kun je nog gebruiken denk ik zo !! wel gefeliciteerd met je nieuwe snuit-wagen !!Lacuna
Ik zat met tranen je verhaal over regina te lezen !! veel sterkte met het verlies !!wat ontzettend geweldig dat het veulen door de andere merrie opgenomen is !! wat een geluk dat die merrie dat doet ! super, maar wel een zware klap voor de eigenaresse en jou !! sterkte hoor !
Tallechie, leuk als je instructrice goed op Vaele kan rijden, maar het is jou paard, als ik jou was, zou ik zonder stress en druk proberen een echt fijne combi samen te worden, je zult het zelf moeten doen, grote stap voor je denk ik...
ik heb ook altijd les gegeven, het is makkelijk voor een instructrice om op een paard te stappen en te laten zien; kijk, Je paard kan het best !! maar het is veel knapper als die instructrice de eigenaar/ruiter er zelf op laat zitten en die erdoor heen praat, en zo lesgeeft dat je het zelf oplost !!
Dat moet ook het doel zijn van een instructeur, zo lesgeven dat de leerling het zelf kan !!
Je moet zelf kiezen, maar ik vind het erg als je geld uitgeeft en alsnog geen fijne ontspannen combinatie word, misschien duurd dat voor jou idee langer, maar leg je de lat niet TE hoog voor jezelf, begin bij het begin, en dat is vertrouwen in elkaar hebben in iedere situatie ! ook buiten die bak !
Succes !!
Avaluna
voor je dikke blauwe ei !! balen zeg.Gisterenavond les gehad..met shetlander, nou dat doe ik niet nog eens, missy is heel braaf hoor, ze doet alles wat je zegt, maar...haar achterbeentjes zijn gewoon niet zo sterk, en ik vind het niet eerlijk, dus stop ermee !
Zal zodra Melody weer "beter" is het mennen weer op pakken denk ik zo..
Ga zo zoontje naar school bregen en werken, groetjes....
Moet nog dingen voor mijn werk doen, dat doe ik vandaag dan maar
wat jammer dat het niet goed voelt met Missy, je bent er wel eerlijk in naar de pony, dat vind ik knap van je. Als het zo voelt, moet je het ook niet doen.
). 
) 

Fijn een bijrijder is natuurlijk super, maar eigenlijk zou dan een bijrijder als je het over geld hebt wat aan jou moeten betalen, voor gebruik van je paard. Zo is het een beetje andersom. Natuurlijk ben je blij als iemand je paard goed rijdt, maar die ander mag ook blij zijn dat hij op zo'n paard mag rijden. Toch? Of gewoon 'voor niets', maar niet dat jij ook nog weer een keer geld kwijt bent. Kijk als het een professioneel iemand is (jouw instructrice) is het natuurlijk anders maar de vraag is of jij daar inderdaad wat aan hebt (wat Biancocoo ook al zegt) of dat je ook prima met een leuke bijrijder een eind vooruit kunt. Of dat je het gewoon zo laat, volgens mij gaat het prima met jullie, dat rijden heeft tijd nodig Tallechie dat heb je niet in een paar weken voor elkaar
), de andere heeft het paard bijna aan gort gereden want die hing er een slof aan en ging zo diep en laag rijden plus trekken dat het paard een fikse spierblessure opliep en zelfs kreupel ging lopen. Dus dat was na 3 maanden ook afgelopen.
). Maar dat houdt vanzelf wel op. Net als bij paarden: als je ze wat meer loslaat komen ze vanzelf wel weer terug
Helemaal zonder hefboomwerking werkt niet, trensje ook niet, met tongboog wordt hij pas echt hyper van (logisch, drukt dan meer op de lagen) dus hier ook een zoektocht
moet je op buienradar kijken....jullie hebben het echt nat....dat is hier pas later, dus dan gaan paardjes maar naar binnen vanavond, op tijd de honden uitlaten zie ik...