[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:57

goedemiddag

@ tallechie wel lekker gereden in leek en zoekt bijrijdster
@ lacune :(:)
@ vhu :(:) en op bente gezeten
@ maisie succes met ferro
@ dennis geen keuring voor niets op en neer geweest kleuters braaf op trailer
@ bianca jammer dat missy het niet aan kan ;(
@ nouvel hond uitgelaten waterpak is nog waterdicht
@ S_L vriend op vakantie
@ askazita kijken naar mooi paard heeft mooie paard foto's

ik ben maandag op tijd vertrokken naar coevorden want de living van de vrachtwagen die moest nog opgeruimd en schoongemaakt worden. en we hadden weer les ohz met uzma die liep echt heel erg lekker en als we dan toch (misschien) naar de arabo keuring in hemrik gaan slaan we geen modder figuur in de bestgaande rubriek.. ik had zo waar een stap-galop overgang die overgang was niet helemaal de bedoeling .. ik was aan het stappen en wou aandraven maar uzma wou niet aandraven waarop ik hem een tik verkocht en hij aangalopeerde :j ach hij deed wat ik vroeg we gingen sneller ben dus ook gewoon maar doorgegalopeerd

dinsdag ben ik even bij me moeder thuis om al me spullen van leek schoon te maken en bij me moeer op te ruimen want de volgende wedstrijd ga ik met me moeder mee 23 en 24 julli naar lonneker

woensdag avond hadden we weer menles en H had gevraagt of ik iest eerder kon komen zodat we met ons jonge paard nog even konden rijden we zijn dus met xander even wezen buitenrijden en daarna hadden we les dit keer heb ik met annika gereden die heeft wel weer wat apssen achteruit gedaan nadat ik daar voor het laatst (2 maand terug) mee gereden heb maar op zich liep het niet verkeerd

vandaag voor het laats gewerkt en nou heb ik 2 week vakantie *\o/* *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:04

Zo lekker aan de klets hier.

Heb vanmorgen alle drie voor de wagen gehad. Eerst pony in de bak (bak stond nu niet meer helemaal onder. De houtsnippers zijn wel naar een kant van de bak gedreven ;( ), ging heel fijn ondanks de harde wind. Daarna Thabor weer. Maar weer in de bak gedaan, met die wind zag ik het niet zitten om in de wei te rijden. Heb zo'n 20 minuten gemend. Hij liep niet altijd helemaal goed. Stijf denken we, in de draf niet te zien, in de stap af en toe. Ik vond het zelf nog wel erg spannend, hij loopt er natuurlijk ook nog wel heel groen voor vergeleken met de andere 2. Kop nog vaak in de lucht, als een plank door de wendingen. Maar goed, verder heeft hij niets geks gedaan en liep hij ontspannen.

Omdat hij nu 3x weer braaf voor de wagen heeft gestaan, krijgt hij morgen even vrij en dan zaterdag even longeren/ohz. Als het dan nog niet beter is, moet fysio er maar bij. Maar hij heeft natuurlijk ook gewoon spierpijn, manlief loopt ook nog niet soepel. Verder gaat het gelukkig wel heel goed met man.

Tenslotte Rembrand gewoon in de wei gemend, die ging weer heel erg fijn.

Zoon heeft nu al heel tijdje niet gereden. En nu met die wind en regen zal het voorlopig dus ook nog niet gaan lukken. Waardeloos!!!

Nu ga ik snel naar school om hem op te halen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 15:04

Goeiemiddag.

Nouvel, nog gecondoleerd. Veel sterkte voor jou, je man en derest van de familie.

Tine, wat een verhaal zeg. Jullie zullen wel heel erg geschrokken zijn.
Fijn dat Thabor wel braaf was die keer erop.

Lacuna, jeetje, wat erg zeg. Veel sterkte. :(:)

VHU, toch maar het wagentje gekocht? Wat voor spoorbreedte heeft je nieuwe Clevertje?

Lanouska, geniet van je vakantie. :)

Hier weinig nieuws. Veel gewerkt en zo weer werken. Verder een beetje ziekjes, last van m'n keel en loop al de hele tijd te bibberen.
Daarnaast ook nog een ontstoken pink, dus ik heb het getroffen :D
Zaterdag wedstrijd, maar aan de weersvoorspellingen te zien, wordt het niet zo best.

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:05

Waar heb je wedstrijd Poeltje?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:10

@Poeltje: :(:) , beterschap!

@Tine: weer is idd echt balen, dochter loopt hier ook al de hele dag in d'r voltige-outfit, maar ik durf het echt niet aan met die storm :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:11

Fijn dat het alweer wat beter gaat me je man Tine, peerd zal ook nog wel even moeten bijkomen. Tja, nu op de pony voor zoonlief, lijkt me inderdaad geen strak plan!
@Lanouska heerlijk vakantie, jij gaat vast niet zitten niksen haha.
@Poeltje beterschap :(:) Ja ik ben aardig te keer gegaan in dat topic over spoorbreedtes :D Heb ook mail naar KNHS gestuurd en naar Mensport, ben benieuwd. De Clever heeft een spoorbreedte van 1.15. Er stond er ook een een slagje groter, spoorbreedte 1.25 maar ik vind dat toch gewoon simpelweg te zwaar/breed voor een pony en vind dat ik er dan te ver afzit / te hoog. Lijkt me niet fijn. Wil met Snuit ook veel buiten kunnen mennen dat betekent ook veel door het bos, dan is die 1.15 zwaar zat. En groot voordeel: ik kan dan langs veel poorten heen zonder dat ik de balk open/dicht hoef te doen :D Snuit is voor de lol, Bente hoop ik het serieuzere werk mee te gaan doen (dus officieel starten etc).

Jeetje wat heb ik mijn tijd zitten verkletsen zeg. Op zich wel lekker, beetje chill-dagje, was er wel aan toe :o Nou heb wel gestofzuigd, 2 wassen gedaan, afgewassen, cijfers ingevoerd voor school en stuk geschreven dus ben nog wel enigszins productief geweest :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:14

Lezen jullie trouwens allemaal de Mensport? Ik vind het een ontzettend slap en duur blad :o . Ben nu in Duitsland aan het kijken.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:18

ik lees de mensport wel maar heb hem zelf niet en jaja het 4 span van H staat in het laatste nr van de mensport met een foto

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:21

Ik lees hem wel, maar ik kijk meer naar de wedstrijden en uitslagen e.d.
Af en toe staan er wel handige dingen in

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:22

Voor wedstrijden, uitslagen en af en toe eens iets handigs vind ik het toch wel erg duur :o

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 15:27

tallechie schreef:
Waar heb je wedstrijd Poeltje?

In St. Nyk.

VHU, balen he van die spoorbreedte. Ben benieuwd wanneer het echt doorgevoerd gaat worden.

Hier geen lid van de mensport, maar laatst wel even doorgelezen, omdat er een foto van ons in stond.
Ging over de paardendagen in Driesum/Wouterswoude en daar stond een foto van ons tandem in van vorig jaar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:28

Vwb Mensport, vind hem ook duur, maar er staan vaak tochten in waarvan je anders niet weet dat ze georganiseerd worden. En het staat zo leuk naast de tafel :+ Wat schattig je dochter, hopeloos he met zo'n vakantie, je zou ze eigenlijk met dat slechte weer een dagje school gunnen en als het dan zulk mooi weer is en ze moeten naar school dat je ze er dan even af kunt halen.

Het heeft hier echt de hele dag geregend, niet normaal. En surprise, surprise, ik heb een lek hier in de kamer. Ter hoogte van ons balkon. Drup, drup. Heb er maar een plant onder gezet. Poezels zitten ook stijf tegen me aan, hond ook. Gezellig :D Ga zo maar pannenkoeken bakken voor mezelf :9

Ik heb echt 4 maanden ofzo gezocht naar een 2e hands goed passende wagen met een juiste spoorbreedte maar kan ze niet vinden. Dan kies ik nu hier maar voor. Vind het heerlijk om door de bossen te crossen / buiten te rijden. Met Snuitje/Alwyn durf ik dat ook alleen, zeker in de omgeving waar ik nu sta. Wilde niet langer meer zoeken maar gewoon lekker buiten kunnen mennen, helemaal nu Rizanta er niet meer is (waarmee ik dat toch echt wel een keer per week deed met de wagen en ook een keer per week onder de man, dus mis dat echt enorm). Ik heb dat gewoon nodig. Met Bente weet ik nog niet hoe lang het duurt voordat ik me daar zeker genoeg bij voel dat ik met iemand anders dan mijn instructeur met haar naar buiten zou durven. Onder het zadel ook geen idee hoe lang dat gaat duren. Met Snuitje kan ik het ook gewoon doen wanneer ik tijd en zin heb, dat is wel het grote voordeel van zo'n kleine pony :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 14-07-11 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:29

Hoelaat moet je rijden? Ik kom misschien nog kijken, moeten nog meer bekenden rijden.
Alleen om 11 uur komt instructrice eerst

Gaan jullie ook naar driesum toe?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 15:45

Tallechie, ik moet om 17.06 starten.
We gaan ook naar Driesum toe, starten dan sinds een lange tijd weer een keer tandem.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:46

Mensport: ik heb hem nog niet zolang, maar vind hem erg duur en er staat weinig leuks in. Gros gaat sowieso over samengesteld, maar verder ook weinig leuks, dus denk dat ik hem maar weer opzeg (of hoeft dat tegenwoordig niet meer, mag niet meer automatisch verlengd worden toch?)
Ik heb ook de Bit en daar staat meer leuks in. Maar het leek me zo leuk om iets over het mennen te hebben. ;(

VHU: weer lekkage. Waardeloos. Vwb andere topic, ben het volledig met je eens. :j Sommige mensen hebben commentaar, maar weten het absoluut niet te onderbouwen. Regels zijn regels, ja, maar als die worden aangepast zonder onderbouwing mag je toch zeker wel "klagen".
Fijn dat je weer met Snuit op pad kunt.

Thabor moet idd ook even bijkomen. Maar vanwege het ongeluk leek het me beter om hem nu toch maar even een paar dagen te mennen, ook voor mijn eigen vertrouwen. Ik zit er nog niet ontspannen achter, maar goed, dat deed ik toch nog niet helemaal, is natuurlijk nog een groen paard.

Poeltje: sterkte met je wedstrijd. Hopen dat het terrein niet te slecht is met dit weer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:50

Ik had je al gevonden op de startlijst. Zag ook dat het pas vanaf 3 uur begint en om 8 uur de laatste start.
Als ik het met de planning red kom ik kijken, driesum wil ik eigenlijk ook kijken

Ik heb de mensport, maar blader hem door, mijn vader leest hem wel. Weet ook niet als ik hem wel laat verlengen. Ik zal voor de zekerheid wel een brief sturen Tine.

Wat betreft de spoorbreedte, dan moeten ze ook een minimaal stellen voor de paarden. En als ze slim zijn doen ze ook een maximum, hoeven ze helemaal niks te verzetten. Ik vind het zo'n domme regel. Vast door mensen bedacht die het achter hun bureau hebben bedacht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:53

Denk dat het ook heel goed is hoor dat je Thabor elke keer even pakt. Ook voor jezelf. En ik zit ook niet super ontspannen achter Bente hoor, maar heb nu wel momenten dat ik van haar kan genieten, dat is wel fijn. Bij Alwyn kun je echt gewoon genieten, die vind ik heel betrouwbaar. Bij Snuit kan ik buiten ook echt genieten, maar ik moet wel altijd opletten :))

Jut en jul op hun kussentje, zo liggen ze er nu ook bij (achtergrond wat bewerkt ivm niet toonbare blote benen van mezelf }:0 )
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:56

wij hebben de mensport laatst opgezegd, maar nu toch de laatste 2 weer gekocht, omdat er nu net toevallig weer iets in stond waarom we 'm nu wel wilden hebben... :D

Bit heb ik ook opgezegd...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:20

Bit heb ik jaren gehad, op een gegeven moment bladerde alleen mijn man nog maar door en op 't laatst maakten we hem niet eens meer open :o .
Na een paar jaar kwam er nog maar weinig nieuws voorbij.
Ik ben wss erg lastig :'), ik lees nu af en toe wat duitse bladen, daar zijn wel leuke bij, vind ik en heel veel keus, maar wss met elk blad zo als je het jaren hebt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:24

Bit heeft mijn zusje gehad, maar ik las hem al bijna nooit.
Mensport heb ik wel. Vind hem wisselen, ene keer zit ik er uren in te lezen, andere keer gaat hij binnen een kwartier aan de kant.
Volgende keer moet ik hem wel hebben. Sta ik er als het goed is in als geslaagd voor het koetsiersbewijs ;). En staan Nienke en Kelsey er in als bixie-menners :).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:26

@Dennis: dan zou ik hem ook aanschaffen, hoor :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:37

Heb ook bit en mensport. Vind de mensport leuker. denk ook dat ik bit ga opzeggen.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:37

dennis dan zou ik heb ook kopen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:43

Ik vind Bit echt duur en ik vind dat er nooit iets in staat wat ik nog niet weet, eerlijk gezegd :o
Wel altijd erg mooie foto's.
Ik wilde morgen mijn nieuwe wagentje ophalen, maar hoop dan wel dat het beter weer is....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:06

*\o/* *\o/* Ik ben net tante geworden *\o/* *\o/*