[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:45

Is zeker ver, daarom vorige week midweek daar geweest en 4 x les gereden. En gezellig bij vrienden daar uit de buurt langs geweest :D

Wel super fijn dat je echt vooruit gaat eindelijk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:26

Dat is wel gezellig, je eigen paardenkamp"

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:26

Lijkt me zalig Ips paar dagen les achter elkaar en wat goed van de winkel!
Tine hoe gaat voor de TREC, super leuk!
En Biancacoo gaat toch stapje voor stapje weer meer doen :j
Iedereen veel succes op de Hippiade *\o/*

Hier heerlijke dagen gehad op Vlieland. Stromende regen en stralende zon :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:07

Goedemorgen, duimen maar voor de hippiadegangers, heel veel succes allemaal.
vhu, fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad !

Fijne dag vandaag :evaw:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:12

Het was zeker fijn vhu! Maar nu wil ik meer.... En dat gaat niet zo makkelijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:49

Begrijp ik Ips. Krijgt je instructeursopleiding nog een verder vervolg trouwens?
Volgende week toch maar langs fysio want mijn schouder wil nog steeds niet wat ik wil (is nog van die val / het moment vlak voor de val dat Ber op maximale kracht aan het lijntje trok en ik die dus nog vast had). Kon er vanacht weer slecht van slapen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:09

Leuk om live mee te kunnen kijken in Ermelo bij de vaardigheid...straks moet Marjola met Sam !! *\o/*
Ciska is al geweest, en foutloos..op naar de barage vanmiddag !! *\o/*

Af en toe gaat er alleen 1 zo hard....en dan zonder groom die wat mee kan hangen...eng....brrrr...maar t gaat nog steeds goed..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:15

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:25

Leuk om te volgen ips heeft het goed gedaan in de dressuur!!

Vaardigheid kan ik helaas niet zien (dan moet je lid worden ofzo)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:58

Moest vanmiddag weg...heb niks meer kunnen zien :(
Ik las dat Roos het goed gedaan had.
ben benieuwd hoe het met Paul en Janouk is gegaan.
En hoe het met de rest van de deelnemers is gegaan hier uit het topic natuurlijk ook benieuwd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:04

Paul en Janouk hebben het ook heel goed gedaan *\o/*
Ips gefeliciteerd, super knap van jullie _/-\o_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:07

*\o/* Janouk was in ring 1 3e en in ring 2 4e, overall 4e in de ZZ dressuur enkelspan pony *\o/* *\o/*
Zo trots op Her Royal badness.
Mooie afsluiting van haar mencarriere

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:38

Gefeliciteerd met jullie resultaten!

Supergave dag gehad en supertrots op zoonlief en ook op onze paardjes.
Bij de Hunebedtrail trec (oorspronkelijk ca 25 km, maar dankzij wat doolacties bijna 30 km) een geweldige nieuwe uitdaging ervaren. Nu was met die hitte 25 km wel wat aan de lange kant, maar wat een leuke hindernissen/oefeningen! Zoonlief was met zijn 9 jaar uiteraard weer de aller jongste van het stel. En Amerigo waarschijnlijk de oudste. Maar ze deden het super samen en met zijn vieren waren we een topteam. Bij meerdere hindernissen hebben we de volle 20 punten weten te scoren. Na ruim 7 uur in het zadel waren we wel compleet gesloopt. Gelukkig was daar manlief bij de finish, om ons te helpen Bijde prijsuitreiking bleken we toch nog in de prijzen te zitten. Jaja, de pechvogelprijs, omdat we de weg kwijt waren en omdat we het leukste team waren (aldus de organisatie)
Na afloop ook nog meegedaan aan de bbq. Nu te moe om te slapen....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:25

janouk toch een zz-menpony,nu ze zo goed gaat wil paul haar echt niet inleveren *\o/*
tine leuk op trailtrec geweest.
zag dennis (cisca) voorbij komen op mij pc in har barage,gaaf hoor net of je langs de kant staat!
ips goed gereden :j
ik heb gisteren maar ritje door hoofddorp gemaakt,nog verdwaald ook in eigen dorp(wat bijna stad is)
vandaag een laxeerdag,morgen darmonderzoek,wel ff minder dat ze straks mijn wagentje komen ophalen....die krijgt een andere baas,wel ff slik....dat wagentje heeft me wel zelfvertrouwen gegeven in de minimarathon en oefen marathon....scheuren in de oliebollen/paaseierenrace... _/-\o_ (ha ha sentimenteel over een wagentje 8)7 )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:58

Succes met de resultaten op de hippiade allemaal !!
Lanouska, hoe is het bij jullie gegaan ?

HT, verdwaald...en karretje verkocht :(:) ....en heel veel succes voor het onderzoek morgen... :(:)
Tine een leuke hunebedtrec gedaan, gezellig , wel heel veel km-ers !! ik zou dat niet volhouden..haha.

wij hebben vanmorgen 2 uur gewandeld...mooi gebied, veel mooie dingen gezien...maar wel beetje moe nu..haha..
lag ook nog een door reekalfje half op de weg in het bos.... |( erg zielig...geraakt door een auto denk ik...er mogen daar geeneens auto's rijden... -:(- ik heb het maar ver in de berm gelegd..en de boswachter ingelicht..

fijne dag nog allemaal..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:12

Bianca, was ook wat teveel van het goede. Maar tussendoor veel kunnen rusten, omdat het bij de hindernissen steeds opstopte, had dat nadeel toch weer een voordeel ;-).

Zit nog helemaal na te genieten (voor de liefhebber, ik heb een paar filmpjes op fb gezet, daar waar manlief erbij was), wat een super dag.

Vanmorgen klein buitenritje met de pensionado's gemaakt om even de benen te strekken. Zij en Patrick hadden totaal geen last van de spieren, ik helaas wel. :+ Daarna met Sam gelongeerd. Ik wilde gaan mennen, maar de combinatie van heel harde wind, erg moe zijn en heel frisse pony (had gisteren tenslotte hele dag op stal gestaan) leek me iets teveel van het goede. Volgende zondag dan maar proberen, eerder heeft Sam geen vrije dag op de agenda (nou ja, vrijdag wel, maar dat is de dag voor de hippiade, dan maar niet gaan mennen)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:22

Goedemorgen..
Zo...iemand gevonden die voor een mooie prijs de voorruit van de bus vervangen kan !! *\o/* *\o/* zit een scheur in van links naar rechts...
wat een gedoe, en wat een prijzen :wow: 8)7 ...gelukkig na een tip van een auto-onderdelenbedrijf nu een goed adres.

Tine spierpijn....
Maisie..wat een mooie foto's van je vossen op fb !! ziet er mooi relaxed uit zeg !! knap hoor.
Vhu..druk met plannen voor 't nieuwe huis ? spannend...
verder...vakantie weer voorbij... ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:41

Goedemorgen

Ik had eigenlijk alleen gisternacht en ochtend spierpijn. Dat korte buitenritje heeft me heel goed gedaan, nergens meer last van. Alleen weer een prutnacht achter de rug dus vandaag weer erg duf. Amerigo en Rembrand krijgen vandaag vrij, dus heb "heerlijk" alle tijd voor het huishouden. :r

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:55

goedemiddag

ook ik zal me weer is melden (kreeg al een opmerking van mijn vaste (maar stille) meelezer (HARRY STREUTKER ~~}> ))

hier ook al een aantal avonden niet zo lekker geslapen.. verkouden en dus neus verstopt terwijl ik altijd door mijn neus adem s'nachts...

ook wij hadden geselecteerd voor de hippiade in leek met 4 combinatie's.. 3 in de dressuur en 1 in de vaardigheid... omdat je maar 2x dressuur mag starten 1 ticket terug gegeven..

vrijdag om half 2 in coevorden begonnen met schoonmaken, hadden om half 4 nog 4 span les en daarna met achterspan nog even vaardigheid getraind.. alles stond om half 10 kant en klaar om de volgende dag te vertrekken.

vaardigheid voor 2 span paard begint om half 9 en daarvoor nog parcourslopen dat betekend dus om half 6 in de auto richting ermelo..

vaardigehid ging niet zo goed 3 ballen en tijd en dus 8ste van de 9..

om half 11 enkelspan dressuur Z met arjan wij vonden het goede proeven maar de jury niet met een 6de plek toch eigenlijk super tevreden.. aangezien en niet heel veel enkelspan getraind wordt..

daarna uzma onder het zadel even losgereden en mochten we om 14:40 met het 2 span de baan in.. 3 winstpunten gereden maar toch niet goed genoeg.. 3de geworden van de 8.. ook weer aangezien de hoeveelheid training super tevreden ..

Afbeelding

maar toen was onze dag nog niet afgelopen..
we waren nog gevraagd om s'avonds in nijbroek (ongeveer 40 km richting huis vanaf ermelo) een show te geven met het 4 span.. was leuk om te doen maar daardoor pas om 11 uur s'avonds in coevorden en om kwart voor 12 thuis..

nu weer druk met voorbereiden, inpakken en schoonmaken voor de wedstrijd in le pin au haras waar we woensdag heen gaan...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:40

zo jullie hebben het druk gehad eergisteren,maar wel leuk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:40

Jammer dat jullie niet in de prijzen vielen Lanouska, ...maar wel mooi dat alles goed verlopen is, en toch winstpunten.
Mooie foto !!
Veel succes in Le pin au haras , zet h'm op daar ! *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:34

Nog even een foto van zaterdag
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=567913E9

Hindernis 4. Hierbij moest je meerdere obstakels nemen, terwijl je via een touw van 1,50 meter aan elkaar verbonden was. Hier waren we bezig met het samen achterwaarts gaan tussen de balken.
Touw laten vallen leverde strafpunten op. Deze hindernis ging echt super goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 03:58

Wat zielig van het reekalfje Biancacoo...

Bijgelezen over hippiade en andere activiteiten wat hebben we toch een veelzijdig topic :-)

Al afscheid genomen van de wagen HT?

Gisteren heb ik voor het eerst weer gewerkt op de hogeschool en jawel nu dus klaarwakker... Denk dat dat met mij en deze school gewoon niet meer goed gaat komen. Maar ik wil zo graag wel een dag of 2, 3 per week iets 'zekers' voor mijn werk en collega's gewoon beetje leuk... Maar ga vanaf morgen definitief op zoek naar iets anders alleen geen idee wat en hoe en of ik ooit weer buiten het onderwijs aan de slag kan komen...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:56

Heftig met je werk vhu,...lastig is dat, ik hoop dat je iers vind, soms mis ik het werken,...De contacten met collega's, ..maar mijn gezondheid gaat nu veel beter, en kan zelf zoontje naar school brengen en ophalen, dat is ook veel waard..
reekalfje was echt zielig...had het doorgegeven aan boswachter...maar niets geen respons op gehad... :?
blij dat ik haar ver in de berm gelegd heb. .zal lekker ruiken met die hitte... %)

aanstaand weekend weer hippiade las ik...is dat dan voor de jeugdruiters ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:43

Hippiade is idd voor de pony's :)

Ja vind het ook heel lastig. Thuis zijn voor zoonlief is zeer zeer waardevol absoluut :j

Zo even pony's eten geven en dan ga ik bij twee adressen kijken waar ik wellicht Ber van de winter kan stallen. Zie het echt niet zitten weer zo'n winter te beleven met haar als afgelopen winter. Waren maar drie maanden dat ze veel op stal moest staan maar ze kan daar gewoon niet tegen, dus vandaar.

:evaw: