[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:55

VHU: bedankt voor de prijzen....
kom net terug van avondje vereniging....altijd weer ff gezellig nu in de slaapmodes :z weltrusten iedereen :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:14

@Sonjim: 50!!! centimeter? In de paddock heb ik 10 en dat is al veel te veel, zal wss van het zand af hangen.
Nee, niet in Scherpenseel, maar in de plaats waar we wonen :D . In Scherpenseel is idd ook voltige, hoorde ik laatst, zou lekker dichtbij zijn voor jullie. Met name in de vakanties mogen de kinderen iemand mee nemen om ook eens mee te doen, laat maar weten of je het leuk vindt om het eens bij ons uit te proberen, wel een stukje verder dus voor jullie.

@Tine: zag net de druppels die Ollie voorstelde in die Otalgan heb ik ook bij oorpijn voor Connor.
Die knapt gelukkig langzaam maar zeker een beetje op, gelukkig.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:27

Goedemorgen allemaal
We gaan weer een dagje werken!

Tine hoe gaat het met je zoontje? Nacht een beetje doorgekomen?
Sonjim en Avaluna; mijn instructrice is al jaren een voorvechter voor de endurance, om dat te promoten zeg maar. Ze jureert ook internationaal en haar dochter zit vrij hoog in de sport. Heel erg knap om dat te zien.
VHU lekker met groom op pad!
Janouk super van je zoon!!
Gem druk schema krijg je zo!
Bren lekker aan het mennen geweest.

Ik vergeet vast een hoop, maar moet weer verder.
Fijne dag allemaal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:59

goedemorgen allemaal..
ik ga snel aan het werk, paardjes naar buiten..kliko aan de weg,..
hondjes uitlaten....en boodschappen doen e.d...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:58

Tjee, zeg heb net de paarden én de hond laten enten, ben geschrokken van het bedrag...
Denk laat maar even hier gelijk met de hond doen..., volgende keer eens wat beter navragen, ik begreep al dat de meesten hier een Nederlandse da hebben voor de paarden, zelf had ik altijd een Belg, die zijn helemaal voordelig in verhouding.
Pfff, heb het dubbele betaald van wat ik anders betaal... 8)7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:14

Weer een zware nacht achter de rug. Gistermiddag ging zoon om 5 uur naar bed. Hij sliep tot 10 uur, net toen ik naar bed wilde gaan werd hij wakker. Wakker wakker, zeg maar, dus maar weer naar de keuken gegaan. Daar tot 12 uur gezeten, toen hield ik het echt niet meer. Hij mocht weer bij mij in bed, maar hij kon nog steeds niet slapen. Om half 2 vroeg hij of hij in zijn eigen bed mocht. Natuurlijk. Dus alles weer verhuisd. Ging hij uitgebreid liedjes zingen. Ziek feestnummer. :+ Om half 3 viel hij weer in slaap om om half 6 alweer wakker te zijn. Ik ben toen wel blijven liggen, kon echt nog niet opstaan. En nu ligt hij net weer een 3 kwartier te slapen, dus ik kruip er zo weer bij. Wilde eerst nog even de wei uitmesten, want dat lukte gisteren niet.

Hij heeft nog steeds koorts en pijn, maar niet meer zo erg. Hij heeft niet meer van die huilbuien zoals maandagnacht en gisterochtend. En hij heeft zelfs vanmorgen even wat gespeeld.

Ik vrees dat de paarden weer vrij krijgen, want heb gewoon geen energie om er 3 beweging te geven, ook al is het alleen maar longeren. Alle gewrichten en spieren doen me pijn door de vermoeidheid, dus dan gaat het laten werken toch niet op de goede manier en raak ik nog weer gefrustreerd ook.

Nu ga ik snel weer wat slapen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:20

@Tine: :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:24

Arme Tine :(:) en arm kind. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt, dan kan de hele familie weer een beetje slapen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:58

Sterkte Tine!!!
Lastig dat op zulke momenten je man niet thuis is om even wat zorg van je over te nemen.

Avaluna ik snap uit je verhaal niet helemaal of je nu hebt laten enten door een NL of een Belg. Ik krijg de laatste tijd altijd hele mooie prijzen bij de dierenarts, hoefde laatst met de hond geen consult te betalen. Komt denk ik doordat de dierenarts met de bevalling van de labrador een beetje geblunderd heeft |(

Hier op het werk vroeg mijn baas net aan me of ik een leesboek bij me heb 8)7 Ze hebben geen werk meer voor me liggen. Zelf zijn ze knetterdruk, maar daar kan ik niks van overnemen. Kan helaas niet naar huis, want ik moet de telefoon opnemen en eventuele opdrachten verwerken. Heb een hekel aan niks doen op je werk, dan denk ik altijd aan alles wat ik thuis zou kunnen doen... Een hoop....
Maar... thuis krijg ik niet een mooi bedragje bruto per uur ;) _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:51

Frensie schreef:
Sterkte Tine!!!
Lastig dat op zulke momenten je man niet thuis is om even wat zorg van je over te nemen.

Dat maakt het inderdaad wel lastig. Zeker omdat mijn eigen gezondheid ook heel matig en erg kwetsbaar is. Maar goed, morgenmiddag komt mijn hulp. Normaal slaap ik dan, maar nu ga ik maar in die tijd boodschappen doen. Hoef ik niet op pad met een ziek kind en hij heeft iemand die hem in de gaten kan houden.

Vannacht en ook net weer had hij flinke bloedneuzen. Op zich hoeft dat helemaal niet erg te zijn, maar ik heb 7 jaar geleden mijn man bijna verloren aan een bloedneus en verkeerde reacties in diverse ziekenhuizen. Hij had echt een ijsbak (1 liter) vol bloed, en toch werden we na wat watten erin stoppen doodleuk weer naar huis gestuurd. Later flinke zakken bloed via infuus gehad. Heb daardoor destijds hoogstwaarschijnlijk een miskraam gehad. Dus als ik nu een bloedneus zie, raak ik gelijk al gespannen. Maar ja, kan ik zoon natuurlijk niet laten merken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:04

Hier nog eentje die bekaf is... we zijn weer terug bij af met Daan.
Ik heb nu pauze van het werk, maar zal voorlopig dus ook wat minder hier zijn, want alle rust die ik kan pakken, pak ik nu

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:51

Wat vervelend Tine en Tallechie, lastige omstandigheden met de kinders.....
En inderdaad lastig soms als je man dan zo ver van huis is, moet je toch alles alleen doen.

Een hele goede vriendin van me heeft een man die 6 weken op, en 6 weken af is en die staat soms ook echt voor lastige omstandigheden met de kinders. Kan nooit iets bespreken (hij zit op zee) en je moet altijd alles maar alleen beslissen.
Lijkt me lastig.

vhu is lekker aan het mennen waarschijnlijk.
Frensie zit boek te lezen op het werk. Vervelend om niets te doen te hebben, weet ik helaas alles vanaf maar dan is een boek lezen beter dan uit je neus peuteren, die is ook wel eens leeg :-( haha

Vanochtend lekker stukje gelopen met een vriendin, haar hond en de mijne uiteraard :-)
En......geprobeerd te fietsen en dat ging goed, dus zelfstandig even naar het dorp geweest, joepie !!!! :-)
hahha

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:42

IngridM schreef:
Wat vervelend Tine en Tallechie, lastige omstandigheden met de kinders.....
En inderdaad lastig soms als je man dan zo ver van huis is, moet je toch alles alleen doen.

Een hele goede vriendin van me heeft een man die 6 weken op, en 6 weken af is en die staat soms ook echt voor lastige omstandigheden met de kinders. Kan nooit iets bespreken (hij zit op zee) en je moet altijd alles maar alleen beslissen.
Lijkt me lastig.

Ik zit in dezelfde situatie: mijn vaart ook (gisteren weer begonnen na ruim 2 weken vakantie) en ik doe het inmiddels alweer 7 jaar "alleen". Ach..... je went eraan, maar je kunt er idd weinig bij hebben, zoals zieke kinderen, afspraken, feestjes, ouderavonden. Ik heb dus al die jaren uit lijfsbehoud in een heel strak dagritme geleefd, om het gezin maar zoveel mogelijk rust en regelmaat te geven. Het heeft zijn vruchten afgeworpen; de kinderen weten precies waar ze aan toe zijn. Bij mij worden ze nu al wat ouder en ik ben werkelijk de koning te rijk dat ik nu af en toe wat later kan thuis komen na het mennen / longeren :j (dan fietsen ze zelf alvast naar huis), en dat ik wel EEN HELE avond per week weg kan naar de indoorles *\o/* !! Vriendin past dan eventjes op rond bedtijd van de kinderen en dat is genoeg om ze netjes in het gareel te houden.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 15:44

@ ingrid *\o/*
@ tine/tallechie :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:58

Tine en Tallechie, sterkte....ik hoop dat het snel opknapt en dat de kids weer snel een beetje in hun normale ritme kunnen komen, met hulp van jullie natuurlijk !!
Ingrid..dat is goed nieuws, dan ben je weer wat meer zelfstandig, super !!!

Lanouska nog steeds.. :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:07

Wat super IngridM dat je zelf even hebt kunnen fietsen en de deur uit, helemaal top *\o/*
Dikke knuffel voor Tine en Tallechie....
Wat een vreselijk verhaal Tine van de bloedneus, heftig zeg... |(

HIer as you all know ook zo'n veel wegzijnde man..... ik ben er zelf wel makkelijker in geworden, als het niet gaat, gaat het niet. Dat geldt zowel sociaal, als qua werk als qua peerd. En Han is nu 9 jaar, is toch echt anders dan een jonger kind (dus er is hoop Tine & Tallechie). Maar goed, het is ook een reden dat paard/poown op zo'n luxe adres staan anders redde ik het met mijn hobby echt niet....

Frensie :list: vind het wel een toffe werkgever dat ze zeggen dat je er een boek bij mag nemen :j
Avaluna is kaalgeplukt door DA.... >;)
Lanouska veel plezier vanavond bij de menles, hebben jullie wel even nodig....

Nou zo'n heerlijke ochtend gehad :D eerst met Snuit en Rattan gereden. Ging met steeds fijner gevoel, buitenritje gemaakt van dik een uur. Ze liepen (na onstuimig begin..., kan blijkbaar niet anders :+ ) echt hele stukken zo mooi gelijk op in zowel stap als draf, fijne aanleuning, mooi gebogen, mooi recht <3 . Daarna had ik menlesje geregeld voor mijn groom en ik heb zelf nog gemend met Bente. Ging ook lekker. Had het na afloop wel koud :brr: kom nu weer beetje bij na lange flink warme douche en :9k

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:34

lees hier veel redenen voor mij om niet aan kinderen te beginnen.

zo vanmorgen hier snelweg dicht ivm schietpartij moest ik natuurlijk net naar Barendrecht.
Maar goed we zijn weer terug en net was de snelweg wel gewoon weer open.

Vanavond menles en verder heb ik weinig te melden.

Tine en tallechie sterkte !!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:43

Maisie: er zijn gelukkig ook heel veel redenen om wél aan kinderen te beginnen, en ik ben toch blij dat het plezier met en van de kinderen, de warmte en gezelligheid van een gezin, van dagelijks familie om je heen, van thuiskomen, bij mij de overhand heeft gehouden :) . Daar heb ik toch wel een paar jaar ongemakken voor over (en wat er nog bij komt aan ongemakken; ik heb pas 1 puber, een puber in wording, en een puber in spé :x :D ).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:47

Zoonlief is met zijn 5 jaar al heel zelfstandig, neemt ook keurig de telefoon op als ik buiten ben enzo. Maar ja, is te klein om alleen thuis te laten, zeker als hij ziek is. En als je dan alleen bent, is het wel heel erg lastig. Zeker de eerste dag, wilde hij mij voortdurend om zich heen. En ik moest toch echt af en toe even naar buiten om voor de dieren te zorgen. Het is heerlijk om buitenaf te wonen, maar in dit soort situaties toch wel eens lastig. Even een boodschap halen kost minimaal een half uur met de auto.

Maar goed, ik heb genoeg in huis, dus we redden ons wel.

En over het hebben van kinderen. Gezien mijn gezondheid ben ik nu wel heel blij dat we er voor gekozen hebben om het bij 1 te laten, hoe moeilijk ik dat ook vond. Onze zoon is heel makkelijk, zelden ziek. Je weet nooit of een tweede ook zo zal zijn. Ik weet nu wel dat ik het niet had getrokken als ik een kind had gehad dat veel zorg nodig had. Dus ben momenteel extra blij met ons lekkere ventje

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:56

Hier ook een kind...we hadden er graag meer gehad, maar wat niet lukt, lukt niet... en dan is het niet anders. Dus we zijn heel blij & gelukkig met onze kanjer!

Maar alle respect voor andere meningen of keuzes hoor. Moet eerlijk zeggen dat ik lang echt geen eigen kind wilde :+ dus Maisie, je weet maar nooit hoe het nog kan veranderen.... en toen ik het wel wilde, lukte het niet }:0

Moet vanavond nog werken ..... zoooooo geen zin in :o :x

Morgenavond zie ik Naaltje eindelijk weer eens *\o/* we gaan naar een medisch avondje van de paarden - dierenartsenpraktijk Breda.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:08

Zoon ligt weer te slapen, dus heb even meer tijd.

VHU: ik wilde ook nooit kinderen. En nu ben ik toch wel heel blij met ons heerlijke kereltje. Wil je Naaltje de hartelijke groeten doen? En weer lekker gemend.
Maisie: dat klinkt wel heftig, schietpartij. Dit soort ellende hoor je toch wel steeds vaker...
Ingrid: wat een heerlijke stap vooruit.
Tallechie: jij ook heel veel sterkte
Avaluna: akelige rekening van dierenarts
Lanouska: veel plezier
Frensie: bijzondere baas heb jij, dat je boek mag meenemen

Heb vanmiddag de bak even gesleept, als de vorst dan doorzet, heb ik dat in ieder geval voor elkaar, mocht ik straks weer tijd en puf hebben voor de paarden.
Zit een beetje te dubben wat ik moet doen voor het avondeten. Ik moet natuurlijk goed eten, wil ik het volhouden nu, maar ja, om alleen voor mezelf te koken ... heb ik neit zoveel zin in. Zoonlief eet natuurlijk amper, als hij iets eet zijn het crackers of rijstwafels. Maar daar red ik het niet op :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:12

En hier nog eentje die tot haar 29e om het hardst geroepen heeft dat ze helemaal geen zin had in kinderen :o ! Heb er nu drie :P , en das dan toch ook echt genoeg :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:27

gem schreef:
En hier nog eentje die tot haar 29e om het hardst geroepen heeft dat ze helemaal geen zin had in kinderen :o ! Heb er nu drie :P , en das dan toch ook echt genoeg :) .

Ik heb het tot mijn 33e geroepen hahah, dus Maisie wie weet over een paar jaar....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:43

:+
En dan die kinderen van iemand anders ..... die zijn erg :P nog steeds zo af en toe hahaha

Waar ik wel eens van baal, maar ik zou het niet anders meer willen daar niet van, is dat mijn carriere werktechnisch gezien zeg maar gewoon 100000% op HOLD is gekomen .... ik ben naar het onderwijs geswitched toen ik in verwachting was van Han, ben toen echt achteruit gegaan in salaris en dat is nooit meer goedgekomen }:0 ik bedoel, ik verdien op zich prima hoor, maar jeutje zeg, verdiende daarvoor echt mega :7 :$

Dat gezonde eten ... lastig soms he. We gaan vanavond voor de pasta met tomatensaus (wel biologisch dan) en gehaktjes en dan nog een komkommertje erbij. Echt simpel dus. Als zoonlief nergens zin in heeft en jij ook niet zoveel poespas wilt maken, heb je anders iets in huis voor een quiche of zoiets? Kun je morgen ook nog van eten?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:55

Hier ook, niet dat ik zoveel verdiende, maar doe nu dus, alleen nog maar :') de boekhouding e.d. voor onze zaak, maar goed dat is niet anders, anders hadden we beter geen kind genomen. Hier "maar" 1 en heel lang getwijfeld/bezig geweest en toen bewust gekozen het bij 1 te laten en daar ben ik achteraf ontzettend blij om, net zoals bij Tine, weet niet of ik het anders allemaal zou trekken.

Hier kindlief weer een beetje minder, ben ik niet gewend dat ze zo lang niet lekker/ziekjes is, lastig.