[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:35

Fijn dat je er even uit bent geweest Naaltje en dat Dids het leuk vond!
Die Shires, wat een paarden he 8-)

Ben blij dat het zo goed ging vanochtend. Zo stom ik heb nog niet zoveel men ervaring en ben dan opeens bang dat ik het niet goed doe, er iets vreselijks gebeurd ik het niet meer kan ofzo :o Dinsdag helpt mijn groom, kunnen we weer een keer tweespan doen. Hopen dat de winter niet meer zo extreem toeslaat, beetje vorst OK, prima zelfs maar GEEEEEN sneeuw _-:(

Rivendell

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:28

wilde vandaag even gaan mennen maar damon heeft een zwelling op zijn borst van de enting. Ging helaas dus niet door. Jammer want het is prima weer nu.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:23

hallo allemaal!!

Zag dat het even over het ohz rijden ging; ik rijd een E-pony onder het zadel en rijd ermee Z1!:)

Vandaag heerlijk even gemend met mn shettenbeesten, heerlijk weer echt weer even genieten! Lekker de weg opgeweest, en stukje door bos gereden. Kortom weer een heerlijke dag als vanouds!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:24

Balen Melanie!
heeft ie dat vaker?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:35

Nou hopen dat het snel afzakt Melanie :(:) Een van mijn vorige paarden had dat zo'n beetje elk jaar, was er ook altijd goed ziek van, hopeloos.

@Evelinee ik had het al wel eens in je onderschrift gezien maar kwartje was hier niet gevallen :+ Is het niet ontzettend druk en wedstrijden met je paardje en met de pony's? Wat een heerlijk weer was het he, eindelijk weer eens zon en niet zo stervenskoud :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:38

VHU, mooi toch dat je vandaag met allebei je heren zo'n lekker stukje hebt kunnen mennen en dat ze zo braaf waren.
dat is altijd goed voor het vertrouwen :j

Naaltje, maak eens foto's van shire veulen :j dat is leuk! :D

Ik ook weer een stuk buiten gement met wobbe.
was ook weer de eerste keer sinds een week of 7, misschien wel 8.
hij had natuurlijk wel voor de slee gestaan en alweer een paar keer in de bak.
het was heerlijk weer! lekker zonnetje, maar toch nog een beetje fris.
hij heeft ook lekker zijn best gedaan :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:56

Normaal heeft Damon er nooit last van, de rest van de ponies heeft trouwens nergens last van. Dit is het eerste jaar dat ze in de borst geënt zijn. Mijn oude DA deed het altijd in de hals, de nieuwe dus in de borst.
Hopelijk zakt het snel af. Het doet hem geen pijn, maar het net onder de borstriem, dus ik wacht maar even.

Ik wil ook foto's zien van de Shires, vind ze zo cool.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:04

Millanka op zoek naar een Ideal tuig.

Dennis ga zo even je topic bekijken.

Naaltje veel last van je arm, maar is dus een soort bloedblaar dan?

VHU SUPER!!!

Diddle happy vandaag en een nieuw paard op stal, geen foto's?

Melanie balen dat hij een zwelling heeft van de enting.

Evelinee lekker met de shetten op pad geweest.

YT ook lekker op pad geweest.

Vandaag gewandeld met de mannen.
Patrick had er zin hihihi en Hidalgo vond geiten erg spannend.
Was heerlijk weer vandaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:35

Gisteren koetsier les gehad met Belg voor kar. Vond zelf niks, veel ste zwaar in de hand en ik kan er gewoon niet mee overweg.
Vandaag met een draver en dat was echt gaaf. Lekker pittig beesje, en toch heel koel in hoofd en totaal niet zwaar in de mond. Heb smaak helemaal te pakken :P

Alleen uit Achenbach kom niet uit, iemand tips ?
Vindt zelf wending nee rechts zo onhandig.
Want als teugels zo vastpakt om rechts af te slaan, en je hebt een paard die al naar rechts, dan kan ik nier meer tegen(naar links) sturen :/ Vond bij belg erg slecht gaan. Bij draver gaat stukke beter maar daar bij heb bijna enkel in dressuur houding gezeten.

Tobbe, gaat echt super.
Gisteren was wat stijfjes, en vandaag viel mij op dat hij steeds meer zijn achterhand begint te gebruiken :)

Melanie, flink balen. Hopelijk neem zwelling snel af.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:37

Ik mag volgende week weer op les.
Vind die keertwendignen gaaf om te doen.....vooral naar rechts staat ineens dat paard naast je.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:40

Ik heb tab na 2mnd weer voor de koets gehad vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:41

Haha, idd. Maar bij dravers hebben we dat niet aangezien die voor 2 wieler lopen.
Naaltje, leuk zo grote Shire.
Onder tussen heb ene ander bij gelezen maar weet niet zo veel te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-01-11 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:41

Ging goed falver?

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:46

@vhu, jaa tis af en toe niet echt bij te benen, vooral naast mn school. Moet dit jaar Havo examen doen dus af en toe komen de shetten op de 2de plaats. Maar tis zo'n voordeel dat die beestjes zo makkelijk weer op te pakken zijn. Ze lopen overdag altijd buiten, en 'savonds op de paddock. Maar tot nu toe red ik het allemaal en vind ik het heerlijk om het zo te doen. Kan ook heerlijk mn hoofd leeg maken bij mn paarden.

@ patrick, ik vind het ook altijd leuk om zo kort te draaien, een doodlopend pad? ooh geen probleem ze staan zo weer de andere kant op:P Net of ik dan in een 8 baan zit,je kar wordt in een keer de goeie kant op getrokken!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:49

Goedenavond!

Heb alles bijgelezen. Eens zien of ik alles heb onthouden:

@ Patrick heeft lekker gewandeld (Been weer helemaal goed?)
@ Melanie: ik hoor steeds vaker van paarden die zo sterk reageren op injectie. Vervelend
@ IT: lekker gemend met Wobbe
@ VHU: wat een superpony's heb je toch. Lekker hoor. Trouwens hier ook lekker weer, maar wel stervenskoud :brr:
@ Naaltje: waardeloos die arm, wil ook foto van babyshire :j
@ Evelinee: ook lekker gemend
@ Dennis: gaat niet zozeer dat Amerigo stijf is. Maar hij reageert te sensibel op bewegen van de kar, waardoor nageeflijkheid steeds weg is. Achterwaarts raakt hij van in paniek, dus overstap naar L zal nog wel even duren.
@ Milanka: Rembrand heeft ook ideal tuig, ben er heel blij mee. Gebruik het tuig al 6,5 jaar, en ziet er nog zeer goed uit. Dus echt een aanrader. Heb het niet over (past ook niet echt hihi)

als ik iemand ben vergeten: sorry Y;(

@Tallechie: ik vind je heel dapper, dat je met zo'n tank van een paard (want wat kan hij drammen zeg) toch doorzet. Ik snap niet dat je met hem samengesteld durft te doen. Ik zou echt bagger schijten.

Vandaag bleek maar weer eens hoe gek jurysport is. Pony liep niet echt fijn, lekker scheef (want niet echt kunnen trainen), wisselend in tempo want heel harde bodem met dus veel gestuiter en dus weinig nageeflijk en toch 181. Snap er echt niets van, was echt geen wp waard. Maar goed, hij puntte sowieso erg hoog hoorde ik.

Bij de vaardigheid was de bodem (andere hal) nog slechter. Na hindernis 1 raakte pony echt stuurloos (paniek ivm hobbels), ipv naar hindernis 2 ging ik totaal andere kant op (volgens Eric had ik zweep moeten gebruiken, maar ik dacht dat dat bij angst alleen maar averechts zou werken). Dus extra volte gemaakt. Ik ging ervan uit dat dit gold als een weigering, en dat ik ver over tijd heen zou zijn, maar ging nu puur op pony leren dat het niet eng was. Veel gekke slingers gemaakt, maar toch alle ballen laten liggen. Ik groet dus netjes af. Blijk ik foutloos en binnen de tijd (weigering is alleen als hij voor hindernis echt stilstaat of achterwaarts gaat) en mocht ik barrage rijden. Ik was echt heel erg verbaasd :oo en dat was een rare ronde. Maar goed, barrage 1 bal en een 1e prijs.

Volgende week maar zo'n herhaling (behalve de paniek dan :D )

En ik heb voor volgende week toch Rembrand ook maar opgegeven voor de vaardigheid. Doe er ook mee met pony, dus moet toch al wachten. Kan ik maar beter gewoon ook meedoen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:54

Joram schreef:
Ging goed falver?

Goed steeds beter was de 10de x!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:59

Ik ga mee met bovenstaande samenvattingen.
En dan Tine die ondanks de vreemde ronde toch nog eerste geworden is.

Vrijdag ben ik heerlijk gaan wandelen met Petra. Ik wou eerst gaan fietsen maar alle fietsen stonden met platte band en ik vond geen fietspomp. Dan maar gaan wandelen. Had ze met halster en longe meegenomen. Onderweg een paar keer voor me uit laten draven en het halthouden terwijl ik verder wandel geoefend. Ook stukjes draven en hardlopen. Op een veldje heb ik haar in galop laten uitrazen. Ze had echt energie te veel.

Vandaag achterstand op de weide ingehaald: drinkbakken uitgekuisd en opnieuw gevuld, 5 kruiwagens mest opgeruimd,... Daarna nog een half uurtje gelongeerd (zonder bijzet) en laten springen. En ze had echt weer energie te veel want voor ik haar kon pakken ging ze eerst 10 minuten rondjes galopperen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:00

Mooi resultaat tine.
Is hier trouwens iemand lid van een menvereniging? Ik ben zelf een paar jaar lid geweest van de Hoofdstad Aanspanning in Amsterdam. Toen mende ik nog nog met een Shet. Toen die verkocht was, heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Wil ooit wel weer lid worden, maar zit nu steeds met een vervoers probleem

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:11

Haha, die Tine & Amerigo :+ Tja, je zult vast ook wel een proef hebben gereden dat je denkt dat je er een hebt en je hebt hele lage punten. Wat leuk van de vaardigheid dat het uiteindelijk heel goed uit heeft gepakt. Moet zeggen dat mijn ervaring bij krappe bochtjes / enge dingen (ik rij geen vdh maar wel buiten met enge dingen) wel is dat als ik de zweep er wel aanleg, ze die begrenzing wel als prettig ervaren, stukje zekerheid denk ik dan. Dus misschien had Eric wel gelijk := ;)

Petra'tje is lekker bezig met Babs ;)

Hier geen lid van menvereniging. Wil eigenlijk wel lid van 'een' vereniging worden maar dan moet het er wel een zijn van waaruit je ook onder het zadel kunt rijden. Anders moet ik lid worden van twee verenigingen, en dan nog paarden en pony's, met beetje geluk mennen, dressuur, endurance en mendurance....vind ik wel erg verwarrend 8)7

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:12

@ Tine, super toch zo'n dag, gefelicitieerd!! Wie jureerde er, meneer Slijfer??

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:20

@ Bettepet: ene meneer Algra jureerde.

Ik ben lid van paardensportvereniging (is ohz en mennen (en ook ponyclub). Moet wel als je wedstrijd rijdt, anders krijg je geen startkaart :D

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:26

ok, kan het me zo niet herinneren dat ik daar al eens bij gereden heb. Ben ook erg benieuwd naar de jury van volgende week.

Ik ben ook lid van een paardensportvereniging. Is rijvereniging,ponyclub, voltige en mennen. En dat moet inderdaad als je wedstrijden rijdt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:52

Als ik weer lid word van een vereniging wil ik ook wel een echte vereniging dus een waar ik ook kan lessen en waar ze wedstrijden organiseren. Ik was op een gegeven moment administratief lid van een vereniging, vind ik toch helemaal niets eigenlijk. Alleen dat je dan je startcoupons kunt regelen maar dat is dan ook alles. Vind het wel gezellig als je gewoon af en toe iets van een club hebt en andere menners ontmoet, gewoon eens een BBQ'tje of zoiets, gezamenlijke rit organiseren of met wat mensen naar een evenement gaan (als deelnemer of als toeschouwer).

Dus als iemand nog tips heeft voor Zuid-Holland/Brabant :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:54

Tine gefeliciteerd met jullie resultaat!!!

Patrick zijn benen genezen goed.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:02

@patrick; het is geen bloedblaar.. het is een gat, gevuld met bloed zegmaar, met de huid erover..
ben allang blij dat het geen vleeswonden zijn, want daar krijg je littekens van :)
Nu moeten de spieren een beetje terug met elkaar eens worden wat ze moeten doen ;)

@tine; gewéldig!!
hoe ging het bij tallechie, of heb ik daar over gelezen?

ben geen lid van verenigingen etc :)