkens van de hond.
moet inderdaad onderhuids spuiten. Ik had de spuit in het vel en trok de spuit terug maar kwam geen bloed mee en dat moet dus. En toen begon dribbel te piepen en durfde ik niet meer
Gewoon doen. Ik heb geen ervaring met honden, maar heb wel regelmatig pony's gespoten (die van mijn zusje 3x 3 weken! een paar andere 5 dagen achter elkaar). Die vonden het ook niet altijd even grappig, maar als je zelf niet te veel twijfel gaat het best (waar ik in het begin vaak met een hand brokjes en een praam in de aanslag aan de gang ging deed ik ze op het eind los in het land).
VanHuisUit
Geplaatst: 14-07-11 19:40
Je moet hem er inderdaad inprikken, dan eventjes wachten, huid loslaten, heel voorzichtig ietsje terugtrekken, krijg je klein wolkje en dan voorzichtig inspuiten. Het lastige is dat je tegelijkertijd voorzichtig moet zijn en kordaat
VHU, al zou iemand je gezien hebben dat je het even te kwaad had? hoef je je niet voor te schamen hoor.
Tallechie, gefeliciteerd! wat voor therapie volgt dribbel ook alweer?
Nouvel
Geplaatst: 14-07-11 20:23
tallechie, gefeliciteerd! en sterkte met spuiten...
onze hond komt ook net terug van een dierenartsbezoekje... Hij heeft artrose en dat ging het laatste jaar super, maar nu liep 'ie van de week ineens weer heel slecht, dus even na laten kijken voor de zekerheid en zijn halfjaarlijkse spuit adequan erin...
sander_lotte
Geplaatst: 14-07-11 21:01
@ tallechie: gefeliciteerd voor jou en je zus!
@ Nouvel: vervelend dat het terug minder ging met je hond. Onze hond heeft ook wat artrose maar ze heeft er niet veel last van.
Dribbel krijgt verschillende stoffen van mijt ingespoten. Hij is daar allergisch voor en krijgt daardoor jeuk. Nu moet ik eerst om de 2 weken spuiten, dan om de 3 weken en dan om de maand.
Als dit niet aanslaat is er niets meer aan te doen en laten we hem inslapen dus ik hoop dat het aanslaat.
Ja hoop het ook. Anders moet hij aan de prednison en dat ga ik hem niet aan doen.
Ik word hier ook gek van Daan, hij huilt al vanaf 19 uur. Hij gilt / krijst telkens. Temperatuur was 37.4 maar hij heeft ook overgegeven ook door zijn neus
Nouvel
Geplaatst: 14-07-11 21:21
ow getsie, je treft het wel weer, alles tegelijk... is 'ie niet lekker? sterkte ermee...
sl, onze hond heeft er ook heel lang geen last van gehad, maar nu heeft 'ie blijkbaar toch verdraaid of overbelast ofzo, ze konden het niet direct vinden... we hebben maar even nieuwe pijnstillers meegenomen, dan kunnen we 'm er weer even doorheen helpen. verder doet 'ie het nog super voor zijn leeftijd, dus hopelijk gaat 'ie nog even mee!
Enne gefeliciteerd natuurlijk met je zusje en nichtje.
Hond van mijn ouders heeft ook een allergie maar dan alleen in de periode augustus-oktober dan gaat ie wel aan de prednison anders krabt hij zich helemaal open en stikt ie van de jeuk.
lang geleden... veel bijgelezen Vooral het verdriet van Lacuna is me bijgebleven, sjeetje wat een ellende zeg, sterkte ermee hoor, kreeg kippevel bij het lezen en moest ook gelijk aan stalmaatje denken, voor jullie allebei
Het weer zit niet mee, heb afgelopen maandag voor het laatst iets zinvols met Har gedaan, nou ja, dat heeft Peter gedaan ivm het steigeren heeft hij Harley gereden en jongens jongens, het was weer een steigerspektakel van jewelste... Binnen na het op de kar stappen is het na lang wachten en veel geruststellen gelukt om Harley een soort van rustig voor de kar te krijgen (wel nog neusgaten op 'wijd open', witte randjes bij de ogen en een spiertonus als een marmeren beeld, maar 'het' stond stil ) Voeten op zowel de voor- als achterrem en al steigerend en springend is de hele combinatie paar meter opzij gesprongen, maar toen was er rust... dus 'voorwaarts' naar buiten. Na paar rondjes wilde Peter dit buiten ook zo oefenen, maar helaas, hier raakte Harley helemaal over de zeik van en dat is dus niet gelukt, dus vooral lekker voorwaarts gereden (wie had dat ooit gedacht, een Harley die teruggereden moest worden ), hij liep de sterren van de hemel, dat is echt het punt niet... nu hopen dat ie ooit ook de sterren van de hemel 'stil' kan staan Voorlopig hebben we besloten geen kar aan te schaffen. We kijken een half jaar aan met wekelijks lessen en oefenen of het verbeterd en zien dan verder... keep your fingers crossed !!!
Verder goede berichten van het sollicitatiefront... op beide kantoren wederom door naar een volgende ronde Die sollicitatieprocedures zijn op beide kantoren behoorlijk serieus te noemen... daar kom je niet weg met een twee gesprekjes zeg... commissies van vier personen tegelijk staan me nu te wachten, maar ik zeg: kom maar op
Haha, nou, nu het vooruitzicht toch voorlopig is dat mennen wel door blijft gaan, heeft Harley vanmiddag voor het eerst 'nikes' gekregen... ze staan zo stoer (maar jeetje, wat een lawaai als íe nu tegen de staldeur schopt voor een snoepje )
Nee hij is niet lekker, maar geen verhoging. Maar wat het wel is ook geen idee. We hebben hem net druppels gegeven voor zachtere ontlasting en hij is net bij mij in slaap gevallen. Hij ligt nu boven te slapen.
Maisie dribbel heeft het dus het hele jaar. Omdat hij voor huisstofmijt allergisch is en nog voor mijt uit de bomen en struiken. Hij krabt zich ook kaal en heeft duidelijk pijn. Als hij tijdelijk aan de prednison moet vind ik het oke, maar omdat hij het hele jaar last heeft moet hij anders het hele jaar aan de prednison en dat wil ik hem niet aan doen. Ik weet wat voor vergif dat is.
prinsjeh verstandig dat je het zo aan pakt met har en dat het duidelijk aan het stilstaan ligt. succes met solliciteren. Ik ben ook weer bezig maar wil nog niet zo lukken
@Tallechie: hopen dat Daan lekker doorslaapt en morgen weer fitter is! Zielig voor Dribbel Komt met solliciteren vanzelf wel weer goed, het is gewoon niet de beste tijd ooit op de arbeidsmarkt, maar volhouden
VanHuisUit
Geplaatst: 14-07-11 22:47
Wat nog 2 nachtjes PrinsjeH? Ben niet nieuwsgierig top van je sollies! Gaat echt goedkomen met Har hoor, als hij weet dat het geen zin heeft, wat het dus niet heeft bij P want die gaat gewoon een kopje koffie drinken op de bok met een huppelend paard ervoor, houdt hij er vanzelf mee op (ik bedoel, Harley igaat zich echt niet suf springen als het hem niets oplevert, het levert hem niets op want hij moet toch blijven staan, dus houdt hij er echt vanzelf mee op. Eerst zal hij dat binnen gaan doen, en je zult zien buiten gaat ook lukken .
Zo mooi net een prachtig side pull hoofstelletje gekocht van Marylot (=endurance merk) lekker gifgroen als ik nu een paardje weer mag gaan beleren doe ik het ook op mijn eigen manier dus bitloos onder het zadel ga ik wel proberen. Voor buiten rijden veel lekkerder en zeker als we ooit weer endurance gaan doen (jullie horen het, de ambitie blijft, ach ja, het houdt je van de straat ). Vind haar heftig reageren op het bit en ik denk echt dat ze gevoelig genoeg is voor side pull. Dus we gaan het gewoon proberen. Anders kan ik er altijd nog een bit in hangen, zo is dat hoofdstel wel ontworpen dus geen weggegooid geld. En ik vind ze zo gaaf
Met mennen denk ik er niet eens over hoor, bitloos, dus wees gerust iedereen Nou ik zal morgen wat minder l*llen zeg op bokt.... welterusten allemaal
Smickey2011
Geplaatst: 14-07-11 22:54
hihi VHU... had je 't gehoord van de koffie... ik stond echt met m'n oren te klapperen, dacht dat 't een geintje was, maar werkte echt supergoed!!! en helaas werkt zoiets alleen als je zelf beschikt over arsenaal aan kennis en kunde he... dat heeft P wel en wij (nog) niet, dus we gaan niet lopen sukkelen, gewoon de ervaringsdeskundigheid gebruiken die op stal aanwezig is
maarreh... nog 2 nachtjes... en dan word ikkie jaartje ouder weer Kom je ook taart eten zaterdagmorgen???
Ben benieuwd hoe bitloos werkt bij Bente, jouw kleine vriendinnetje Ze heeft trouwens weer een buurman met een iniminibuurtje... Weet niet of dat zo blijft, maar vanmiddag was stalletje gezellig vol
Veel plezier morgen (niet op bokt) haha, trustuh!!!
happytime
Geplaatst: 14-07-11 22:55
mensport lees ik ook,ene vind ik beter dan de andere(die over hongarije vond ik 3x niets aan) bit was ik vanaf het 1ste nr lid van,maar jaren geleden opgezegt, vond dezelfde dingen steeds weer terug komen. die daan....hoop dat hij lekker slaapt. harley weer stout een hond die een prik moet,maar piept en baasje durft dan niet meer. en verder vergeten, sorry heb net water moeten hozen....liters water, anders zou ik morgen 3 paarden aantreffen in aqua-stallen! tjonge wat een werk, we hebben wel erg gelachen,alles nat,sokken,broeken allen de regenjassen waren nog droog
Smickey2011
Geplaatst: 14-07-11 22:57
hihi happytime... aquastallen *proest 't uit* hier in tuin is dak van party tent ook veranderd in soort van zwembad... nu nog een trapje met duikplank ernaast zetten .. edit: o ja, ik heb abo op ros en koop soms los de bit of ander paardenblaadje... vind 't vooral gezellig om te bladeren in de bank.