[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:21

Maar hopen dat onze Snuitje dat ook haalt dan, in goede gezondheid :D ik had ook geen idee wie Snuitje was anders dan onze Snuitje :o

Ben totaal afgedraaid, net zo'n beetje thuis en ga dus mee met de samenvattingen %)
Wil Lanouska wel sterkte wensen...heftige weken voor jou / jullie zo... -O-
En Bren welkom, moet eerlijk zeggen, ik ben je ook niet eerder tegengekomen op bokt maar daar zal dan verandering in komen :+

eefielover

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:05

Sterkte Lanouska, Gaat het om de vriendin van je moeder? Of heb ik het gemist? of was het gewoon nog niet bekend... Y;( :(:)

Gelukkig niet onze snuitje! Schrok ook even..

Zat net filmpjes terug te kijken van knhs vaardigheid en hindernissen.. Wat gaat dat slooooooom zeg.. haha, voor mn gevoel ging ik heel hard, maar echt alles gaat in een rustig drafje.. :P en wat klinkt het altijd erg als je jezelf hoort praten op zo'n filmpje.. :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:07

Wij hebben nog ergens een HH - kindercd liggen met een liedje over Snuitje :j . Snuitje was een Fries als ik me goed herinner.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:24

Afbeelding

Mijn lieve paard was weg, nogal dom van mij
'k Heb niet goed opgelet en leeg was de wei
Maar na een tocht vol avontuur stond zij bij 't hekje
Na een lange, bange nacht weer op haar eigen plekje

Ik hoor je hinniken, je bent weer bij mij
Ik sta te grinniken, je staat weer in de wei

Mijn liefste Snuitje, waar zat je nou zo lang?
Je was op avontuur uit en dat maakte me zo bang
Snuitje, je staat weer in de wei
We gaan weer samen rijden, jij en ik en ik en jij

Snuitje, ik zocht de hele nacht
Ik liep je maar te zoeken en vond iedereen verdacht
Weet je, de mensen zijn gemeen
Je kunt niet op ze rekenen, nou ja, misschien op één

Of twee of drie met wat geluk, doe dit nou toch niet
Want als je bij me weggaat heb ik zo'n verdriet
Snuitje, waar ging je gister heen?
Droom maar van de verte maar ga nooit meer alleen

Snuitje, lieve Snuitje

Ik breng haar naar de stal, het warme stro ligt klaar
Ik op een dekentje en heel dicht bij elkaar
Maar voor we slapen gaan wil ik je nog vertellen
Dat ik 't echt nooit meer zonder m'n paard kan stellen

Ik hoor je hinniken, je bent weer bij mij
Ik sta te grinniken, je staat weer in de wei

Mijn liefste Snuitje, waar zat je nou zo lang?
Je was op avontuur uit en dat maakte me zo bang
Snuitje, je staat weer in de wei
We gaan weer samen rijden, jij en ik en ik en jij

Snuitje, ik zocht de hele nacht
Ik liep je maar te zoeken en vond iedereen verdacht
Weet je, de mensen zijn gemeen
Je kunt niet op ze rekenen, nou ja, misschien op één

Of twee of drie met wat geluk, doe dit nou toch niet
Want als je bij me weggaat heb ik zo'n verdriet
Snuitje, waar ging je gister heen
Droom maar van de verte maar ga nooit meer alleen

Snuitje, lieve Snuitje

Snuitje, lieve Snuitje

Snuitje
Snuitje
Snuitje
Snuitje
Snuitje
Snuitje
Snuitje

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:32

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:45

die snuitje,maar gelukkig was er ook nog een snuitje in mini-play-back-show en die doet het altijd....(mits er iemand in zit...) _/-\o_
SL: sterkte met de paarden verzorgen van die meneer en succes met je studie :j
zag mooie punten gereden hier.....maisie en buck (als ik alles kan onthouden want ff 5 pagina"s doorspitten en alles opslaan pfff)
hier weinig gedaan,baal kuil naar binnen gepropt(plak voor plak door een smal deurtje) en het nodige uitmesten enz

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:06

@ eefie nee gaat niet om de vriendin van me moeder die gaat steeds een beetje beter. wat er wel aan de hand is ga/kan ik niet vertellen. is niet aan mij pb staat open.

@ bianca gelukkig maar na de eerste gezien te hebben kijk ik uit naar de 2de

woensdag ga ik zelf met auto, trailer en paard naar de les in erica ( harry kan niet). vrijdag wil harry wel met alle geweld naar les in bronneger. en zaterdag gaan harry en ik naar de les van gerard leijten in zuidwolde

en dan over... jaja.... 9 weken hebben we onze eerste wedstrijd met het 4 span

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:37

Lanouska, neej joh hoeven niet alles te weten.. was alleen bang dat t die vriendin van je moeder was of dat ik eroverheen gelezen heb. Vind ik altijd zo stom... fijn dat het met de vriendin steeds iets beter gaat en nogmaals heel veel sterkte..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:00

:wave:
net thuis, hele dag werken, snel eten en paard doen en ouderavond...

alles even vluchtig door gelezen...

kosten van dag Piet Bakker zou ik even na moeten kijken, weet het niet precies meer, en ik weet ook niet of er dit jaar iets veranderd is...

saskia is ook leuk en goed voor longeren en mennen! :j
woont alleen voor mij ook zo ver weg... -O-

janouk is vlak bij mij geweest voor wedstrijd, heb je ons nog langs kunnen zien rijden met de wagen! :D

en verder sluit ik me aan bij de samenvattingen... :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:03

@Eefielover wij maken ons indoor marathondebuut op 12 februari maar ik verwacht ook totaal geen tempo laat staan dat ik verwacht het geheel in de juiste volgorde te doen....vind het dus al superknap dat je het hebt gedaan :=

Brave Rattan en dramstraaltje Snuit in actie ...
Afbeelding

Man@work :D
Afbeelding

Nou welterusten allemaal :z

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:03

Ik hou niet zo van lange teugelen ik ben dom aangelegd dus ik snap t niet en ik ben lui hahah.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 08:11

Goedemorgen allemaal!!

VHU lekker stel! En 12 februari al marathon debuut! Spannend!!
Gelukkig is jouw snuitje nog springlevend!

HT hoe gaat het met je broer???

Ik ben een beetje te vroeg opgestaan, haha. Zit al helemal klaar maar hoef pas om kwart voor 8 weg en tis nu 10 over 7.

Fijne dag allemaal!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:31

Die 1e foto VHU het zijn wel 2 boefjes samen.

Ik heb een dagje vrij. Mn zusje trouwt om 9 uur dus daar ga ik zo naar toe. Dan heb ik vanmiddag lekker
tijd voor de pony's. Wil met ferro naar buiten en Robin proberen te longeren. Robijn weet ik nog niet wat
ik daar mee ga doen. Het blijft wel droog geloof ik.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:46

goedemorgen allemaal..
lanouska.. :(:) sterkte...
maisie gefeliciteerd voor je zusje !! spannende dag voor haar dus.
vhu wat een supergave 2-span foto's !! snuit kan zeker veel leren van Rattan ! mooi spannetje zo !!
Frensie lekker vroeg klaar.
Buckje...lui.....
lanouska woensdag naar les met peerd !! super toch even afleiding ! :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:00

VHU: wat een geweldig spannetje <3 !

Maisie: veel plezier op de trouwerij en je vrije dag :)

Frensie: te vroeg opstaan komt in mijn woordenboek niet voor :n . Te laat daarentegen :o ..

Ik ga er zo een paar longeren, het is droog (weliswaar koud). Hopelijk sta ik niet meer tot mijn enkels in de drek, moet nodig een paar regenlaarzen aanschaffen :\ .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:16

Goedemorgen.

Lanouska: heel veel sterkte.

Verder sluit ik me even aan bij eventuele samenvattingen. Heb vannacht haast niet geslapen. Ik had gisteravond om kwart voor 6 alles klaar staan voor mijn les, Rembrand op de trailer. Zoonlief riep ineens dat hij naar bed wilde, hij was zo moe. En ineens begint hij te gillen van de pijn, oorontsteking. Dus les afgebeld, oppas weer naar huis gestuurd. Arme kind werd hele nacht ieder half uur hard huilend wakker. Van alles geprobeerd om de pijn te verzachten, maar niets hielp echt. Vanmorgen ging hij ook nog hard huilen omdat hij niet naar school mocht, maar ja, met oorontsteking en koorts kan dat toch echt niet.
Ga wel heel hard door de pijnstillers heen zo, dus vrees dat ik vanmiddag nog met een ziek kind naar de apotheek moet.

Paarden hebben dus weer een vrije dag. Hoop wel dat ik vandaag nog ergens kan uitmesten. Dat is het grote nadeel van strokorrels. Als je stro hebt, gooi je er gewoon een paar plakken overheen en het lijkt weer even wat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:18

Tine, beterschap voor je zoon !!! altijd erg zielig als ze zo'n last hebben van oorpijn !
Ik hoop dat hij snel een stuk beter is !!
hoe bevallen de strokorrels verder ??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:31

@Tine: beterschap voor je zoontje! Ik ben ook wel benieuwd hoe de strokorrels bevallen, ook qua prijs. Hier staan ze op vlas.

Ik ben hier nog aan het dubben over de rij-/menbak. Ligging is op een mooi, droog stuk er zal een grondwaterput aangelegd worden om goed te kunnen sproeien en we hebben al een goede bodemvlakker.
Nu kreeg ik van de eigenaar van een menstal de tip het stuk helemaal vlak te laten maken, om gras in te zaaien (nu liggen 30 bij 60 braak, zeg maar) en daar bovenop niet al te veel zand (kan nog altijd bij natuurlijk). Schijnt dat ze dit ook zo op CHIO Aachen doen en dit ontzettend fijn is om te mennen, bovendien nog voordelig ook.
Ik weet dus al dat de bak om een goede plaats komt te liggen, gedeeltelijk ligt hier ook onze paddock die we destijds even snel aangelegd hebben en die ook heel erg fijn is.
Iemand van jullie misschien ideeën? Ik zie hier vaak fijne menbakken op foto's, graag jullie ervaringen :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:40

Ik vind zelf een bak prettiger omdat ik dan geen angst heb dat mijn paardje uit kon glijden oid..
onze bak is leem/zand en beviel altijd erg goed ! enkel wat klein 18 x 38, maar super om in te mennen, af en toe ging ik op gras, maar durfde er dan lang niet zo aan te rijden als ik de baan wel durfde.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:59

sund die jong met oorpijn.....
beterschap....
:(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:20

Het is een huilerige toestand hier. Zo sneu, en ik kan eigenlijk niets voor hem doen. Hij is nu weer even naar bed, dus ik ga zo ook maar weer liggen.

Avaluna: nadeel van gras is inderdaad dat het glad kan worden, en je rijdt het denk ik, zeker als ze ijzers onder hebben, kapot. Ik heb hier van de zomer in de winterwei gemend, en de hoefslag zie je nu nog liggen, ook al is de winterwei nogal vertrapt door alle blubbertoestanden. Wel bijzonder, tijdje terug was er grote paniek over de wateroverlast in het noorden. Nou, die is er nu weer hoor, sloten lopen alweer bijna over in de wei, maar nu hoor je niets. ;(
Ik heb zelf een bodem van woudzand met daar over/doorheen echte houtsnippers (dus geen schors ofzo) van houtpellets. Voor mij met de pony (paarden redden zich ook wel op het zand, voor de pony was dat te zwaar) ideaal. En voordeel als het vriest, je trekt ze zo los, dus ook in de winter goed te rijden.

Bianca/Avaluna: strokorrels bevallen heel erg goed. Ik moest er eerst wel erg aan wennen. Heb beeld van stro in een stal is zo vertrouwd, ziet er zo knus uit. Ook de manier van uitmesten moest ik echt even aan wennen.

Het nadeel heb ik al genoemd, je kunt het uitmesten niet een dag overslaan,althans dat vind ik. Als mijn paarden veel op stal zouden staan, zou ik het ook minder prettig vinden. En dan met name in de stal van Rembrand (de andere 2 gaan wel goed). Rembrand heeft namelijk een veel nattere stal en hij loopt het meer rond, dus bij het uitmesten moet ik bij hem echt de hele stal doorzoeken. O ja, nog een nadeel, bij ijzers blijft het iets meer in de hoeven plakken. Maar ze lopen het er buiten wel uit. Staan ze veel op stal, dan is dit wel een nadeel vind ik.

De voordelen: veel, maar dan ook echt heel veel minder opslagruimte nodig. Ik heb 2 pallets staan met in totaal geloof ik 72 zakken. Daar doe ik een heel jaar mee (maar goed, ze staan vanaf eind april tot half oktober wel 24/7 buiten. Ze komen dan wel op stal als ze gewerkt hebben, maar dat is zeg maar een uurtje tot maximaal 2 uur per dag) En in de winter staan ze bij voorkeur ook 12 uur per dag buiten. Je begint met zo'n 8 zakken in een lege stal en na een paar weken ga ik dan 1 zak per week (bij de pony 1 zak per 2,5 week) bijvullen. Het uitmesten is minder zwaar (als je de slag te pakken hebt ;) ), het neemt beter vocht op dan stro en je hebt veeeeeeeel minder afval op de mesthoop. Dat scheelt echt enorm. Wij rijden het ook zelf uit, dus ook daar scheelt het weer tijd en brandstof. En het is dus veel minder stoffig. (we zijn hierop overgestapt voor Quincy destijds vanwege zijn bronchitis). Ik heb wel begrepen dat er meerdere soorten zijn en dat bij sommige er best nog veel stof in zit (dan is er klei in verwerkt). Ik heb pure tarwestro korrels. Ik weet zo even niet meer de prijs,, maar we hebben het een keer uitgerekend, toen we er net op overgingen, en de prijs was vergelijkbaar met stro.

En nu ga ik snel naar bed, want zoon is in slaap gevallen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:55

Gepraat over strokorrels, leuke foto's van vhu, een bruiloft etc.

Ben vanochtend bij de chirurg geweest voor m'n ribben en aanverwante artikelen. Nu eindelijk eens wat goede info gehad. Er zaten diverse beschadigingen her en der, haakjes, dingen die er niet horen, lucht in weke delen wat er niet hoort, een deuk ergens etc.
Waarom mijn schouder(blad) zo'n pijn doet is zeer waarschijnlijk omdat er onder m'n schouderblad ook een breuk zit (dus aan de achterkant van mijn ribbenkast)
De pijn kan wel een x aantal maanden duren dus het was niet gek dat ik nog zo'n last had van alles.
Er is nog een nieuwe longfoto gemaakt omdat er ook een hele kleine longbeschadiging was dus nu ter controle nog een foto, de uitslag hoor ik van de week.
Doen wat ik kan, niet doen wat ik niet kan en ik ga denk ik zelf maar lekker naar de fysio, want alles zit compleet vast in dat gebied.

Fijne dag iedereen !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:03

@Ingrid: fijn dat je meer duidelijkheid hebt en nog een knuf :(:)

@Tine: beetje onduidelijk, maar gedeelte zal dus niet als wei gebruikt worden, gras is meer ter versteviging.
Mijn paddock ik grotendeels niet meer als paddock in gebruik en daar is dus gras door gegroeid, ziet wel minder mooi uit, natuurlijk, wel heel stevig.
Jij hebt dus ook gewoon gevlakt en zand gestort, begrijp ik?
Houtpallets zijn idd ook nog een idee, is iig natuurlijk, anders gaan ze hier piepen, ben ik bang.
Maar wordt dit geen zooi?
Erg lastig allemaal, bak aan (gedeeltelijk laten) leggen is natuurlijk heel kostbaar en helaas nog altijd geen garantie.
Omdat hij ook geschikt moet zijn om te mennen vind ik het wel erg lastig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:38

Avaluna, ik begreep dat je het niet als wei wilt gebruiken, maar puur voor de bak. Echter, je hoefslag en voltes rij je er al snel uit en dat komt echt neit meer terug. Dat wordt dan een glad stuk. Zeker als het veel geregend heeft. Maar goed, dat is mijn ervaring. Wellicht heeft die man heel andere ervaringen.

Wij hebben hier laten uitgraven tot het zand. Daar woudzand op gestort en sinds 2 jaar houtsnippers erbij. Juist voor het mennen. Ik wilde eerst allweathertuft, maar dat wilde manlief niet, omdat het wordt gezien als bodemverontreiniging, en als je het dan ooit wilt afvoeren, betaal je je scheel. Bovendien ziet het er erg lelijk uit. Die houtsnippers zien er erg mooi uit vind ik, helemaal geen zooi. Ik sleep het regelmatig met de weidesleep, dan heb je prachtige bodem.

Pfff, ik zit er echt doorheen nu, maar ja, kan niet naar bed, want zoon ligt op de bank in de keuken. Moet nog uitmesten en hooi pakken voor de paarden. Heb ze net wel hooi in de wei gebracht. Kostte veel moeite. Heb voordroog en deze baal staat een beetje raar, de onderkant van de plakken krijg ik niet los, dus het hoopt nu steeds meer op. De bovenkant is een beetje omgevallen, dus drukt tegen de onderkant aan. Beetje onduidelijk misschien, maar ik krijg er nu geen plakken meer vanaf. Geen idee hoe ik nu hooi moet voeren de komende dagen, want manlief is natuurlijk pas vrijdag weer thuis. Denk dat de wei uitmesten wordt overgeslagen vandaag. De wei is zo nat en glibberig, vooral de ingang, kom er gewoon niet door met een volle krui. Gelukkig weten de paarden nog wel droge plekken te vinden, maar dat zijn er nog maar heel weinig. De grond is zo vreselijk verzadigd..... ;(

Nou, ik ga maar weer op de 2zitsbank liggen (die niet geschikt is om op te slapen, dat heb ik vannacht geprobeerd, is niet goed voor rug en nek

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:45

ingrid, weer e.e.a. duidelijk en goed gecontrolleerd, ik denk wel dat fysiotherapie fijn is om alles los te houden......dikke :(:) :(:) :(:) vanaf hier...