[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:20

Thanks voor de samenvatting Biancocoo _/-\o_ ben je door je griep heen?

Zit hier echt moed te verzamelen voor naar stal te gaan. Ik zie elke keer steeds meer op tegen het hele eind op en neer rijden... had gehoopt dat dat weer bij zou trekken (heb er sinds de vakantie 'last' van maar ja van stal veranderen doe je niet zomaar natuurlijk) ben nu toch serieus aan het overwegen of ik voor van de winter een ander adres en dan dichterbij ga zoeken... in de winter men je toch niet zo intensief als in de zomer (andere stallen zijn hier wel, maar mennen is vaak een groot probleem / willen ze niet dt je in de bak doet en daarbij is gewoon onmogelijk om een beetje buiten te rijden ivm drukte, zie prachtige artikel van Marianne Wolters in de mensport)....**zucht** nog afgezien van het feit dat benzine/dieselkosten echt wel de pan uitrijzen zeg :oo

Wat grappig Frensie dat Beer zo'n beer is geworden en warachijnlijk nog iets doorgroeit zelfs? Bij ons is Wiske nu met haar 9 maanden denk nu schoft zo'n 52 cm? Terwijl ik op de pa en ma afgaande had gedacht dat ze maatje Mies zou worden (=48 cm), zelfs iets kleiner ...
Had trouwens experiment gedaan met voer van AH maar ben daar na een zak weer vanaf gestapt, ze glansden minder / minder in de vacht en beide honden produceerden veel meer poep >;) nu op de Pedigree is glans terug en minder productie := Heb Wis nog steeds op puppyvoer staan ook omdat ze nog zo groeit/groeide...

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:32

ik vond het merk "fokker" erg fijn voor de honden,
had eerder altyd groenendealers, die deden het er super op.
mooie diepe zwarte vacht, veel glans en volle vacht.
vond de "productie" erg meevallen en ze lusten het graag :))

liep ook shows met die honden en kregen altyd complimenten wbt vacht :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:09

Ik heb nu cavom. Dat zijn geperste brokken. Zou beter opgenomen worden. Was nu ook in de aanbieding.
Iets van 36 euro voor 20kg.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:12

:wow: :wow: bijna weer 500 paginas :wow: :wow:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:58

bijna door griep heen hoop ik, nog wel zo iedere keer wat kramp in mijn buik...wat dan weer wegtrekt, om een minuut of 10 later weer terug te zijn..haha...mag de pret niet drukken...
vhu..ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de rit heen en weer naar je paarden, is niets waard, de stal waar je bente nu hebt staan is echter wel super ! helemaal omdat je ook ment idd..
ik voer greenheart aan de honden, de sportvoeding, en de jonge reu dan speciale DA voeding...waar hij het heeul goed op doet ! na 1 dag al heel goede ontlasting..t'is wat, dat dat zo'n verschil uit kan maken.
van Cavom gaan die van mij aan de race.... :+
fokker doen de honden het idd wel goed op, maar levert te weinig energie voor de prestatie's die ze moeten leveren.
en idd...bijna op 500 pagina's....wie gaan we dan weer lief aankijken voor de volgende openingspost ???

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:14

Goedemorgen allemaal

mooie samenvatting van Biancacoo op vorige pagina +:)+
Sluit ik ook graag bij aan als dat mag

Fijn dat je je weer beter voelt hoor! En dat trainen met meerdere combi's klinkt erg gezellig! Alvast veel plezier voor het geval ik het anders vergeet!

En ik vind het prima om de volgende openingspost te maken mocht niemand anders dat willen doen. Nog nooit gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn toch? :D

Succes met de paardjes allemaal vandaag, is hier maar vies weer geweest vannacht zeg :oo

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:55

Smickey wat mij betreft mag jij de openingspost maken, ik zou niet weten hoe!

VHU vervelend dat die ideale stal zo ver weg is, misschien zelf verhuizen? ;)
Aks fanatiek vroeg op stage!
Hier voer van Jarco. Ridgeback doet het er geweldig op, die krijgt snel bultjes en zweren van verkeerde brok, Beer ook nog puppybrok en Bub normale brok. Zhazha heeft een tijd royal canin gehad hypoallergeen, maar ze kreeg toch nog plekken én het is enorm duur. Jarco is ook niet goedkoop, maar wel redelijk geprijsd vind ik.

Beer heeft vanochtend enorm gespeeld met een labradorpup van 4-5 maanden. Die is een weekje logeren op stal dus komende week kan hij lekker spelen! Zal binnenkort weer foto's maken!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:36

@Frensie: daar zien we zeker graag foto's van :j .

@VHU: wat rot dat de stal zo ver weg is, idd maar eens goed overwegen evt voor de wintermaanden, dan zul je meer ohz rijden, denk ik.

@Smickey: fijn als jij de openingspost zou willen doen!

Hier idd ook veel regen geweest, maar nu gelukkig droog.
Smid is vanmorgen geweest en nu staan ze weer lekker op de wei.
Ben bezig met bladeren harken en de laatste walnoten rapen.
Vanmiddag maar een gedeelte uitdelen aan de buren, dan kan de nieuwe lading drogen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:43

@Frensie: dat is leuk een speelpup voor Beer :-) Dat vraagt zeker om foto's... Beer met z'n pop... uh pup
@Ava: Oe, lekker walnoten van eigen pluk :9 En paardjes weer nieuwe schoentjes voor de herfst of staan ze niet op ijzers??? Dan in elk geval een goede pedicurebehandeling gehad :D

Ik wil dan wel de openingspost voor deel 6 gaan maken.

Willen alle topicdeelnemers die in deel 6 weer meedoen hun stukje naar mij sturen per pb met foto (max 2) en willen jullie daarbij even melden vanaf welk deel jullie al meedoen met dit paden op en lanen in topic???

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:16

@Smickey: sinds twee jaar staat hier helemaal niks meer op ijzers en dit gaat gelukkig heel goed. Oei, ik heb geen idee hoe lang ik er al bij ben, denk vanaf deel 3..., ik zal vanmiddag even op zoek gaan naar wat plaatjes, hoop dat er wat op staat, hier op kantoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:41

Op stal namen ze het gelukkig goed op dat ik op zoek ga naar andere plek dichter bij. Het kan ook tijdelijk zijn dat ik van de zomer weer terugga ook afhankelijk van wat er beschikbaar is en wat het allemaal kost en hoe mijn rug zich gaat gedragen.... heb al wel adres en tip van iemand over plek hier vrij dichtbij waar nu ook meer menners staan met redelijke uitrijmoelijkheden ... ga ik zo maar even langs, het ziet er nu allemaal bagger uit met dit weer, dus als het nu ook maar iets lijkt moet het wel wat zijn...

Met Bente gereden, die was wat 'lauw' en toen dacht ik aan Smickey die was gaan springen met Mick, ik denk ik leg ook wat balkjes neer en zet paar kruisjes op en maar eens kijken of haar dat motiveert. Laatste keer dat we dat hadden gedaan was dit voorjaar, maar nadat ze met de marathon Rijsbergen over de afzetting van een poortje van de vaardigheid was gesprongen (met wagen erachteraan, gelukkig stortte het geheel in elkaar }:0 ) had ik zoiets van het is handiger als ze niet meer springt.
Ze vond het geweldig :+ gek beest. Ze ging er helemaal lekker van lopen dus had geen lauw paard meer :)

Het was oorspronkelijk helemaal niet de bedoeling dat ik bij deze stal zou blijven staan, ik wilde toen Rizanta opnieuw laten beleren voor de wagen en dan stalling hier in Rotterdam opzoeken... toen werkte ik ook nog in Breda dus het was makkelijker te combineren. Maar ja, ik ben er dus blijven hangen omdat het zo'n super plek is en ze zo goed voor de paarden zijn, sta er nu al bijna twee jaar :7

Zal ook eens uitzoeken hoe lang ik al in dit Rijtuigje zit :o al best wel lang geloof ik :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:45

Goedemiddag.

Hier nog steeds vreselijk moe helaas.

Smickey: bedankt dat je de op wil maken. Ik ben zelf niet zo handig :o Je hebt een pb. Als het niet goed is, hoor ik het wel ;)
Ava: lekker druk bezig geweest. En hier ook heeeeeeeeel veel regen gevallen.
VHU: vervelend dat die afstand je gaat opbreken, maar ik vond eigenlijk al dat je het al heel lang hebt volgehouden. Zeker nu de winter er weer aan komt, kan ik me voorstellen dat het je gaat tegenstaan. Maar ja, ze staan daar wel heel fijn. Lastig. Inderdaad misschien zelf verhouden :+
Frensie: Beer die lekker gespeeld heeft.
Verder sluit ik me aan bij de samenvattingen.

Hier geef ik Noblesse aan de honden, maar ik vind dit de laatste tijd toch wel erg duur geworden. Daarvoor ga ik Eukenuba. Ok, ook duur, maar ja, dat is wel ander voer dan Noblesse. Ik zit er nu aan te denken om op het huismerk over te gaan stappen.

Vanmorgen het kattenluik van de deel opengemaakt en nieuwe poes uitgelegd hoe hij naar buiten moest. Maar daar vond hij het toch wel heel spannend. Liep allemaal rond te hupsen met heel dikke staart. Dus ook maar weer even geleerd hoe hij naar binnen kan. Later nog een keer naar buiten gelokt, maar hij zag Rembrand en dat was toch wel heel erg eng. Nu zit hij al hele dag weer op de deel. Regen helpt natuurlijk ook niet. Maar goed, deel is groot genoeg en er is nog een van de katten die graag binnen zit.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:53

@Ava: heerlijk hoor, blote voetjes :j
@VHU: had ook wel even twijfels of het handig zou zijn een menpaard het springen aan te leren, juist om die situaties die jij nu beschrijft... hou m'n hart al vast, van 't weekend maar eens met de kar oefenen en balkjes neerleggen en dat hij dan juist niet er over mag (als 't goed is, moet 't allemaal stuurbaar zijn :+ ) En dichterbij lijkt me erg praktisch voor je. Ik vond 10 km al erg ver :o Ook met plezier gedaan overigens omdat het gewoon geweldige paardenmensen zijn, daar kan geen andere plek tegenop wat dat betreft! Maar ook in ons geval bijvoorbeeld, op 400 meter afstand is wel heel ideaal als je alles zelf kunt en wilt doen tenminste.
@Tine: je pbtje is denk ik binnen, ga er zo even naar kijken, zal wel goed zijn toch :-) En ach poes op poezenschool deel 1, het kattenluikje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:56

O, ik ben echt erg. Klets al mee vanaf deel 1, VHU en Tallechie in ieder geval ook. Stelletje kletsmiepen... :j

Net even poezel gezocht, ja hoor, ligt op de deel in het hooi te pitten. Helemaal tevreden.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:57

:))

Heb net zitten zoeken, deel 1 is al uit 2008, grappig he!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:28

Echt ... ahhhhh wat erg }:0
Tjonge er is toch wel heel veel gebeurd sinds die tijd :7

Verhuizen zit er hier echt niet in....manlief werkt in Den Haag, ik hou ook wel van de stad Rotterdam hoor. Maar als manlief zou willen zou ik ook wel weg willen. Maar hij wil echt niet :+ dus die mogelijkheid heb ik al jaren uit mijn 'gedachten' gewist.

@Smickey jeetje paard op 400 meter, dat is vrijwel in je achtertuin :) dichtstbijzijnde stal waar ik straks even ga kijken is op 8 km, valt ook nog zeer mee. Ik heb ooit op 4 km gestaan vlak achter het Kralingse Bos. Stond paard zo'n beetje naast de A20 in de paddock, we reden vrijwel langs de snelweg in de bak ook wel bijzonder en ook daar wen je dan wel weer aan }:0 Vlakbij ons huis (op 2 km lopen) is de Kralingse Manege waar ook het CHIO wordt gehouden. Maar dat kost .... schrik niet ... 480,- Euro per maand, moet je ook nog apart betalen voor je kastje, trailer, wagen, lessen, apart lidmaatschap van de club enz. Komt gemiddeld op zo'n 650,- Euro per maand all in .... dus daar gaan we niet heen hahaha.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-10-12 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:32

Vanmorgen is de pc overleden. Te oud voor nieuwe onderdelen; dus geheel onverwachts een nieuwe pc. En ik mag wel zeggen................heel trots, want ik heb hem helemaal zelf geinstalleerd en alles werkt.
tatatata en ik ben niet eens boos, verdrietig, woest, emotioneel, etc. geworden. Heel rustig gebleven.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Benieuwd wat zoonlief straks zegt, dat zijn Mamma het zelf allemaal gedaan heeft.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:41

@VHU: my goodness, dat is ook wel een reusachtig bedrag zeg! Wij betalen nu als we alles zelf doen maar 185 euro, en dan mag kar/trailer etc. allemaal op het terrein staan. Maar goed, is ook echt niet te vergelijken hoor :D

@Janouk: geweldig, wat ben je toch een wizzkid :D

Oja, wil iedereen beetje op tijd zijn met zijn stukje inleveren, want die 23 pagina's zouden wel eens aardig snel vol kunnen zijn :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:04

Echt knap Janouk B-)
@Smickey dat is ook wel uitzonderlijk hoor, is duurste van hier in de regio. Meeste stallen zijn incl van 250- - 350,- Euro. Maar Chardon is ook 465 geloof ik :oo . Super dat je openingspost gaat doen!

Nou we gaan ons nat laten regenen bij de hockey :evaw:

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:52

sluit ook een keer aan bij de samenvattingen.
hugs voor degene die het nodig hebben :(:)
kom gewoon even niet toe aan teruglezen -O-

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:53

hier gaat alles zijn gangetje, hoopte stiekem vanavond te kunnen rijden. Ouderwets lampjes geknoop in het mijn knollie en gaan met die banaan, maar tis brrr weer en is van suiker als ik voor de lol ga rijden :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:58

*\o/* Hij is weer thuis :+: !

Afbeelding

APK - keuring is gedaan en in orde bevonden

Afbeelding

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:59

haha Gem, APK katten ingeschakeld :D Heerlijk je kar weer terug!

BI: jammer van 't weer, maar super dat je weer aan rijden kunt denken, komt goed!

EDIT:
Willen alle topicdeelnemers die in deel 6 weer meedoen hun stukje naar mij sturen per pb met foto (max 2) en willen jullie daarbij even melden vanaf welk deel jullie al meedoen met dit paden op en lanen in topic???

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:40

@Smickey: mijn verhaaltje komt morgen pas, is dat erg, moet zo naar bestuursvergadering van de menvereniging en wil nog even eten en douchen. Tjee, 185 euro is ook wel heel erg voordelig :j , daar kan ik in de toekomst geen pensionklanten voor nemen, wil ik ze houden zoals mijn eigen (onbeperkt ruwvoer e.d.).

@VHU; ik hoop dat je een fijne stal wat dichter in de buurt vindt, 10 km is prima te doen, lijkt me, ik heb zelf het verst zo'n 20 km gestaan en die stal was ook echt top en een dagje niet, was ook geen probleem.

@Gem: wat fijn dat de wagen weer thuis is *\o/*

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:12

150 is hier volgens mij de goedkoopste stalling in de buurt. Moet je wel alles zelf doen. Die van mij kosten omgerekend nog minder in de maand maar ja die staan prive. Grote stallen met binnenbak zitten hier rond de 300-350 euro.

@ janouk knap gedaan. Rustig blijven helpt.
@ Gem fijn dat je kar weer terug is.
@ VHU hoop dat je een fijne stal vind. Die van mij is 4 km rijden.

Zo nu eerst even naar de pony's kijken of de bak niet onder water staat en dan Robin nog even
longeren en anders de stallen doen. Dan vanavond nog naar een bruiloftsfeestje.