[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:26

Hier was het gelukkig aardig weer vandaag, hoop ook zo bij de begrafenis Baudyh anders is het altijd helemaal zo'n triest gebeuren :(:)

Kan me dat goed voorstellen Ips, op de foto's die ik zag op facebook is het echt een heel gaaf dier. Ze staat echt goed voor de wagen *D ja die hormonen bij merries willen wel eens aardig in de weg zitten (bij mensen ook maar goed ;-) )

Was vanochtend erg vroeg bij de poowns, daarna naar mijn werk, was weer aardig goede dag gelukkig. Ik mijd momenteel gewoon de 'energie-trekkende-collega's', misschien beetje zwak maar kan het ff niet hebben :o

Ja het is aftellen de dagen tot ons herdertje komt, zo'n zin in :D We halen haar volgende woensdag op :):)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 21:23

goedenavond

@ baudyh sterkte vandaag... nog gefeliciteerd met je verjaardag..
@ ips zag mooie foto's voorbij komen op fb. mooi paard kan me voorstellen dat je dat aan het hard gaat ondanks dat het geen makkelijke tante is.
@ tine geschrokken van onweer.. hoe ging de les en zadel van sam?
@ vhu op het werk inder gesloopt als vorige week.. krijgt volgende week een pupsel en hoe gaat het met het nieuwe huis?
@ bianca wil koele ochtenden en wij natuurlijke weer leuke honden foto's en filmpjes..
@ janouk moet weer op zoek naar een nieuwe haflinger.. veel plezier en succes

tja frankrijk.. geweldig.. leuk.. mooi uitzicht.. nat.. warm.. zelf de wedstrijd gestaakt.. goede vaardigheid.. zwaar.. lange auto rit.... zoek maar uit.. dat is ongeveer de sammenvatting ~~}>

woensdag middag om half 4 van huis gereden met 830 km verwijderd van onze plaats van bestemming..
bij de belgische grens na ongeveer 4 uur rijden
Afbeelding

donderdag om half 4 s'nachts op de plek van bestemming.. helaas waren de stalen op slot dus auto's geparkeerd en hup ons bed in. om 7 uur waren de stalen weer open en hebben we even met de paarden gestapt en op stal gezet. na de auto's ergens anders geparkeerd te hebben en uit gepakt begon het te regen en dat is zo de hele dag gebleven..
om 5 uur veterinaire keuring en met gemak liepen de paardjes hier door heen (alleen harry met de tong op de schoenen :D )
Afbeelding

na het keuren was het even droog dus meteen maar even getraind alleen zaten we nog niet op de kar/paard of het begon al weer te regen
Afbeelding

vrijdag dressuur.. paarden liepen heerlijk met losrijden alleen vond uzma dat er onder de dressuurproef heel veel te zien was en liep dus lekker rond te kijken en met dan een ingreep in de volte met 1 hand en niet willen stappen krijg je 67 strafpunten te er daar nog 5 bij op voor het achterwaarts (wij dachten voor de ingreep) kom je op 72 starfpunten uit..

de foto is gemaakt bij H1 bij de vlaggen de dressuurpiste
Afbeelding

zaterdag de dag van de marathon. S’ochtend mistig en s’middags een warme 30 graden met een hoge luchtvochtigheid tel daar bij op een erg heuvelachtig terrein en tel uit je winst.. helaas op H6 moeten beslissen de rest van de hindernissen niet te rijden en de wedstrijd te staken.. de paardjes waren compleet leeg en wouden niet meer aantrekken zelfs een drafje was te veel gevraagd.

op weg naar de start A
Afbeelding

Afbeelding

Achterpaarden moesten terug komen bij DA (alle achterpaarden van 4 spannen) daarna was de hartslag goed.. s’avonds nog een x gestapt om te voorkomen dat ze stijf zouden worden.

Zondag toch de vaardigheid gereden puur als training.. er stond een pittig parcours met een scherpe tijd. Maar het span was weer boven jan en liep super met als resultaat 1 bal en 3.05 voor tijd en 3 in de vaardigheid.. daarna alles snel opruimen nog even douchen en in de auto op weg naar huis..

Half 5 vertrokken uit Frankrijk en maandag ochtend om 5 uur weer in coevorden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:52

Goedemorgen,
Lanouska, jammer dat jullie de wedstrijd moesten staken, ...heel andere omstandigheden dan hier in NL natuurlijk...wel een mooie ervaring rijker allemaal,..maar daar doe je het niet alleen voor.
Vhu..telt dagen af, nog maar 1 weekje ! En kan me voorstellen dat je sommige mensen vermijd, ben ik ook heel goed in..gewoon geen energie voor.
Baudyh. .beetje kunnen slapen ?

nou...op naar de gewone zaken van de dag...

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:06

Mooi verslag, lanouska. Maar wel hele zware wedstrijd zo te zien door het weer en de omgeving. Vermoeiend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:22

Lanouska: mooi verslag van prachtige omgeving en zware wedstrijd
VHU: binnenkort al gezinsuitbreiding. En ontwijkend gedrag op het werk. Logisch.

Les met amerigo ging heel fijn, dus nog maar geen startpas afmelden ;-). En het zadel van Sam ligt nu helemaal perfect.

Vanmiddag krijgt zoonlief zijn eerste gitaarles. HIj had voor de vakantie een proefles gehad. Maar hij wilde natuurlijk niet nog 8 weken moeten wachten (snap ook niet waarom dat moest, zijn zelfstandige ondernemers lijkt me, maar goed....) dus had zelf een beginnersboekje gekocht en zijn daar samen mee aan de slag gegaan. Ben benieuwd wat de instructeur ervan vindt

Nu eerst paarden en geiten gaan voeren, uitmesten en dan hele ladingen boodschappen gaan halen. Komend weekend vriendenweekend, dus dan moeten we wel eten en drinken in huis hebben. Zaterdag bbq. Hopelijk wordt het toch iets warmer dan nu wordt voorspeld :brr: :brr:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:38

Het was gelukkig droog tijdens de begrafenis. maar wel druilerig. Naar weer ervoor. Maar ja. Soms maak je van die begrafenissen mee die zijn gewoon mooi. Dan geniet je er bijna van. Heel intens mooi zoals die persoon het wilde of hoe die persoon was. Maar hier miste ik dat heel erg. Vond het een killie bedoening. Natuurlijk was er wel wat moois. Kleinkinderen die spraken over opa en een dochter die een gedicht voor las maar over het algemeen was het niks. Niet vanuit hoe de man was en dat vond ik erg jammer. Maar ja het is zo het is. Doet je wel weer beseffen dat je dingen op moet gaan schrijven over hoe ik het zou willen.

Maar goed. Verder gaat het wel hoor. Volgende week donderdag ga ik op vakantie dus dat schiet ook al op. Helaas door alles heeft db weer minder gedaan dus ga ook niet mee doen aan de clubkampioenschappen van as zondag. Ach volgend jaar wel weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:54

Begrijp wat je bedoelt Baudyh... :(:) Straks lekker even op vakantie, dat is wel fijn :j En DB loopt niet weg, maar zou lekker zijn als je het weer wat op kunt pakken :j

Mooie ervaring dan Lanouska en tja die weersomstandigheden en dat terrein ... dat is idd erg zwaar. Wat goed dat ze zo goed herstelden en zo'n mooie vaardigheid liepen *\o/* mogen jullie toch trots op zijn!

En Amerigo mag nog niet met pensioen :+ wereldpony ondanks zijn streken.

Hier erg erg opgelucht. Denk dat ik een mooie overwinteringsplek heb gevonden voor Ber, 24/7 buiten met stal aan paddock vast en 24/7 hooi/kuil. Gaat ze samen met Piet heen, heeft ze haar maatje bij zich. Ollie kon er ook heen maar het is hier eindje vandaan, en dan mis ik haar te veel. Is plek bij iemand thuis. Ervaren endurance en SGW persoon (met Arabieren en volbloeds, erg belangrijk bij Ber). ergens 1e week oktober breng ik haar er heen. We gaan proberen of ze toch weer te rijden is, zou toch heel mooi zijn als dat weer kan. Heeft ze tenminste wat te doen. Denk dat ze daar echt wel aan toe is. Als ze weer onder het zadel is ga ik af en toe langs met Ollie, kunnen we samen trainen zou echt wel heel gaaf zijn. Lukt het niet maakt ook niet uit maar willen het toch gaan proberen ze is kerngezond en nu psychisch ook OK dus wie weet :)
Ben zo blij dat ik een goed plekje heb gevonden pffff :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:20

Baudyh..triest als zo'n begrafenis zo afloopt...straks bijtanken op vakantie..DB komt wel weer.
vhu, klinkt als een heerlijke plek voor Ber, ik hoop en duim dat ze het er naar haar zin heeft, en zou inderdaad, superleuk zijn als ze het rijden weer goed op kan pakken, ze is nu veel sterker, en stabieler, zou gaaf zijn.
Tine, fijn gemend met Amerigo, hij heeft natuurlijk zijn goede kanten naast zijn streken.
Mooie foto's Lanouska, die met het 4-span waar jullie naar beneden gaan is erg mooi ! Geeft goed weer, hoeveel hoogteverschil er daar was. Zwaar ! Mooi dat ze goed hersteld zijn !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:38

Ik weet niet of ik dit filmpje ooit heb gedeeld maar dit was Ber voordat ze zo geblesseerd was, ik heb toch altijd nog een soort hoop dat ze dit weer kan gaan doen ze vindt springen en rennen gewoon zo leuk, zie je ook aan haar en met het vrij springen en werken zie ik dat ook bij haar terug. Ze vindt het altijd leuk om iets te doen...
https://www.youtube.com/watch?v=-KEWZ7-d7lI
Ik durf het alleen zelf niet meer aan, die eerste keren erop, ben natuurlijk nogal gammel :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:12

Ja, heb ht filmpje toen gezien, zou mooi zijn als ze nog aan t werk kan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:38

Gisteren Haflinger gekocht met hele goede bewegingen. Hij is gisteren goedgekeurd door de veearts. Wij gaan hem vandaag halen. :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:38

Pffff zo blij dat we gaan verhuizen. Studenten zijn weer in de stad sinds twee weken en nu al voor de 5e keer in die 2 weken giga herrie tot 3 uur 's nachts ofzo in de straat / en de 3 (!) studentenhuizen hier in de omgeving. Lijkt ook wel elk jaar erger te worden. Wat feitelijk ook zo is want waren er in het huis naast ons bijv toen we er 16 jaar geleden kwamen wonen 2 kamers, zijn er nu 9. Tja 2 studenten plus aanhang of 9 plus aanhang dat maakt nogal een verschil. En zo is het in al die huizen. Gelukkig is de buurt waar we heengaan geen studentenbuurt, ja die zitten er wel (ze zitten overal :P ) maar niet in het stuk waar wij gaan wonen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:51

Super janouk, gefeliciteerd!! Foto !!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:53

Als hij thuis is, zal ik hem eerst een beetje opknappen: hij heeft wat achterstallig onderhoud :D :+ manen uit de knoop halen, staart wassen, benen opscheren, etc.
Dan volgen de foto's.

The Beauty and the Beast is het nu. Janouk is nog zo schoon van de Hippiade haha wat overigens ook een wonder is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:28

Janouk: gefeliciteerd!!! Eigenlijk moet je dan wel voor en na foto's plaatsen ;-)
VHU: is aan het aftellen ivm luidruchtige buurt. Kan ik me zooooo goed voorstellen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:20

*\o/* super Janouk *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:56

Janouk, gefeliciteerd ! Superleuk, nog snel gegaan !
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
vhu,..aftellen ...drukte van studenten, ik zou er slecht tegen kunnen...

vanmorgen stukje met een van de honden gefietst, maar was me nog te warm naar mijn zin voor het hondje, dus omgekeerd...
Daarna rommel opgeruimd en nog wat zitten tekenen met fineliner...tijd doden...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:08

Bianca, wil jij die prachtige kunstwerken die je maakt niet afdoen als "tijd doden" Foei ~~}>

Hier net flink het huishouden gedaan. Komend weekend vriendenweekend, dan wil ik wel dat het er een beetje netjes uit ziet. Straks gaat zoonlief weer eens mennen met Amerigo (volgens mij was de dk voor het laatst haha).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:42

Momenteel beetje terugval met nek en arm,...dus het is echt letterlijk tijd doden Tine....ik zorg er zo voor...dat ik niets te inspannends voor mijn spieren ga doen..er is nog zo veel te doen ^)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:11

janouk: gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst,ik had dinsdag hem al op het filmpje gezien,hij is prachtig(en heeeeel vies) janouk krijgt het druk met 2 heren!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:04

haha het is een kruising Haflinger x Vies :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:09

Kruisen met Schoon, krijg je weer een Gemiddeld :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:50

Ik heb de afgelopen weken mee gelezen; heb echter twee weken geleden er bovenop nog eens een heel zwaar ongeluk gehad. Precies hoe en wat zal ik nog wel melden. HelAas lijkt afgelopen jaar slechts een klein voorproefje geweest te zijn op hetgeen ons nu te wachten staat.

Ben waanzinnig benieuwd, janouk!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:56

Ik had een persoonlijke overwinning vandaag. Ik ben normaal echt niet van snoepjes geven maar zat een beetje met me handen in het haar hoe ik iets op moest lossen. Db lief paard maar met naar de wei brengen word hij wat veel paard. Hek open doen gaat goed, wei in lopen ook, omdraaien ook maar dan wil hij weg. Heb al handschoenen aan dus houd hem wel maar ja hij sprint weg het liefst al als je het klipje van zijn halster los doet en dan met halster afhalen weer. En spettert dan helemaal uit elkaar.
sjokt nooit eens weg. Gisteren eerst gelongeerd dan is hij al wat rustiger. Voor het halster af doen een snoepje om de aandacht weg te halen bij het nerveus worden dat hij weg wil.
Vandaag niks gedaan dus fris naar de wei maar onderweg begon hij al te snuffelen "je hebt weer wat ik ruik het" na het omdraaien een snoepje. aandacht op mij en niet op het wegschieten. Klipje van halster los. weer snoepje en jawel halster af en meneer bleef staan want hij wilde nog wel een snoepje. Helemaal blij mee. Super slim beest. En daarna liep hij gewoon weg.
Ipv er tegen op zien is zo naar de wei brengen leuk.
Laatst bracht gerrit hem naar de wei ( bij hem doet hij het ook) deed hij het halster van zijn hoofd en toen schoot hij weg met het halster nog op de neus. Halster en touw vlogen door de lucht en landen zo op het naast gelegen schuurtje. Daar word je toch moe van.
Ik ga voorlopig zo nog even door tot we weer gaan afbouwen met die snoepjes. ha ha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:00

Baudy: fijn dat het zo lijkt te werken. Scheelt een hoop stress!
Ava: ongelooflijk, wat een pech kan een mens hebben. Ik hoop echt dat je niet heel erg in de kreukels ligt nu. Het zat je al zo enorm tegen. Een heel dikke knuffel voor jou :(:)