Heb alles bijgelezen maar geen puf om te reageren. Heb een heel rare dag achter de rug.
Vanmorgen begon het heel goed. Had priveles met Rembrand. Dacht dat hij wel moe zou zijn of spierpijn zou hebben (ze staan weliswaar 24/7 op de wei, maar toch), maar niets was minder waar. Hij liep echt super. Mijn instructrice zei dat ik maar vaker zo moest gaan trainen
. Ik had volgens haar goed mijn huiswerk gedaan, want de draf ging veel beter. Nu huiswerk gekregen om de galop nog beter te krijgen. (werken naar verzamelde galop).
Daarna Rembrand gewisseld met Thabor. Hij was superbraaf met inspannen voor de schudder. Hij mocht de winterwei schudden (licht werk na de vermoeiende springles van gisteren). Ging zo goed, dat ik besloot er niet meer bij te staan kijken, maar andere klussen te gaan doen. Nou, dat had ik misschien beter niet kunnen doen.
Ineens hoorde ik een hoop gekletter en zag Thabor met lege vorkjesschudder voorbij denderen. Gelukkig heeft hij veel respect voor het lint, dus daar ging hij niet door. Door de haakse bocht ging de boel op zijn kant, braken de bomen (hout) en zweng (hout) en denderde hij met allerlei resten door de wei. Gelukkig had ik het lint richting de zomerwei dicht gedaan, want anders was de ellende nog veel groter geweest. De poort naar het erf stond wel open en daar ging hij dus heen. Gelukkig had ik de hoofdpoort dicht en liep hij de bak in. Maar hoe graag ik hem ook wilde helpen, ik moest eerst naar mijn man, want die lag heel stil in de wei. Ik had voor hij begon nog gezegd dat hij een cap op moest doen, maar ja, dat hoort natuurlijk niet bij het boerenwerk. Had hij nu maar geluisterd.
Toen ik bij hem kwam reageerde hij wel (op afstand niet, dus weet niet of hij toen bewusteloos was of me gewoon niet hoorde) goed. Hij zei in orde te zijn en kwam ook weer overeind. Had wel wat schaafplekken, maar verder niets. Hij ging de schade aan de machine bekijken, ik een paard vangen (die nog steeds rondjes in de bak aan het rennen was, die nog steeds open stond, maar hij bleef daar gelukkig) Dat duurde nog wel even, want hij was goed geschrokken. Zag wonden aan benen, maar verder kon ik op eerste gezicht niets vinden. Paard meegenomen naar zadelplaats en daar resten van tuig, leidsels en strengen verwijderd.
Man was inmiddels langs gekomen om te zeggen dat hij binnen even ging zitten. Komt hij even later weer naar buiten, allemaal vragen wat er was gebeurd, tig keer achter elkaar. Was echt alles kwijt. Doodeng, dus paard laten staan en naar binnen gegaan om huisarts te bellen. Hij wist niet wat voor dag het was, wat er was gebeurd, wat hij uberhaupt die dag had gedaan. Wist ook niet waarom hij op dinsdag thuis was enzovoort. Kon gelijk bij arts terecht, maar was om half 12, dus moest ook nog iets voor zoon regelen, die om 12 uur uit school zou komen. Natuurlijk geen enkele ouder te bereiken, dus school maar gebeld, of hij daar kon blijven.
Thabor op stal gegooid en snel naar de huisarts. Daar aangekomen mijn instructrice gebeld of die naar ons huis wilde gaan (woont ca 20 min verder) om naar Thabor te kijken. Was erg bang dat ik iets over het hoofd had gezien (had sowieso nog amper kunnen kijken).
Man heeft dus flinke hersenschudding. Man, wat een enge toestand. Je zou zo maar ineens je man kwijt kunnen zijn zeg...
Maar goed, het gaat inmiddels al weer een stuk beter. Hij weet alles weer, behalve van op het moment van ongeluk zelf. Heeft wel pijn, vooral spierpijn. Thabor lijkt het ook goed overleefd te hebben. Alleen wat schaafwonden aan zijn benen.
Toen man en kind weer thuis waren had ik Thabor even gelongeerd in de wei, maar hij was erg gespannen. Hem maar in de winterwei gezet, zodat ik hem in de gaten kon houden en de beleerman gebeld, want hij moest vandaag nog wel weer ingespannen worden. Dat wilde ik niet alleen doen!!
Moest ook nog met kind naar zwemles, was kijkles (mogen de ouders bij de les blijven kijken), dus hij had zich er erg op verheugd. Dus maar telefonisch contact met man gehouden, om hem zo in de gaten te houden. Ik was net weer thuis, toen de beleerman er was. Gelukkig was Thabor met inspannen en mennen super ontspannen, dus na een kort ritje omgedraaid. Beleerman had nog een afspraak en ik wilde het hooi uit de winterwei nog binnen halen voor de regen kwam.
Nu ben ik dus echt af.
Sorry voor de lange post
Laatst bijgewerkt door tine10 op 12-07-11 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt