[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Yuri

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:05

Succes morgen met de wedstrijden dan maar :D

Ik moet vroeg op, heb autoevenement het hele weekend dus ben pas maandag weer aanwezig denk ik :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:16

haai mensjes, goede avond

@ christa, goh nog steeds bij de Rcp joh, hoe gaat et met niarda? daar ben ik wel erg benieuwd naar.

@yuri. youw bonte pony is gaaf!

@ L_rivaldo, wilde je nou nog een marathonwagen hebben, ik weet namelijk wel een superwagentje denk ik voor jou.

jemig.. ik weet nu al niet meer wat ik allemaal gelezen heb :P

vandaag een redelijk rustig dagje gehad, Moby weer voor de vierwieler gehad, madammeke was eerst ff stout, maar na ff brullen kwam dat gelukkig goed, ik ga nu wel merken dat ze al minder moeite heeft met het trekken van de wagen.

Misty heb ik even aan de dubbele longe aan het werk gehad en gewassen zodat ze er morgen picobello uitziet. heb over het nieuwe tuig nog even een vetje gehaald zodat dat er morgen ook weer uitziet. we zijn er dus weer helemaal klaar voor om er voor te gaan morgen :)

Jorrit van de week gereden gelukkig loopt hij weer goed, scheelt toch een hoop nu hij weer nieuwe ijzertjes heeft. heerlijk is dat rijden als hij een goede dag heeft en alle knopjes tot en met de wissels erop zitten :)

ik heb ook wel heel erg veel zin in zondag, mag ik Eindelijk na een week voice weer rijden, 15 mei weer wedstrijd met haar dus ik wil wel weer flink oefenen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:23

@SL: nog gefeliciteerd zeg, wat moet dat een goed gevoel geven!
Tja, mijn benen zijn verhaal apart, na paar operaties (o.a. nieuwe kruisbanden etc) en zware artrose zijn ze niveautje vrouw van 75 /80 :o Het lastige is dat ik het met paardrijden, maar ook bijv lang autorijden, niet direct voel als het niet gaat, maar pas na een a twee dagen. Ik ben wel stijf als ik eraf kom (of bijv uit de auto stap) maar de echte pijn komt pas later. En ik had dus de stille hoop dat dat niet meer zo zou zijn (geen idee waarom eigenlijk maar goed een mens zit soms raar in elkaar) maar dat is niet zo, het is er gewoon weer }> Er is niets aan te doen, ik moet het gewoon accepteren. -O- Het vervelende is dat als het dan weer zo lekker gaat als afgelopen dinsdag dat ik dan alweer zit te dromen van endurance ritten en prachtige dressuurwedstrijden en dat slaat helemaal nergens op want ik vrees met grote vreze dat ik dat nooit meer zal kunnen doen.

Gelukkig kun je met paarden heel veel dus mendurance en dressuur aangespannen wel :j :D

Maar goed, ik heb nog niets te klagen want ben nu 46, jij zit met je rug en je bent nog maar net 20 dat is ook wel heel erg heftig!

@Marianne, ik heb iets gemist? Wie is Jorrit?????

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:17

Marianne laat maar weten

VHU: He balen van je omheiding.

Ik heb vandaag in de regen ander half uur buiten gereden op endurance manier :P.. hihi we hebben 13,8 km gereden met een gemiddelde snelheid van 10.1 (hier zat wel een kwatier instappen bij, dus zouden denk ik rond de 11 gereden hebben)
Paardje deed het super goed,, hele tijd voorop (ken ik helemaal niet van hem).. alleen nog steeds van die ah schrik opzij momentjes :P.. uiteindelijk had ik dus wel weer erg last van me rug en mijn benen waren ook erg koud en nat en deden behoorlijk pijn.. Tijdens de rit toen het nog meeviel had ik het nog met joram (die reed mee) erover dat ik wel mee wilde met de kennismakingsklasse onder het zadel.. bah..

Kreeg net een berichtje dat die pony 1,08 is :(.. rivaldo is op 1,15 gemeten. (die kocht ik ook als 1,12 :P)
Als rivaldo nou 1,12 was, was het lengte verschil wel te verwaarlozen, maar 7 cm komt toch wel erg dicht bij die 10 cm.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:33

Jammer Rivaldo, maar dat verschil is echt te groot. Gelukkig zijn er wel veel grote maats bonten te krijgen dus je komt de jouwe vast wel een keer tegen.
Staat die pony nou nog te koop bij de stichting?

Vanavond heeft de eigenaar van mijn beleerpony het hele rondje zelf gement. Keurig in achenbach. Ik bedien alleen nog even de zweep. Pony heeft er zo enorm veel lol in, hij werkt graag en begint nu ook praatjes te krijgen. Hij is al een kg of 10 kwijt, das alleen maar mooi.
Morgen nog een rondje met mijn eigen pony's. Zondag sta ik op de vetgate van de endurance Ommen. Nog twee weken en dan weer mendurance. Als ik die goed uit rij zijn we klasse 3 startgerechtigd, lachuh....

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:57

Ja dacht ik ook wel.. had als max echt 5 cm.. ik kom ze langzamerhand inderdaad vaker tegen :D.. maar zoals rivaldo in die maat amper.. dan zijn ze toch meer welsh.

Ik weet niet of hij nog te koop staat gisteren nog wel.

Hihi klasse 3, doe je goed!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:15

Vandaag ging ik solliciteren, kom ik terug wil naar me scooter lopen zie ik dat iemand met zijn winkelwagen zo tegen me scooter aan loopt. Gevolg scooter valt op en spiegel gebroken,, ik ging echt zo uit me plaat.. want had hem netjes gepakeerd zoals de fietsen ook in het rek stonden,, niet in de weg.. Meneer schrok zo van me en ik zag aan hem dat hij gewoon niet zat op te letten.. Hij hielp mij netjes omver zetten.. Gaf zijn telefoonnummer enzo.. achteraf had ik beter meer gegevens kunnen opschrijven.. ik ben te goed gelovig in mensen .. Meneer was heel vriendelijk en ik bood mijn escuus aan dat ik zo tekeer ging en dat het van de schrik was.. wat bleek nu.. er was meer aan de hand toen ik moest remmen.. mijn handrem zat zowat helemaal vast :S.. ook is mijn dashbord aan een kant drastisch los.. ik dacht echt dat de schade wel meeviel omdat hij deels opgevangen was door een fiets. Hopelijk is er niet veel aan de hand en kan ik het netjes regelen,, stom stom om niet meer gegevens te vragen.. dacht dat het wel meeviel en die man was erg beleefd en zei ook.. bel mij maar als je de rekening weet dan regelen we het netjes via de verzekering, ik zat gewoon echt niet op te letten.. Om nou erg boos te blijven en van het negatieve uitgaan dacht ik ach zo vaak gebruik ik me ene spiegel niet (andere was eraf).. maar nu ik hem niet meer heb miss ik het toch wel :P..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 01:49

Ah jammer rivaldo dat de pony toch te klein is! maar succes met de verdere zoektocht :D
Pff ik zou ook schrikken als iemand tegen me scooter aan rijd :P Maar hopen inderdaad dat het goed opgelost kan worden.

Mensen die morge en zondag wedstrijd hebben succes!

Als sil beleerd gaat worden, dan komt er zowiezo een deskundige die sil voor het eerst voor de wagen gaat zetten.
Ik ben alleen bang dat ik zelf niet op het niveau ben Sil goed door te rijden... en zelf lessen nemen heb ik voorlopig geen tijd voor. En als ik het die man laat doen gaat het me erg veel geld kosten.. Dus hoop wat vaker te kunnen mennen met een shet op stal van een vriendin, zodat ik zelf ook wat meer feeling krijg zeg maar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 02:17

jij ook nog wakker, zit nog echt te hangen hiero snel maar naar bed wouw er om 1 uur zeker in.. straks weer vroeg les geven.. Hopelijk blijft het droog!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:49

laura, jammer van je scooter
hopenlijk is die meneer eerlijk geweest en heeft zijn echte telefoonnummer gegeven.

napie, leuk zeg dat die pony zo goed gaat!
hihi die praatjes zal zeker ook wel komen doordat hij al wat afgevallen is?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:23

zo laura was jij nog wakker! Je bent gek :P
Nou ben weer wakker, net optijd want me smid komt over een half uurtje en moet ook nog snel naar de winkel om te pinnen haha.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:32

Wat is er alweer een hoop gebeurd:
Examen gehaald, gefeliciteerd! Arme geschrokken poownie. Mja, liever dat hij van een flinke schreeuw onder de indruk is dan dattie je aan staat te kijken alsof je gestoord bent, en gewoon door blijft kl*ten. Scooter toch meer kapot dan gedacht. Welkom christa! en met een beetje geluk straks Shetten in klasse 3!
Ah IvysToeter, dan snap ik het, haha! ;) Als ik vroeg mn huis uit moet, ga ik meestal smiddags pas op bokt haha. Zo verslaafd ben ik nog niet. :+

Nog geen veulen, helaas. Zn arme baasje is al 2 nachten op rij wakker, die is gesloopt!

Vanmiddag Sun weer inspannen, kijken hoe het gaat. Ik verwacht niks geks, maar tis de eerste keer sinds zn duik in de plas, dus toch maar even een vriendin opgetrommeld, zodat ik een extra paar handen heb mocht het nodig zijn. (normaal gezien rij ik eigenlijk altijd alleen met hem)

Lekker hoor, elk jaar met moederdag zit mijn moeder de hele dag op een of andere hondenshow. Nu dit jaar zou ze niet naar de show gaan, dus ik dacht "gezellig, morgen lekker op de koffie." Nee hoor, zijn mn pa en ma vanmorgen vertrokken met de camper, even een weekendje er tussenuit! :x Lekker gezellig! }:0

Groetjes, lacuna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:34

lacuna, ach ik check dan 's ochtends vroeg altijd heel gauw mn mail en lees effe snel bij op bokt.
ben er dan nooit zo lang.
anders moet ik 's middags zoveel bijlezen.

Dacht lekker een rondje met wobbe te gaan fietsen...
het miezerde.. ik dacht ach, dat gaat wel.
word je nat van maar is niet zo heel erg als hardere regen.
was ik onderweg... ging het harder regenen, maar ja toen was ik al nat dus toch maar doorgefietst.
Het hele stuk gedraafd (heen en terugweg) in totaal bijna 3,5km.
we gaan conditie opbouwen.
Wilde daarna Rafiki zijn snotneus afvegen..terwijl ze in de wei stonden.
maar Rafiki zit in een ik-laat-me-lekker-toch-niet-vangen-periode.
Rafiki terorriseert wobbe ook al lekker haha, hij probeert er van achteren af op te klimmen.
en springt tegen hem aan enzo.
Ivy vind het al een stuk beter als hij bij mamma uit de buurt is en bij wobbe gaat kijken.
als wobbe Rafiki zat is dan doet hij alleen een beetje boos of geeft een hap (of rent weg omdat ivy er aan komt dribbelen)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:53

Wie van jullie weet waar je in de buurt van utrecht een korte menzweep kan vinden?
ik heb nu eentje van 1.40m
maar die is volgens mij te lang voor als ik met de HCA Sulky ga rijden.
bestaan ze ook van 1.20m? maar waar?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:27

Ik heb er een van1.10

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:44

Ik heb er eentje van Fleck (lichtgewicht) bij de leverancier van mijn tuig gekocht. Heb ook een lange van Fleck, bij mijn marathonwagen gekregen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:57

haai!

Rot weer he Kim! Ik ben gelukkig aardig droog gebleven :D

Ik was om 10 uur op stal, Sil werd bekapt, wat is het toch een duivel bij die smid! hij vind dan inene alles eng haha :P
En sil is nu bang voor min stalbaas, want die had sils borst geschoren :P Die vent die hoeft maar een stap sils richting op te zetten en sil springt achteruit!

Sil was hyper dus besloot in de regen toch maar even in de longeerkraal te longeren. En toen ging sil helemaal uit te plaat! Hij moest denk ik zijn ei even kwijt... Ik heb dubbel gelegen van het lachen werd helemaal duizelig van zijn rondjes rennen :P
Hij zat namelijk in een keiharde galop! en weigerde te stoppen! nou ik vraag bijna nooit of hij wilt galopperen, vaak een half rondje .. maar nu heeft hij er wel 10000 gegaloppeerd haha. Was wel even bang dat hij zichzelf kapot zou rennen! MAN wat ging hij hard :O Maar gelukkig besloot hij uiteindelijk zelf te stoppen en ging hij lekker zelf uitdraven haha. Toen maar even een flink stuk rechtdoor uitgestapt.

Net naar de EJ geweest, waar ik gelukkig mijn beugels ed. die ik voor mijn helaas te grote zadel had gekocht terug kon brengen :D toch weer 66 euro terug haha.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:09

Jeeeeh zie net in een mail dat ik alsnog mijn zadel mag terug sturen :D krijg alleen geen geld terug, moet iets anders uitzoeken. Maargoed heb altijd wel wat nodig haha

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:24

Wat is het stil hier :P Ik moet zo weg, werken tot 2 uur weer.
Heb dit tuig gezien op huppa:
http://www.huppa.nl/aanbiedingen/3109-e ... ettha.html
vind hem erg leuk.. maar heb even gemaild voor welke stokmaat het tuig bedoeld is en ga ook maar even vragen of ze het opwillen meten :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:28

Ben weer thuis van de wedstrijd. Helemaal kapot moe, maar wel heel tevreden. Vooral over pony.

Moest eerst pony starten, zijn allereerste buitenwedstrijd. Hij vindt hobbeltjes nogal spannend, want de kar beweegt meer en het maakt meer herrie. Tja, op een buitenwedstrijd zijn dus vele hobbels. Maar hij heeft geen gekke dingen gedaan. Nageeflijkheid was na flinke hobbels wel even weg, maar ook best snel weer terug, dus ik was erg blij met hem. Het is duidelijk een echte wedstrijdpony, want hij deed echt extra zijn best. Bij de vaardigheid hadden we helaas op eerste hindernis een bal, verder ging hij super. Voor de dressuur kregen we 186 en 179 punten, dus toch 2 winstpunten in totaal mee naar huis (1x dressuur, 1x vaardigheid). Ben supertrots op hem, want een week geleden ging ik echt voor het veilig rond zien te komen.

Rembrand ging voor mijn gevoel bagger, hij kan echt veel beter, ik was moe en kon daardoor de concentratie niet goed houden, dus was steeds weer kwijt wat ik moest doen, terwijl man het net nog had gezegd. Stom. Maar goed, zo vaak rij ik gelukkig niet met 2 paarden op een wedstrijd, dat is voor mij gewoon niet te doen. Maar dit was bij eigen vereniging dus wilde wel graag beide starten. Het kan echter vreemd gaan in de jurysport. Vorige week dezelfde punten, toen was ik heel trots op de proeven die we neerzetten, nu dus niet maar toch 197 en 184 punten. Dus lekker weer 3 erbij. En bij de vaardigheid ook 1 winstpunt (ook 1 bal, gelukkig wel op andere hindernis dan bij pony ;) ); en een eerste prijs.

Nou, ik doe niet veel meer vandaag en morgen. Morgen natuurlijk wel even beide beestjes licht werk, maar verder.... :Z

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:32

heey hallo :)

goed gedaan tine!! ach jurysporten praat me er niet van haha

vandaag weer de eerste in-outdoor met Misty gehad, ze deed het echt super, ging keihard, jammer genoeg omdat ik nogal moe was en daardoor dus minder relaxt maakte ik een fikse stuurfout, waardoor mijn tijd niet echt top was, maar ik ben super tevreden, Misty pakte echt supergoed aan. dit was ook haar eerste reis voor haar in haar eentje in de vrachtwagen, we hadden al special een hele installatie zodat als ze gek zou doen, ze geen kant op kon, stond ze als een mak lammetje haha.

pff ik ben echt ontzettend moe, ben wel weer blij om in mijn eigen huis te zijn :)

nu nog even een tukkie doen, want vanavond is het flink feest bij ons in het dorp, grote feesttent en goede artiesten zoals Waylon, do en ilse de lange, dat wordt weer als van ouds gezellig.

@Laura ik ga jou wel even een pb sturen over die wagen :)

@ VHU uh weet niet of je iets gemist heb, maar jor rijdt ik al een poosje tijdelijk zijn eigenaresse was namelijk flink zwanger, voor mij was het nog een oude bekende. hij is opgeleid tot het Z2, nu zijn de knopjes soms wat roestig, maar als ik ze gevonden heb is hij fijn te rijden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:43

tine, lekkere puntjes erbij!

Sappos, ja ik wil eigenlijk eentje die zolang is als die van jou.
dat is een mooi maatje.
waar heb jij die gekocht?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:12

jenkins: mm dat tuig is niet echt een aanbiedingsprijs.. netzoals ik die 2 span ervan zie.. Overal worden ze voor die prijs aangeboden maar hun doen net of het tuig eerst veel meer kosten. Ik wilde eerst dat 2 span tuigje halen, puur voor het begin. Dacht dat buckje hem ook had eerst.

Geen idee waar je die zwepen haalt, kreeg er met kerst ook een van me ouders maar die is denk ik te groot,, nog nooit mee gereden, miss is die wel beter voor de concourswagen aangezien me strengen ook langer moeten.

Dit is gewoon totaal geen weekend voor mij en de scooter.. reed vanochtend naar stal om les te geven wil ik bij remmen in de bocht (beide remmen) maarja was vergeten van me voorrem. Dus mijn scooter had ik totaal niet meer onder controle en heb ik een behoorlijke glijer gemaakt.. maar raar genoeg gelijk opgestapt en pas later bezefte ik het pas.. Bah..

Vandaag was het echt druk aan kinderlesjes, nam iedereen vriendjes en vriendinnetjes mee, het leek wel een kippenhok, maar wel gezellig :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:16

Ik kom hier ook weer mee praten goed ? Heb hier eerder mee gekletst maar ben een poosje weg gebleven. :)
Denk dat de meeste me nog wel kennen! Heb van sommige ook wel de vraag gehad of ik terug kom meekletsen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:23

Oh maar daar ben ik helemaal niet mee eens lieselot :n Neej hoor tuurlijk mag je weer gezellig meekletsen *\o/*