@Tine sterkte dat zijn van die slopende dagen....
@IngridM wat heb jij toch een mega-smakkerd gemaakt zeg...
@Lanouska zo plotseling dat is erg...
@Bicci dat zal een zware sjouw zijn geweest met de kast! Kan alles er wel in? Je ziet trouwens vaak op marktplaats van die ophangsets, voor weinig.
Citaat:
Iemand van jullie misschien ideeën? Ik zie hier vaak fijne menbakken op foto's, graag jullie ervaringen
Is nogal verschil of je klei- of zand- of leem ondergrond hebt, wat je kunt doen. Bij ons thuis vroeger hadden we van die vette zeeklei, daar moest je echt bak uitgraven en dan nog iets eronder doen voordat je zand stortte anders kwam klei zo weer door zand naar boven e.d. Denk dat je voor echt goede bak dan moet uitgraven / puin storten of drainage / doek erover / goed bakzand en dan mengen met snippers (hout / kokos / ....). Lastige met menbak is dat het niet te zwaar moet zijn...
Bij mijn stalletjes mende ik wel wat in de wei maar dat was hooguit een keer per week en dan maar half uurtje ofzo. Zag je weinig van, was ook vrij goede bodem met wel wat klei maar niet te zwaar.
Bij mijn huidige stalling hebben ze gewoon een menplaat gemaakt op wat vroeger de wei was. Alles is een keer losgetrokken (vrij diep) en daarna weer vast gereden, en daarna weer licht losgetrokken. Het is een ongelovelijk goede menplaat, zoals je altijd ziet op onze foto's. Ligt vrijwel geen water op maar veert toch lekker. Maar is dus eerder toeval dan over nagedacht, ze dachten laten we dit proberen en het werkt. Zo af en toe wordt het gesleept, dat is alles.
@Maisie weet niet of ik je al had gefeliciteert met je wp? Bij deze dan!
@Biancocoo als ik de foto van de mannetjes zie, geniet ik er zelf ook weer van
Gelukkig ook maar, want vandaag alleen maar werk t/m vanavond laat
Morgen met groom mennen, als het meezit gaan we de mannetjes weer inspannen en ik wil ook weer even mennen met Bente.
Maar nu weer snel verder en nog even zwaaien naar dus ook de rest