[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:21

Goedemorgen!

Janouk wat zat jij op een raar tijdstip te bokken...?
Maisie hoe is jouw wedstrijd gegaan?
IM op babybezoek geweest.

Ik ga zo lekker zwemmen, dan even voer kopen en naar stal. Fijne dag allemaal! En hopelijk wordt het niet zulk baggerweer als gisteren!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:35

Nouvel: heb jij enig idee wat het kost om Piet Bakker op locatie te krijgen voor een staldag? Wij krijgen dit voorjaar, als alles doorgaat, Saskia Siebers een hele dag op stal *\o/* !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:04

Goedemorgen allemaal.
Vanmorgen droog gehouden met klaaroveren,....zat ik de auto en toen....stortregen dus ik had geluk vandaag ! :+
Ollie..supergefeliciteerd !! wat knap van jou en brutus, een super team zijn jullie toch !!
Gem een leuke lesdag in het voorjaar.
Nouvel wil weer piet bakkeren,...jaaaa dat is super !! krijgen we dan weer van die moooie foto's van fief ??
Im op babybezoek geweest...en op.......
Frensie lekker zwemmen, super !!! wil ik ook wel........
janouk, wat was jij lekker vroeg op vanmorgen :j

ga nu maar aan het werk..... :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:27

Ben ik iook even snel. Vond zelf mn proeven beetje rommelig maar schijnbaar zag het er niet zo uit en 188 en 186 punten dus nu al M+ 5 !! Vaardigheid tja. had 1 bal maar pony ging in de ankers voor de varkens haha.

Olga ging super met bruutje !!! het is toch zo'n lekker ding en hij doet het zo braaf.

Oei VHU das even schrikken dan !!
Lanouska sterkte !!!
Frensie lekker zwemmen.

Ik zit nu op mn werk. Heb slecht geslapen en kiespijn dus jippie.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:30

VanHuisUit schreef:
@Baudyh, als je nog meeleest, hoe train jij je paardje nu voor de mendurance? Ben daar wel benieuwd naar.

Ik lees nog mee maar niet alles hoor,pppff jullie gaan veelste snel.

Ik train nu nog niet hard,hij is ook nog puppy dus alles op z'n tijd zeg maar.Ik heb op maandag avond menles.Dinsdag gaat hij los in de bak,woensdag longeer ik hem en vrijdag nog een keer(kan hem alleen niet aanspannen lastig).Op zondag maak ik een buitenrit die steeds langer wordt maar nu nog maar 3/4 uur is.Ik heb nog 2 maanden tot de eerste wedstrijd dus daar train ik hem naartoe.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:42

nou ollie,
als ik de reacties zo lees op je punten, is dat wel heel goed he?
(zelf geen dressuur vor kar of OHZ dus van beide geen verstand :o )

proficiat met je punten dus :))

verder even heel blij met de samenvattingen,
heb me toch last van spierpijn...
zaterdag was de nieuwe zadelkast af, dus de metalen moest naar huis en de nieuwe naar stal.
lang leve de trailer :)
maar evenzogoed, die kasten moesten wel getilt worden...
met de metalen ging dat "redelijk" wel erg zwaar toch..
met de nieuwe....
nou, heel simpel..
eigelijk niet...
manlief is sterk zat, maar ik natuurlijk weer eens niet,
dus 10cm tegelijk die kast vertillen, tot die in de trailer lag...
maar goed..op stal de kast er met zo'n hondje weer uit, schraapt die natuurlijk met de punt van het dak langs de grond, dus plaatselijke reparatie moeten doen...grmblll
vooral gisteren bijna niet kunnen bewegen van de spierpijn, maar met paracetamol lukte het toch even te longeren en poetsen.

toch heel blij :)) moet nu nog een tuigophangsetje hebben
(iemand 1 over ter overname?)
en dan maak ik weer een foto.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:27

Frensie schreef:
Goedemorgen!

Janouk wat zat jij op een raar tijdstip te bokken...?

Ik was sielugggggg, ik had een migraine aanval en kon niet meer slapen. Dus om 3.00u medicijnen genomen en daarna maar een beetje met 1 oog bokt zitten lezen. Je moet toch wat; in huis sliep verder iedereen. Zelfs de honden hadden geen zin om op te staan.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:51

@ janouk: :(:) is de migraine aanval nu over? Ik weet niet hoe het voelt, maar ik weet dat het aardig vervelend is!

@ Frensie: zwemmen, lijkt me wel nog eens leuk! Ik ben al ontzettend lang niet meer geweest.

@ gem: beterschap! Spit door het uitladen van een koets, niet slim hé... Omdat ik er ook gevoelig voor ben, doe ik zulke dingen gewoonweg niet :D Maarja, soms kan je gewoonweg niet anders..
Over het feit dat mennen minder risico's met zich meebrengt tov het rijden ohz, ik weet dat nog niet zo zeker. Ik denk dat je wel minder snel ongevallen krijgt, maar ALS het voorkomt, is de schade meestal groter dan ohz.

@ VHU: dat zal wel even schrikken geweest zijn... Tja, Snuit is ook maar een levend wezen hé, ik zou ook band worden van 15 quads :D Maar je hebt het toch goed opgelost, super gedaan! +:)+
Gelukkig is er niets gebeurd, anders was het best vervelend geweest zo alleen op pad.. Ik veronderstel wel dat je dan hulp gekregen had van die quad-mensen, maar toch... Ik heb ook een tijd met de gedachte gespeeld om alleen te gaan rijden, maar sinds het breken van mijn lamoen zie ik dat niet meer zitten :D

@ Ollie: gefeliciteerd met je punten!

Ik heb vandaag mijn eerste examen gehad... Hopelijk zijn ze weer snel voorbij en ben ik op alles geslaagd :o
Gisteren onverwacht menles gehad. De eigenaar van mijn vz-paarden heeft woensdagochtend een herseninfarct gekregen (in Nederland wordt dat een beroerte genoemd geloof ik), hij heeft tot vrijdag op intensive care gelegen, nu ligt hij gelukkig op een gewone kamer.
Wat hartverscheurend was dat, zijn vrouw belde mij: "Lotte, zou je kunnen langskomen? Ik vertelde X dat je gebeld had om te vragen hoe het ging, hij begon toen te huilen en vroeg of je kon langskomen." Jeetje zeg, dat raakte me! Toen ik de ziekenhuiskamer binnen kwam, begon hij weer te huilen als een klein kind (hij is ergens in de 50), ik wist niet dat ik zo veel voor hem betekende.
Ik heb nu de zorg van hun paarden op me genomen(en ik ga met de hond wandelen), die vrouw heeft ook wat anders aan haar hoofd dan hun dieren lijkt me.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:54

De migraine wordt nu onderdrukt door de medicijnen. Dus ik kan wel uit mijn ogen kijken, maar echt vrolijk ben ik nog niet.

@ Sanderlotte lief van je dat je de zorg over de dieren op je neemt, dat zal de eigenaar en zijn vrouw een hoop rust geven, zodat ze zich kunnen richten op het infarct en de gevolgen daarvan.

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:03

Hier ben ik ook weer, ik kwam hier altijd praten over mijn paard lex.
Maar nadat ik in mn zwangerschap bekkeninstabiliteit heb gekregen moest ik hem met pijn in mn hart verkopen.omdat ik het gewoon niet meer redde om 5 dagen in de week met m aan de gang tegaan dat trok mijn lijf niet meer.
Ik heb met lex altijd gemend en onder t zadel gereden.wel bleef ik mijn werk doen met paarden namelijk huifbedrijden, in Barsingerhorn.hartstikke leuk en dank baar werk en toch nog met paarden aan de gang.ik moest de frequentie wel terug schroeven dat ik daar mende en ben toen in het bestuur van die club terecht gekomen.dus wat minder met de paarden.maar ik miste het verschrikkelijk en na 2 jaar gaat t met mn lijf weer zo redelijk dat ik voorzichtig weer ben begonnen met mennen met de ponys van de vereniging.ik ben nu zelfs bezig voor mn koetsiersbewijs en ben op maandagavond an het menlessen hartstikke leuk.nu werd ik ook gevraagd om vanmiddag te groomen bij een tandemspan raak weer stteds meer in t wereldje verzeild helemaal leuk!

hey meiden,omdat mijn andere topic gesloten is.wilde ik hier gezellig mee komen kleppen als jullie het goed vinden.hier boven wat meer informatie over mij hihi.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:35

En daar hebben we Bren :) ! Welkom!

SL: ik denk dat je gelijk hebt :j , maar dat bedacht ik me niet voordát ik ging mennen :') .

Janouk: onze katten kunnen ook zo raar opkijken "Kommie doen??? >;) "" wanneer ik op een raar tijdstip naar beneden ga :D . Vervelend van je migraine :(:) .

Bicci: kan jouw sterke man niet even deze kant opkomen :P ? Hier ook een kast die 1 verdieping hoger moet. Heb een halve poging gedaan met hubby en zoon, maar voelde mijn rug direct uit balans raken.... de strijd direct gestaakt :Y) .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:38

bren schreef:
Hier ben ik ook weer, ik kwam hier altijd praten over mijn paard lex.
Maar nadat ik in mn zwangerschap bekkeninstabiliteit heb gekregen moest ik hem met pijn in mn hart verkopen. omdat ik het gewoon niet meer redde om 5 dagen in de week met m aan de gang tegaan dat trok mijn lijf niet meer.
Ik heb met lex altijd gemend en onder t zadel gereden. wel bleef ik mijn werk doen met paarden namelijk huifbedrijden, in Barsingerhorn. hartstikke leuk en dank baar werk en toch nog met paarden aan de gang. ik moest de frequentie wel terug schroeven dat ik daar mende en ben toen in het bestuur van die club terecht gekomen. dus wat minder met de paarden. maar ik miste het verschrikkelijk en na 2 jaar gaat t met mn lijf weer zo redelijk dat ik voorzichtig weer ben begonnen met mennen met de ponys van de vereniging. ik ben nu zelfs bezig voor mn koetsiersbewijs en ben op maandagavond an het menlessen hartstikke leuk. nu werd ik ook gevraagd om vanmiddag te groomen bij een tandemspan raak weer stteds meer in t wereldje verzeild helemaal leuk!

hey meiden, omdat mijn andere topic gesloten is. wilde ik hier gezellig mee komen kleppen als jullie het goed vinden. hier boven wat meer informatie over mij hihi.

Welkom Bren! Je kan het lezen voor ons een stuk makkelijker maken als je spaties gebruikt na elke zin, heb je stukje even aangepast als voorbeeld. Ik heb 6 jaar geleden veel gelogeerd in Barsingerhorn bij de voorzitter van Bucephalus vanwege werk.

Janouk is je migraine over?

SL wat speciaal dat je zoveel betekent voor die man. Fijn dat je de zorg voor hun paarden uit handen kan nemen.

Maisie mooie punten!!

Bicci spierpijn!

Biancacoo aan het werk.

Nou, vanochtend 30 baantjes gezwommen. Ik ga meestal samen met een vriendin en dan klets je en zwem je, maar als je alleen bent, ga je ongemerkt toch sneller zwemmen dus ik had het wel zwaar aan het eind ;)
Daarna met Gwin in het bos galoptraining gedaan. Gwin vond het leuk! Oortjes naar voren en gaan. Er is in het bos een leuk rondje van 5 km met veel heuveltjes en bochten. Ik rijd in stap en draf naar dat rondje toe en dan rijd ik het hele rondje in galop en daarna weer terugstappen. Is bijna half uur terugstappen dus als ik dan op stal ben is ze opgedroogd.

Nu even bijkomen van de ochtend ;)
Straks nog een keer met de honden wandelen en een beetje huishouden doen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:56

Verdorie.. had ik een hele samenvatting geschreven, druk ik op versturen gooit bokt me eruit. ik log opnieuw in, stuk weg..

Nou heb ik geen zin meer Y;( solly...

Fijne dag allemaal!

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:38

Bedankt meiden!
Ja sorry van de tekst was met mn telefoon aan het tikken, en dat gaat best lastig met zon verhaal hihi.

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:39

Zo fanatieke zwemmer ben jij zeg! Knap hoor!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:04

:wave:

Ben heeeeeeeeeel erg :O , dus even :n :list:

:evaw:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:14

@gem, heb slecht nieuws voor je, hihi, hij zei nee....
:+

@eef, dat is lastig, hele stukken tekst weer weg :-(

hier is de spierpijn nu stuk minder, heb heerlijk rondje gehobbeld met knolliewollie.
ruim uur weg geweest, door het dorp prinsenbeek heen, langs de ruitersportzaak,
niet afgestapt, gewoon op het raam geklopt,haha
de verkoper kwam buiten :)
hij heeft die tuig-ophangsets wel, kosten bij hem 25 :-(
(echte hollander ik, vind ik te duur :+ )

rondje vervolgd en heerlijk genoten,
mijn rug is weer lekker los gewiebeld, met heel veel dank aan pownei (L)

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:23

Hahaha bici dubbelop lol dus en lekker gereden en van je spierpijn af.
Wel drooggehouden onderweg?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:29

:)) das toch mazzel hebben he?
toen ik op stal kwam, de spullen klaar had staan en peerd gepoets had,
ging het druppen,
dus ik denk,
nee he -O-
snel zadel in een stal gerold (staat op karretje)
maar die druppels waren zo weer weg.

zo, man!!!! het hagelt hier nu ineens , wow
(blij da tik alweer terug ben,haha)

maar tijdens het hobbelen volledig droog gehouden :))

intussen is hier de achtertuin wit :wow:

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:32

Goeiesmiddags iedereen,

Maisie, nog gefeliciteerd ! Jammer dat ik je niet gezien heb, was voor mij mij om te groomen nog iets te vroeg....

Bicci heeft veel spierpijn :-)

Ahh Janouk wat vervelend zeg bleehhh, hoop dat het over is ?

Sander Lotte, wat lief van je en fijn dat je zoveel voor iemand betekent !

Bren; welkom !

Frensie; dat is best veel, 30 baantjes ! Goed van je, en wat leuk zo'n bosrondje !
Gaat het beter nu met je met de revalidatie ?

Eefielover baalt van pc en Tine is moe :-)

Ik heb een hele leuke ochtend gehad; PrinsjeH is naar me toe gekomen en had hele vieze gebakjes meegenomen O:) :Y) :D
Onze klep heeft geen seconde stilgestaan en ze heeft mijn grote paardenvriendjes Tinus en Ulla gezien en ik heb ze ook weer even geknuffeld. Ze vonden Margreet ook heel lief :D (snoepjes in d'r zak) hahaha.
Was supergezellig en als ik weer beter ben kom ik eens foto's maken van haar Mick.

Nu moe en beetje teveel bewogen dus weer lekker op m'n stoeltje :-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:33

@ prinsjuh......het moest verboden worden.....vieze gebakjes :-(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:44

ja echt vies joh, bleeeehhhhh :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:46

schande hoor ;(

en dat voor een brabo, vieze gebakjes mee nemen

moes nie maggen

:+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:53

ja met vanillepudding vulling (BAH!) kersen (BAH) en een toef slagroom helemaal VIES BLEEEHHHH

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:05

Maisie, gefeli met je punten!!