[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyKick14

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:27

Ik zou graag als ik mijn vervolg opleiding moet kiezen ook naar Deurne gaan, ik krijg over een paar dagen een informatie pakketje binnen maar als ik op bokt kijk word er alleen maar negatief gereageerd dat het je geld niet waard is ect. Ik heb niet veel ervaring in wedstrijden en hoop toch wel dat Deurne mij na 7 jaar nog veel kan bijleren. Maar is de opleiding/school het geld wel waard? En waarom reageren mensen zo vreselijk slecht over deze opleidingen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:33

Gem schreef:
Ik krijg net een pb met de reglementen (artikel 519), maar zoals ik die interpreteer:
Een pony van 1.49 m is in de ogen van de KNHS een paard. Dus een D pony (dus < 1.48 m) mag bij wedstrijden niet naast een E "paard" (dus pony of paard > 1.48m). En dat is volgens mij al jaren zo.

Heb dit even bij iemand gecheckt die "nauw verbonden is met de KNHS", en het is idd zoals ik hierboven al schreef: een E-pony is in de menwereld een paard. Dus E met paarden in een wedstrijdspan mag wel, een D en een E samen niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:08

Ja maar dat is toch niets nieuws? Tenminste ik weet niet beter dan dat het zo is? Daarom moet de D/E maat toch ook gemeten worden bij het mennen.
Het is ook alleen in Nederland volgens mij dat er een E-maat wordt gehanteerd, in het buitenland is dat standaard 'paard'.
Hier geen verstand van 'Deurne' :o?

Wel dat ik mijn managersbaan vaarwel heb gezegd :wave: Ik zou nog meer uren moeten gaan draaien a. kan het waarschijnlijk fysiek niet eens aan b. mis ik man & zoon te veel en c. last but not least mis ik 't beestenspul veel te veel.
Er zijn grenzen _-:( 8)7 }:)

Super gedaan Marjola, Janouk en HT *\o/*

Oja, onze je-weet-wel-pony begint weer beetje praatjes te krijgen :(:)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:30

VHU: nee dat D vs E-pony in het mennen is ook niks nieuws. Dat is altijd al zo geweest bij mijn weten. NL is idd de enige met E-pony's.
Knap dat je je baan vaarwel gezegd hebt. Blijf je wel bij hetzelfde bedrijf alleen een andere functie? Er zijn grenzen idd.

Lees hier goede wedstrijdresultaten, gefeliciteerd!

DaisyKick14: heb jou hier nog nooit gezien in het topic?! Deurne-ervaring heb ik verder niet as je de school bedoeld. Ken 1 iemand die er heen gaat, maar van horen zeggen is het nu een 'gewoon' AOC en is de status van vroeger er wel een beetje af. Vroeger moest je echt selecteren en hopen dat je bij de club mocht, afgelopen jaar namen ze iedereen aan omdat ze de klassen anders niet vol kregen. Dat werkt natuurlijk gelijk door in het niveau. Bedenk goed wat je ermee wilt bereiken, als je niet al van huis uit een leuk opstapje hebt is er geen droog brood in de paarden te verdienen voor 90% van de studenten.

Nou, ik zal es paardjes doen op stal :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:46

Gelukkig blijf ik gewoon bij de Hogeschool, werk daar ook heel graag maar in het team zijn zoveel dingen gaande en ik ben gewoon veel te goed van vertrouwen plus veel te aardig, dat werkt nu niet. Naja, kunnen vervelender dingen over je gezegd worden.
Er komt nu een interim met een hele grote mattenklopper }:) _-:(

En ik mag even buiten beeld iets leuks gaan doen ondertussen := kom wel weer terug als de rotte appels eruit geklopt zijn :7

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:50

:)) VHU, ik denk dat dit een slim besluit is :) :(:)
De rest van de plannen blijven wel uitvoerbaar nu? Kan me voorstellen dat 't ook wat scheelt in maandelijkse beloningen..

Zo, genieten nog van m'n vrije avondje :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:15

Gelukkig scheelt het niet in de maandelijkse beloning, ga nu gewoon weer doen waar ik vooral mijn hersens voor moet gebruiken en daar zijn ze gelukkig ook bereid dit salaris voor te betalen (want ze kunnen niemand vinden die het kan :P ). Vermoed dat er wel weer een groep komt die ik aan zal gaan sturen. Maar mag ff uit de wind, wel zo prettig want ben compleet gesloopt := voelt alsof ik een marathon heb gelopen op mijn knieen hahaha

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:10

Verstandige keus vhu!

Marjola ik heb jou wel gezien en uiteraard op de foto, later deze avond zal ik paar in het topic zetten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:53

Vanavond met Thabor naar verenigingsles ohz geweest. Ik kan het geloof ik niet meer zo vinden met de juf.... Ik ga ook stoppen met deze lessen, maar ja, heb opzegtermijn en al zoveel lessen gemist, is toch wat zonde van het geld om die komende lessen niet meer te gaan benutten. Maar ik krijg Thabor op de een of andere manier in deze les veel minder fijn voor elkaar dan in de springles.

Ik had vanavond nog even wat dingen uit de L1 proef willen oefenen. We hebben zaterdag onderlinge wedstrijd op de manege. Omdat ik al een tijdje niets met Thabor had gedaan wilde ik mijn debuut in de L1 eigenlijk nog maar uitstellen, maar dat mocht van de springjuf absoluut niet, ze vindt hem daarvoor veel te goed lopen. Maar ja, vanavond dus niet zoveel kunnen oefenen, want het ging niet fijn.
Morgenochtend zou ik hem weer gaan inspannen (is ook belangrijk ivm controle van mijn angst enzo), maar zit nu te twijfelen of ik dan toch maar ohz zal gaan rijden. Lastig toch al die keuzes. Dat krijg je als je met jezelf de afspraak maakt om geen 3 paarden meer op een dag te trainen :D Het wordt me knap lastig gemaakt zo, wil ik toch mijn nieuwe afspraak nakomen (en dat moet in ieder geval hahah)

VHU: heel verstandig. Ik vind het wel vreemd dat ze dat (die extra uren) dan niet eerder hebben aangegeven, dan zou je denk ik helemaal niet voor de job hebben gekozen. Gelukkig hou je wel werk.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:56

Jenkins: wat leuk! :D Ben benieuwd naar de foto's. We hebben zelf geen actiefoto's omdat je dan al je handen vol hebt aan een filmcamera.

VHU fijn dat je werk nu wel helemaal naar je zin wordt. Jezelf voortdurend voorbij lopen is ook niets. En je familie + pony missen is ook niets.

DaisyKick: ik denk dat je je vraag beter in een Onder Het Zadel deel van het forum kan stellen. Gok niet dat zoveel menners ervaring hebben met Deurne (voornamelijk van horen zeggen i.p.v. er echt opgezeten te hebben, gok ik).

Gem: volgens mij gaan ze inderdaad alleen maar tot ponymaatje D in het buitenland (ook ohz). Het zal ook niet zo zijn dat ze het in NL ingewikkeld maken ;)

Aks: geniet van je vrije avondje! :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:54

balen tine dat het niet zo klikt met lesmens... Dat vind ik, na klik met paard, toch wel heel belangrijk.. Anders ga ik opdrachten in twijfel trekken :o
Moet me wel kunnen vinden in de denkbeelden :))

Afbeelding
Had een foto gekregen, van de familiedag. Met mij erop, foto's makend van familie. Familie op de achtergrond even vervangen voor een paar schaapjes :)) Dan kan ik deze foto wel lekker gebruiken :))

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:08

Wat een leuke foto!!

Tine: jammer dat het niet (meer) klikt met je instructrice. Ik kan daar ook niet goed tegen, diegene op de grond moet me kunnen helpen en als ik daar geen goed gevoel bij heb dan ben ik best makkelijk. Even goede vrienden dan van mijn kant, alleen denkt niet iedereen daar hetzelfde over. Sommigen vinden het niet leuk als je ergens anders gaat lessen. Zo jammer want dat is de bedoeling dan niet, maar als het zo opgevat wordt kan ik het niet helpen... ;)
Fijn dat je bij je springinstr. wel het fijne gevoel hebt!!

Ik had een longeerdagje vanavond. Paard, pony en fries gedaan. Toen was ik ook wel zat van dat gedraai :P
Nu fanatiek een verslag afgemaakt (morgen deadline) en nu op de bank met thee een koekjes *D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:45

Jenkins: wat een leuke foto's!!! Het valt me wel op dat soms de handen wel heel breed worden gehouden.
Royaltjuh. Ben het helemaal met je eens, maar ben inderdaad ook bang voor ruzie of boze blikken, dus vind dat erg moeilijk. Van deze instructrice krijg ik ook al jaren menles (is zelf geen menner), maar daarbij gaat het met Rembrand dus ook al een tijd niet lekker. Met Amerigo nog wel. Heb voor Rembrand nu dus een nieuwe instructie gevonden, maar vind het dus heel moeilijk om de oude af te zeggen. Dan heb ik het gevoel dat ik haar dump. Maar ja, iedere les 25 euro tikt wel aan natuurlijk, zeker als je niet verder komt. Ik wou dat ik wat zekerder van mezelf was, dan was het allemaal een stuk makkelijker.....
Zo, 3 achter elkaar gelongeerd, waar je zin in hebt. ;)
Aks: leuke familie heb jij :+ . En een leuke foto van jou.

Nou, ik ga naar bed. Erg moe, helaas absoluut niet slaperig.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:52

Ja is ook heel lastig. Ik had dat destijds ook idd, liep vast bij instructie en vond iemand die mij veel beter kon helpen. Werd niet in dank afgenomen, terwijl ik er niks kwalijks mee bedoelde alleen wat jij ook zegt, je gaat geen tig euro neertellen voor een les waar je niks mee opschiet. Dus toen maar de knoop doorgehakt, en die boze blikken/nare verhalen heb ik voor lief genomen. Ik weet dat erover gepraat is, maar kan me er eigenlijk niet druk over maken. Zielig gedoe...

Haha zin in longeren is wat overdreven. Paard en ik hebben ff onenigheid, dus dit was vermijden van ruzie. Pony moet eerst naar de tandarts deze week en toen ik toch bezig was drukte de staleigenaar me de fries ook in handen onder het motto 'dan mest ik ff zn stal uit' _O-

Trusten allen, ik zal Tines goede voorbeeld volgen en naar bed!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:55

Wat een toffe foto's, Jenkins! Heel blij mee :D

Leuk vosje heb je voor de wagen HT :) Wat is haar stokmaat?
En Janouk schoenen glimmen je tegemoet ;) Leuke spontane foto de laatste, zo enthousiast met de zweep omhoog :D

Heel stom ik krijg niet altijd een melding als er iets voor mij geplaatst wordt als ik aan het reageren ben, dus daarstraks tine's berichtje gemist.
Jammer dat de klik er niet meer is met de juf. Dan kan je inderdaad beter op zoek gaan naar iets anders/de groepslessen beter laten zitten. Helaas geen tip wat je nu het beste morgen kunt gaan doen qua training. Dat wordt ienemienemutte ;)

Aks: Ik dacht he wat een grappige foto zo met die schaapjes en toen las ik je verhaaltje pas eronder. := Evengoed een hele leuke "actie" foto van jezelf zo :)

Royaltjuh: dat is inderdaad lekker veel rondjes draaien. Succes met de deadline halen!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:08

Marjola, in HK topics krijg je die melding ook niet :P
Fijn dat je blij bent met de foto's!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:10

Wat een leuke foto's!

Ik kreeg zojuist dit bericht via sporthorses, ga er niet op reageren want vertrouw het niet.
Bieden zowiezo veel te weinig.

:hello you have a very nice poney.
I can offer you 500 euros which is the saving I have.
the poney would be for my daughter 7 years old. We have a box and all equipment at home as well as fields. please let me know. I know it is lower than the offered price, but I can not do more except tell you that your poney will be in very good hands, among horse lovers ... thanks

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:14

[fotospam]
deze is ook vet: vliegende start:
Afbeelding

4span paarden:
Afbeelding

Mijn instructeur:
Afbeelding

en een driftende kar :P
Afbeelding

[/fotospam] :P

inowa zou ik ook niet vertrouwen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:14

Jenkins: topfoto's geweldig,onwijs bedankt voor het maken ervan *-:) +:)+
marjola: Sunrise is 124,5cm best een moeilijke maat om spangenootje te vinden (kleine B,stekelharige vos,kort gebouwd,groot hoofd voor Welsh,en vooral......nuchter karakter)
tine: wijs besluit als het niet past met instructie zou ik ook stoppen, wij hebben ook wel eens vervangend instructie, heb er 3 lessen bij gereden...voelt niet goed,dus blijf ik thuis met sun..en ga alleen barhangen... :=
VHU: klinkt wat relaxter voor jou minder uren...zelfde salaris dus straks tijd voor koos-balloos _O-
en verder ff vergeten Y;(

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:15

@Jenkins Aha ok, dat verklaard een hoop. Weer wat geleerd :+

@tine (over de handen): die neiging heb ik inderdaad bij bochten rijden (met flink tempo). Misschien komt dat ook omdat ik geen Achenbach doe. Al houd ik mijn handen sowieso niet zo krap zoals ik ooit ohz deed (misschien door de zweep nu? Daar moest ik zwaar aan wennen toen ik de overstap maakte. Ik was altijd antizweep). Maar het is wel een puntje om bewust op te blijven letten bij het trainen. :j

@inowa dat klinkt inderdaad "vaag".

@HT dat is inderdaad lastig qua maat (de meesten zijn net wat kleiner). Hetzelfde heb ik met Sam, die is eigenlijk te groot gegroeid (voor een Welsh Mountain) met zijn 1.30m. Wij kijken altijd op wedstrijden voor de grap rond van "ow dat had zijn broertje kunnen zijn (qua kleur)" of "die zou er wel leuk naast staan ooit in het 2span". Maar vaak zijn die rond de 1.20m.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:52

@jenkins bedankt. Snel uitgewerkt je foto's

@tine haha paul vraagt altijd, kom gezellig naast me zitten op de bok. Mafkees hij rijdt zo breed met zijn handen, dat ik een elleboog in mijn oog krijg. Hij geloofde me niet. Ik liet hem net de foto's zien, haha ik heb gelijk. Ik zit achterin veel veiliger

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:59

Goedemorgen

Marjola: ik heb altijd geleerd (en hoor dat nu nog) dat je handen net zo breed moeten zijn als de mond van je paard. Jij hebt gewoon een breedbekkikker hahaha
Inowa: niet intrappen. Heb wel eerder waarschuwingen over met name Engelstalige reacties gelezen.
HT: lastig als het zo moeilijk is om spanmaat te vinden.
Jenkins: wow, wat een start. Vraag me wel af hoe je zoiets voor elkaar moet krijgen. NIet dat ik het wil nadoen hoor....

Zometeen toch maar ohz met Thabor

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:25

even een update;

misschien weten sommige het nog, bij mn schoonpap is 1,5 jr geleden ongeveer beenmergkanker geconstateerd.
afgelopen weken hebben we bijna dagelijks het IC van het ziekenhuis in Dordrecht bezocht.
hij is daar na een spoedopname 3 dagen ervoor, op eigen verzoek heen gegaan om aan de beademing te mogen.
in die laatste paar weken ging het op wat sporadische positieve puntjes enkel met stapjes achteruit.
zaterdag bleek hij spontaan een beenbreuk te hebben door de broze botten die de beenmergkanker veroorzaakt.
gister wederom een familie gesprek gehad op uitnodiging van de IC arts hier kwam het nieuws dat we al verwachten , de behandeling zou gestaakt worden.
hij werd intussen al niet meer wakker terwijl het slaapmiddel al niet meer werd toegediend en om 16:55 is hij heel rustig ingeslapen.
slechts 10-15 minuten nadat alle machines eraf waren gekoppeld.
hij werd 12sept 69 jr.

hierbij dus de verklaring van mij karig mee kletsen, wat nu nog wel eventjes zo blijft, als alles achter de rug is, pak ik de boel weer op natuurlijk...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:31

Bicci, gecondoleerd en heel veel sterkte voor de familie toegewenst :(:) Y;( .