[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 08:17

Goedemorgen!

Zijn wij even verslaafd zeg :oo

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 08:42

:P :))
indeed tine :D

goeiemorgen!.. Ik heb brak geslapen, en m'n arm is niet lief :P
Ik hoop dat deze week echt zo ontzettend gauw voorbij gaat... 't gaat heel de week regenen,, ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 08:42

VanHuisUit schreef:
Nou ja zeg zijn wij met z'n allen toch wel hopeloos verslaafd zeg... :=
Ben dan wel stiekem benieuwd naar de 'mee-kijkers' :+

Heb net Naaltje geprobeerd te spammen met zomer foto's maar had eigenlijk maar heel weinig zomer foto's. Het was volgens mijn herinnering vooral ook een erg natte zomer met hier en daar mega-warme dagen. En met die hittegolf zaten we in Zweden (wat overigens een prima plek is om te zijn tijdens een hittegolf :D ).

Hihi, ik ben zo'n meekijker/lezer, hahaha.
Ben niet zo'n poster, weet nooit wat ik moet typen...... :7
Niet gedacht dat er zoooo veel gelezen werd hier.

Zie altijd geweldige foto's voorbij komen hier.

Paardje van Maisie is gaaf om te zien, en had er erg veel zin in !!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 08:55

Goede morgen

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:27

goedemorgen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 09:27

Naaltje heeft nieuwe pensionklanten er bij gekregen, shires zijn indd leuk. En nog steeds zere hand. Beterschap.

Damon heeft een zwelling dus wordt niet rondje mennen

It heeft weer een rondje gemend.

Eveline heeft het druk met school, pony en shetters.

Tine ik vond het ook dapper van mij zelf. Normaal gesproken als mijn vader er niet bij is had ik dit niet gedurfd. Maar ik had ook wel wat aan Eric. Die zorgde dat ik bleef ademhalen. Heb je mijn vaardigheid ook gezien of?

Wat ik wel raar vindt is dat ik 4 ballen er af heb gereden en op de coupon staat 6 strafpunten.
Mijn Erik had het er over dat degene die 1e is geworden, poortje 16 nooit heeft genomen. Heeft 2 weigeringen op dat poortje gehad en is er daarna langs gereden.

Ik snap ook nog steeds niet waarom ik met hem samengesteld rijd, ik schijt ook bagger, maar hij vind het zo leuk en zal mij nooit laten vallen. Hij weet heel goed wat hij doet.

Ik had dus 180 punten. Veale liep gewoon niet goed, maar dat is niet zo wonder na zo weinig gedaan te hebben. Ook was ik bekaf. Vrijdag en zaterdag gewoon te druk gehad en slecht geslapen. Maar ja teller staat nu op 8 winstpunten.
De vaardigheid ging bij mij snel en ongecontroleed. 1 stuurfout van mij waardoor ik een balletje had en de andere 3 doordat veale gewoon niet luisterde

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 09:37

Ik was bijna gediskwalificeerd bij de vaardigheid. Ik had gegroet, maar ze belden maar niet dus veale kwam omhoog en ging dus stappen, ik kon daar alleen geen volte rijden dus ben langzaam naar de start gereden. Op het moment dat zijn neus bijna er over heen ging ging de bel dus had geluk

Ik ben ook lid van een menvereniging. Ik ben niet lessend lid omdat ik momenteel ergens anders les. Ohz ben ik ( nog ) geen lid. Eerst mijn vertrouwen maar vergroten. Dat is mijn doel van dit jaar dat ik alleen met veale stap draf en gallop durf en dat ik met andere paarden in de bak durf te rijden ohz.

Avaluna gaaf hoor een boerderij. Dat zal bij mij wel een droom blijven. Mijn vriend is gisteren wezen kijken en had duidelijk weer last van zijn allergie. Ook is zijn jas vies geworden wat ik niet meer schoon krijg, vond hij dus niet zo leuk.

Tine je krijgt de filmpjes via dvd, ik weet nog niet als ik volgende week kom. Ik moet rust houden van Erik, maar anders stuur ik deze wel naar je op
Algra was ook jury bij de vaardigheid

Stoere foto's Maisie

Ik was gisteren kapot en dus geen zin om te reageren. Ik heb voor de verandering heel goed geslapen en was om 7 uur mijn bed uit.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:09

Wat gaan jullie weer snel; 2 pagina's van gisterenavond tot nu.
Melanie: vind dat het qua uitzicht nog wel gaat op je welsh. Ik ben ongeveer even groot als jou (maar wel zwaarder). Heb ook al wel eens op mijn welshje gezeten, maar die weigert dan een stap te zetten.

Tallechie is het niet eens met de jury.

Avaluna heeft een boerderij. Wij hebben er ook eentje en we hopen er in de loop van 2011 naar te verhuizen. We zullen wel nog op zoek moeten naar extra stukjes grond voor de pony's.

Naaltje heeft nog steeds last van haar arm. Zou je je huisarts niet eens bellen om te vragen of het normaal is dat het nog steeds zo'n pijn doet?

Topic in de top 10: we zijn echt verslaafd.

Maisie heeft er zin in.

Happytime: nu is het licht dus maak dat je op je kar zit om een rondje te mennen (en nog een schop onder je kont erbij)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:12

@babs; hmm, assistente zei al dat dat nog veel pijn ging doen en nog wel lang ging duren.. Omdat de huid nog heel is was er geen infectiegevaar etc..
't is nu alleen heel vervelend, moet heel de dag achter de pc, dus met m'n arm op tafel liggen.. precies op die plekken, autsj :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:33

Goeiemorgen !

Ik ben stom geweest. Ik dacht laat die hengstevlecht voor gemak maar in zitten. Nou Tobbe is vannacht weer eens flink wezen knuffelen met de grond(rollen) waardoor nu niet zo best uitzag. Gellukig geen schade aan zijn manen maar heb les wel geleerd.

Auwhs, naaltje. vervelend hopelijk gaat wond snel over.
tallechie, wat maf zeg van die jury. Jury zat zeker te slapen of zo ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:22

Ben ik ook weer :+
Tallechie nou hoe dan ook wel weer een winstpuntje erbij en ik denk dan maar zo dat je beloont wordt voor je doorzettingsvermogen en een bonusje omdat je het hebt volgehouden +:)+ ik vind het heel grappig eigenlijk dat je zo'n vertrouwen in Veale hebt voor de wagen en je daar zo aan moet werken als je erop zit.

Net naar poowns geweest alles was lekker bevroren (had geen menplannen) en ze staan nu op de wei in de zon, heerlijk voor ze. Zo naar Rizanta, hoefsmid komt en ik hoop dat ik nog even voordat hij komt kan rijden. Dan moet ik aan het werk dus iedereen veel plezier vandaag, Happytime moet gaan mennen ~~}> Tallechie moet gaan rusten (je vriend is heel verstandig hoor, wat dat betreft ;) ) :z , Naaltje moet even melden bij stagebegeleider dat verslag later komt omdat ze last heeft van haar arm (doe gewoon extra zielig en profiteer er nu maar van je hebt die gegevens toch nog niet -:) ) en Joram wil graag beter Achenbachen, mijn enige tip is: heel veel oefenen. En als je rechts aangeeft, paard wil niet meer terug, zweep er tegenaan leggen (rechts), en hengstenvlechten eruit voortaan :+

Voor idereen die ik vergeten ben fijne dag!
:evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:26

@VHU; whaha :P stelletje niet-huisdier-liefhebbers hier.. als ik het zeg komt er meteen een discussie op gang over afmaken hond omdat ie bijt enzo.. niet zo'n zin in :P
bovendien, ik wil niet nog langer hier stage moeten lopen :o
Wil het afhandelen, en gewoon lachend buiten kunnen met positieve beoordeling..
Ik ben het een beetje beu, dit is echt niks voor mij dat weet ik iig :)

Veel plezier bij Rizanta, het is lekker weer hier in 't zuiden ;)

Over achenbach; ik snap de theorie, en 't lukt me met plaatjes erbij, maar verdermoet ik erbij nadenken, waardeloos bij mij dus :') oef, hopen dat de manen 't overleven

en voor tallechie natuurlijk een staande ovatie :D knap hoor :D
maar nu inderdaad braaf gaan af-liggen-en-blijven, zoals je gezegd wordt ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 12:35

Vriendlief heeft me vandaag aan de boekhouding gezet. Moet de btw aangifte gaan indienen en gedeeltelijk het jaarrapport maken dus vandaag ben ik wel rustig. Vanmiddag naar stal ivm hoefsmid. Maar voor de rest een rustig weekje. We zien van het weekend wel weer hoe ik me voel.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:38

ik ga woensdag m'n hoefsmid ook eens bellen :)
dids voeten moeten nog niet, maar aangezien het een nieuwe smid is, even vragen of hij nog plaats heeft voor dids tussen de klantjes, en vragen hoe hij het liefst een afspraak plant :)
oude smidje kon altijd binnen een week wel ergens tussen frommelen..

Maar die kleine bloot-poot van mij z'n pootjes groeien amper geloof ik :=

braaf tallechie ;) :)
ik ga eens aan muziekjes voor het opzwepende gehalte

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:12

8)7 jeetje wat gaan jullie snel! 2 dagen niet gekeken en ineens 5 pagina's verder. Ik moet bekennen dat ik nu nog niet alles heb terug gelezen, misschien straks nog even als ik tijd heb :o .

De hoefsmid moet bij ons ook weer komen inderdaad. o maar eens even bellen. Eeven wat bijvijlen/bekappen, want vind het nog net te vroeg voor ijzers, je weet nooit wat het weer nog gaat doen.

Tallechie succes met de boekhouding! en gefliciteerd met je winstpunt!
VHU veel plezier bij Rizanta.
Melanie stapt er ook wel eens op ipv achter, past nog prima hoor voor zo af en toe! Doe het zelf ook wel eens, hoewel het nu alweer een hele tijd geleden is.

Tijdens de jaarvergadering van onze menvereniging ben ik uitegroepen tot clubkampioen van 2010! het steld niet zoveel voor, maar vind het toch wel heel leuk :D
Gisteren wezen kijken in Deurne bij de indoorkampioenschappen. wat gaat dat toch hard 8-) de finale was echt wel heel gaaf en spannend. Heb het meest genoten van Theo Timmerman met zijn vierspan, hij stuurt zo rustig en beheerst en rijd zo ongeloofelijk snel, daar kan ik alleen maar heel veel respect voor hebben. en zijn voorspan is om van te kwijlen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:14

ja is winter dan groeien ze echt niet, en volgens een smid groeien hoeven fjorden helemaal langzaam :+.
tallechie, zit ook lekker aan de papier winkel.
VHU, van de bevroren grond baal ik wel. Want wil vandaag graag nog een rondje doen.
Vanmiddag krijg ik extra bijles van een stalgenoot een ervaren menster :D. we gaan even middagje lekker met lange lijnen aan de slag.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:18

@joram; :j true :)
Dids voetjes zijn wel hard gelukkig :)
Maar als deze smid nou is van 't ''optijd afspraak maken'' weet ik dat in elk geval optijd :) die andere belde ik als het ware wanneer de ijzers eronderuit klapperden, en 2 dagen erna was ie er :=

@sumic; goedzoo! :D toch een eer :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:36

Goedemiddag allemaal.
Bekappen doe ik zelf, heb een opleiding gedaan daarvoor. Ik besla alleen niet omdat ik geen spullen heb en de mijne lopen toch allemaal op blote voeten. damon zijn voeten groeien erg langzaam, dus als ik meer ga mennen moet hij toch echt op ijzers.
Ik ga zo maar eens naar stal. Even kijken hoe Damon zijn bult is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:37

Goedemiddag!

Hier komt morgen de smid weer. Rembrand nieuwe ijzers (nu met stiftgaten en sneeuwbeslag) en Amerigo hoeft denk ik niet, ziet er nog goed uit.

@ Tallechie: lekker in de papieren. Heb je niet gezien bij vaardigheid, want je was direct na mij en ik was dus pony aan het uitstappen. Wat gek dat er zoveel fouten zijn gemaakt. Fout is menselijk natuurlijk, maar wel jammer als dat bij wedstrijd gebeurt. Grappig, ik heb ook 8 wp.

Vanmorgen weer privemenles gehad met Amerigo. Hij ging heel fijn!! Ja, ja wordt nog wel wat.

Nou, nu dus nog iets geks. Ik zit wel eens op/over pony te mopperen dat ie nu toch eindelijk maar eens conditie moet krijgen en die kar gewoon moet trekken. Heb kar al 2 x na laten kijken of hij niet lichter kan lopen. Maar geen verschil. Nu dus naar de weegbrug geweest en die geeft 220 kg aan. Geen wonder dat ponybeest er zo aan moet trekken. Volgens verkoper heb ik verkeerd gewogen (alleen de menkar) en moet ik bus/trailer en menkar en bus/trailer wegen en dan het verschil is de kar. Ik ga even overleggen met Agr Unie of dit zo is en anders nog een keer wegen, maar een verschil van 95 kg is toch wel heul erg veel. Maar fabrikant blijkt failliet, dus heb nu wel een probleem.

Ik heb hem juist gekocht omdat hij 125 kg zou wegen, hij is in mei 2 jaar oud, dus krijg er natuurlijk 2e hands ook niet zoveel meer voor. En voor een andere pony is dit gewicht natuurlijk ook te hoog. Ik weet even niet meer zo goed, wat ik nu moet doen.

Sorry, even egopost

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:41

Dat is niet zo best Tine, erg raar dat er zo gesjoemeld word met het gewicht. 95 kilo is inderdaad nogal wat verschil, al helemaal voor een pony! als hij weinig gebruikt is zou het niet zo heel erg uit moeten maken of hij nou een jaar of 2 jaar is... Je kan hem altijd te koop zetten en kijken wat er op af komt toch?

Hebben jullie kracht-training tips? Ik heb gister voor het eerst zelf het bandje er achter gelegd om wat krachttraining te gaan doen, ik ga niet in mijn uppie die kar op klimmen maar het bandje kon wel. Nou wil ik dit een paar keer per week gaan doen als de bak het toelaat... Maar ik weet dus niet zo goed hoe snel of hoe langzaam ik dit kan opbouwen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 13:49

Is ook zo... was gisteren niet meer zo helder geloof ik.

wat raar dat die kar zo zwaar is dan. Dan is het ook niet zo'n wonder dat amerigo er moeite mee heeft.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:50

Ik denk dat je pony wel aangeeft of hij het kan. Krachttrainig dmv veel overgangen aan de longe werkt ook heel goed. Daar krijgen ze een sterke achterhand van.
Mijn kar weegt 185 kilo. Op zich best zwaar. Merk dat Damon bij heuveltjes er wel echt aan moet trekkenen dat doet hij liever niet, hij is lui.
Mijn oude shet was een echte krachtpatser. Zij trok echt alles, als het zwaar was, dan gooide ze haar hele gewicht erin om te trekken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:54

Vreemde weegmethode houd die verkoper er op na...... het gewicht van je wagen met lamoen op de weegbrug zal toch echt het juiste gewicht moeten zijn. Wat hebben je auto en trailer er nou weer mee te maken? Die hoeft je pony toch niet te trekken?

Tallechie nog een winstpuntje erbij :) goed hoor, ook al had je er zelf geen goed gevoel over.

Gister lekker buitenritje gemaakt met mijn stalhoudster en haar bijrijdster mee te paard :) Keet werd helemaal vrolijk van het geluid van de paarden met ijzers achter haar :)
Daarna Door even voor de sulky. Rondje bak gedaan en toen rondje erf. Toen de stap genomen en het erf af gegaan :D alleen :D een stukje van een meter of 300 gereden en toen weer terug.
Wat was ze braaaaaaaaaaaaaaf! Keek niet op of om en liep lekker met de oortjes naar voren :D lief stilgestaan toen een meisje wilde aaien :) Ben trots op mijn meisje :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:57

Haha ja je heb er tussen zitten die echt hun best voor doen, zo mooi om te zien!

Longeren gaat wel maar beide Tijger en ik gaan ons snel hierbij vervelen, ik merk dat als ik het niet zo leuk vind, dat dat heul snel overslaat op hem. Dan vind hij er gelijk ook geen drol meer aan. Daarnaast luistert hij moeizaam naar stemhulpen aan de longe en dergelijk terwijl hij het dondersgoed begrijpt, want ik hoefde gister alles maar heel kort te zeggen en hij deed het direct.

Leuk om te horen dat dat zo goed ging Evelli, het is dus de perfecte menpony geworden! :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:00

oei ja 220 is wel behorlijk zwaar. Die van mij was gewogen in polen zat een sticker op met 170 kg. Hij zal miss iets zwaarder zijn maar niet veel.