[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:21

Nou Biancacoo van mij mogen die koele ochtenden ook wel beginnen hoor ben dit weer zo zat! Wat een broeierige dag zeg bah.
Wel leuke dag gehad overigens, bij vrienden wezen lunchen erg gezellig.

IJsvogeltjes, wat leuk. Ik heb ze nog nooit gezien (ben toch best vaak 'op pad' maar helaas). Staan op mijn wishlist :j

Fijn dat je weer even hebt gemend Tine, voor Sam ook wel lekker denk ik, even wat anders en even de spiertjes losmaken. En ook nog lekkere buitenrit heerlijk.

Had in mijn hoofd vanmiddag / tegen de avond nog rit te maken maar was zo benauwd leek me geen goed plan. Dus maar ff plaatsje en schuilstal uitgemest (was ook geen goed plan maar werd er wel netjes van :+ ).

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:07

Het is hier weer heerlijk aan het onweren. Vanmorgen al vertrokken om half 7 met het onweer naar Gilze. Wel fijn kunnen rijden ondanks de hitte en uiteindelijk 4e geworden.

Nu net een poosje in de tuin onweer gekeken het flitst ongeveer non stop kreeg er zere ogen van.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:37

Hier heerlijk weer gehad vandaag. Wel warm, maar niet vervelend. Nu ook heerlijk buiten, absoluut niet benauwd, dus kan me qua luchten nu echt niet voorstellen dat het zou kunnen gaan onweren. Maar goed, we gaan het wel zien.

Van mij mag het nog wel mooi weer worden. De 2e snee is er nog niet af, en vrees dat dat ook niet meer gaat lukken -O- Het is steeds te kort droog en nu gaat het voorlopig niet warm genoeg worden. Voor mijn gevoel hebben we maar een korte zomer gehad. Er zaten wel mooie dagen bij, maar dan was het gelijk weer zo idioot warm, of het plensde van de regen. Het wordt 's avonds ook al weer zo vroeg donker. Had nog wel even mogen duren van mij ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:03

Goedemorgen,
maïsie, mooi dat je 4e geworden bent !
Tine, 2e snee hooi er nog niet af.....dat is balen,...Hoop dat je het er nog af krijgt.
Wij Deden altijd maar 1 snee, en dan kleine pakjes hooi, meestal kwamen er wel zo'n 600 tot 1000 pakket af, blij dat we dat niet meer hoeven te doen, ... _/-\o_
gisteren was het hier idd niet benauwd.
Vhu, jammer dat je niet kon gaan rijden gisteren.

Wij hebben hier nu onweer en regen, straks word het droog.
man moest erg vroeg weg, dus al vroeg opgestaan.
gisteren een pompoenbroodje gebakken, is wel lekker.

Verder..Fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:01

Ben me net helemaal het ongans geschrokken. Zit nog te trillen op mijn benen. Brrrr..

Netjes op buienradar gekeken (ja, ik weet het, de laatste maanden zitten ze er vaak naast, maar wat moet je anders) en op lightning maps... niets aan de hand. Dus ik ga lekker mennen met Amerigo. Zijn we een kwartiertje bezig, komen er ineens hele dikke druppen, maar het is maar kort, dus we gaan gewoon lekker door, we zijn tenslotte niet van suiker.

Komt er toch ineens een gigantische onweersklap. Pony schrikt zich het apezuur en gaat er vol vandoor. Uiteraard waren we net op de linkerhand (ongunstig want ik zit rechts) en we gaan compleet stuurloos door de bak, gelukkig in de grote bak.

Wat ben ik blij met mijn stabiele wagen want ondanks bochten naar links niet om gegaan. Na een paar heel snelle rondes (wat een impuls wink-emoticon ) gelukkig weer controle kunnen krijgen en maar met wagen en al de schuur in gereden. (past maar heel net, maar goed, we zijn tenslotte meerdere keren (reserve) kampioen geweest in de vaardigheid)
Einde training voor vandaag. Arme pony.
Het komt nu echt met bakken naar beneden. Toch fijn die buienradar.... -O-

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:05

Hee, mag ik hier event bruut binnen vallen?

Komende zaterdag moet ik aangespannen rijden op de keuring, en nu heeft mijn wagen besloten ergens te gaan piepen. Het zijn niet de remmen en het is niet constant, ik gok dus ergens achter aan de bomen waar het piept. Waarmee kan ik dat veilig insmeren/sprayen? Redt het niet hem voor zaterdag nog weg te brengen..

Mogen er trouwens nog nieuwe mensen aansluiten? :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:07

met deze luchtvochtigheid en temperatuur, ontstaan de buien boven land..niet te voorspellen helaas Tine...
Gelukkig alles nog heel, en geen ongeluk..maar niet leuk.
De reden..waarom ik niet meer men..hahaha..

Wilde ik repen maken van dadels en gedroogd fruit en noten....begeeft mijn keukenmachientje het..haha..kansloos ding... _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:13

Het is maar goed dat ik dit met Amerigo had en niet met Sam...... Dan was ikzelf niet zo rustig gebleven denk ik :o .

Balen van je keukenmachine. Die dingen zijn onmisbaar.

Bellarose: kruipolie of iets dergelijks. En natuurlijk mogen er nieuwe mensen aansluiten.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:20

Hey Elise, WD40 is mijn beste vriend. Gewoon een bus meenemen ook vlak voor de keuring alles nog even inspuiten en klaar :D

Ik heb gister foto's laten maken van Fera, voor de verkoop. Nog nooit een paard verkocht, moeilijk hoor.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:25

Ips...blijft moeilijk !! hoop dat je een fijn thuis voor Fera vind ! hoe gaat het met je nieuwe aanwinst ?
Bellarose, idd WD40 werkt prima.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:30

Ik baal van de dierenarts. Arme katten zitten al de hele ochtend opgesloten in reismandjes, paarden staan al de hele ochtend op stal (alhoewel dat op sommige momenten best lekker was), nog geen arts gezien...... Ik hou niet van wachten -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:35

Schrikken, tine, ik ben zslf doodsbang voor onweer.amerigo zou weinig steun aan mij gehad hebben.

dit weekend nieuwe menponys bekeken. Heel interessant. Veel geleerd. Mooie ponys gezien.
een hele gave beweger op het oog.
wordt vervolgd

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:46

Ik ben zelf niet bang van onweer (heb er wel gepast respect voor natuurlijk), dat scheelt alles. Morgen heb ik voor het eerst sinds ruim 1,5 jaar weer les met Amerigo, dus wilde nog even wat oefenen. Als ik dit met Sam had gehad, zou ik dus echt niet meer durven mennen. Raar toch eigenlijk. Kans was dan ook dat kar dan wel om was gegaan, omdat Sam veel harder kan. Maar goed, allemaal niet aan denken en gewoon morgen weer lekker aan de slag.

Janouk heeft weer nieuwe ponys bekeken. Hopelijk zit er iets bij dat wel goed wordt gekeurd. Altijd zo spannend.

VHU: even een vraagje, want ik lees op fb die pagina voor je toekomstige B&B. Maar jullie zitten toch nog niet in nieuwe huis? Of heb ik stiekem iets gemist?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:15

Gelukkig goed afgelopen Tine.
Janouk opzoek naar nieuwe topper.
Ik zweer ook bij WD 40. Voor elk piepje.

Zo ff hapjes maken. Vanavond komen er wat familie en buren op mijn verjaardag.
Straks nog ff een rolstoel ophalen voor mijn schoonmoe voor morgen op de begrafenis en het bloemstuk moet ik ook nog ophalen.
Huis is nu schoon. Leuk hoor een feestje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:29

Baudy: ook even hier een felicitatie. Ik hoop dat je toch een beetje kunt genieten van je feestje en alvast heel veel sterkte voor morgen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:40

baudyh: proost! weer een jaartje erbij van harte *\o/*
tine aan de hol met schimpie
janouk op zoek naar janouk 2! _/-\o_
maisie een nieuwe wagen besteld,wanneer komt die? hoe doet Cardie het?
ips gaat voor het eerst een paard verkopen,succes ze is zo mooi :j
bellarose:heeft een piep,druppeltje kruipolie doet wonderen,succes met de keuring,waar ga je heen?
vhu:geen lekkage gehad ? alle pannen veilig in de kast gebleven?
tjonge wat gaat dat gras weer groeien na een paar buien, weer druk met de bosmaaier aan het zwaaien geweest(ponys vinden het gras onder de bomen niet te eten....)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:43

Vanaf hier ook nog gefeliciteerd Baudyh en uiteraard sterkte morgen :(:)
Wat zul je geschrokken zijn Tine :(:) de facebookpagina heb ik alvast opgezet omdat als mensen plannen maken, ze dan kunnen denken aan ons B&B :D :list: Het zal miv januari open gaan, misschien al december maar dat ligt aan hoe snel de verbouwing gaat. Het dossier zit nu tussen bank en notaris zeg maar. We wachten op een overdrachtsdatum. Duurt erg lang dat wachten O:)
We zijn nu bezig met verbouwing voor te bereiden (to do list, wat eerst, wat later, materialen bestellen etc.). En ondertussen ook achter allerlei inventarisdingen (van linnengoed t/m eierkoker :+ ).

Bellarose welkom. Het kunnen je lagers zijn, en je kunt dat soms nog uitstellen door flink te smeren maar als je lagers echt stuk gaan moet je ze vervangen, kan wagenmaker doen of handige harry :Y) succes met de keuring :j

Spannend Janouk hoor! En Ips paard verkopen. Heb er al vaak een verkocht maar vind het altijd een drama. Het is meestal niet je plan om je paard te verkopen ook al weet je als je zo beslist dat het beter is voor het dier (tenminste zo is dat altijd bij mij) maar ik heb er een bloedhekel aan.

Hier vandaag gewerkt, ging gelukkig beter dan vorige week. Morgen weer heen. Pony's alleen gevoerd, het regende giga toen ik bij de wei was.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:59

WD40 werkt prima. Gelukkig kan mijn pa alles zelf ook lagers enzo. Das wel fijn.

Gisteren de kar maar even met de hogedruk gedaan hij was ietwat vies geworden van de wedstrijd.

Janouk leuk weekend gehad met paarden kijken ben benieuwd wat het gaat worden!!

Tine ik hoop dat de DA inmiddels geweest is............. en brrr in de onweer rijden daar houd ik ook niet van. Ze kunnen het ook bijna niet zeggen nu het onweert ook wel echt vaak!

@ HT cardi heeft even soort van vakantie kom er niet echt aan toe. Nog 1 sgmw voor robin en dan ga ik hem een paar weken stilzetten en dan is cardi weer aan de beurt.
Bizar he hoe snel het gras groeit. Vorige week vrijdag de strontplekken gemaaid en voor mijn idee is dat nu al weer 5 cm gegroeid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:15

Nog gefeliciteerd met je 4e plek trouwens Maisie echt super goed *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:52

Goedemorgen
Maisie ook namens mij van harte. Topprestatie. Sorry, hier blijkbaar overheen gelezen :o

Zometeen les met Amerigo en zadelvuller komt voor het zadel van Sam. Dan zou het weer helemaal goed moeten zijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:06

Maisie, echt goed , die 4e plek !! Robin gaat goed he ?!!
Ips, wat een geweldig mooie Fera foto's op fb !! Zo te zien doet ze het voor de kar goed !! Ziet er mooi uit !!
Vhu, is van alles aan het inventariseren, leuk is dat he ?!! en binnenkort jullie nieuwe herdertje... :#
HT weer zwaar werk met de bosmaaier gedaan !! +:)+ hoe is het met je paardjes...?
Lanouska..hoe is het bij jullie ? Nog in Frankrijk...?

Hier verder niets bijzonders te melden.....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:06

Hier gisteren leuke verjaardag gehad. Nu weer terug naar de realiteit. Zo op begrafenis. Niet leuk. Maar ja hoort erbij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:54

Baudyh. .sterkte vandaag.... :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:07

Baudy sterkte!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:28

Sterkte Baudyh!

Zo op de foto's gaat t me aan het hart dat het niet goed lukt met Fera. Misschien nog laten scannen op haar eierstokken of iets. Zo zonde. Meer info via PB :D