[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:42

dat van gecoupeerde belgen kan kloppen, er mag niet meer gecoupeerd worden in nederland, stamboek wil geen gecoupeerde staarten meer, en daar sta ik helemaal achter !! het staat in de reglementen dus als de knhs hierin 1 lijn te trekken met het trekpaardenstamboek snap ik dat nog wel..
haflingers verbieden in de mensport..lijkt mij errug vreemd..dan zou alles wat onder de stokmaat pony valt verboden moeten worden denk ik zo...want er is niets mis met de haflinger als menpaard..net als andere paardjes van de zelfde stokmaat...lijkt mij echt ook een broodje aap verhaal..maar goed..we zullen het mee gaan maken...of niet !

verder..koude wind en zonnetje..mocht in de klas van zoontje kijken, vond hij hartstikke stoer !! en hij deed het erg goed ! :)
verder..nu de hondjes vermaken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:49

@Janouk: de xs's waren natuurlijk op in de winkel ;) .

Afgelopen weekend dus naar vierkamp wezen kijken, was erg leuk :j , dat wordt trainen voor dochterlief :D , 2 km hardlopen vind ik trouwens wel pittig voor de "kleintjes", verder zwemmen en dus dressuur en springen, springen was ook hoog (Duitsers hebben in een klasse ook gewoon 1 maat en daar springt dan de 1 met een 1.80 paard over en de ander met een A-pony 8)7 , heel vreemd, vorig jaar hadden ze een springparcours met behendigheid, tja, dochter kwam niet aan de spullen die ze moest pakken en weer ophangen _O- ). Dus springen en rennen moet geoefend worden :D .

Hier is het altijd zo'n puinzooi na het weekend, tjee, zeg, maar nu langzaam weer "leefbaar".
Kantoorwerk en dan eens kijken of ik paardlief weer eens opzadel; die moet een beetje in conditie blijven, zodat ik ohz mee kan met dochter buitenritjes maken :D .

Eilinora

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:12

Ik heb nu een reactie uit Sittard van een menner voor winoa.
Ben benieuwd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:23

ik duim voor je inowa!

Nou, thuis van de tandarts...
M'n snuit is een kruising tussen :) en :( , half half :))

Dids eventjes gelongeerd, die was weer lief :)
Zometeen gezellig naar vriendin toe om koffie door een rietje te drinken :') Probeer nu uit een mok te drinken maar is tricky :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:54

Net telefonisch overleg gehad met Arjan Coppoolse van de KNHS

Volledig broodje aap verhaal dus. Er is geen enkel plan om wel ras dan ook te verbieden in de mensport.
Dus ook de Haflinger niet. Complete onzin dus. Wie verzint er nu zoiets/ }>

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:59

Heel appart idd dat verhaal van die haflingers. Remko zijn haf was supersnel en won bijna alles.

@ tine mooie wagen. wat is er anders aan dan aan de ergonomic? Heb je ook met touwsysteem?

Aks naar de tandarts geweest sterkte !!!

@ inowa hoop dat je snel een leuk baasje vind !!

Zo hier weer thuis na weekend center parcs. Vanmorgen al even met ferro gereden en mijn dekens met
hals zijn binnen dus die ga ik zo passen *\o/* Dan kunnen de eczeemdekens gewassen en de kast in.

Vanmiddag komt de DA nog bloedprikken bij ferro dan heb ik een vergelijking met 2 jaar geleden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:59

gelukkig maar
hoorde gisteren wel over dat je geen 2span meer mag starten met een Epony en paard naast elkaar....of 2 ponys of 2 paarden
frencie al 30 weken zwanger....wat gaat de tijd hard zeg.....(hoop de winter dan ook zo voorbij := )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:12

Michael zei al: het is was Janouk geweest, die een startverbod voor Haflingers heeft aangevraagd :D :D :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:15

haha ja janouk zag een vervroegd pensioen wel zitten.

Paard en pony naast elkaar staat idd in de regelementen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:15

Maisie: gewicht van de groomstoel is verder naar voren geplaatst, de lijn van de wagen is nog wat veranderd, de bekleding van de "achterbanken" is anders van vorm. En nog wat technische dingen. We gaan toch maar voor het touwsysteem, hoor verschillende dingen, maar ja, dat hou je toch. En dus toch luchtvering, achter ook schokbrekers ofzoiets en geen telescopisch lamoen.

Kan niet slapen, moet iedere 5 minuten naar de wc, dus maar weer opgestaan. Nu maar hopen dat ik vanavond nog puf heb voor de les met T.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:28

inowa schreef:
Gisteren was ik in Deurne en toen hoorde ik iemand vertellen dat ze het gaan verbieden om met haflingers in de wedstrijdsport mennen mee te doen.
Nu vraag ik mij af of het waar is en waarom.
.

Ze hadden trouwens wel de vraag WIE dit dan verteld heeft. Ik ben daar trouwens ook wel nieuwsgierig naar.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:34

ok groomstoel heb ik niet maar daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Touwtjes ben ik heel blij mee en ook met telescopisch lamoenstokken dat werkt echt super.

Ik heb voor en achter luchtvering. Hiervoor had ik bladvering en daar merk ik wel goed verschil in.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:24

haha iemand die haflingers niet ziet zitten...brengt mooi verbodverhaal in de wereld..en is gelukkig een broodje aap verhaal !
had eigenlijk ook niet anders gedacht !

Avaluna..druk oefenen met je dochter..haha..vierkamp..lijkt me best nog zwaar !

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:35

Hoi! :wave: Ik heb de minimarathon ook overleefd hoor ;) Gister leuke dag gehad in Hoofddorp en met een leuk resultaat.

Op weg naar het terrein kwamen we onze eerste brug tegen en toen ging Sam vol op de rem. Hij wilde er liever langs dan er overheen (wat vrij lastig is aangezien er een diepe sloot onder zat). Mijn vader heeft hem toen aan de hand de brug over geholpen (Sam liep ontzettend te duwen). Dus ik had iets van help, als we er maar in het parcours overheen komen.

Eerste rondje ging redelijk goed. Sam goed opgesloten tussen mijn handen en tikje zweep plus een brul dat ie door moest bij de brug. Tweede rondje ging de brug moeizamer en brak hij bijna uit, maar precies op tijd weten te corrigeren (weet nu ook dat ik de brug alleen van de linkerhand moet aanrijden, want dan vliegt zijn gewicht naar rechts en uitbreken doet ie alleen naar links en dan land je vanzelf in het midden ;)). Onderweg was ie een paar keer supersterk en kreeg ik 'm niet genoeg terug (dus sommige bochten vielen wat ruimer uit dan gepland), maar geen 1 balletje geraakt. *\o/* Eerste rondje 226sec. Bij ronde no. 2 was ik bij poort 10 compleet kapot (armen deden ongelofelijk zeer omdat meneer liep te krachtpatsen - terwijl het erop beeld heel soepeltjes uitziet allemaal) dus ik was zelf minder scherp, maar wel 218 gereden (en weer foutloos). :) Uiteindelijk een mooie 8e plaats van de 12 deelnemers (nummer 1 reed 60sec sneller trouwens :P). Mijn doel gehaald (rondkomen, foutloos rijden en geen laatste worden :Y) )! In Middenbeemster zijn we er weer bij. Jullie ook?

Heb ook een filmpje geupload van de eerste omloop:

(mijn moeder heeft voor het eerst gefilmd, dus het beeld is af en toe wat wiebelig, want ze heeft fanatiek staan in en uitzoomen. Maar die witte vlek is wel redelijk goed te volgen op beeld ;)).

Owja die golfjes in zijn manen zijn nog steeds van die Hippiade 2 weken geleden. Iemand dacht dat ik 'm expres even voor het effect had ingevlochten := maar die afro wil er maar niet uit :P

Zo en nu even reageren op jullie 3 pagina's ;)
Janouk heb ik een omloop van gezien. Zag er heel braaf uit :) Leuk ook die foto's! (en janouk was netjes schoon! :D)
Mooi dat het haflinger bannen een fabeltje is (genoeg aan de start gezien gister die heel leuk meededen!)
HT niet zien rijden maar wel te voet gezien. Mooi dat je omlopen goed zijn gegaan. Die minimarathons zijn inderdaad verslavend ;) Nog 5 te gaan deze winter!
Jenkins niet gezien (of over het hoofd gezien. sorry :o ), maar het terrein is ook best groot. Leuk dat je kon meeliften met janouk.
Tine wat een mooie wagen! Hij ziet er super snel uit. Misschien een domme vraag, maar wat is een touwsysteem? :+
bicci mooie stippenkont op de film! :)
Inowa balen dat de verkoop niet door ging (zeker met de mailtjes die ze stuurden...) Maar er komt vast wel snel een koper langs die haar wil hebben (Welshjes blijven toch eyecatchers). Jammer ook van je vriend.
Aks ook relatie stukgelopen. En dan nog naar de tandarts. Hopelijk zakt die pijn snel weg.
Avaluna mooie vierkamp dag gehad. :) en op zoek naar gouden springschoenen (tegenwoordig herken ik janouk automatisch op de wedstrijd aan haar gouden schoentjes ;))
Gem leuk weekend gehad en druk bezig met al het nieuws op bokt. De vierspanmenners hebben het goed gedaan dit weekend :)
VHU genoten van haar verjaardagscadeau en lekker gemend met Ollie.
PeerAppel ook een leuke training achter de rug. :) en genoeg tuigtips binnen.
Frensie volop zwanger. Doe vooral rustig aan. En inderdaad de tijd vliegt!

Zo helemaal bij volgens mij. Anders Y;( Y;(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:39

@marjola
ik zag Sam op de rem gaan bij het bruggetje bij het parkeerterrein. Wij waren net aan het uitspannen. Ik had Janouk al vastgezet aan de trailer om je te komen helpen, maar toen besloot Sam toch over de brug te gaan :D Dus ik hoefde niet to the rescue te komen.

Het was zo'n lekker weer en het terrein lag er prima bij. Wij hadden ook genoten.

Wij waren 6e geworden en ik zag dat HT zich tussen ons ingeperst had in de uitslagenlijst. :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:39

Ik heb geen idee wie het was maar vingen het langs de kant op dat iemand het heel serieus aan het vertellen was.
Gelukkig is het niet waar, zou wat zijn. ...

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:51

@janouk dankjewel. :) Jah ik ben blij dat mijn vader er bij was, anders had ik een probleem gehad... (hij heeft half het zicht voor de pony geblokkeerd door voor 'm te gaan staan, toen ik tik zweep zodat we weer vooruit gingen ipv zijwaarts/achterwaarts). Op de terugweg ook goed vastgehouden, maar toen liep ie wel gelijk overheen, al stonden er ook pony's ohz aan de overkant (misschien hielp dat een beetje).

Wat een mooi rijtje bokkers hebben we zo op de uitslagenlijst gemaakt :D

Dat vind ik trouwens wel een grote plus bij het mennen. Mensen zijn super behulpzaam en veel socialer dan bij de wedstrijden ohz. Daar rent iedereen chagrijnig na de prijsuitreiking weg als ze niets hebben gewonnen of geen winstpunt gehaald hebben. Bij mennen is het altijd gezellig nakletsen :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:59

happytime schreef:
gelukkig maar
hoorde gisteren wel over dat je geen 2span meer mag starten met een Epony en paard naast elkaar....of 2 ponys of 2 paarden

Ook dat lijkt me onzin. Waar komen deze verhalen toch vandaan? En hoe zit het dan als je 2 E - pony's hebt, moeten die dan bij de pony's of bij de paarden rijden? Nu is álles boven de 1.48 m "paard".

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:07

Ik heb vaag wat woorden opgevangen, maar volgens mij ging dat meer erover als een pony in de pony categorie valt qua maat naast een pony staat die in de paardencategorie zit (dus de Etjes). En in welke categorie (pony of paard) die dan moeten starten. Ik heb gemist hoe het verhaal verder ging (ik volg niet alle roddels op de voorterreinen), maar er lopen altijd wel mensen rond die contacten hebben met mensen uit besturen. Dus dan zal het vast wel zo'n verhaal zijn van "moeten we die regel gaan overwegen".

Net zoals er al jaren wordt gepraat over een maximaal gewicht van de ruiter die op een paard gaat zitten. etc. etc.

Conclusie er wordt een hoop gekletst, maar niet altijd vastgelegd.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:16

gem: helaas is dit nieuw regelement,er werd hierdoor iemand uitgesloten,ik wist ook niet wat ik hoorde

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:18

Ik krijg net een pb met de reglementen (artikel 519), maar zoals ik die interpreteer:
Een pony van 1.49 m is in de ogen van de KNHS een paard. Dus een D pony (dus < 1.48 m) mag bij wedstrijden niet naast een E "paard" (dus pony of paard > 1.48m). En dat is volgens mij al jaren zo.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:45

Ik ving dat verhaal ook op langs de kant in Deurne,
Wie weet horen we er nog wel wat van.....of niets

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:02

Goedemiddag

Dat pony/paard verhaal is echt waar.. mag al een paar jaar niet meer.

Of 2 pony's of 2 paarden. Vanaf 1.48.1 is het een paard.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:14

ah ok. Weer wat geleerd. :)

@HT ik had even gemist dat daardoor iemand uitgesloten was. Jammer dat diegene nog niet op de hoogte was.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:25

reglementen, lastig. Ik heb er ook helemaal geen verstand van. :o

@marjola; klinkt als super opgelost met de brug, fijn! Filmpje kan ik helaas niet kijken, mijn laptop loopt weer allemaal vast :=

haflinger-uitsluitverhaal gelukkig nep. Vond het ook al gek :)

Zo, was gezellig middagje :)