Hoop dat je een goed winter-adres vind voor Ber Vhu....altijd lastig..
VanHuisUit
Geplaatst: 25-08-15 14:59
Kon vandaag toch niet gaan kijken want hier moet een goot gerepareerd worden water kwam hier het huis weer binnen vanacht zeg maar gelukkig konden ze vanmiddag direct komen. Vind het erg moeilijk met Ber. Het is een aparte dame en ik vind toch ook dat ik niet zomaar jan en alleman kan opzadelen met haar bijzondere manieren.
tine10
Geplaatst: 25-08-15 15:21
VHU: lastige keuzes allemaal. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt. Bianca: ik herken je gevoel. Mijn mijn oude werk ook nog vaak, maar goed, geniet wel volop van mijn kind zo. Zielig van reekalfje.
Komende zaterdag is de hippiade ponys inderdaad. Zoonlief mag heen met zijn ponyviertal. We zullen denk ik wel onderaan eindigen. Ze zijn nog maar heel kort een team en er wordt maar 1x per week getraind, dus dan mag je geen topresultaten verwachten. Bovendien zijn ze met afstand het jongste team, het gros is meiden van 15-18 jaar. Onze oudste is 13, de jongste 9 .
Net Sam gevlochten. Man en zoonlief gaan samen op wedstrijd, ik ga vanavond naar de ouderinfoavond op school. Als het goed is (blijft een jurysport), wordt de L1 vandaag volgereden en moet zoonlief over naar de L2.
Biancacoo
Geplaatst: 25-08-15 15:44
Balen dat wij geen ruimte meer hebben voor een paardje vhu, anders had ik Ber graag voor je verzorgt, mis dat best. Lekke goot..balen..
als het 4tal maar plezier heeft, kunnen ze mooi ervaring opdoen.
Zon schijnt....in de tuin bezig geweest, zoon nu weer thuis, gezellig !
VanHuisUit
Geplaatst: 25-08-15 17:10
Ik had haar graag naar je toegebracht Biancacoo maar goed het is niet anders. Het is gewoon zo'n gedoe. Als ik zeker zou weten dat het geen te strenge winter zou worden laat ik haar gewoon op mijn landje met Piet en zorg voor goed afgezette paddock (heb een betonplaat om de container). Maar ja als het baggerweer wordt en/of strenge vorst is het eigenlijk niet te doen. En ja, als het dan zulk baggerweer is en je moet accuut verhuizen zul je zien dat je nergens terecht kunt of het erf niet af kunt. Toen ik haar vorig jaar overnam in juni hebben ze me natuurlijk niet verteld dat het zo'n drama is op stal nu voel ik me verantwoordelijk voor haar, dier kan er ook niets aan doen dat ze zo in elkaar zit als ze in elkaar zit en om haar nu af te voeren (...ja heb er echt aan gedacht toen ze zo onmogelijk was van het voorjaar) omdat ze niet op stal kan staan of niet alleen kan staan, kan ik toch echt niet over mijn hart verkrijgen... Heb wel wat opties doorgekregen dus wie weet zit er een goede plek tussen, hoop het maar. Ze is ook niet de makkelijkste (in 1e instantie) met andere paarden, ze is een watje, als ze er een paar dagen tussenstaat, maar in 1e instantie is ze nogal pittig zeg maar Ollie zou ik overal heen kunnen brengen, Piet ook. Naja gelukkig heb ik maar een zo'n bijzonder exemplaar
Leuk hoor Hippiade met het viertal. Vroeger zelf ook paar keer gedaan met 8-tal met pony's en de paarden vond dat altijd erg gezellig en leuk. Bij jullie zon Biancacoo? Hier is het een hele grijze dag.
Biancacoo
Geplaatst: 25-08-15 17:32
Waait hier wel flink, maar idd zonnetje erbij, ben in de tuin bezig geweest...
Zo nu zijn echt alle keuringen over. Vanmorgen nog met emi bij tewis in westdorp geweest. Emi paste mooi tussen de andere nakomelingen van Emilano. Ben erg nieuwsgierig wat de Kwpn mannen er van vonden. Eindelijk vertelde gerrit daar dat we over 3 jaar zouden zien hoe ze dan liep. Met andere woorden Emi blijft
Nu iets minder leuks doen. Een oom van gerrit ligt op sterven. Gaan we zo nog even heen. De mindere dingen in het leven. Ppfff
Hier stal leeggeruimd voor de nieuwe Haflinger. Spannend. Donderdagochtend wordt hij gekeurd. En als het meezit, is hij donderdagmiddag bij ons op stal.
double trouble: 2 Haflingers
Biancacoo
Geplaatst: 25-08-15 21:34
Baudyh..heerlijk dat emi blijft ! Sterkte met jullie oom..heftig hoor.
Janouk..ik duim voor jullie..
VanHuisUit
Geplaatst: 25-08-15 21:49
Sterkte Baudyh...
VanHuisUit
Geplaatst: 26-08-15 13:39
Rustig hier
Weer enerverende ochtend achter de rug met allemaal testen en toetsen plus telefonisch gesprek voor een tijdelijke functie ergens... hahaha was nog aangenomen ook. Helaas kan ik nog niet want heb nog verplichtingen op de maandag. Maar het is wel goed voor mijn zelfvertrouwen.
Dak zat minimaal scheurtje in bedekking echt niet te geloven dat daar zoveel water doorheen kan
happytime
Geplaatst: 26-08-15 14:24
vhu: zie je al zitten met allemaal pannen om regenwater op te vangen baudyh:sterkte moeilijke tijd. hier gisteren les gehad, andere instructie en weer wat dingen om in de training mee te nemen heerlijk gereden (ondanks een leeggelaxeerd lijf van 2 dagen,wilde deze les niet missen)en....geen hangende sun op mijn leidsels! (smorgens ff de ponypletter gespeeld op sun,ff weer voelen hoe het ohz was met verzamelde draf en weer wegrijden...nu weet ik weer waar mijn ruiterspier zit )
Van wie had je les Monique? Ik heb gister eindelijk mijn bodyprotector binnen gekregen. Meteen nog ingeschreven voor een smw. De eerste, zo leuk!!
Biancacoo
Geplaatst: 26-08-15 16:56
Ips,...gaaf , wanneer is de wedstrijd ?
Ipsilonka
Geplaatst: 26-08-15 18:07
Biancacoo schreef:
Ips,...gaaf , wanneer is de wedstrijd ?
In Heeten. Dat was het enige weekend dat ik ook echt nog tijd had. Dat is ook Texel, maar dat is dan meteen zo'n dure wedstrijd met de boot enzo. Nu lekker naar de andere kant van het land. Kan ik lekker mijn ding doen en veel leren zonder allerhande bekenden om mij heen Nu wel een dilemma, mijn favo vakantie stalling is daar 20 km vandaan.... Is wel ver, maar dan weet ik wel hoe paardlief erbij staat (bij Olthuis Baudy)
Ik duim voor jullie Janouk!! Biancacoo lekker actief alweer!
VanHuisUit
Geplaatst: 27-08-15 11:03
Wat goed van je Biancacoo En Janouk spannende dag, ik duim voor je
Het is nu duidelijk waarom ik zo'n ongelofelijke pijn had na het rijden van die 31 km (en het heen en terug in de auto incl alle sjouwwerk) van Kootwijkerbroek. Vanochtend naar huisarts en daarna nog fysio geweest en blijkt dat ik mijn schouderpees heb geblesseerd, de schouder is door die harde val verdraaid en verrekt (zeg maar soort van half uit de kom incl verdraaiing). In zkh hebben ze alleen gelet op die gebroken ribben. Ik heb toen ook gezegd dat mijn schouder zo vreselijk zeer deed maar volgens hun kwam dat doordat achter mijn schouder die ribben waren gebroken. Ze hebben geen aandacht besteed aan de schouderkom/aansluiting met arm. Duszzz. Nu schouder ontzien maar wel gerichte oefeningen doen. Het herstelt wel helemaal weer maar ik moet geen dingen doen waarbij ik rek/trek en niet doorgaan als het zeer doet (...) en mag beslist niet met pijnstillers werken / paardrijden etc want dan ga ik dus te ver en dan herstelt het niet. Alleen met slapen en als ik pijn heb in een hoge mitella.
Dus denk dat ons endurance seizoen afgesloten is bij deze.
Tja dat lijkt me wel beter VHU. Rustig aan doen en volgend jaar weer fris starten.
Hier is onze oom vannacht rustig ingeslapen. Gelukkig voor de man. 87 is mooie leeftijd. Maar we gaan hem wel missen. Met een beetje pech word hij maandag ( op mijn verjaardag ) begraven.
VanHuisUit
Geplaatst: 27-08-15 12:54
Gecondoleerd Baudyh ...
Precies, herstellen en gewoon volgend jaar weer verder. Beter mijn pees dan een pees bij Ollie
Biancacoo
Geplaatst: 27-08-15 13:46
Baudyh,..gecondoleerd...
vhu,...ai...dat is balen van je schouder...waardeloos, ..dat ze dat niet extra gecontroleerd hebben toen in het ZH slordig... sterkte ermee, niet leuk ! Hoop dat je snel geen pijn meer hebt en hersteld bent.
vanmorgen zoontje met fiets ophalen...te veel wind tegen..last van mijn knie...is zelfs warm boven mijn knie..balen...
tine10
Geplaatst: 27-08-15 14:39
Bianca: vanmorgen zo goed bezig maar oei, even tegenslag met knie. Hopelijk valt het mee. Je zult vast al wel gekoeld hebben. VHU: balen van je schouder en slordig van het ziekenhuis zeg. En wat een leuke fb pagina! Baudy: gecondoleerd Janouk: laat ons in spanning... Ips: heeft leuk vooruitzicht HT: les gehad van andere instructie
Gisteravond had zoonlief weer jsp les. Hij liet Sam een uurlang gewoon fantastisch lopen. Ik heb zo zitten te genieten. Vanavond de laatste keer les met het viertal voor ze zaterdag naar de hippiade gaan. Ik ben benieuwd.
O ja, manlief zit helaas alweer een tijdje zonder opdracht, maar vanmorgen 2e gesprek gehad en hij heeft voor 1 ( en later waarschijnlijk 2-3) dag per week weer een opdracht. Naast deze opdracht gaat hij vaker trainingen geven, dus dat vult elkaar hopelijk mooi aan.
Biancacoo
Geplaatst: 27-08-15 16:06
koelen....neeeejjj....is echt pijnlijk...ik verkramp van kou....durf ik dus niet aan... hopen dat het gewoon wegtrekt..