[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:16

Gem: wat fijn dat je kar weer terug is.
Bi: al weer plannen om te mennen
Janouk: wat knap _/-\o_
VHU: zo, dat zijn nog eens bedragen. Dat is dan met weidegang of staan ze dan alleen op stal?

Manlief zou de paarden uit de wei halen, terwijl ik zou koken, zodat de heren op tijd naar springles zouden kunnen. Kwamen ze weer terug, ze kregen de paarden niet te pakken. Grrrr, kon ik weer naar de wei. Ik snap er echt niets van. Oke, Rembrand is altijd ondeugend bij manlief. Die twee kunnen niet echt samen. Bij mij is Rembrand ook wel eens stout, maar doorgaans is hem boos toespreken en commando hier (het zijn net honden hahah) voldoende. Toen ik bij de wei kwam, stond Amerigo al klaar (die dus normaal het lastigste vangen is). Thabor moest ik even toespreken, toen kwam hij ook. Maar Rembrand was nog steeds helemaal hyper en liet zich niet vangen. Toen dus maar met 2 naar stal gegaan. Tja, dan krijg je een flipperRembrand in de wei, maar kon er even niets aan doen. Eerst die andere weggebracht en toen weer terug (kom zo wel aan mijn km wandelen). Rembrand had het schuim onder de dekens staan. Dus onderdeken zit nu in de wasmachine, want voordat dat weer droog is als je het in de stal ophangt....

Nou, ik ga nu ook naar manege. Bus zit helemaal vol met oud papier en ik wil even bij de lessen kijken.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:16

VanHuisUit schreef:
Echt knap Janouk B-)
@Smickey dat is ook wel uitzonderlijk hoor, is duurste van hier in de regio. Meeste stallen zijn incl van 250- - 350,- Euro. Maar Chardon is ook 465 geloof ik :oo . Super dat je openingspost gaat doen!

Nou we gaan ons nat laten regenen bij de hockey :evaw:

bij mij voor pony 200,- en paard 250,-
incl volpension, 60x20 buitenbak met van die vrutsels erin, binnenbakje van denk 16x35 , komt zelfde bodem nog in,
binnen poetsplaats volgt nog,
dagelijkse weidegang, in overleg 24/7 of alleen snachts binnen.
ruwvoer somers 2x per dag en swinters 3x
brok/musli 2x per dag
bos op half uurtje stappen
polder om te rijden, dorpen om doorheen te rijden.
1-ige nadeel, kan met kar niet in de wei en bak, niet geschikt voor.
majah, met de kar zit je letterlijk met kwartiertje in t bos, en dan kan je zat rondcrossen.

:D

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:22

@smickel.....ga vanaaf maken voor je :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:07

@Avaluna: nee joh, natuurlijk is dat niet erg, moeten we gewoon niet teveel meer kletsen :+ hahaha. Veel plezier op de vergadering! En ja, wij staan echt mega goedkoop. Is mooi meegenomen, maar wij vonden vooral die 400 meter van ons huis erg fijn plus de uitgebreide weidegang met maatjes :j
@Maisie: Wij moeten ook alles zelf doen, ik betaal zelf wel extra voor buitenzetten, maar zo mogelijk doe ik dat ook zelf, ik ben nogal controlfreak :D Maar is fijn dat je eventueel weet dat het anders opgepakt wordt. Veel plezier op bruiloft vanavond!
@Tine: Ojee, moest je ook nog paardenvanger spelen. Veel plezier op de manege.
@Bic: Goed geregeld bij jou op stal! :j En is goed hoor, zie je stukje wel verschijnen.

Heb net lekker een tosti op. Zo even kijken wat de voorspelling voor vannacht is qua temp. Ik heb de hele week Mick 's nachts een dikker staldekentje opgedaan en overdag een regendekentje met fleecevoering. Maar nu is die regendeken zo zeiknat dat ik 'm opgehouden heb, dan droogt die het snelst. Denk dat ik die vannacht maar zo aan laat, het is toch wat warmer dan begin van de week en hij zit nog megadik in zijn vacht, dus moet wel kunnen.

Nou, nog maar even herhalen voor degenen die het misschien nog gemist hebben: AUB stukje voor vervolgtopic via pb naar mij sturen met 2 foto's en even erbij vermelden sinds welk topic je meekletst :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:19

ben braaf, heb smikkel al ge-pb-t :D :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:27

:D zo blij zo blij zo blij
Stal die ik het liefst wilde (staan paar mensen op of vlakbij die ook endurance doen en paar die mennen *\o/* ) heeft een stal beschikbaar. Ze hebben paddocks voor in de winter en het is een mooie grote stal en ook weidegang maar dat loopt hier nu op het eind (het land is hier heel snel erg nat, we liggen hier in Rotjeknor nogal 'laag'), daar zet ik Bente dan niet meer op. Wel met voerbeurten & corveebeurten en dat vind ik helemaal niet erg, want dan kan ik zelf het voer regelen (vind ik altijd wel fijn :7 ) en blijft het goed betaalbaar. Het is dus op 8 km, vlakbij de hockey (waar ik toch al 3x per week kom), naast mooi stuk bos / land / recreatieplas waar zo'n 35 km ruiterpad omheen gekringeld ligt, mennen dus wel allemaal weg maar goede aansluitingen op fietspaden en wat verkeersluwe wegen, voor Randstad begrippen best goed :D
Heb gewoon echt geluk :):)
Stal is 100,- Euro excl voer en stalbedekking :7 inclusief zal ik op iets van 200,- Euro komen schat ik in. Tel daarbij op dat het mij gemiddeld 170,- Euro per maand benzine scheelt of ik hier sta of in Rijsbergen :$ nog afgezien de vele kilometers op mijn auto ...

@Smickey2011 van mij krijg je het of vanavond of morgen.
@Tine niet schrikken: die hele dure manege heeft geen weidegang :oo ongelovelijk he. Wel super accommodatie voor de ruiter maar paarden moeten in paddocks en dat is pas sinds een paar jaar daarvoor waren er niet eens paddocks.
Wat een gedoetje met je paardenvangerij!
@Gem zo die is weer terug hehe.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-10-12 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:28

:wave:
tine heeft een dwarse kat :)) Die vindt het boerderijkattenleven maar eng

opening voor smickey. Ik zal straks 'ns kijken :)

Oef, ik ben blij dat ik lig..
Vanochtend nog gauw wat afgewerkt en mijn stageplan opgestuurd naar school. Daarna gauw door naar Conferentiecentrum in Hoeven voor opening van het wandelroute knooppuntennetwerk. Daar dacht ik alleen aanwezig te hoeven zijn. Maar ik bleek de ontvangst te mogen doen :P Heel de tijd gestaan. En dat gaat echt niet zo goed met rug...
Maar was wel heel leuk :)
Lekker met felix op en neer getourd :+:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:28

gaaf VHU :))

en qua kosten?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:53

:wave:

klinkt goed VHU

arme aks..... :(:) de rug

super dure stal zonder wei 8)7 vind de wei juist belangrijk!!

micky zal van het weekend even zoeken naar leuke fotos veel te veel keus xD

hier terug 13,5km in 57min :D heerlijk braaf paard!! nu snel eten en douchen

:evaw:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:57

goed getraint al mel..haha

komt goed eind vd maand :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:22

Ben net terug van springles van zoon. Hij deed het heel goed, geen enkele weigering. Draftempo was wel erg traag, maar goed, dit was erg goed voor het zelfvertrouwen *\o/*

Bicci: persoonlijk vind ik bij jou stal wel heel weinig ruwvoer. 3 x per dag vind ik toch wel minimaal en eigenlijk zou het onbeperkt moeten zijn. Maar goed, dat is mijn mening :o
Crazymel: mooie rit gemaakt.
AKs: Leuke avond maar slecht voor de rug :(:) En de kat lijkt inderdaad een binnenkat. Gek beest. Nou ja, hij zal het vast nog wel leren. En anders blijft het een "binnen"kat. Maakt mij niet uit.
VHU: super dat je een fijne stal hebt gevonden. En jeetje, die dure stal :n

Nou, ik ga zoon onder de douche stoppen en daarna lekker bankhangen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:24

vhu, gefeliciteerd met de nieuwe plek voor Bente, dat scheelt je een hele hoop heen en weer gereis !!
super zeg ! en 8 km, dat is niets !
Mel goed bezig.
Aks..veel te veel gestaan, niet goed voor je rug....
smickey mooie samenvatting _/-\o_ ...lastig altijd met deken op, deken af....gedoe vind ik het..
janouk zelf pc geinstalleerd, top van je ! _/-\o_
tine. heeft weglooppaarden als ze vanuit de regen heerlijk binnen mogen komen...maffe dieren !

nou...trusten voor straks, en veel plezier dit weekeinde allemaal :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:26

Nou, naar binnen/huis betekent doorgaans aan het werk ~~}>

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:27

@tine, als je ziet hoeveel het is per keer, en dat het op de wei dus ook onbeperkt gras happen is,
valt het met weinig wel mee hoor.
overigens, ik heb nergens op geschreven dat het onbeperkt ruwvoer was.
ze staan op stal nooit stil met hun mondje, dus kan je nagaan.

de mijne loopt nu trouwens 24/7 buiten nog.
en ook op de wei krijgt hij hooi er nog eens bij.

edit, zie nu pas goed dat jij dat ook niet beweert :o
excuus Y;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:38

Geen probleem ;)

Veel paarden krijgen helaas nog steeds veel te weinig ruwvoer, dus als ik lees 2x per dag, dan heb ik zo mijn twijfels. Maar als het zoveel is dat ze de hele dag staan te eten, dan hoor je mij niet meer :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:43

kan me je reactie wel goed voorstellen hoor :))

breezer heeft (helaas) 3 maanden op een stal gestaan vlakbij, letterlijk 10minuten fietsen,
maar viel er een goede 30kg af in die periode...
en nee, hij was niet ziek..
dat heet ruwvoer gebrek..
hij kreeg er 2xpd kilo brok...
normaal word die daar echt onhandelbaar van, van zoveel brok.
en toen wassie er toch niet lekker bij..
gelukkig kreeg ik door hoe het zat, en heb hem toen de stalhouder niet van plan was te veranderen, hem binnen een paar dagen verhuist en woont ie nu al 1,5 jaar op deze plek.

weer helemaal netjes op gewicht etc...

mag wel zeggen, dat ik als een soort jachthond let op wat ie wel en niet krijgt,
zeker na die 3mnd ervaring :s

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:48

Bij ons krijgen ze maar 1x per dag ruwvoer..
Maar dan wel zoveel en in slowfeeders dat ze eigenlijk nooit zonder staan. En als het hooi al op is kunnen ze kantjes maaien en gras snoepen..

Daarop blijft zelfs tengere wish een lekkere dikke mop :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:49

Knappe Wish! En knappe Akshay, stoerrrrr! En dan nog een knappe zoon van Tine, doorzettertje! Bicci aan de slag met uitleg over ruwvoer }:0

@Bicci vwb kosten, zie post paar postjes terug. Ik ben zo'n 30% goedkoper uit, qua stalling. En dan reken ik niet de kosten voor auto.... Maar dan wel voer/corvee diensten en geen men-faciliteiten in vorm van bak of iets dergelijks. Ik wil lid kan worden van vereniging hier vlakbij, die hebben ook een menclub met menlessen, allemaal wel echt recreatief niveau maar dan kan ik daar wel in de bak mennen ach we zien het wel, komt goed :D .
Ben wel blij dat ik het straks met voeren weer gewoon helemaal zelf in de hand heb :Y) en ben zo blij dat ze dan weer wat dichterbij komt te staan, dat ik eindelijk weer eens 'gewoon' bij mijn paardje langs kan gaan. Want dat begon ik onderhand ook wel erg te missen eerlijk gezegd :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:51

Zelf het voeren in de hand hebben is inderdaad ook iets dat ik nooooooit meer op geef. En soms zelfs vier keer op een dag ff langs wandelen, heerlijk! :D

Fijn dat je zo snel plekje hebt gevonden naar je zin :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:04

VanHuisUit schreef:
Knappe Wish! En knappe Akshay, stoerrrrr! En dan nog een knappe zoon van Tine, doorzettertje! Bicci aan de slag met uitleg over ruwvoer }:0

@Bicci vwb kosten, zie post paar postjes terug. Ik ben zo'n 30% goedkoper uit, qua stalling. En dan reken ik niet de kosten voor auto.... Maar dan wel voer/corvee diensten en geen men-faciliteiten in vorm van bak of iets dergelijks. Ik wil lid kan worden van vereniging hier vlakbij, die hebben ook een menclub met menlessen, allemaal wel echt recreatief niveau maar dan kan ik daar wel in de bak mennen ach we zien het wel, komt goed :D .
Ben wel blij dat ik het straks met voeren weer gewoon helemaal zelf in de hand heb :Y) en ben zo blij dat ze dan weer wat dichterbij komt te staan, dat ik eindelijk weer eens 'gewoon' bij mijn paardje langs kan gaan. Want dat begon ik onderhand ook wel erg te missen eerlijk gezegd :o

:o had ik overheen gelezen 8)7

doe je netjes hoor :))
en je bespaart echt lekker veel, want die benzine moet je beslist meerekenen :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:30

En allemaal naar Holleeder gekeken??

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:34

nope...

was t boeiend?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:36

Goedenavond,
@VHU, +:)+ dat je een stal dichtbij en naar je zin hebt gevonden... alleen gaat daar ons gezamenlijke ritje -O- ;)
@Tine, super voor het vertrouwen van zoonlief dat het zo goed ging :D
@Biancacoo, gaat van het weekend met de hondjes aan de slag :):)
@Crazymel +:)+
@Gem, wat fijn dat je menwagen weer is goedgekeurd door het thuisfront en met open pootjes ontvangen is :=
@Janouk, wat ben je toch een toppertje...ik laat zulke dingen altijd aan manlief over :o
@Biancailona, ik hoop dat je even hebt kunnen rijden vanavond :j
@Smickey, super dat jij de openingspost wil verzorgen _/-\o_
@Aks, moest als gastvrouw fungeren met een zere rug :(:)

Verders ben ik het even kwijt..dus als ik iemand vergeten ben Y;(

Nou hier vanmiddag Brutus maar even aan de longeerlijn rondgeslingerd. Aan het einde van de ochtend wilde ik een rondje gaan mennen, toen ging het regenen en vanmiddag regende het nog steeds en waaide het ook behoorlijk aan de kust.. Het was écht waterkoud :brr: .
Vanavond met zoonlief even 20 minutjes hardgelopen. Ik volg het hardloopprogramma van Evy (de Belgische dame in 10 weken opbouwen naar 5km achter elkaar hardlopen onder het genot van een peptalk en een lekker muziekje) Vanavond les 3 gehad dus alles bij elkaar al meer dan een uur hardgelopen deze week (moet niet gekker worden *\%/* ). En dat naast het rijden weer op het paard zorgt volgens mij voor voldoende lichaamsbeweging :):)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:46

evy is gaaf!!! Ik kreeg helaas elke keer op hetzelfde punt last van blessures (enkel en knie) en nu met mijn rug gaat het helemaal niet.. Ben wel een keer of 6 elke keer opnieuw begonnen tot les 15 ofzo :P

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:50

@Aks, zover ben ik nog niet... maar het begin is er _/-\o_ en qua uithoudingsvermogen gaat het met super goed af.. ben eigenlijk helemaal niet moe of bezweet _/-\o_ maar ja ik hoef nu maar 34 kilo minder mee te joggen :P

Dit was mijn excuus _O-

Afbeelding