[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:14

Wat naar Tine dat manlief geen inkomsten heeft. Mijn man zou echt gestoord worden van die onzekerheid!
Biancacoo toch te veel gedaan.

Voor de mensen die ik niet op FB heb heb ik een topic aangemaakt met foto's van de hippiade :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:26

Tja dat is het risico van ZZP-er. Als het loopt is het prima, maar heb je geen opdracht.... Vorig jaar ook al bijna jaar zonder gezeten. Maar goed, nu was het maar 2 maanden gelukkig. Geeft wel veel stress hoor. Heb met Amerigo ook al een jaar geen menles meer gehad, we moeten toch de kosten een beetje drukken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:37

:( helaas heeft het duimen niet geholpen.
hij heeft een negatief aankoopadvies gekregen.
hij was niet goed bij de klinische keuring op 1 been. De foto bevestigde het vermoeden. ggrrr

+=×_÷_#^# het was zo'n fijn paard met een geweldig karakter en super lopen. Hij was zo welkom. Helaas hebben wij hem teruggebracht.

Nu verder zoeken.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:55

Dat is echt balen Janouk! Maar zo zie je maar, toch wel goed dat je bent gaan keuren. Willen jullie perse weer een maflinger of wil je iets in die maat zeg maar?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:15

Haflinger heeft onze voorkeur. De veelzijdigheid van de haf past bij ons. En Paul wil er zelf ook op rond kunnen rijden in het bos. En in de ponymaat, dat moet haast wel een stevige pony zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:17

Echt heel heel vervelend Janouk ;( erg jammer -O-
Arnica druppeltjes helpen bij mij altijd erg goed als ik iets te veel heb gedaan. Niet als er wat echt stuk is natuurlijk dat moet helen maar bij (vage) blauwe plekken enzo.
Fijn dat er weer wat aan zit te komen voor manlief Tine. Opdrachten met trainingen geven zijn altijd erg fijn als 'vulmiddel' en wat steady inkomsten als je ZZP'er bent. Bij ons ben ik die ZZP'er/in opdracht werker (laatste 4 jaar ook gedeelte vast inkomen bij hogeschool) maar lijkt me best heftig als het hoofdinkomen niet zeker is ...
Bedankt voor je compliment over de facebook pagina :D

Stond net weer in de stromende regen bij de poowns, nu al drie dagen achter elkaar dat de kraan open gaat als ik bij de wei ben echt niet normaal zeg. Pony's staan er nog tevreden bij, het is ook niet koud, land is ook nog geen bagger gelukkig. Ik ben erg trots op Ber want ik ben nu eindelijk zover dat ik een wormspuit gewoon naar binnen heb kunnen werken *\o/* is me nog nooit gelukt :+ dus er zit nog steeds vooruitgang in :)

Ga zo eens even jouw topic bekijken Ips! Hoe is het met je fjordendametje?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:24

Janouk,...wat vreselijk zonde....echt jammer voor jullie...
vhu, goed dat Ber nu accepteert dat je de wormspuit geeft!
Tine fijn dat je man weer werk heeft !
Ips, ik ga je topic even zoeken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:29

Rustig hier.

We hebben de auto ingepakt voor morgen. Morgenochtend nog pony wassen en vlechten en dan op naar de hippiade. Het lijkt mooi weer te worden.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:57

Succes morgen Tine!
Hier deadline voor portfolio, altijd hetzelfde pff was ik er maar eerder aan begonnen wat een K klus.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 07:10

Succes Patrick op de hippiade.
morgen onverwachts working equitation clinic.
Helemaal leuk, er was een plek vrij gekomen, en ze wisten dat Janouk en ik nog wat lessen kunnen gebruiken richting het NK

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 07:20

Heel veel plezier Tine. Het is heerlijk weer. Denk stiekem dat ze het best goed gaat doen, mooie pony's, leuke combi's en prima begeleiding *\o/*
Oeps Ips ... :list:

We zouden vandaag endurance wedstrijd hebben maar door schouder heb ik maar geannuleerd. Ik wil niet met zo'n pijn eindigen als op Kootwijkerbroek dat was achteraf gezien eigenlijk niet verantwoord. Kan dan wel kortere afstand gaan doen maar daar zit de uitdaging niet meer in.

Vanochtend komt de uitvoerder voor de verbouwing langs, gaan we alles nog eens doorspreken want we moeten materialen gaan bestellen. Ik heb me gisteren opgegeven voor een 2 koffie workshops. In september gaat het over espresso, in oktober allerlei latte varianten. Krijg je uitleg over alles wat met koffie te maken heeft en un je werken met een aantal supersonische apparaten plus dat ik ons eigen apparaat ook mee kan nemen (we hebben een goed apparaat alleen vraag ik me af of ik er niet meer uit kan halen zeg maar) Ik ben echt een enorme liefhebber van koffie dus het is handig voor onszelf en ons B&B :9k

Kan me wel voorstellen dat je graag een haflinger wilt als je ziet wat voor plezier jullie met Janouk hebben :j als 't je alleen om maat en type zou gaan en je een 'uitgezwaarde' New Forest hebt denk ik dat je ook een pony hebt in de maat waar ook een volwassene goed op kan rijden, ook super veelzijdig met heel stabiel en betrouwbaar karakter (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) en ze zijn heel sterk / gezond.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 07:32

Gaaf, die workshop koffie.
Haflingerras heeft ons hart gestolen. En we willen ook graag tweespan rijden met Janouk. Vooralsnog is de zoektocht naar een haflinger.

miijn vorige pony wwas een New Forest, 23 jaar lang, Offem Penelope. Prima pony met top karakter. De New Forest zit in mijn achterhoofd mocht de haf niet te vinden zijn

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:47

Kan ik me goed voorstellen Janouk hoor, dan zou je idd tweespan kunnen gaan rijden. Alhoewel... mijn jarenlange pogingen met tweespan maatje vinden zijn op niets uitgelopen want zelfde kleur / stokmaat zegt nog niet dat 't spant zeg maar :P
Ben daar eigenlijk nog steeds gefrustreerd over :+ }:)

Stond Penelope ook niet voor jullie trouwkoets? Meen me zo'n foto te herinneren <3
Hebben jullie jullie mooie koets nog?

Ja leuk he die workshops. Wil ook nog iets met chocola, thee en koekjes doen :Y) en er ligt een aanvraag dat we leverancier worden van een echt Rotterdams koekje, het maasstroompje,zie http://www.maasstroompjes.nl/ dat je dat ook kunt kopen bij ons B&B (of wellicht wordt het iets wat we weggeven bij bezoek of zoiets).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:56

Haflingers zijn super. Remko had ook zo'n topper. Ik hoop dat er nog 1 op jullie
pad komt.

VHU met koffie bezig lekker hoor!

Tine veel plezier vandaag!! Het word iig lekker weer.

Ips mooie foto's van de hippiade!! Er deed nog een zeeuw mee in jou rubriek daar ben je net voor geeindigd.

Gisteren bestelling gedaan voor mijn nieuwe kar. Met een beetje geluk kan ik er dan van de winter
mee gaan rijden. Heb ook echt zin om cardi en robin in 2-span te zetten maar eerst moet cardi maar eens leren rechtdoor te lopen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:59

Gaaf een nieuwe kar Maisie, wat is het geworden?
Vhu lekker bezig met mooie plannen!
Janouk 2 span is ook gaaf.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:31

Een Leica 10 C van Kraay. Jij bent toch ook bezig met een nieuwe kar? Heb je al een idee wat het word?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:33

Ik ga eind september een weekend naar Brabant en ga dan denk ik even kijken/rijden bij Kelders. Gewoon om te orienteren. Heb er verder geen haast mee.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:36

Ja wij zijn ook bij kelders geweest. Mooie karren hoor. Alleen voor dat geld kan ik er nu
2 kopen vandaar de keuze. Misschien dat er ooit nog een kelders ofzo komt maar dan moet ik er
wel uit zijn wat ik wil rijden (enkel, dubbel, tandem).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:22

Sorry even ego post, want totaal gesloopt. Heel leuke en gezellige dag in Ermelo gehad. Nog even beetje gekletst met Ollie (Simba had het erg goed gedaan!). We hebben afgesproken elkaar volgend jaar op de menhippiade te zien met onze nieuwe cracks ;-).

We zijn super trots op ons jonge en nog onervaren team. Helaas vond Samoerai het in het begin bij het losrijden nog nodig om allerlei rare bokkesprongen te maken. Echt doodeng. Gelukkig kreeg Patrick toch de rust en controle terug, waarna het verder goed ging. We stonden al in de startblokken om pony te moeten gaan vangen, maar dat was gelukkig niet nodig.(dan is Amerigo toch wel braaf. Als hij daar afvalt, blijft Amerigo gelijk stilstaan. Sam gaat er als een speer vandoor)

Ze reden de proef heel leuk en zijn 11e geworden van de 20 viertallen, met 63,60%. Een topresultaat voor een team dat nog maar zo kort samen traint en vandaag pas voor de 4e keer samen in de ring was.

Welterusten allemaal. :O

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:29

Knap van het viertal Tine. En heel heel knap van je zoon dat hij toch is blijven rijden en het heeft gedaan. Mag je heeeeel trots op zijn. Hij is nog maar zo'n jong kereltje en rijdt toch als een Edward Gal met een ontploffende pony. Zeg dat maar tegen hem _/-\o_ +:)+ =:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:36

Goedemorgen..

=:) zoon van Tine heeft rockende pony.....pff...niet altijd leuk...fijn dat hij is blijven zitten, en Sam zich weer gedroeg....
Fijn dat ze een mooie proef gereden hebben.

:O ik kon niet slapen vannacht..en vanmorgen vroeg al weer op....vermoeiend.. :roll:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:09

Goedemiddag inmiddels

Ja, ben heel trots op hem. Hihi, hij zag die vergelijking wel zitten. :+

Vanmorgen met hulp van zoon (manlief lag nog te slapen) kort gemend met Sam. Ik vond het wel wat spannend, was tenslotte alweer een tijdje geleden. Maar het ging naar omstandigheden goed. Samoerai was moe en ging wat hangen op het bit en had wat weinig impuls. Niet gek natuurlijk na zo'n dag als gisteren, dus na 15 minuten (wat ik sowieso al van plan was) weer uitgespannen. Morgen krijgt ze lekker vrij. Daarna met de andere 2 een korte buitenrit gemaakt. Vanmorgen ook nog weer op pad geweest om Timon op te halen bij het adres waar hij de laatste keer ook was. (gisteravond was hij nog thuis hoor, maar hij vindt het daar blijkbaar leuk. Niet handig). Vanavond mag hij niet naar buiten, want morgen komt de dierenarts langs om alles te enten.

Nou, ik ga weer even gestrekt :Z

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:44

Helemaal vergeten te melden dat we vanmorgen, tijdens ons buitenritje, twee prachtige ijsvogels zagen vliegen. Ik wist helemaal niet dat die hier ook konden voor komen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:47

Mooi is dat he Tine, ik heb ze boven de vijver ook wel eens gezien, zijn erg mooi, en zijn inderdaad vrij vaak tegenwoordig in ons land te vinden.
Goed dat je met Sam gemend hebt, beetje moe van gisteren mag ze wel zijn.
Balen dat Timon weg blijft lopen...herken het wel...onze jerry liep ook weg....

Zo....fiets is klaar om met de honden te gaan fietsen..kom maar op met de koele ochtenden.. :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:53

Inderdaad flink balen van Timon. Aan de ene kant wel fijn dat hij nu in de buurt blijft, maar ja, die mensen worden dat op een gegeven moment natuurlijk ook zat. En dan heb ik dus wel een probleem.

En heel logisch dat Sam moe was/is. Een heel lange rit op de trailer, heel spannende omgeving. Morgen lekker vrije dag voor haar.

Nou, ik ga nog even bank hangen.