[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:14

hiha :D :D.. leuk beesie :D..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:18

hier nog wat foto's.
ze staan niet op volgorde

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:21

Leuk :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:26

@ L_Rivaldo: Wat goed dat Rivaldo vd zo snel begreep! Romeo snapt er niets van, die loopt voortdurend zachtjes te hinniken als ik bij hem in de wei ben en hij probeert me uit te dagen om te spelen. Maar kunstjes uitproberen zit er niet in bij hem... Als hij het koekje niet krijgt wat ik in mijn hand heb, heeft hij iets van "njaa dan niet hé... Ik ga echt geen moeite doen voor dat stomme koekje hoor! Als ik het niet krijg met aandringen, hoeft het voor mij niet!"
Ik heb het geduld ook nog niet gevonden om te blijven doorzetten. Na een halfuur lopen prutsen zonder resultaat word ik het echt beu. Romeo wordt dat ook beu, dan gaat hij lopen dreigen met zijn achterwerk.
Het brede lamoen aan de wagen is inderdaad een groot pluspunt, ik zou geen ander meer willen!
Balen dat je vriend en ouders eind mei al naar nice gaan... :(:)

@ IvysToeter: leuke foto's! Wobbe heeft er duidelijk plezier in! De oortjes staan er lekker op(als je ze vindt met die bos manen :D )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:27

wow stoere foto's!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:43

ik ga het hier toch maar weereens proberen ;)

Zoals ik elders al zei kim: gave foto's!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:46

Heerlijk mannetje die Wobbe !
@Rivaldo, jij vroeg toch naar Traffor? Dat stippelmannetje staat alweer een dikke week in Burgervlotbrug (NH) terug bij zijn vorige baas...ik durfde het niet aan. Sim was echt agressief en super gestresst, ik moest ze apart zetten wat Traffor uiteindelijk ook niet fijn vond en ik vond het te riskant om het castreren af te wachten en dan maar hopen dat het goed zou gaan ;( Duszzz

Citaat:
@ VHU: Heb je een foto van Sim voor de wagen? Ik vind Sim een erg mooie bouw hebben. Ik zou zeggen shetlander, maar toch wel een iets andere bouw. Als ik de foto's op je profiel bekijk, zou ik absoluut niet zeggen dat het een falabella-formaat is (had nog nooit van een Bergmann gehoord ) Onze Dutch wagens zijn al niet groot, en als Sim het met gemak trekt, lijkt me dat prima. (maar ik zou toch wel graag eens een foto ervan willen zien )
zal eens kijken of ik van het weekend het mannetje er even goed voor kan zetten plus foto maken *-:) Het is echt zo van heee, een wagen, tjeee er staat een pony voor :+

Bergmann is Argentijnse falabella. Denk dat er ergens ook nog wel iets van shetland in zit of zoiets vanuit de moederlijn maar dat zit wel erg ver weg. Die enorme bos manen heeft hij van zijn papa, Jihad Jalil. Traffor, zijn halfbroertje had ook zo'n bos manen. En tja, wij scheren ze niet in de winter en dan wordt zelfs een falabella met een wintervachtje bijna een shetlander qua uitstraling. Alleen heeft hij wel een hele andere vacht, heel zacht en wollig <3

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:50

Ik had toevallig op een site van een bokker gelezen hoe het moest.. heb ook wel is gehad dat rivaldo totaal niet luisterde en alleen maar naar de worteltjes opzoek was.. dat was dus geen goed moment :P

VHU: Ik had even gemist dat hij al terug was hihi..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:08

Sjonnie pony werd vandaag voor het eerst door de eigenaar gereden. Eerst ik er achter en naar het dorp, daar zijn allemaal enge dingen. Later ontspande hij mooi dus van plaats gewisseld. Snel een paar foto's gemaakt want ik wou niet te lang van de kar zijn. Daarna nog even met Nickey in het enkelspan in het bos gevochten. Rare stuiterbal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beetje onscherp maar ik moest even snel een foto maken en mijn flits stond niet aan

Check de enorme buik....

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:23

jeumig jongens ons topic wordt te groot :p dit is niet meer bij te houden haha, maar wel erg gezellig natuurlijk.

wij hebben een vrachtwagen waar alles in meekan, dus gelukkig geen problemen met extra auto's en dergelijke. voor een meerdaagse wedstrijd kunnen we de caravan( uiteraard in dezelde stijl als vrachtauto :o ) erachter hangen, altijd handig :)

zo gister hebben de pony's al hard gewerkt, vandaag moby weer eens aan de lange lijnen gehad, dat was genieten zeg. ik kan merken dat ze een betere conditie krijgt, want ze krijgt echt praatjes en begint soms eral mooi in te klimmen, ze was vandaag zo heet. met halthouden neigde ze erg naar het achterwaarts, hier dus maar meteen gebruik van gemaakt door een beginnetje met het achterwaarts te maken, natuurlijk op de momenten dat ik wilde dat ze móest stilstaan gebeurde dit uiteraard niet. ben bang dat onze hittepetit dan helemaal niet meer halt kan houden, gelukkig kan ik het bij haar altijd weer makkelijk afvloeien, dat is echt super aan haar. ik hou stiekem namelijk wel van dat opgefokte :)

@L_rivaldo, meid je bent wel veel in twijfel wat je nu allemaal precies wil met je wagens en tuig he.. moet zeggen dat ik jouw concourswagentje wel erg gaaf vind, voor dressuurwedstrijden zou het voor mij wel erg aantrekkelijk zijn, toch maar even bespreken met de baas :P

@ yvestoeter, is dit met de pony die pas net beleert is?

@Nouvel, gave foto's!

zo morgen vroeg het bed uit
eerst maar eens met Jor een flinke buitenrit maken, daarna pony's trainen, en spul klaarmaken voor zaterdag, tuig even een doekje erover heen, bij misty even staartwassen en in de vlecht :) ik heb er wel weer zin in, altijd gezellig met die wedstrijden. Vandaag gehoord dat Voice een zware dag gehad heeft bij stal Bartels ahhh arm paard, mis haar toch best wel, kan niet wachten tot ik er zondag weer op zit.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:26

Klopt ben een twijfelkont :P..
De kar die ik besproken had en zou gaan kijken is toch weer verkocht aan een ander, marktplaats :P.. Maar had de keus al even genomen om te wachten :)

Als deze pony nou te koop stond was ik klaar geweest met de zoektocht :P
http://www.speurders.nl/overzicht/diere ... _index=270

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:26

*klaagt over et tempo! Meiden er zijn ook nog mensen die de hele dag moeten werken!!! _O- *

Las wat over peesbeschermers. Ik rij in het roze. Met de vaarigheid altijd om, verder alleen met flinke buitenritten. In de gewone training eigenlijk niet vaak. Bij Vief wel, die loopt rondom in de beschermers en nu met dr lompheid ook springschoenen aan. Die dikke buik zit in de weg dus ze gaat sloffen...

Zagleuke foto's voorbij komen.

Karren. Onze concourskarretjes zijn superlicht. Heb gisteren voor het eerst met de Dutch (marathonwagen) gereden, die trekt ie ook goed. Chique ding, poeh! Vant weekend nog maar ff mee sturen en dan kijken waar ik donderdag wedstrijd mee rij. Heb gelukkig niet et probleem dat ik er niet overheen kan kijken :P Eerder dat de kar te goor wordt voor de pony's.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:56

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:05

leuke foto's!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:05

Haha dat is een leukerdje! Nou, op naar Diever :P

Ik zal slapen, morgen weer aant werk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:11

ja die is echt leuk :D.. alleen nu kijk ik bij andere advertenties en lijkt het me een handelaar.. op de 2de pagina bovenste merrie zie je echt dat die merrie gewoon mager is maar met een dikke buik met veulen ernaast, denk gelijk aan wormen..

Ik vind haar echt zo leuk..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:21

@ laura, ze is hier wel pas 2 jaar he.... het zou nog kunnen dat ze een eindje groeit, en je moet er nog flink wat gedult mee hebben voor dat je er echt wat mee mag.

ikzelf heb moby als 3 jarige gekocht zodat ik wel meteen met haar aan de slag kon en niet nog eens een jaar lang geld in zou pompen zonder wat ermee te kunnen. maar dat is natuurlijk mijn mening :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:29

Napie: wat een leuke pony :P.. mooie manen :D..

Aan de ene kant vind ik een jonge pony wel fijn.. ze kan hier lekker in de opfok staan en zo kan ik haar wel zien.
Ook mag je haar uit de stal halen en zo spelenderwijs wat doen als je zin en tijd hebt :D
Ja over dat groeien heb je gelijk weet ook niet of de verkoper bedoelt de eindmaat of hoe ze nu is.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:36

ppff zeg!! Ik heb al zon hekel aan lezen ;) Zag wat leuke ponies voorbij komen.

Wagens te veel om op te noemen

Ik begin het weer koud te vinden. Brr..Geen zin om nou te gaan mennen. Ga liever ohz mezelf weer warm houden

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:46

dat dacht ik gisteren ook.. maar man wat heb ik nu een spierpijn in mijn bovenbenen :P (ik hang er zowat alleen achter als erop)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:56

Ik heb het niet gelezen maar spierpijn van??

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:06

Omdat ik geen passende wagen of tuig heb voor de 2 karretjes die ik heb kon ik niet mennen en ben ik buiten een rondje erop gegaan.. Hij was lekker bezig met opzij springen enzo maar opzich lekker gereden.. maar heb nu echt spierpijn hihi

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:32

Hoihoi :D
ik stel me hier ook maar eens voor, al regelmatig op dit topic gestuit maar nog niet echt in aanwezig geweest :D
Ik ben carolien, 24 jaar oud en heb 3 pony's; shetlanderruin van 21, een welshxshetlander kruising merrie Sharon van 17 en een fjord genaamd Yuri (15).

Met zowel Yuri als Sharon met ik recreatief, vind het ieder jaar leuker worden!

Voor Yuur heb ik een recreatiewagen en een fijn ideal tuig, met deze combi men ik alweer een aantal jaar.

Afbeelding
Afbeelding

Sharon is vroeger beleerd geweest, heeft toen jaren niks gedaan en die heb ik nu weer opgepakt.
Heb vorig jaar van Lacuna hier de concourswagen overgenomen en opgeknapt voor Sharon, en toen dat goed ging heb ik er vorige week een wat luxer wagentje bijgekocht. Ben nu aan het sparen voor een nieuw tuig :D

Afbeelding

Met mijn concourswagen
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:34

welkom :D.. leuke paardjes vooral sharon :D.. (komt omdat ik echt van ukkies hou hihi)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:37

Ik ben ook fan hoor :) Maar ze is erg leuk, heel sprekende pony. Als die buik eraf is en de wintervacht :D