[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:06

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:16

@Tallechie: ik ben benieuwd, je nieuwe ava is <3 <3

@Nouvel: lekker weer eens met de wagen op pad, helaas in de regen.

@Biancao: heb je er zelf één gemaakt?

@Lanoeska: wauw 8-) <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:44

Heb alles bijgelezen maar geen puf om te reageren. Heb een heel rare dag achter de rug.

Vanmorgen begon het heel goed. Had priveles met Rembrand. Dacht dat hij wel moe zou zijn of spierpijn zou hebben (ze staan weliswaar 24/7 op de wei, maar toch), maar niets was minder waar. Hij liep echt super. Mijn instructrice zei dat ik maar vaker zo moest gaan trainen :D . Ik had volgens haar goed mijn huiswerk gedaan, want de draf ging veel beter. Nu huiswerk gekregen om de galop nog beter te krijgen. (werken naar verzamelde galop).

Daarna Rembrand gewisseld met Thabor. Hij was superbraaf met inspannen voor de schudder. Hij mocht de winterwei schudden (licht werk na de vermoeiende springles van gisteren). Ging zo goed, dat ik besloot er niet meer bij te staan kijken, maar andere klussen te gaan doen. Nou, dat had ik misschien beter niet kunnen doen.

Ineens hoorde ik een hoop gekletter en zag Thabor met lege vorkjesschudder voorbij denderen. Gelukkig heeft hij veel respect voor het lint, dus daar ging hij niet door. Door de haakse bocht ging de boel op zijn kant, braken de bomen (hout) en zweng (hout) en denderde hij met allerlei resten door de wei. Gelukkig had ik het lint richting de zomerwei dicht gedaan, want anders was de ellende nog veel groter geweest. De poort naar het erf stond wel open en daar ging hij dus heen. Gelukkig had ik de hoofdpoort dicht en liep hij de bak in. Maar hoe graag ik hem ook wilde helpen, ik moest eerst naar mijn man, want die lag heel stil in de wei. Ik had voor hij begon nog gezegd dat hij een cap op moest doen, maar ja, dat hoort natuurlijk niet bij het boerenwerk. Had hij nu maar geluisterd.

Toen ik bij hem kwam reageerde hij wel (op afstand niet, dus weet niet of hij toen bewusteloos was of me gewoon niet hoorde) goed. Hij zei in orde te zijn en kwam ook weer overeind. Had wel wat schaafplekken, maar verder niets. Hij ging de schade aan de machine bekijken, ik een paard vangen (die nog steeds rondjes in de bak aan het rennen was, die nog steeds open stond, maar hij bleef daar gelukkig) Dat duurde nog wel even, want hij was goed geschrokken. Zag wonden aan benen, maar verder kon ik op eerste gezicht niets vinden. Paard meegenomen naar zadelplaats en daar resten van tuig, leidsels en strengen verwijderd.
Man was inmiddels langs gekomen om te zeggen dat hij binnen even ging zitten. Komt hij even later weer naar buiten, allemaal vragen wat er was gebeurd, tig keer achter elkaar. Was echt alles kwijt. Doodeng, dus paard laten staan en naar binnen gegaan om huisarts te bellen. Hij wist niet wat voor dag het was, wat er was gebeurd, wat hij uberhaupt die dag had gedaan. Wist ook niet waarom hij op dinsdag thuis was enzovoort. Kon gelijk bij arts terecht, maar was om half 12, dus moest ook nog iets voor zoon regelen, die om 12 uur uit school zou komen. Natuurlijk geen enkele ouder te bereiken, dus school maar gebeld, of hij daar kon blijven.

Thabor op stal gegooid en snel naar de huisarts. Daar aangekomen mijn instructrice gebeld of die naar ons huis wilde gaan (woont ca 20 min verder) om naar Thabor te kijken. Was erg bang dat ik iets over het hoofd had gezien (had sowieso nog amper kunnen kijken).

Man heeft dus flinke hersenschudding. Man, wat een enge toestand. Je zou zo maar ineens je man kwijt kunnen zijn zeg...

Maar goed, het gaat inmiddels al weer een stuk beter. Hij weet alles weer, behalve van op het moment van ongeluk zelf. Heeft wel pijn, vooral spierpijn. Thabor lijkt het ook goed overleefd te hebben. Alleen wat schaafwonden aan zijn benen.

Toen man en kind weer thuis waren had ik Thabor even gelongeerd in de wei, maar hij was erg gespannen. Hem maar in de winterwei gezet, zodat ik hem in de gaten kon houden en de beleerman gebeld, want hij moest vandaag nog wel weer ingespannen worden. Dat wilde ik niet alleen doen!!

Moest ook nog met kind naar zwemles, was kijkles (mogen de ouders bij de les blijven kijken), dus hij had zich er erg op verheugd. Dus maar telefonisch contact met man gehouden, om hem zo in de gaten te houden. Ik was net weer thuis, toen de beleerman er was. Gelukkig was Thabor met inspannen en mennen super ontspannen, dus na een kort ritje omgedraaid. Beleerman had nog een afspraak en ik wilde het hooi uit de winterwei nog binnen halen voor de regen kwam.

Nu ben ik dus echt af.

Sorry voor de lange post
Laatst bijgewerkt door tine10 op 12-07-11 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:48

jeetje tine...
ik zit ademloos je verslag te lezen...
wat zul jij geschrokken zijn zeg!
en wat een geluk heeft je man gehad, een hersenschudding is naar, maar voor 't zelfde geld was 't nog erger geweest...
weet je al waardoor het gebeurd is?

heel veel sterkte in ieder geval voor jullie en doe voorzichtig!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:49

Jeetje tine wat eng :oo
Gelukkig lijkt het goed te komen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:51

Tine jee wat een ellende. Maar E kan ook niet vertellen wat er fout is gegaan?

gaat de beleerman hem nog weer voor de schudder zetten?

Hopelijk knap E snel op en durven jullie verder met Thabor.

Als ik wat voor jullie kan doen hoor ik het graag.

Ik vroeg me al af waarom je niet had gereageerd vandaag, maar dit was het dus

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:52

Nee, geen idee waardoor het is gekomen. Paard was ergens door in paniek.

Was echt helemaal van de kaart. Op het moment handel je gewoon, maar toen ik bij de arts zat, was ik helemaal hyper. En dan de zorgen die je dan hebt, was zo eng dat mijn man gewoon niets meer wist. Wel wie ik was, maar een heleboel dingen ook echt niet. Hij was gelukkig aan de zijkant eraf gevallen, je moet er niet aan denken dat die vorkjes in hem hadden geprikt.

Was ook heel erg bang dat ons superpaard niet meer voor de wagen zou kunnen, maar dat lijkt gelukkig goed.

Is hier trouwens nu echt heel hard aan het regenen. Ben zo blij dat ons hooi op tijd binnen/ingepakt is.

Schudder moet eerst hersteld worden. Moeten nieuwe bomen en zweng komen en nieuw touw. We moeten nu even zuinig aan doen ivm werk van E, dus weet niet hoe lang het gaat duren. Dan moet hij er wel weer voor, of dat met beleerman is hangt af hoe hij het nu verder gaat doen. Morgen ga ik met hem mennen in de bak (lekker met die regen, oef), dat zie ik wel zitten na het menritje van vanavond. E moet er wel even bij blijven staan.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 12-07-11 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:54

Inderdaad daar zit je ook nog mee. Gelukkig is het zo afgelopen.
Wel balen dat jullie er nu niet achter kunnen komen waarom hij is geschrokken.

Hier begon het net inderdaad ook te regenen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:55

klinkt alsof het naar omstandigheden goed is afgelopen...
jee wat een schrik zeg...
hopelijk houdt niemand er iets aan over!

hier ook al de hele avond flink regen...
voor een nachtje wel lekker, maar dan mag het zonnetje wel weer gaan schijnen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:07

Hij heeft een flinke smak gemaakt, want op die vorkjesschudder zit je zo'n anderhalve meter boven de grond. Had heel anders af kunnen lopen...

Ik ben nu gelukkig wel rustig (waar 2 uur hooi harken al niet goed voor is), maar was echt heel hyper.

Ik ga nu even (door een raampje, toch handig dat ze nu bij huis zijn) kijken hoe de paarden staan, want het komt echt zo hard naar beneden nu.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:08

tine, beterschap voor je man, schrikken zeg en ik kan me voorstellen dat je dan hyper wordt.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:16

tine10, beterschap voor je man, wel schrikken.
heb gister een heel leuk paardje gezien lijkt een beetje op briljant <3

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:45

Mooie foto's tallechie! Echt super chique paard heb je! knotjes staan hem ook echt super! Leuk dat je je nieuwe kar hebt opgehaald, hopelijk weegt ie goed.

Tine, Schrikken zeg! Wat een nachtmerrie. En eng dat je man inene niets meer wist!
Denk eraan een hersenschudding is niet niks! Enkele vrienden van mij hebben niet heel lang geleden ook een hersenschudding opgelopen en een daarvan is nu bijna 3 weken later nog niet lekker.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:53

Tja, hou een eigenwijze vent maar eens tegen. Heb vandaag al vele discussies gehad. Moest nog even paracetamol kopen na bezoek aan huisarts. Gezegd dat hij in de auto moest blijven zitten. Kom ik terug, staat hij er doodleuk naast. Hij wilde de brokstukken in de wei gaan opruimen, de dakgoten legen toen het begon te regenen, heeft toch hooi uit de winterwei staan oprapen. En iedere keer kon ik weer de discussie aan dat hij in ieder geval de eerste 24 uur rustig aan moest doen. Morgen moet zijn auto voor apk, ik weet echt niet hoe ik dat moet gaan tegenhouden, hij zei al doodleuk dat de 24 uur dan voorbij zijn.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:24

ik heb een keer met een hersenschudding een paar weken in het ziekenhuis moet blijven :S
kreeg toen allemaal van die plakkers op me buik en moest ook door de CT scan.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:41

Jeetje wat een verhaal Tine. Gelukkig dat thabor nog gewoon ingespannen kon worden.
En je man moet maar gewoon zn gemak houden maar gelukkig goed afgelopen kon idd
veel erger zijn maar ja je weet nooit wat er kan gebeuren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:48

Tine, wat een ellende.....gelukkig is het relatief goed afgelopen voor je man !!
En ook dat Thabor gelukkig in orde is.
Wat zul je geschrokken zijn...
Hersenschudding, laat hem maar rustig aan doen....

Dazenval heb ik gekocht... een mooi voorbeeld, errug duur, maar wel heeeeel degelijk materiaal.
nu ik een voorbeeld heb, kan ik er zelf wel een bijmaken.

Melody vond er niks aan vanmorgen, koud en nat..lekker voer gegeven, en ze gingen weer verder gras eten..
vanavond menles met de shet....ga een half uurtje meedoen denk ik, zal in de binnenbak zijn, dat is wat zwaarder.

Nouvel, wat lekker dat je weer met je vriend een buitenrit gemaakt hebt, leuk dat het vosje het zo goed oppakt !

verder niet helemaal bijgelezen, ga mezelf verzorgen, op naar de badkamer...en dan zoon weg brengen naar school....
Veel plezier of werkze vandaag ! of sterkte :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:02

Goedemorgen.

Wat een regen is er gevallen zeg. Mijn bak staat echt letterlijk helemaal onder water. Nu toch maar in de wei mennen. Want zelfs voor longeren is de bak niet bruikbaar. En dan maar hopen dat Thabor nog steeds braaf doet. Vind het nog wel een beetje spannend hoor, maar goed, gisteren was hij superbraaf, dus moet gewoon vertrouwen hebben.

Bah, als je naar de vooruitzichten kijkt komt er nog heeeeeeel veeeeeel water.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:22

goeiemorgen!

hier ook nog steeds regen...

we duimen dat Thabor het gewoon goed blijft doen!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:33

Jemig Tine, wat een schrik. Gelukkig dat het zo met een redelijke sisser is afgelopen.
En Ellis weer even een rondje gestuurd, wel jammer dat het precies ging regenen.

Ik heb straks les, ik hoop dat het een beetje droger word. Net al de jongste naar het dorpshuis gebracht (hebben vandaag de musical voor de andere kinderen van de basisschool) en de oudste gaat vandaag naar Walibi die heb ik maar geld meegegeven om een poncho te kopen :D Ik voel me een vreselijk lieve stiefmoeder (wat een rotwoord). Gisteren wilde ik ook inspannen, maar was even vergeten dat ik 4 paarden moest verzorgen. Toen werd het me iets te donker buiten qua wolken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:43

Hier regent het ook nog steeds. Als het blijft regen ga ik de wagen niet wegen, want dat moet buiten.

Succes Tine met het inspannen van Thabor. En E moet gewoon rustig aan doen.

Iedereen veel plezier/succes/sterkte

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:42

Jeetje tine, je schrikt je dood.. Gelukkig lijkt het nu wel goed af te lopen... :(:)

Ik ben maandag avond een avondje op vakantie geweest naar middelburg. Daar gingen we kijken naar ons toekomstige hondje.. Wat een scheet, we hebben haar dan ook geadopteerd. Ze blijft nog wel even daar zitten want we gaan morgen eerst op vakantie. 6 aug gaan we haar ophalen, spannend hoe het met die van ons samen hier thuis zal gaan..

Voor nu iedereen fijne weken, fijne vakantie! Ik zal kijken of ik nog bij kan lezen na drie en halve week, anders voeg ik gewoon weer ergens in.. :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:15

Eefielover: fijne vakantie

Had de paarden om 7 uur binnengehaald, konden ze een beetje drogen voor ik het tuig erop zou doen. Is die gekke pony gaan rollen in de strokorrels. Tja, daar kon ik dus helemaal niets mee, want hij was nog nat, dus niet te poetsen (hoe doen jullie dat toch in de winter zonder dekens???)
Dus pony maar vast naar de gewone (zomer)wei gebracht. Toen eerst met Rembrand gaan mennen, ging weer heel fijn. Maar geen galop gedaan, want vond ik te link. Gras is best glad als het nat is. (De bak stond echt helemaal onder water)

Toen Thabor. Hij was wat onrustig met inspannen, dus mijn hart schoot in mijn keel. Maar ja, gisteren ging het goed, dus toch maar even doorzetten. Voor de veiligheid toch maar neit in de wei gegaan, want is groot. De bak is klein en aan 3 kanten omheind met een haag. Voelde ik me toch veiliger in. Thabor is in ieder geval geschikt voor de marathon, want hij stapte zonder problemen ons "zwembad" in. Hij liep wel heel stijf. Zo'n 10 minuten gestapt en 2 korte stukjes gedraafd en toen weer uitgespannen. Moest even een positieve ervaring zijn (ook voor mij) en manlief is momenteel niet echt in staat om te helpen zou het mis gaan, dus maar zekere voor onzekere gekozen. Daarna de beide grote jongens naar de wei. Daar ging Thabor heel gek doen, want hij vond die ingepakte balen hooi toch wel heel eng. Nou ja, is goed voor zijn spieren zullen we maar zeggen.

Ik ga nu snel even slapen. Nacht was brak, moest man iedere 2 uur wekken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:20

Tine ik weet ook niet hoe ik dat moet doen. Heb vanmiddag les, maar veale staat nu ook buiten zonder deken. Normaal gesproken deed iemand altijd een deken op als het regende, maar bij deze stal niet.
Weet dus ook niet hoe ik dat moet doen.

Jammer van pony super van Thabor. Slaap lekker

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:57

even vlug uit meeleeshoek:
super stoere foto s voor bij zien komen <3 ook helaas minder verhaal van tine :( en ook van schoonvader van nouvel (gecondoleerd weet hoe het voelt mijn oma is vorige week gecremeert).
even over regen en rijden:
als het paard kletternat is rijd ik gewoon niet. Als beetje nat en veel modder op ook niet als beetje nat en geen modder borstel over en zadel op en dan gewoon niet te ver. Paardjes zijn gelukkig snel droog k neem altijd stelregel zijn mijn tegels droog is het paard ook droog :D tenzij rollen in modder tjah dan moet je mzzl hebben dat je er meer dan 1 hebt zoals jij dan kan je nog een andere nemen ;) . Nog nooit echte problemen mee gehad