[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:24

Haha nou dan zal ik die ene PB wel verkeerd gelezen hebben. :')

Jenkins, ik las bij jou dat jij een Bertha tuig wilde ? Ik zou hem je niet zo gauw aanraden voor een kleine shet tenzij je een hele grote shet hebt! Ik kocht het tuig omdat men beweerde dat het voor mini's van 70 cm en amerikanen geschikt zou zijn, nou mijn Buck van 83 cm paste het tuig zeer slecht ik heb overal heel veel gaten moeten bijprikken had enorme vlappen leer over en het tuigje schoof bij mijn andere pony die kreeg er wonden van.

Op een pony van een meter zou het wel goed passen denk ik!
Top kwaliteit leder is het niet (duns word snel flubberig) maar borsttuig is wel onderlegt die vond ik wel erg mooi!

Eigenlijk mogen we niet klagen voor 200 euro voor een tweespan tuig, hoe maken ze het ? leuk om uit te proberen zo iets of je ponys het bijv wel leuk vinden, maar het echte werk zou ik een wat luxer tuigje nemen. :)

Inmiddels heb ik een Zilco tuig en echt, ik wil niet anders meer!!

Evelinee_

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:38

Gezellig dat je weer mee komt kletsen! Hoe gaat het met je tweespannetje?

Ik heb deze week heerlijk meivakantie gehad, en ik moet eerlijk zijn, ik heb nog niet gement(schaam,schaam) Ik heb heerlijk mn E-pony onder het zadel gereden, en ik heb heel veel gewerkt!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:46

Ik heb geen tweespannetje meer, de nieuwe pony maakte het leven zuur van Buck terwijl hij juist een nieuw vriendje voor hem moest zijn ivm het overlijden van zijn maatje in julie 2009. Zelfs in tweespan was het bitchfight, hij vloog op hem af als je niet goed bleef opletten. Mijn ruintje werd heel nerveus ik heb toen de pony op marktplaats en speurders gezet week later was hij weg. :)
Ik ga er ook niet weer naar opzoek, heb zelf reuma en als ik tweespan rijd moeten ze erg braaf zijn (niet trekken / sterk) en ik heb wel ondervonden dat ze nooit meer zo licht en makkelijk worden als dat Jack & Buck waren. Ja het zou wel kunnen met een hoop tijd maar ik hou het bij het geen wat ik nu heb. :)

Sinds Buck nu op een pension stal staat heeft hij echt een hele hoop bekijks om zich heen grote paarden en ponys etc, hij begint een stuk beter in zijn velletje te zitten en staat samen met mijn haflinger x appaloossa gaat super zo. :)

Als ik foto's in het land wilde maken kreeg ik alleen dit, tja dat ging me tever. :) http://www.mijnalbum.nl/Album=DGSOTLJI

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:50

ik dacht al aan je foto's te zien van hey die staat ergens anders.
Want je had eerst meer foto's van op een weiland :P

Erg jammer dat het niet klikte.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:52

Ja ze staan op een pensionstal sinds 1,5 maand ongeveer! Er kwamen ezels bij op het andere land en die grond daar werd het mest niet opgeruimd is veelste groot daar (5 hectare!) en daarom werd de risico op hart en longworm (ivm de ezels) nog groter voor mijn ponys.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:10

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:11

Je kan ook bij Fugers halen Kim, daar hebben ze 1,10 heb ik hem ook vandaan voor me sulky.
Is een 14 euro ofzo dacht ik, heb je geen verzendkosten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:17

ga ik daar binnenkort eens kijken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:19

Pff weer veel gelezen... Goede resultaten van tine, Jenkins die het zadel toch mag terugsturen en een tuig heeft gezien.
Persoonlijk zou ik niet voor zo een goedkoop tuig gaan. Om Romeo te beleren heb ik een tuig van 150 euro gekocht, maar dat was eigenlijk niets waard. Het was prima om een groene pony mee te beleren, maar meer ook niet. Met het beleren zijn eigenlijk geen problemen geweest, dus heb ik in maart besloten om wat meer geld uit te geven aan een nieuw Zilco tuig. Ik denk er hetzelfde over als Buckje: ik zou nooit meer iets anders willen! Het is zeker zijn geld waard!

@ Buckje: je zei "ik heb wel ondervonden dat ze nooit meer zo licht en gemakkelijk worden als dat Jack & Buck waren", maar je moet blijven hopen. Alles kan nog ;) Wie weet kom je het perfecte tweespanmaatje nog tegen!

Wat me hier de laatste tijd wel meer en meer opvalt, is dat veel mensen hier een lichamelijke beperking hebben. Gisteren las ik van VHU over haar knieën, nu Buckje dat reuma heeft, ik met mijn versleten rug, en ik denk dat er nog wel zo zijn in dit topic. Buckje kan jij wel nog rijden ohz met reuma?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik écht blij ben dat ik Romeo aangespannen heb. Toen ik aan velen vertelde dat ik moet stoppen met paardrijden, kreeg ik van iedereen de reactie: "Oh wat jammer dat je Romeo moet verkopen!" Ik snap niet dat veel mensen niet begrijpen dat er ook meer kan dan erop zitten... Krijg wel stilletjes aan genoeg van die k*treacties, dat het nog maar in hun opkomt dat ik Romeo zou verkopen |o Zelfs als ik van de dierenarts te horen zou krijgen dat Romeo niets meer mag doen buiten grazen, zelfs dan zou hem niet wegdoen! Hij blijft tot zijn dood bij mij, maar blijkbaar wil niemand dat snappen...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:28

ook hier zal dat zo zijn.. rivaldo is en blijft me maatje!
Klopt, ik ga vrijdag voor mijn handen.. lijkt net of er een ontsteking in zit of mijn gewrichtjes niet echt lekker gaan.. heb er veel last van en stal uitmesten doet ook best pijn.. Gelukkig heb ik vlas scheelt een hoop. Vandaag hadden de kindjes met een meisje op stal heel snieki mijn stal gedaan.. vond ik zo lief.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:31

Ik mankeer (nog) niets. Kom wel eens bont en blauw thuis zodat ik er echt niet aan denk om er op te kruipen. Alleen m'n schouder lag een beetje in puin, maar die doet het weer aardig. Ribben zijn wel een gevoelig punt, die doen gewoon altijd zeer na een ongeluk, soms een beetje, soms heel erg.
Ik krijg alleen de vraag waneer ik een echt paard ga kopen :+.

Trendy is vandaag verkocht. Word rijpony voor 2 meiden en menpony voor opa. Hoop dat ze er veel plezier van hebben. Het is ook een super pony, alleen niet voor mij (we doen niet anders dan botsen, zelfs na 4 jaar, dus denk dat ik wel hard genoeg geprobeerd heb).

Kan ik me nu weer lekker storten op m'n veulens, op Lotje en straks op het tandem rijden :).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:38

fijn dat ze zo'n huisje heeft gevonden :D..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:39

sander_lotte schreef:
Pff weer veel gelezen... Goede resultaten van tine, Jenkins die het zadel toch mag terugsturen en een tuig heeft gezien.
Persoonlijk zou ik niet voor zo een goedkoop tuig gaan. Om Romeo te beleren heb ik een tuig van 150 euro gekocht, maar dat was eigenlijk niets waard. Het was prima om een groene pony mee te beleren, maar meer ook niet. Met het beleren zijn eigenlijk geen problemen geweest, dus heb ik in maart besloten om wat meer geld uit te geven aan een nieuw Zilco tuig. Ik denk er hetzelfde over als Buckje: ik zou nooit meer iets anders willen! Het is zeker zijn geld waard!

@ Buckje: je zei "ik heb wel ondervonden dat ze nooit meer zo licht en gemakkelijk worden als dat Jack & Buck waren", maar je moet blijven hopen. Alles kan nog ;) Wie weet kom je het perfecte tweespanmaatje nog tegen!

Wat me hier de laatste tijd wel meer en meer opvalt, is dat veel mensen hier een lichamelijke beperking hebben. Gisteren las ik van VHU over haar knieën, nu Buckje dat reuma heeft, ik met mijn versleten rug, en ik denk dat er nog wel zo zijn in dit topic. Buckje kan jij wel nog rijden ohz met reuma?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik écht blij ben dat ik Romeo aangespannen heb. Toen ik aan velen vertelde dat ik moet stoppen met paardrijden, kreeg ik van iedereen de reactie: "Oh wat jammer dat je Romeo moet verkopen!" Ik snap niet dat veel mensen niet begrijpen dat er ook meer kan dan erop zitten... Krijg wel stilletjes aan genoeg van die k*treacties, dat het nog maar in hun opkomt dat ik Romeo zou verkopen |o Zelfs als ik van de dierenarts te horen zou krijgen dat Romeo niets meer mag doen buiten grazen, zelfs dan zou hem niet wegdoen! Hij blijft tot zijn dood bij mij, maar blijkbaar wil niemand dat snappen...

Blijven hopen heb je gelijk in, maar ik ben inmiddels al een stuk of 4 ponys verder allemaal voor bij Buck in tweespan, de 1 was een hengst had ik geruind en maakte Buck stuk... de andere had gebrek, Pako klikte dus niet met Buck. Inmiddels sta ik op een pensionstal omdat dit voor mij lichamelijk makkelijker is en ik een stuk meer van mij ponys geniet zo, ik hou het nu ook bij Buck mijn schaapmakke maatje die ik al bijna 5 jaar heb, en mijn haflinger x appaloossa van 9 mnd. Met haar treffen we wel al voorzorgmaatregelen, grondwerk ze moet wel makkelijk blijven gezien mijn lijf. Ik kan namelijk niet elke dag trainen ik kijk met de dag en hoe ik me voel. Dat is ook de reden waarom ik geen wedstrijden rijd.

Om te antwoorden op jou vraag, ik mag al jaren niet meer rijden onder het zadel dat is dus ook de reden dat ik men zo kan ik toch met mijn hobby bezig blijven. Let wel... ik heb een haflinger ruin gehad, die zowel onder het zadel liep als voor de wagen had hem samen met mijn vader maar heb hem verkocht omdat hij veel te sterk voor me was met mennen had ik gewoon kramp of schoten mijn vingers uit de kom ook van de reuma (vergroeit).

Maar ik kan maar 1 ding zeggen, je leven stopt niet als je niet meer mag paardrijden maar vele in dit topic zullen wel begrijpen wat ik bedoel!!
Ik ben dus ook jaren geleden begonnen met het mennen, en heb er ontzettend veel lol in! Welliswaar moet ik het met kleintjes blijven doen maar dat maakt voor mij geen problemen, geniet van wat je hebt!! Dan komt het goed. :)
Laatst bijgewerkt door Buckje op 08-05-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:46

Ik kan het niet mooier zeggen buckje!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:47

Hier is inderdaad ook de gezondheid niet ok. Maar kan gelukkig nog wel rijden ohz. Tuurlijk kan je nog mennen als je niet meer kunt rijden, maar ohz is gewoon ook erg leuk.

Quincy staat hier al op pensioen, en als er ooit iets met de andere 2 is gaan die ook pas het erf af als ze dood zijn.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:51

ooh jeetje buck! wat ontzettend jammer dat het niet klikte! ze zijn zo identiek aan elkaar! maar ik snap inderdaad dat je dit niet wilt, je moet er zelf ook van kunnen genieten! Ik hoop echt dat je later toch nog een leuk tweespan maatje vind, die inderdaad lekker rustig zijn dan!

oh fijn dennis! Volgens mij zijn dat te beste tehuizen waar je zo een beestje kan plaatsen! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:00

Heftige foto's Buckje! Doet me denken aan hoe Traffor en Simba met elkaar omgingen. Hier voorlopig ook even geen tweespan uitprobeersels meer :o

Ik heb ook altijd gezegd het maakt me niet uit wat ook al heb ik een mini waar ik alleen nog maar mee kan wandelen / voor mijn part in een rolstoel maar de paarden / pony's blijven :j Het leuke vind ik wel met die ukkies dat als je er veel mee doet je ze des te meer weet te waarderen.

En het fijne is natuurlijk wel dat je afhankelijk van je eventuele beperking voor pony / paard / temperamentvol of rustig kunt gaan. Als je geen beperking hebt is het geheel je eigen keus maar mocht je toch een beperking hebben is het toch geweldig dat er nog zoveel keus is :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:08

Mijn geest wil vaak meer dan mijn geest wil. Ik heb dit jaar even geen menles ga volgend zeisoen wel weer om mezelf even te sparen.
De grote mannen met hun paarden namen mij altijd heel leuk op in de groep en soms ruilden we even om ik hun paard, hun mijn mini geweldig
gezicht.

Ag het is al een hele eer dat we lekker met de knollen bezig kunnen wezen!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:10

Ik vroeg mij af, dacht er al een tijdje aan:

Wie lijkt het allemaal leuk om deze zomer een weekje of weekend met aanspanningen naar een mooie plek in NL te gaan

Mij leek het erg leuk om met verschillende aanspanningen een paar tochten te maken in een mooie omgeving.
Iedere aanspanning is natuurlijk welkom, ook voor mensen buiten het topic die ook graag mee willen.
Het leek mij eigelijk erg leuk aangezien ik waarschijnlijk niet op vakantie ga en toch even lekker er tussen uit wil gaan.
Mij leek het volgende erg leuk om te doen:

Dagtochten met de kar
Barbequen
Picknick in het bos tijdens de stop met de aanspanningen
Op een camping of voor de mensen die dit niet lichamelijk aan kunnen op een andere manier mag natuurlijk ook ;)

Kortom alles is mogelijk, gewoon een leuke niet al te uitgebreide vakantie ala meeting 8-)

Mochten mensen het leuk vinden om een paar daagjes er op uit gaan naar een mooie omgeving zal dat natuurlijk heel leuk zijn :D
Ik denk dat napie (en meerdere) wel mooie omgevingen kennen. Ik weet wel plekken zoals de veluwe, maar dat is een groot begrip hihi..
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 08-05-10 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:15

ik zal zo even bijlezen, maar zal wat minder typen heb vanochtend auto ongeluk gehad en nu hand gebroken.

moet minimaal 4 week in gips. menweek moet ik dus ook afzeggen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:16

Jeetje, op je hand na verder wel alles goed afgelopen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:17

He verdorie tallechie, doe maar rustig aan!
Heel veel sterkte en beterschap

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:18

sterkte tallechie..

heel veel beterschap

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:29

Zo das balen zeg !!! Veel beterschap.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:36

Tallechie, heel veel sterkte. Je hebt ook wel de ene ellende na de andere zeg. Volgens mij heb je nu wel meer dan genoeg gehad, zou leuk zijn als je nu eens wat positieve dingen mag meemaken.