Was de 6e keer dat we hebben gemend, de 4e keer dat ikzelf heb gemend. We merken elke keer vooruitgang. Vind het eigenlijk niets dat we over 2.5 week op vakantie gaan...zou het liefst elke dag met haar aan de slag willen erg he. Gelukkig gaan we niet zo lang weg
@Nouvel het werkt dus echt, grappig had nooit gedacht dat dat zo'n effect zou kunnen hebben. Wist trouwens ook niet dat dat dus zo kon, bij een wagen of vast zetten of los. Bij mijn Dutch zat het gewoon vast. Zo zie je maar weer, dat dat dus ook iets is wat handig is om te weten, ook stel je koopt een wagen voor tweespan te rijden.
happytime
Geplaatst: 11-07-11 22:09
ellis,gecondoleerd,tjeetje het zit je niet mee,met fifi alles wel goed op de wei? tallechie met haar mooie foto"s wel onwijs gaaf hoor(ik hou het maar bij plaatjes kijken als ik marathon moet rijden mag ik wel iemand bij me hebben die de weg goed weet,linksom , rechtsom enz pfff) die hooischudder, geweldig, jullie hebben vast veel bijkijks van mensen die langslopen? maisie: arme pony... en bente voorde wagen gezien...gaaf joh ik heb vandaag tiamo voor het eerst suns menhoofdstel om gedaan(eerst erg klein gemaakt) en met hem gaan wandelen,hij snapt er niets van dat hij opzij niets ziet, maar wel een knapperd hoor,met zo"n hoofdstel sun met dubbele longe gedaan....yeh snap hem nu....ik had de longeerlijn via het bit naar mijn hand ipv....schoffie naar mijn hand(sorry ik ben blond) maar ze liep super goed
tine10
Geplaatst: 11-07-11 22:36
@Happytime: we wonen buitenaf, dus geen toeschouwers. Ja, de boer die in het land ernaast de aardappels aan het sproeien was. @ VHU: wat een superpaardje heb je aan Bente. Die eerste foto hoe ze in de lens kijkt . Wat mooi dat je toch weer eens tweespan hebt kunnen rijden. @ Maisie: hopen dat er duidelijkheid komt. @ Tallechie: gave foto's hoor. Die laatste paar loopt hij heel netjes.
Heb morgenochtend priveles met Rembrand. Moeten we maar beetje rustig aan doen, want hij zal best spierpijn hebben/moe zijn. Is even niet anders. Had gehoopt donderdag weer een buitenritje te maken, maar de voorspellingen zijn zo slecht dat ik vrees dat het niet doorgaat. Jammer, want ik heb nu nog het positieve gevoel van vanmorgen, dan is de drempel net een stukje lager.
Vanavond is Thabor naar de springles meegeweest. Hij deed het heel goed . Dus wie weet komt er ook nog wel een springcarriere. In ieder geval volop mogelijkheden met deze veelzijdige jongen.
Klopt Tine, dat was op de 4e hindernis, hij begon wat moe te worden en dan is hij niet meer zo sterk en kijkerig. Hindernis 5 en 6 gingen super, maar fotograaf kon er niet tegen lopen om er op tijd te zijn. Toen liep hij gewoon met het hoofdje naar beneden. Het liefst heb ik dat direct bij hindernis 1, dan is hij het best te sturen, maar dan is hij nog fit, en sterk. Inderdaad maar rustig aan doen morgenochtend. Hopelijk is het donderdag ook mooi weer zodat je toch kan gaan. Super van Thabor.
Krijg net bericht van mijn nichtje die was 24 weken zwanger en kindje is overleden. Wordt morgen weggehaald. En gisteren op wedstrijd kreeg ik al bericht van een menner dat zijn vrouw 27 weken zwanger was, kindje is gehaald omdat ze hadden gezien dat ze een gaatje in haar darmen had en kindje heeft 5 dagen geleefd en alsnog overleden. Geen leuke berichten. Dan ben ik toch maar blij met Daan
askazita
Geplaatst: 11-07-11 23:13
ik heb een beetje snel doorgelezen. nouvel gecondoleerd en sterkte. tallechie leuke foto's en vervelden van je nicht haar kindje/baby en die van die menner VHU leuke foto's en leuk dat bente nu voor de wagen loop tine mooie foto's hij lijkt me moe aan het einde.
Asmiro zat vandaag de hele dag te slijmen bij me, vanavond was ik weer eventjes bij hem likt hij me ineens over me wang haha en olaf is helemaal gek van springen . ik heb een boomstam in de wei om te springen met asmiro en liep er lang met olaf toen hij naar binnen moest, en net er voor begon hij te draven en toen ging hij richting de boomstam en sprong er overheen. hij springt uit zichzelf bijna op het hoogste gedeelte En Charly staat nu met knotjes en een ingevlochten staart op stal ziet er wel heel anders uit nu, heb er vandaag ook foto's van gemaakt met mijn mobiel zal ze morgen wel eventjes hier neer zetten
tine10
Geplaatst: 12-07-11 07:26
Goedemorgen
@Askazita: hij was inderdaad erg moe aan het eind. Ach, krijgt ie lekkere billen van @ Tallechie: wat een nare berichten zeg.
Ik ga eens naar de wei, kijken hoe de mannen erbij staan.
hier ook alles weer netjes bijgelezen, maar jullie gaan me wel te hard hoor. Kan het niet meer bijhouden zo! Veel mooie foto's gezien, van Veale op wedstrijd, van Rembrand voor de hooischudder en van bente voor de wagen. @nouvel, gecondoleerd, sterkte @vhu leuk je jongens in tweespan. Had wel eens gehoord van een losse evenaar maar heb er nog nooit mee gereden. Hoe doe je dat dan met je leidsels, want je achterste paard daar heb je dan toch helemaal geen contact meer mee? @tallechie, dat zijn hele nare berichten, kan me voorstellen dat je dan nog extra gelukkig bent met je Daan. @Biancacoo, dat mag helemaal geen probleem zijn voor missy. Natuurlijk niet meteen vol in het werk zetten, maar rustig opbouwen en dan kunnen die kleintjes een heleboel handelen hoor
Groetjes, lacuna
Biancacoo
Geplaatst: 12-07-11 08:02
Goedemorgen
Tiamo maakt kennis met hoofdstel.... aan zijn jeugd periode komt een eind, en hij moet aan het werk, haha. VHU ziet er super uit Bente voor de wagen !! topper hoor, wat vreselijk fijn dat je goede hulp hebt met haar, leerzaam, want zo los je het meteen goed op !! super... Tine Les met Rembrand vandaag, misschien is hij niet zo stijf, want hij heeft lekker buiten gelopen toch vannacht ? en gisteren op buitenrit ! knap gedaan hoor, dat geeft toch veel vertrouwen zo'n rit ! Tallechie, haha, zo'n marathon is voor Vaele te kort,....bij H4 liep hij echt al fijn zo op de foto's te zien ! super hoor. Maar wat een nare berichten van de baby's !! dat is toch vreselijk !! wat een verlies.....dan ben je idd heeeul gelukkig met je kleine man !! hier net zo !! lees nog over charly die helemaal penny ingevlochten is ?! jaja we willen foto's !!!
Groetjes, ga zoon naar school brengen...doei
Oh ja, zo'n dazenvangbol werkt dat echt, ik heb hier op de weide van melody een probleem, is wel sneu !! Werkt zo'n ding ????
Tine heeft rembrandt vermoeid, ben benieuwd, bij mij valt het tot nog toe altijd mee als ik een keer denk oeps die heeft morgen spierpijn. VHU Bente ziet er super uit voor de wagen. Tallechie sterkte, wat een vervelende berichten, dan prijs je je inderdaad gelukkig met de kindjes waarbij het wel goed is gegaan.
VanHuisUit
Geplaatst: 12-07-11 10:16
Denk dat het wel lekker is voor Rembrand even dressuren goed voor de spiertjes hoor. Leuk weer een jonge pony die gaat wennen aan alles, Alwyn vond de 1e keren menhoofdstel om ook erg vreemd
Ik heb geen idee of zo'n dazenval werkt. Het was bij stal gisteren ook heel erg. Ze werden echt lekgestoken en ze waren blij dat ze naar binnen mochten. De pony's hebben we ook maar een paar uurtjes buiten gehad, die werden er ook helemaal gek van. Ze gaan dan rennen en dat lijkt me toch ook niet goed. Zie ook wel dat het ene paard er meer last van heeft dan het andere paard. Kun je trouwens alles zeggen van paarden 24/7 of zoveel mogelijk op de wei: met die omstandigheden is het voor paarden echt geen pretje. Op mijn vroegere wei was het geen probleem, was vrij open en er waren gewoon vrijwel geen dazen, ideaal.
Vandaag en morgen waarschijnlijk geen paarden of ik moet alles zeer strak kunnen plannen / geen files hebben enzovoort. Rij zo naar Groningen, zoonlief blijft daar logeren, ik ga morgen weer terug, want moet nog wat werken. Nu maar hopen dat al die mensen die ik nog moet spreken in vakantiestemming zijn
Met berichten als die van Tallechie denk ook altijd maar wees gelukkig met wat je hebt en dan mag je hopen dat dergelijk verdriet je bespaart blijft.
Met andere woorden: iedereen hele fijne dag vandaag!
Nouvel
Geplaatst: 12-07-11 10:24
goeiemorgen!
Rembrandt vandaag even spiertjes los maken in de les...
jonge poown moet aan hoofdstel wennen... vinden ze altijd raar en stom!
dazen hebben we hier gelukkig maar heel weinig zo dicht bij zee!
Ik ga vanavond de kar ophalen, verder even aan de studie, denk nog even naar veale.
Ik heb verhalen gehoord dat die dazenval wel werkt, wij hebben geen last van dazen dus hebben zelf niet zo;n ding
avaluna
Geplaatst: 12-07-11 10:42
@Tallechie: wat vreselijk verdrietig... . Heel veel sterkte voor de ouders . Ben hier ook heel blij met onze meid .
Hier nu een paar dazen gespot, idd alleen bij de grote , echt maar af een toe eens een enkeling en dus ook geen onrust, maar ben toch aan het denken aan zo'n dazenval. Tegen vliegen en muggen ben ik wel heel benieuwd naar die koeienplaatjes waar ze het hier over hadden.
tallechie leuk dat je vanavond je kar gaat ophalen.
Bij ons valt het nog wel mee met de dazen bij asmiro zit eigenlijk nooit wat, bij olaf meestal vliegen maar ik spuit hem vliegenspray op. en Charly heeft er soms wel last van.
@ bianca z'n dazenval werkt echt geweldig en is goed voor ongeveer een hectare... bij me moeder op stal gaan de paarden s'nachts naar buiten en overdag naar binnen in verband met de dazen
Leuk Tallechie de wagen vanavond ophalen !! dan Alwyn nog !! en dan lekker gaan mennen !
Dazenval in elkaar gezet, en hij staat nu, binnen 3 uur zeker al tussen de 30 en 50 dazen erin gevangen... en het waait hier nu ook nog,.....hoop dat het ook goed werkt als de wind weg is.
Paardjes stonden nu lekker rustig, veel beter als gisteren.
morgen komt de hoefsmid om Melody met haar achterbeen binnendoor te zetten...op advies van de DA. Hij komt pas om 16 uur.
Zometeen lekker eten... verder niks bijzonders gedaan.
lanouska
Geplaatst: 12-07-11 19:46
ik heb van chantal wat mooie foto's gekregen van leek en dan van de waterbak
binnenkomen
waterbak in
is het een tuigpaard?
mooi lopen
arjan loopt wat achter wel hangen we allemaal dezelfde bocht in
Jammer dat het weer bij jullie niet mee zat. Volgende keer meer geluk en dan ook zonnigere foto's Ik weet alleen niet wanneer mijn zus weer mee gaat. Die moet eerst bevallen
Ik heb de kar opgehaald, de man was er nu zelf en ook gaf die aan dat de kar niet zwaarder als 150 kilo was. Morgen ga ik hem proberen te wegen.
Nouvel
Geplaatst: 12-07-11 20:44
gaaf tallechie dat je de kar hebt opgehaald, mooi gewicht ook zo!
gave foto's zeg lanouchka!
Ik heb vanavond voor 't eerst sinds tijden weer eens samen met mijn vriend een rondje met de wagen gereden! Met 't vosje dat ik nu tijdelijk rijd, ze had er al een tijdje niet voor gestaan maar ze deed het harstikke braaf!
beetje jammer was dat het precies ging gieten toen we vertrokken...