[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:07

Mijn instructeur rijdt 5 grote wedstrijden per jaar (van die meerdaagse) klasse IV en af en toe nog wat in-outdoor (dwz doet zijn vrouw) en dat vind ik al een heel gedoe moet ik eerlijk zeggen :o
Vind ook dat ik dan nogal wat vraag van mijn groom, ben allang blij als ik zo eens in de twee weken iemand heb die met me mee op buitenrit wil en zo tussendoor nog wat andere mensen zoals Aks die bij willen springen.
Maar goed ben ook maar goedwillende recreant.

Donderdag kan groom weer mee, nu dus al weer zin in :D

Moet wel zeggen toen ik gewoon onder het zadel reed en nog jong en jeugdig was gingen we ook gewoon elke twee weken soms zelfs elke week op wedstrijd, niks geen moeite mee, maar met gezin en een man die niet pony's/paarden als hobby heeft is het toch anders.

Wat niet wegneemt dat we er veel plezier van hebben (en daar gaat het toch om).

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:10

grooms is altijd lastig. Maar ik heb een groom voor de dressuur/ vaardigheid en een andere voor de marathon. Dus dan hoeven ze allebei maar 1 dag mee. Dat scheelt weer.
Ik zal er ook niet veel starten hoor,dan krijg ik ruzie thuis denk ik. Alhoewel vriendje lief het toch allemaal wel heel leuk vind nadat we in duitsland waren..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:17

M en ik groomen bij elkaar en zijn even fanatiek, dus dat is makkelijk :D . Allebei niet de jongsten meer, maar het voordeel is wel dat mijn kinders inmiddels ouder worden en in goed overleg over één of twee jaar best een nachtje zonder ouders thuis kunnen blijven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:17

Manlief is tegenwoordig de groom, dus dat maakt hier niet uit. Hij was toch al mee. Alleen voor zoonlief is het daardoor wel anders geworden, maar die wordt steeds ouder, en is vaak zelf de hele dag weg (spelen met wedstrijdvriendjes).

Rembrand was vorig jaar ook groen hoor. Ik had een marathon clinic gedaan van 1 middag, en toen maar gelijk in het diepe gesprongen, omdat de oefenmarathons die op de agenda stonden niet pasten in onze agenda. En al doende leer je steeds meer. Volgens mij heb ik nu 7 keer een marathon gestart.

Indoor heb ik nog nooit marathon gedaan, ik vind Rembrand daarvoor te groot. Maar dit jaar gaan we in district noord minimarathon organiseren, dus ik ga het maar eens proberen met Amerigo. Geen idee hoe dat gaat, hij wil nog wel eens flippen als hij enge dingen ziet, dus kan maar zo zijn dat we helemaal niet bij een hindernis in de buurt kunnen komen. Vaardigheid doet hij wel altijd heel goed en vindt hij erg leuk. Maar goed, Amerigo is een kleine pony, is iets heel anders als een groot paard.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:21

Als alles goed blijft gaan wil ik volgend jaar beginnen met oefenmarathons en eventueel klasse 1 beginnen. Als ik dat nog niet zie zitten zal ik wellicht toch een D+V startkaart aanvragen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:41

Zondag start ik in gilze. (neem robijn maar mee) is een vaardigheid-wegtraject-5 hindernissen.

Verder heb ik nu remko gestopt is met mennen geen probleem met groom. Maar anders heb ik
altijd mijn pa nog. 2 daagse doen wij ook niet veel. Miss volgend jaar 3 of 4x.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:53

Toen ik nog mende reden we met z'n 2en. Ideaal, op ene trailer de 2 pony's, op de andere de kar en groomen bij elkaar. Hoe ik dat tzt ga doen weet ik nog niet, hoef ik me nu ook nog niet druk over te maken.
Oh zadel ben ik al jaren voorzien van de meest toffe, betrouwbare en lieve groom. Echt, ik mag zó in mn handjes knijpen!! Het dreigt wel eens 'normaal' te worden, maar wat is het fijn om iemand in je omgeving te hebben die het leuk vind om mee te gaan op pad en waarmee je kan lezen en schrijven.

Pff ik heb verder wel bijgelezen maar m'n hoofd is een beetje moe, dus geen samenvatting sorry!
Ik duik maar mn bed in :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:58

Gilze vond ik nog wat teveel voor Ollie, ze heeft gewoon nog vrijwel geen ervaring in hindernissen en ik ook niet. Denk van het voorjaar wel dat we iets met paar hindernissen aankunnen (hoop dat Rijsbergen dan weer doorgaat, had er 6, vaardigheid en wegparcours). Dacht dat je bij officiële wedstrijd over twee dagen dezelfde groom moet hebben maar dat is niet zo? Anders zie ik wel weer wat perspectief :+

Met Bente wilde ik ook nog graag wedstrijden onder de man rijden maar met Ollie heb ik dat helemaal niet meer. Dus dat betekent dan wel dat je je echt op het mennen kunt richten. Is ook wel weer wat makkelijker in mijn 'denken over wedstrijden' en het trainen van je pony.

Ik hoop gewoon dat we volgend jaar lekker ervaring op kunnen doen zodat we het jaar erop dressuur kunnen starten met tweespan ... :D *\o/* :D

Welterusten Royaltjuh :z hoe is het met jouw kleine knappe poown trouwens?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:04

Hahaha die kleine knappe poown staat nog een paar weekjes in de opfok en kan ik straks naar huis rollen _O- Ze is nogal uh... gegroeid in de breedste zin vh woord :o
Straks lekker op stal, dekentje erop en een beetje opknappen, kan ze na de winter wat gaan doen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:04

@ tine zomers zijn we indd vrij weinig thuis.. maar Tja de grooms kunnen mee doen met het spelletje en hebben een gek die alles betaald en Harry heeft grooms die altijd mee gaan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:05

Bij de SWM's zie je wel verschillende grooms bij de marathon en dressuur/vaardigheid.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:07

Ter illustratie....
Afbeelding

Laten we het erop houden dat ze het goed heeft. Ik kom er regelmatig en ben heel blij met het vertrouwde adresje die er wel goed op let dat ze niet bevangen raakt.

Zo nu ga ik echte tukkie doen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:22

@Royaltjuh ik vind haar zooooo schattig <3 die babyvetjes gaan er straks wel af :j

OK dat wist ik niet van wisselende grooms, dacht dat dat niet mocht.

Mijn instructeur heeft ook vrijwel altijd dezelfde grooms. Als je met zo'n noodgang door de hindernissen heengaat moet je ook wel ervaren grooms hebben, anders werkt het niet.

@Maisie Remko echt helemaal gestopt met zijn eigen mennen? Wat jammer zeg, voor hemzelf dan. Wel erg leuk dat jullie het dan samen kunnen doen de wedstrijden. Weet trouwens echt niet of het zou werken hoor, mijn man en ik op de wagen :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:35

VHU: had ook mijn twijfels of het zou werken hoor, manlief en ik samen. Maar tot nu toe mag ik niet klagen. We zijn het natuurlijk wel eens oneens, maar goed, sinds hij achterop staat, ga ik veel sneller door de hindernissen ~~}> Vwb wisselende grooms is er dit of vorig jaar een reglementswijziging gekomen. Daardoor kunnen mensen ook beter bij elkaar groomen, wat eerst niet mocht.
Royaltjuh: wat een leukerd. Fijn dat ze goed in de gaten wordt gehouden.
Lanouska: Harry is wel goed voor zijn grooms natuurlijk. Maar ik vind het nogal wat hoor, zo vaak van huis. Maar ja, nu ben ik door de week ook alleen. Als manlief door de week thuis zou zijn, is het natuurlijk ook weer anders. Nu hebben we alleen maar de weekenden om elkaar te zien.
Aks: hoe gaat het met je nieuwe baan? Bevalt het nog steeds of houdt je lijf het niet meer vol?

Ohz heb ik nu ook een goede groom, zoonlief. Morgen nog maar even proefje lezen oefenen, want soms gaat het nog wat te snel achter elkaar :list: Maar hij doet zo zijn best.

Nu mezelf een schop onder de kont en naar bed, morgen weer druk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:03

Dan ook jij welterusten Tine, wij gaan ook zo :z

Rembrand was dan wel onervaren in SGMW maar natuurlijk wel heel ervaren in dressuur/vaardigheid plus flink wat menuren in zijn body, scheelt wel heel veel tov totaal groen ding als Ollie of minder ervaren paard als DB. Maar bij jullie is denk ik ook weinig keus mbt de wedstrijden als ik het zo hoor, in Brabant is elke twee weken wel een marathon achtige wedstrijd 'ergens'.

Wij hebben het nu zo dat mijn man 1x per maand een wedstrijd heeft met modelvliegen en ik wil dan 1x per maand iets met poown buiten de deur. Maar denk niet eens dat dat haalbaar is hoor maar goed :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 00:02

Royaltjuh schreef:
Ter illustratie....
[ Afbeelding ]

Laten we het erop houden dat ze het goed heeft. Ik kom er regelmatig en ben heel blij met het vertrouwde adresje die er wel goed op let dat ze niet bevangen raakt.

Zo nu ga ik echte tukkie doen ;)

Hihihi, ze lijkt op romeo, knap en rond :D <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 04:32

Jenkins in een creatieve bui

Afbeelding

{:} al geraden wie dit is? Haha kreeg hem net per pb
Hrb in optima forma

Thanks jenkin hij is gaaf

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 06:41

Hij is gaaf ! Maar dat is toch geen tijd om te bokken Janouk half vijf.... hihi.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 07:03

hahaha ik ben wakker geschrokken van ................iets en toen echt klaar wakker. Dan maar even bokken. :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:05

VHU remko en ik hebben ook wel eens mot op de wagen hoor. Indoors mag mijn pa lekker doen.
Ja of hij helemaal gestopt is weet ik niet maar voor nu even wel. Tuig en kar zijn er nog hoor.
Dus als hij er weer zin in krijgt gewoon even een pony kopen en gaan.

Gisteren nog een rondje gedaan met robin. Inspannen was even spannend omdat meneer
alvast wou vertrekken. Dat moeten we maar weer gaan oefenen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:13

Wat een leuk ponytje hierboven.
Iedereen volop wedstrijden, ik wacht nog even een paar jaar totdat mijn hengst groot is.

Oooo ik heb een blunder!
Begonnen met pony scheren maar apparaat is nu kapot.
Pony ziet er niet uit!
Is hier eventueel iemand die haar zo snel mogelijk kan komen scheren?
Hals, borst is kaal en hoofd is half kaal.
De rest is nog erg behaard, heel lelijk nu.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:13

Goedemorgen

Gave foto <3

Zo even uitmesten, en dan (na verkleden hahah) naar school. We mogen kijken hoe een reken en taalles wordt gegeven. De springles van vandaag gaat helaas neit door. Jammer, want had nog wel even willen oefenen voor de onderlinge.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:22

@Tine: leuk een kijkje in de klas, had Biancao ook laatst, toch?

@Janouk/Jenkins: wat leuk die foto, echt super!

@Inowa: ik ken wel iemand uit Grathem die veel scheert, tegen betaling, uiteraard, pb maar als je haar nummer wilt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:53

Is dat in de buurt?
Ik woon bij Venlo.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:01

goedemorgen..
leuk Tine kijken in de klas, dat heb ik maandag gedaan.
Verder vanmorgen op leuke manier kinderboekenweek geopend in jongste groep 1 en 2..was ook erg leuk !!

nu plafond een stukje gewit..en muur een stukje..verder..schijnt de zon en moet ik nog gras maaien..en...nog te veel om op te noemen.
vind het nog niet echt makkelijk wennen zonder werk thuis zijn...soms voel ik me ondanks dat ik best veel doe..nutteloos... ^) naar gevoel.