[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:24

@ baudyh staat op je staatje ik dacht 150? (weet het ook niet helemaal zeker)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:34

@ baudyh in de klasse 1 proef kun je 250 punten halen. als je overal een 6 op scoort hou je 150 punten over. dus 166 is gewoon goed..

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:38

Gecondoleerd Bicci! :(:)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:43

wij zijn van het weekend ook in deurne geweest.

we hebben klasse 4 HC gereden omdat harry graag wou weten hoe we in de klasse 4 zouden kunnen meedraaien.

vrijdags zou ik vrij zijn maar donderdag werd ik nog gebeld of ik toch kon werken, dus tot 10 uur gewerkt en toen door naar coevorden. om nog alles te poetsen en in te pakken, druk bezig dus wil je naar buiten lopen staat ineens de vrachtwagen binnen.
Afbeelding

al met al reden harry en ik om 3 uur weg en waren we om 6 uur in deurne. omdat jelmer niet eerder weg kon van zijn werk en dan nog terug moest naar coevorden. zijn die met de vrachwagen pas om 5 uur weg gereden en waren ze om half 10 in deurne.

ondertussen hadden wij al de vaardigheid een aantal x gelopen en wat hindernissen gezien. toen de vrachtwagen er eenmaal was karren er uit gehaald en terrasverwarmer en tafels en stoelen in de vrachtwagen gezet. en daar nog wat gedronken en daarna snel naar bed.

zaterdag vroeg uit bed (paardjes waren onrustig) en lekker ontbeten, daarna zijn we de hindernissen gaan verkennen en heb ik samen met wendy de trajecten gefietst en zijn de kerels bij de vaardigheid gaan kijken. wij moesten om 4 uur dressuur rijden. op tijd begonnen met poetsen en vlechten. we waren natuurlijk weer veelste vroeg bij de ring.

bij de ring werdt ik gevraagd of ik niet nog bij iemand anders achterop kon omdat hij geen 2de groom had. daar dus bij in de dressuur en de vaardigheid achterop gezeten. bij ons liep de dressuur wat slordig en dus ook terecht dat we 72 strafpunten kregen.
vaardigheid liep super was erg moeilijk. maar harry fietste er door heen met 1 bal en binnen de tijd.

marathon liep lekker in H1 voorzichtig gestart omdat daar al enkele combinatie's om waren gegaan maar bij ging het lekker tot we bij H6 kwamen daar hadden we 6 min wachttijd dus ben je ook je ritme kwijt dus die hindernis iets ruimer gereden als we gelopen hadden maar al met al wel goed

uiteindelijk waren we 5de van de 11 niet verkeerd dus en waren we s'avonds om kwart voor 10 in coevorden weer terug

12 en 13 oktober gaan we nog naar hengelo en dan zit voor ons het buiten seizoen er weer op

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:45

over die punten..geen idee...hahaha..

zo..even een plaatje van mijn 4-span...net ingespannen en wachten tot ik op de kar sta om met ze mee te gaan...het was supermooi in het bos vanmorgen..
Afbeelding

WHOW...lanouska heeft haar post gewijzigd hierboven...straks even lezen hoor..nu eten koken.. Y;(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:53

Ik zag je nog fietsen, Lanous. Ik haalde je in met de auto en herkende je aan de zwarte hoed + rode strikje.

Vandaag is J, de oude hulp op stal, begonnen met het nakijken van mijn marathonwagen. Hij wordt al een paar maanden niet meer gebruikt en Moos staat nu nog voor de vierwieler van lesmees.
De hoofdcilinder van de voorrem lekt een beetje, er wordt nu ook wat aan de rechterklauw van de voorrem vervangen en als dat allemaal het gewenste resultaat oplevert, vraag ik hem de andere 3 remmen ook na te kijken wanneer hij tijd heeft. Die werken prima, maar dan heeft alles maar eens een goeie nakijkbeurt gehad, voor veel veilige km's wanneer Moos er voor gaat :D !
Laatst bijgewerkt door Gem op 01-10-13 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:04

Was dan zeker zaterdag voor de dressuur. Had cap gehaald voor bij de andere menner achterop..
Ik denk ook dat je dan onze vrachtwagen wel gezien hebt.... Was natuurlijk niet te missen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:05

Klopt, ik ben alleen zaterdag geweest. Nee.... geen vrachtwagen gezien, maar ik ben dan ook zo blind als een koe hoor :o . Zie echt alleen "herken-dingen", verder erg last van tunnelvisie :o

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:10

Lanouska; ik herken je vrachtwagen, wat hadden jullie bij?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:38

4 span paard.. blauwe vrachtwagen met 2 paarden hoofden er op. Stond naast het zandpad.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:42

:wave:

Vandaag vreselijk intensief dagje.. Meer dan de helft van de dag gespendeerd met bakjes uit schappen halen en op pallets stapelen..
Ernstig last van m'n rug nu dus :))
Morgenmiddag ben ik vrij, er is niet zoveel vracht. Dus dan morgenmiddag maar met Dids aan de slag! :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:00

altijd voorzichtig lanouska als er al combinatie's omgegaan zijn in Hindernissen idd..
vaardigheid goed gedaan ! en mooie vrachtwagen..nieuw ?? jullie hadden toch een andere ?

Aks...doe rustig aan met je rug..je hebt er maar 1..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:14

Ik weet het biancacoo. Maar, het is op zich nog wel te doen tot 't eind van de dag :) Dus dan vind ik het acceptabel hoor. Ik wil zo graag werken en geld verdienen :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:20

Hindernis 1 was echt link.
Geloof dat er zeker 6 combinaties zijn omgegaan.
Brug vond ik ook vrij steil maar misschien lijkt dat maar zo als toeschouwer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:35

Echt mooie plaatjes van DB voor de wagen :j *\o/* <3 , zo braaf dat ze wachten voordat ze mogen gaan, Biancao <3 , lijkt me echt heel erg gaaf!

Lekker middagje Didds voor Aks in het vooruitzicht *\o/* .

Hier vanavond lekker gemend tijdens de les van dochter, instructrice van haar heeft ook voor het eerst in d'r leven gemend, ging lekker *\o/* <3 .
Ben nu nog aan het koken; huishouden van Jan Steen, hier :o .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:45

@ bianca sinds juli hebben we een andere. Hier kunnen 5 paarden en 2 karren in.

H1 was de brug ook redelijk steil. Maar waardoor de hindernis wat gevaarlijk werdt was de grevel in de bodem.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:25

ik ben zeer druk met de voorbereidingen voor de mendurance van zaterdag en de enjoy van zondag. En ook nog de kwartaal boekhouding er tussen door. ha ha

Ik ben nog altijd aan het nagenieten van de marathon van afgelopen zaterdag. Het is echt zo leuk om te doen. Ik vroeg me af wat nou mooie wedstrijden zijn om te beginnen volgend jaar. Ik kan me voorstellen dat sommige wedstrijden wat makkelijker zijn dan andere.
Ook zou het fijn zijn als er wedstrijden zijn waar het A traject wat meer over het zand ging of hele brede bermen. Ik heb er nu toch voor gekozen om de proppen in te houden. Ik rijd altijd met kleine proppen, die waren half weg maar dat vind ik niet zo erg. Ik haat proppen draaien. Dus doe dat altijd thuis al.( zal lang niet iedereen het mee eens zijn) Dan staat hij nog lekker rustig. Pak daarna zijn benen helemaal in. Maar hij staat heel braaf op de trailer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:31

Bianca: wat blijven je honden braaf, rustig wachten _/-\o_
Baudy: kan je niet helpen, weet er zelf nog te weinig vanaf. Volgens mij was Bronneger wel gedeeltelijk onverhard A traject, en Delfzijl dit jaar ook (vorig jaar niet) Maar ik heb geen flauw idee of dit makkelijke of moeilijke wedstrijden zijn. Ik zoek gewoon wedstrijden die redelijk in de buurt zijn. :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:33

Heerlijk die honden van jou Biancocoo <3
Wat super zoals jullie hebben gereden Baudyh, kan me goed voorstellen dat je daar nog van nageniet. Vwb wedstrijden geen idee bij jullie. Hebben jullie ook veel van die kleinere wedstrijden, dus dat je alleen een vaardigheid/marathonnetje hebt met wegparcoursje? Willen wij volgend jaar of wat er nog komt regelmatig (naja, voor zover het kan) gaan doen. Om zelf wat ervaring op te doen met die hindernissen en pony wat te laten wennen aan alles. Ze is ook nog maar 6 en heeft nog niet zoveel men-uren. Dus wil haar rustig opbouwen.

Wat een mooi debuut Lanouska, knap gedaan hoor. Gaan jullie nu over naar klasse IV of volgend jaar weer klasse III? Heeft Harry een grote sponsor of zoiets dat dat allemaal 'kan'? Lijkt me zo ongelovelijk duur allemaal :$

Ollie had weer erg goed gewerkt aan de longe. Ben zo blij met mijn stalhoudster die kan dat zo goed. Ik heb vandaag ook lekker gewerkt, ook wel fijn na al die maanden vette stress.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:37

VHU fijn dat je nu weer een beetje kunt genieten van je werk. Kan me voorstellen dat het echt een verademing is, nu je even aan de zijkant staat.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:38

Geen idee VHU of wij dat soort wedstrijdjes hebben. Die oefen marathon die ik afgelopen zaterdag heb gedaan daar kon je wel ook alleen 1 onderdeel doen. bv alleen de hindernissen maar dan deed je niet mee voor de prijzen. En volgens mij zijn er daar wel meer van hier in de buurt.
Ik ben nooit zo van "nep"wedstrijden vind dat dan weer zo jammer dat je er geen wp mee verdient.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:39

Ik wil ook in de buurt hoor tine. want wil gewoon naar huis en niet overnachten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:53

Is inderdaad heerlijk Tine.

Ik ben vwb dressuren dus ook totaal niet van de oefenwedstrijden maar vaardigheid/marathon heb ik gewoon vrijwel geen ervaring in. Dus kan wel officieel inschrijven maar heeft nu totaal geen zin al helemaal niet in combi met groene poown :P en de minimarathons in het Brabantse of de in-outdoors zoals ze die noemen zijn supergezellige wedstijden met meestal flink wat deelnemers en publiek. Dus ik zie het aan de ene kant gewoon als oefentrajecten en moet eerlijk zeggen het gaat er in het Brabantse behoorlijk fanatiek aan toe, als je zo'n wedstrijd wilt winnen moet je echt wel goed zijn. Dat heeft ook wel wat.
Complete oefenmarathons, dus incl dressuur heb je hier vrijwel niet (meesten vinden dressuur maar niets, wordt hier dus ook niet georganiseerd, trekt ook geen publiek=horeca=omzet).
En voor ons zijn meerdaagse wedstrijden gewoon niet haalbaar, dan vind ik dit leuk alternatief.

Hoop er af en toe een mee te kunnen pikken, voor Ollie en mij is het voor ons wederzijds vertrouwen ook erg goed. En voor volgend jaar vraag ik toch die startkaart aan voor D/V en wie weet gaan we nog officieel een SGMW doen klasse I, mocht groom bereid zijn twee dagen mee te gaan en ik het niet te belastend vinden voor hier thuis. Maar het zal geen regelmatig gebeuren zijn, dat trekt ons gezin niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:03

Ik ben ook van de officiele wedstrijden, weet ook geen oefenwedstrijden eigenlijk, behalve die in Leek. Voor komend jaar heb ik qua marathon op de planning: Bronneger, Delfzijl, Leek, Noordwolde (die is dus wel verder weg, daar overnachten we). Het is nogal een aanslag op je weekenden, en ik wil ook nog gewone wedstrijden rijden (alhoewel ik dit jaar outdoor alleen mijn eigen wedstrijd en de districtsampioenschappen heb gedaan). Zoonlief rijdt ook steeds meer, dus ik moet keuzes maken.

Ik snap ook echt niet hoe HS (van en met Lanouska) het allemaal redt, volgens mij zijn ze gewoon nooit thuis ;) , want die rijden heel wat wedstrijden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:07

Oh maar dat heb ik hetzelfde. Ik denk dat de hel losbarst als ik een heel weekend weg ben.
Ik ben totaal niet van de indoors. Daar moet je een pony voor hebben vind ik. Zou ik nooit met een paard doen.
Maar eh ik heb ook een groen paard hoor. DB had nog maar 1 x een hindernis van dichtbij gezien. Het fijne van deze wedstrijd was dat het mooi ruim stond. Maar ik vind het dan weer jammer dat we 142, nog wat rijden wat dan eigenlijk een wp zou zijn.
Dus gewoon volgend jaar voor het echie proberen