[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:11

Sorry, Ingrid helemaal vergeten. Gaat dus nog wel even duren. Fysio lijkt me goed idee.

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:23

goedemiddag

@ tine heb je bij je zoontje al otrivin neusspray geprobeert ? ik heb ook last van oorpijn (en daardoor ook vreselijk hoofdpijn) ik heb vocht achter de trommelvliezen dat komt omdat de verbindingsbuisjes met de voorhoofdholte verstopt zitten en door de neusspray gaan (zou moeten) de buisjes open en oorpijn weg

@ iedereen omdat vandaag de kaarten verstuurd zijn. kan/ mag ik met toestemming van harry vertellen wat er gebeurt is. zondag ochtend is heel plotseling op 72 jarige leeftijd de vader van harry overleden. |(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:26

Lanouska: het zit jullie echt niet mee zeg. Heel erg veel sterkte!!!!!!! HS ook natuurlijk.

Neusspray al geprobeerd. Had allerlei tips van dokterspost gekregen, maar die had ik allemaal al geprobeerd. Volgens die dokter moet hij het gewoon uitzieken. Hij ligt nu alweer een tijdje op de bank te slapen gelukkig, en slapen is het allerbeste medicijn. Alleen kan ik niets. Ik kan niet gaan slapen en ik kan niet buiten aan het werk, want als hij ineens weer wakker schiet gaat hij weer hard huilen en dan moet ik wel in de buurt zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:01

@Tine sterkte dat zijn van die slopende dagen....
@IngridM wat heb jij toch een mega-smakkerd gemaakt zeg...
@Lanouska zo plotseling dat is erg...
@Bicci dat zal een zware sjouw zijn geweest met de kast! Kan alles er wel in? Je ziet trouwens vaak op marktplaats van die ophangsets, voor weinig.

Citaat:
Iemand van jullie misschien ideeën? Ik zie hier vaak fijne menbakken op foto's, graag jullie ervaringen

Is nogal verschil of je klei- of zand- of leem ondergrond hebt, wat je kunt doen. Bij ons thuis vroeger hadden we van die vette zeeklei, daar moest je echt bak uitgraven en dan nog iets eronder doen voordat je zand stortte anders kwam klei zo weer door zand naar boven e.d. Denk dat je voor echt goede bak dan moet uitgraven / puin storten of drainage / doek erover / goed bakzand en dan mengen met snippers (hout / kokos / ....). Lastige met menbak is dat het niet te zwaar moet zijn...
Bij mijn stalletjes mende ik wel wat in de wei maar dat was hooguit een keer per week en dan maar half uurtje ofzo. Zag je weinig van, was ook vrij goede bodem met wel wat klei maar niet te zwaar.
Bij mijn huidige stalling hebben ze gewoon een menplaat gemaakt op wat vroeger de wei was. Alles is een keer losgetrokken (vrij diep) en daarna weer vast gereden, en daarna weer licht losgetrokken. Het is een ongelovelijk goede menplaat, zoals je altijd ziet op onze foto's. Ligt vrijwel geen water op maar veert toch lekker. Maar is dus eerder toeval dan over nagedacht, ze dachten laten we dit proberen en het werkt. Zo af en toe wordt het gesleept, dat is alles.

@Maisie weet niet of ik je al had gefeliciteert met je wp? Bij deze dan!
@Biancocoo als ik de foto van de mannetjes zie, geniet ik er zelf ook weer van :D
Gelukkig ook maar, want vandaag alleen maar werk t/m vanavond laat :7
Morgen met groom mennen, als het meezit gaan we de mannetjes weer inspannen en ik wil ook weer even mennen met Bente.
Maar nu weer snel verder en nog even zwaaien naar dus ook de rest :evaw:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:18

och lanouska, gecondoleerd...
heel veel sterkte!!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:19

Wat rot Tine voor je zoontje !
Krijgt hij geen antibiotica dan ? Dat is toch altijd met oorpijn of is het geen ontsteking ? (sorry, geen verstand van....)

Lanouska, bah....! Sterkte !

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:49

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:51

lanouska: gecondoleerd
ingrid: dat is niet mis....hoop dat fysio helpt voor je,had het watb gescheeld als je een bodyprotector had gedragen?(zit ik zelf aan te denken als ik straks met tiamo aan de slag ga)
hoe is het eigelijk met de "gekochtte" haflinger die zo hoestte? (van wie was die? hoe is die opgeknapt?)
maisie: hoe gaat het met de nieuwe pony?
heeft iemand een idee wat geel zand kost ,heb best wel wat nodig.....ik had eerst snippers in de longeer/rij-bak, maar dat ging zo vermolmen..
we hebben nu een paar kuub zand eroverheen gedaan...perfect, maar alleen de hoefslag gedaan...nu de rest nog
maar waar bestel je dat en wat kost het ongeveer?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:14

HT geel zand zat hier tussen de 10,= en de 15,= per kuub, en dan komen de transportkosten er nog overheen....
Bodyprotectors zijn natuurlijk best nuttig !! maar met mennen denk je er niet zo snel aan om die altijd aan te doen, moet eerlijk toegeven, ik heb er geen een..
al heb ik hem wel gemist... :+

Lanouska ... wat erg...heel veel sterkte en gecondoleerd, ook voor Harry, dat is toch even een hele klap die hij zo te verwerken krijgt...

Otrivin neusspray,...daar krijg ik bloedneus van..

Hier bij de buren...2 huizen verderop...(maar dat is dan wel 400 meter verder) is vandaag ook iemand overleden, ik zag de begrafenisondernemer met zijn auto en de hele oprit vol met auto's....geeft zo'n naar gevoel als je daar dan langs moet rijden..
zoontje vroeg wat is dat voor gave auto... ^) dan moet je een 5-jarige uitleggen dat de daar overleden mensen in vervoeren.....dat vond hij maar gek, dat moet toch met een ambulance mama..???

Vanmiddag heb ik een nieuwe rijbroek gekocht.. :o ik rij wel niet meer, ( zou wel graag weer eens proberen, maar dat staat mijn man nooit toe) rijbroeken zitten gewoon comfortabel, en met stallen uitmesten wel handig dat ik niet meer mijn "goede broeken" hoef te gebruiken..enne...was in de uitverkoop voor 29,50, dus niet duur....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:26

Ja Happytime, Bodyprotector had zeker gescheeld, ik denk een stuk of 5 breuken :-) hahaha.
Heb hem na mijn grote ongeluk met gedragen met rijden maar nu niet dom dom ach....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:32

@VHU: ik heb hier echt supergoede grond :j . Heeft in 2010 mais op gestaan, vorig voor jaar is het geploegd, gevlakt en ingezaaid, behalve dit stuk dus, hier staat geen gras. Ik ga het denk ik ook gewoon zo proberen, als we geluk hebben gaat het gewoon goed.
Onze paddock is ook gewoon heel fijn, maar eigenlijk te veel zand/minder goed verdeeld, maar goed was ook niet bedoeld als bak :D .
Met de grondwaterpomp zouden we hem mooi vochtig kunnen houden, dus ook al minder mul, op letten dat hij echt mooi vlak is, niet te veel zand en netjes slepen/vlakken. We maken ook 30 bij 60 is sowieso al een stukje duurder, natuurlijk := . Als we geluk hebben hebben we zo iets geschikts voor weinig geld, anders kunnen we altijd nog aanpassen, houtpallets bv.
De buren hebben een binnenbak, dus daar kunnen we sowieso ohz rijden bij slechte weersomstandigheden.
Moet eigenlijk eens voorzichtig vragen of bij de ruitervereniging ook gemend mag worden.

@HT: ik heb voor mijn zand in de paddock, niet dat hele gele, maar stuk lichter (weet niet of dit gewassen is?) 14 euro betaald incl. transport.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:51

ZO trots op mijn puber. Hij is zwaar dyslectisch en Nederlands Havo Examen is meer dan lastig voor hem.
Hij moet scoren op zijn mondeling. Vorige week had hij mondeling over een aantal boeken;
tatatatata hij heeft een 8 gekregen.

Verder had hij ook een 7 voor zijn schriftelijk beschouwing over alcoholmisbruik onder jongeren. :D Ik zei tegen hem; je hebt daar nog nooit iets over gelezen. Nee zegt hij, maar ik krijg wekelijks de preek van jou, die kan ik nu wel dromen. :o

Dit haalt mooi zijn 3-en en 4-en op, die hij voor Nederlandse spelling had. Kan hij straks met een 6 het schriftelijk eindexamen in.
Helemaal blij.

Ik heb Janouk vanmorgen fijn onder het zadel getraind. Ze was super braaf; zonder enge bakkabouters.
Laatst bijgewerkt door janouk op 24-01-12 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:52

@ lanouska sterkte !!!!

bah wou ik lekker met de pony's bezig zijn is het gewoon waterkoud en het regent ook nog. Heb een buitenritje met ferro gedaan en de stallen. Ga nu maar even op de bank liggen want mn kies is nog niet helemaal beter.

Tine beterschap voor je zoontje !!!
IM balen zeg dat je nog een poos moet genezen.

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:01

he gatver lanouska sterkte vrijdag!
he en nog meer slecht nieuws het zit jullie echt niet mee heel veel sterkte en gecondoleert!

aaahhhh arme snuitje maar 26 mooie leeftijd zeg!

haha Ollie1 thanks! maar dat zou best kunnen dat het voor je tijd was.

oei vanhuisuit spannend zeg 12 februari!leuk span heb je.

maisie gefeliciteerd met je zus!

o wat sneu voor je zoon tine10 je voelt je zo machteloos he als zon kleintje zon pijn heeft..

jeetje ingridm klinkt heftig zeg allemaal maar gelukkig heb je nu meer duidelijk wat het is.

joehoe knappe puber janoek!

hier lekker gelest gisteravond is nog even zoeken welke pony lekker loopt voor de kar.
we hebben er 7 en zijn eigenlijk allemaal alleen het huifbed gewent kwa karren betrefd ze worden ook wel eens onder het zadel gereden maar niet zo veel.
hebben dus ook niet zon geweldige conditie maar het begint langzaam wat te worden!
gisteren met een pony gelest die erg fijn liep op een gegeven moment wel een goed gevoel!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:13

Lanouska: gecondoleerd en sterkte :(:) !

Tine: arm kind, oorpijn is vréselijk ;( . Gelukkig hebben mijn kinders er niet vaak last van gehad toen ze klein waren.

Janouk: :)* , dus dat ga ik over een paar jaar wrs ook te horen krijgen van mijn puber ;) . Maar goed van zijn 8 voor zijn boeken _/-\o_ !

Ik ben slaperig van de kou van vanmorgen.... eerst Ster pessoatraining gegeven :brr: , daarna paard lesmees :brr: (oww wat is die onverwacht braaf <3 ! ) , daarna Ster haar box bijgewerkt, en toen niet koud meer. Maar dan zak je bijna in slaap achter het stuur :O !
Ik ga het nog druk krijgen (naast mijn "taxi-diensten naar ballet" en overblijfmoederschap).... heb nét afgesproken op stal dat ik in het vervolg 2 of 3 paarden, 2 á 3 x p/w in een "treintje" ga trainen, krijg ik een lichtelijk wanhopig smsje van vriendin Loes dat ze de drukte op de zorgboerderij niet goed meer aan kan, en of ik voortaan 2 hele dagen op haar kinders wil passen + de donderdagochtend op de jongste :oo ! Kersverse schema, net een uur oud, kan weer omgegooid 8)7 (maar de donderdagochtend hou ik toch echt vrij... wil rijbewijs E gaan doen)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:02

Net heerlijk 2 uur geslapen. Daar knapt een mens van op. Koorts van zoontje is gelukkig ook iets gezakt. Oordruppels heb ik niet in huis, maar ik kreeg de tip van dokter om lauwe olie in het oor te druppelen. Kan nu ook niet echt boodschappen/medicijnen gaan halen met een ziek kind. Ik hoop dat hij morgen iets is opgeknapt, want dan zijn de pijnstillers toch echt op en zal ik wel naar de winkel moeten. Die voor volwassenen zou je wel kunnen halveren, maar dat eet hij natuurlijk niet op, want is erg vies van smaak.

Gem: lekker bezig geweest.
Bren: lekker gelest gisteren
Maisie: lekker buitenritje gemaakt met zere kies, auwie
Janouk: topresultaten van je zoon. Super hoor, dat geeft weer wat rust.
HT: ik weet niet of geel zand wel echt geschikt is voor een rij/menbak. Ik heb woudzand, dat is echt voor een bak bedoeld. Nu zullen er wel meer soorten geschikt zijn, maar geel zand is bij mijn weten stratenmakerszand.
Avaluna: handig buren met een binnenbak :j
Ingrid: bodyprotector had vast gescheeld, maar ik neem aan dat de protector voor onder het zadel niet had gepast op de kar. De mijne in ieder geval niet, achterkant is te lang.
Biancacoo: zo mooi hoe kinderen denken he? Haha, een rijbroek kopen voor het uitmesten. Manlief hier wordt boos als ik met dure rijbroeken sta uit te mensen.
Ingrid: antibiotica krijgen ze niet zomaar hoor, en maar beter ook. Normaal gesproken lost het lichaam het zelf wel op. Het is alleen niet zo fijn om die pijn te hebben. Pas als hij na 3 dagen nog steeds niet opgeknapt is of zelfs zieker is geworden, kan ik langs komen bij huisarts.
VHU: morgen weer lekker op pad.

Ik vroeg me ook al af hoe het met die Haflinger was. Ben vergeten wie hem toen heeft gekocht.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:29

Millanka had hem toen gekocht. Die bedoelen jullie toch?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:00

Hallo allemaal!

Heb de hele dag wel bijgelezen, want het was heel rustig op het werk. Ik was alleen op kantoor en was al veel te snel door mijn klusjes heen. Gelukkig kwamen er 's middags nog wel 2 opdrachten binnen. En zal je zien, hele dag geen telefoon en áls die dan gaat, dan meteen 3 lijnen tegelijk...

Ga verder mee in de hele mooie samenvatting van Tine! Hoop dat je zoontje snel weer opknapt!!

En IM fijn dat je wat duidelijkheid hebt over de pijn in je schouder, nog veel geduld hebben, sterkte daarmee!!

Lanouska sterkte voor jullie.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:39

Janouk, fijn voor je zoon, hoe oud is hij ivm de alcoholpreken ? haha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:16

@Janouk: wat ontzettend knap van je zoon!

@Lanoeska: heel veel sterkte!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:42

Gem gaat voor E rijbewijs, dat is ook echt wel handig als je dat zelf hebt.
Tine mooie samenvatting.
Ingrid .... :(:)
Frensie toch nog druk aan het werk vandaag...
Janouk wat een goede cijfers een 8 en een 7 ! toch wel iets om trots op te zijn !!

Morgen heeft zoonlief vrij....s'middags zwemles, dus lekker dagje thuis, ik ben lekker ook vrij, dat is wel erg fijn ! :j

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:36

Manon, wij hebben wellicht dezelfde grond en wij hebben in het paddock 50 cm zand liggen, die blijft zelf als het droog is goed begaanbaar. Is helaas te klein om te mennen, maar zou er wel in kunnen. Ik heb ook een adresje voor zand.
woon jij bij de rijvereniging van scherpenseel in de buurt? en heeft jouw dochter daar voltigeles?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:52

Ik hoopte stiekum iets van het noorderlicht te kunnen zien. Het is hier erg helder (vriest al bijna, bah, de wei en bak zijn nog kleddernat, dus vrees het ergste voor morgen), dus dacht dat het wel zou lukken, maar buiten de sterren zie ik alleen maar zwarte lucht.

Zoonlief slaapt al vanaf 5 uur, dus dat gaat goed.

Ik duik er zo ook weer in, want geen idee of hij vannacht nog veel wakker wordt.

Hopelijk kan ik morgen weer iets met de paarden doen, als de vorst tenminste niet ook nog lastig gaat doen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:16

Hier helaas geen noorderlicht was veel te bewolkt.
Ga nu lekker slapen althans; proberen met een druk/vol/onrustig hoofd vol gedachtes :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:21

:O zo we zijn weer terug van school....

Noorderlicht zien is inderdaad super bijzonder en mooi. Heb het in Groningen wel eens gezien, maar dus ook in Zweden en Finland. Zijn van die momenten dat de natuur zo mooi is, ik kan daar helemaal rustig van worden zeg maar :)

Voor indicatie over zandprijzen zie o.a.
http://www.zandbestellen.nl/
zo zijn er wel meer.

En inderdaad huisartsen zijn zeer terughoudend met antibiotica voor kinderen, lichaam moet het zelf zoveel mogelijk oplossen. Heeft met resistentievorming e.d. te maken. Op zich begrijpelijk maar als je zo'n ziek kind hebt zou je wel eens anders willen....

Janouk dat is fijn zeg en knap van je zoon. Dyslexie is een lastige beperking...
Biancocoo morgen lekker dagje :j

Ik zou eigenlijk graag mijn vrachtwagenrijbewijs halen....

Voor de rest ben ik het kwijt, sorry :)

Morgenochtend lekker met groom op pad *\o/* en 's middags eens zien wat we met zoonlief gaan ondernemen :)

En heb ook nog 3 extra scripties gekregen want collega is ziek....dus heb in ieder geval wat te lezen :list: pffff.
Welterusten allemaal :evaw: