[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:13

ff snel Y;( voor de anderen @Akshay kijk of je morgen gewoon elk half uur even 5 minuten rondje kunt gaan lopen (stevig wandelen niet sukkelen :+ ) en dan weer zitten (achter goed afgestelde stoel bureau, want dat moet wel), of dat helpt. Mij lukt het ook echt niet hoor langer dan uur op stoel zitten (zelfs als die goed is afgesteld) met dat wandelen tussendoor of oefeningen doen trekt 'druk' in de rug weer weg en hou ik het momenteel goed vol, wie weet helpt het bij jou ook, we zitten toch met het zelfde gewricht te k*tten sterkte......

**moet aan de kook, pasta kaassaus spekjes courgettes ui champignons :9 **

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:04

@Aks je zult ook wel helemaal gestoord worden van alle tips, ondertussen zit je al een jaar met een slecht functionerende rug. Ik had tot die val van Bente nooit last van me rug, wist niet dat dat zo erg kon zijn. Sterkte meid.

@Tine hoe is het met Rembrands been? Niets meer gemerkt verder?
Zo net een enorme berg pasta gegeten was zo heerlijk :9 en we hadden zo'n honger :+

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:25

@VHU; elk uur? :oo da's vaak :P
Het was na m'n pilletje best te houden _O- alleen kreeg rare blikken :)
Nu is het weer terug.. Nah, lekker niks meer doen vandaag (beetje opruimen)

Felix komt zo weer naar huis, die heeft een onderhoudsbeurtje gehad :D

En morgenmiddag ga ik paardrijden :D Hoe beroerd die rug ook is, ik ga :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:35

Felix is braaf :+
Je kunt jezelf ook 'helpen' regelmatig op te staan door gewoon heel veel te drinken, is nog gezond ook :7 en ja elk uur. Ik werd er vorige week ook moe van :+ maar als je rug dan beter gaat en je kunt zonder pijnstilling dan wil je wel :) maar wie weet helpt het bij jou helemaal niet, 't is ook maar proberen natuurlijk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:36

@Bicci: hoe lang ga je ze in de ren houden? Hier dus ook een tijdje gedaan, maar is toch geen hecht groepje, waren wel ook meer kippen en een haan waar we mee begonnen zijn, waardoor de 4 nieuwe nu dus de boom in kunnen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:46

Biancacoo: je hebt pb :) .

Owww trouwens, ik heb gisteren bij de Lidl een stel werkhandschoenen gekocht voor 6,95 euro, die ik toch wel sterk op rij / menhandschoenen vond lijken :j . Vanmorgen geprobeerd en ze reden heeeeeeeerlijk! Dus wie niet al te kleine handen heeft (ze waren er vanaf maat 7 tot 11) en nog een stel goedkope handschoenen zoekt: Lidl *\o/* !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:52

@Gem: goede tip! Zijn het die witte geiten leren? Ik heb laatst ook handschoenen gekocht bij de duitse Lidl, maar dan sporthandschoenen, moet ze nog proberen, was nog niet koud genoeg :D .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:53

avaluna schreef:
@Gem: goede tip! Zijn het die witte geiten leren? Ik heb laatst ook handschoenen gekocht bij de duitse Lidl, maar dan sporthandschoenen, moet ze nog proberen, was nog niet koud genoeg :D .

nee, zwarte... ik zal eens kijken of ik het kartonnetje nog heb bewaard.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:53

@Ava: _O- de kippen kunnen de boom in :+
@Aks: :(:) voor rug en hoe gaat by the way je revalidatietraject, ben ik ff uit 't oog verloren :o
@VHU: ook rugdeskundige helaas maar lijkt manier gevonden te hebben om 't acceptabel te houden over 't algemeen en lekker pasta gesmikkeld
@Biancacoo: nou, had juist 't idee dat we laatste tijd heel goed bezig waren :+ Wegbrengen zou ik wel doen als we geen vooruitgang zouden boeken, maar verder doe ik 't graag zelf (eigenwijs :P ) Hou wel van lessen, maar heb daar laatste tijd te weinig energie voor -O- Komt wel weer als 't beter gaat :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:59

@ ava,
hier is het een permanente ren met hok met zitstok erin...

ik wil wel perse dat ze op stok gaan, ivm optrekkende kou straks als de winter nog iets dichterbij komt...

dat houd meestal in dat weekje lang in de avond uren vaker naar de ren moet, om kippen van de daken van de hokken die erin staan af te plukken en op stok te plakken..
over algemeen gaan ze na een weekje dan vanzelf...

hier fotoke toen manlief nog aan het straten was in de tuin.
in de ren staan de hokken van de konijnen en kippen..
daar kunnen ze zelf in en uit.

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:00

@smickey; niks uit het oog verloren _O- Er is geen traject namelijk :P
Ze zouden me vorige week maandag terugbellen. Is niet gebeurd. Ik heb ook geen zin om hun te bellen.. Het komt gewoon echt niet uit om daar 1x per week een dagdeel heen te moeten... :+

Nou ik heb wat opgeruimd en ga nu lekker boekje lezen :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:02

ziet er goed uit bicci..een dierenparadijs !! :j

smick, als je zelf vorderingen boekt met mick, dan zit je goed qua training, dat kan ik vanaf de pc niet zien.
zelf vond ik het heel moeilijk om echt zelf mijn paard over het hele lijf los te trainen en had altijd dankbaar hulp ! zo iemand ziet dingen die je zelf vergeet of niet ziet, maar t was maar een idee...kan me voorstellen dat je hoofd er niet altijd naar staat..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:06

_/-\o_ dank u :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:09

Ava: Powerfix werkhandschoenen :D "Materiaal handpalm: zacht gelooid rundleder met versterkingen aan vingers en duimen. Handrug: 95% polyester, 5% elastaan. Voering: 100% polyester" (redelijk dunne voering, maar vandaag toch lekker warm). Klittenbandsluiting om de polsen (net als rijhandschoenen).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:10

Gem schreef:
Ava: Powerfix werkhandschoenen :D "Materiaal handpalm: zacht gelooid rundleder met versterkingen aan vingers en duimen. Handrug: 95% polyester, 5% elastaan. Voering: 100% polyester" (redelijk dunne voering, maar vandaag toch lekker warm). Klittenbandsluiting om de polsen (net als rijhandschoenen).

fotoke?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:17

@Bicci: hahaha, die van jou kunnen gewoon de boom niet in _O- . Ziet er netjes uit, hoor :j , maar hier dus vrijlopende kippen, dus ietwat anders en niet zo gemakkelijk ergens vandaan te plukken.

@Gem: nu ben ik ook benieuwd naar een foto.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:17

Ze liggen al op stal Y;( . Heb net gezocht op internet naar de meest recente folder van de lidl, maar daar kon ik ze niet vinden :o? .

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:18

Akshay schreef:
Ik ben verwend vandaag. Door Crazymel :oo :+: Dids heeft een cadeautje gekregen :D Zo gaaf!

8-) zit der al een week er mee te pesten :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:19

avaluna schreef:
@Bicci: hahaha, die van jou kunnen gewoon de boom niet in _O- . Ziet er netjes uit, hoor :j , maar hier dus vrijlopende kippen, dus ietwat anders en niet zo gemakkelijk ergens vandaan te plukken.

je kan ze aan 1 kant knippen, en als je toevallig weet waar ze de boom ingaan, de doorgang versperren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:28

bicci schreef:
avaluna schreef:

je kan ze aan 1 kant knippen, en als je toevallig weet waar ze de boom ingaan, de doorgang versperren.

Juist de kippen die geknipt zijn gaan de boom in _O- en versperren is dan ook geen mogelijkheid.
Ach ja, we zien het wel als het kouder wordt, natuurlijk zijn ze nu gemakkelijker te pakken door een roofdier, maar verder is het niet ongezond voor de kip, integendeel, zelfs.
't Is gewoon geen optie (meer) om ze dagelijks in het donker, metershoog in het donker uit een boom te gaan plukken met z'n vieren.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:31

ow das absoluut zo, die kippen volgen hun natuur, en slapen hoog in een boom.

het op stok gaan is eigenlijk hartstikke nep en aangeleerd en vooral, bij gebrek aan beter :))

maar ik dacht eigenlijk, dat je het vervelend vond dat ze het deden.

in dat geval kun je ze proberen overdag te voeren in een af te sluiten hok/ren en zodra dat lukt de deur dicht te doen.
dan moeten ze er 3 weken in blijven, liefst met de andere erbij, en dat ophokken zou de truuck moeten doen :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:36

@Bicci: ik heb ze de eerste tijd ook opgehokt, toen ze kwamen, volgens mij zo'n 10 dagen, heb de anderen toen wel naar buiten gelaten, dat was wss minder verstandig. De nieuwe kippen kwamen ook uit een ren, dus durfde ze niet meteen los te laten, voor de "oudjes" vond ik het zielig om ze daarvoor in de ren te laten *had ik wss beter wel kunnen doen*.
Ik heb ze idd liever veilig in het hok, gevoelsmatig en dan hoef ik ook geen eieren te zoeken, die ik dus ook echt niet vind :') .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:39

nou, probeer t eens opnieuw :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:45

@Bicci: mmmm, geen idee, kippen zijn nu allemaal wat groter, toen ik ze nog allemaal 's nachts bij de anderen binnen zette, bleven de nieuwen boven en de haan met z'n vrouwen beneden, totdat de deur van de ren open ging.
De haan en de overige wyandotten zijn gewoon duidelijk de baas/hoger in rang, maar er wordt niet gevochten en dat is al veel waard, natuurlijk. Dus als, dan wss eerst een nieuw hok voor de nieuwelingen, wil volgend jaar nog een paar nieuwe kipjes, zal wel hok nummer drie worden dan O:) .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:47

hihi, dat kan ook nog natuurlijk, hahaha

maar dat knokken is nooit lang hoor...
ziet er altyd heftiger uit dan het is...