[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:25

tine10 schreef:
Zie net dat mijn marathon instructeur vandaag in Deurne de 2e prijs heeft gewonnen!!!

Gefeliciteerd met je instructeur :D !
Mijn instructeur heeft tijdens zijn debuut in klasse 4 een prachtige (onofficiële) 6e plaats behaald in Deurne *\o/* . Hij moest echter HC starten omdat hij dit jaar al mee heeft gedaan aan het NK klasse 2 + 3 (en gewonnen ;) ), maar zou het officieel geweest zijn, was hij 6e geworden :j .

Fijn weekend geweest... gisteren dus even in Deurne geweest, was erg benieuwd naar de dressuur. 's Avonds lekker uit eten geweest met hubby en kennissen, terwijl de kinders op zeilinstructiekamp waren.
Vandaag werd het steeds drukker op de nieuwssites, dus aardig wat VN nieuws van mijn hand :') .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:59

Wat is het verschil in het NK IJsselstein en het NK Deurne?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:03

wat een dag.....2 gedumpt door mannen.... :(:) droompony die niet doorgaat :(:)
iemand anders weer in de wolken door een nieuwe aankoop van marathonwagen *\o/*
sophieetje die al bijna jarig is....
en ik....
heb heerlijk mijn allereerste minimarathon gereden....1ste rondje vond ik erg spannend maar foutloos en 2de rondje gas ~~}> open gedraaid met sun en 30 seconde sneller en foutloos....ik geloof dat ik het wel erg leuk ga vinden... :=
janouk en marjora voorbij zien komen in parcours en Jenkins die kwam met haar camera..... *-:)
een topdag met een stralende zon.....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:05

Tine: Ysselsteyn was NK klasse 2 en 3. Deurne was NK klasse 4, maar waar klasse 3 aan toegevoegd was, hoewel niet voor het NL kampioenschap rijdend, maar als gewone wedstrijd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:08

Ah, nu snap ik het beter. Vond het zo raar dat bij beide klasse 3 gereden werd. Bedankt voor de uitleg. HT helemaal om. Leuk. Heb je ook foto's?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:35

Zo hehe wij zijn ook weer thuis .... pfff was relax-met-z'n-drietjes-weekend ivm ons 10 jarig huwelijk en onze 2x 50-jaar, maar ben er echt erg moe van geworden :P maar was zeer geslaagd :D

Zie heerlijk filmpje en enthousiaste marathonverhalen *\o/* lekker genieten allemaal met de paarden/pony's en dat prachtige weer zeg {:} *\o/* :D

Wat erg de verbroken relaties ;( jammer dat de pony verkoop niet doorging Inowa :(:)

Zie werkelijk mega-geweldige nieuwe wagen voor Tine *D die is echt gaaf zeg.
'Mijn' instructeur is 4e geworden met 4-span pony's, de 2e keer dit span in deze opstelling bij elkaar (anders liep Rattan altijd nog mee in marathon en vaardigheid). Dressuur en marathon 3e vaardigheid helaas 6e door 2 ballen. Nu mooi uitgangspunt richting volgend jaar.

Ik had zelf gisteren nog ontzettend lekker gemend met Ollie. Ze vindt het nog best moeilijk allemaal maar dat maakt niet uit als ze maar voor je willen werken :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:57

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:00

Goedemorgen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:11

@peer ik heb gereageerd in je topic. Ik kreeg de rillingen van de staat van je tuig. Je moet er niet aandenken dat het knapt.

@tine wat een gave wagen

@aks en inowa :(:)

Goedemorgen allemaal

Eilinora

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:28

Ik had trouwens een vraag aan jullie,

Gisteren was ik in Deurne en toen hoorde ik iemand vertellen dat ze het gaan verbieden om met haflingers in de wedstrijdsport mennen mee te doen.
Nu vraag ik mij af of het waar is en waarom.

Vindt het eigenlijk nergens op slaan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:33

Ik heb dat nog nooit gehoord. Dat zou voor ons niet grappig zijn

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:02

Lijkt mij een broodje aap verhaal Inowa.

Goeiemorgen trouwens....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:23

Ik vond het ook al raar, dan zouden ze veel meer rassen moeten verbieden.
Lijkt me ook niet eerlijk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:26

misschien omdat die haflingers te verrassend uit de hoek komen? :P Zo'n gezellig gezinspaarden uiterlijk en dan nog prijzen winnen ook? :))

Diegene die dat vertelde had net verloren van iemand met een haflinger misschien?

Goeiemorgen. Nog wel :+ ik mag zo naar de tandarts... 1,5 uur in die stoel hangen en daarna een hoop geld aftikken ^) prutvent :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:03

Nou, ik zou niet weten waarom Haflingers niet meer in de mensport mee zouden kunnen/mogen doen. Broodje aap verhaal. Geloof me, als het wel waar zou zijn, gaan er heel wat woorden vallen. }> Als er 1 ras geschikt is voor de kar....
Aks: sterkte bij de tandarts

Net gazpacho gemaakt, nu even Rembrand voor de kar, mest opvangen van alle paarden voor mestonderzoek en dan paarden weer terugbrengen naar de wei. Dan heel veel uitmesten, want kwam daar gisteren niet meer aan toe.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:21

:wave: Ben er nog :wave:
Lees altijd nog mee.

September is alweer bijna voorbij!! Gaat snel zo!
Begin hier te merken dat de zwangerschap wat zwaarder wordt (ben nu bijna 30 weken), veel last van mijn bekken. Maar dat was gezien mijn hypermobiliteit te verwachten en ben blij dat ik nog een hoop kan. Bieb heeft echter vakantie. Door mijn bekken en harde buiken, ben ik druk genoeg met werk, huishouden en de drie honden. Red het niet om ook nog Bieb te longeren en 1x per week een keertje wat doen zet geen zoden aan de dijk. Moet echt voldoende rust tussendoor nemen anders komt het niet goed.

Tine wat ik me laatst al afvroeg, waarom zoek je niet een (tweedehands) quad met een karretje erachter zodat je daarmee de weides kan uitmesten? Die dingen verbruiken maar weinig benzine en het scheelt je zoveel inspanning. Dan hou je meer tijd en energie over voor leukere dingen!
VHU nog gefeliciteerd met je verjaardag en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Aks succes bij de tandarts en sterkte met het gedumpt zijn.... inowa ook...
Janouk en HT leuke mini-marathon gehad en paar dagen geleden ook super actiefoto van Baudyh!
Peerappel ik heb je topic bekeken maar schrok me kapot van hoe je borsttuig zat! Ik kan je aanraden om een professional naar je tuig te laten kijken of het nog goed genoeg is en het dan op maat laten maken door die persoon, want dit is echt gevaarlijk. Wel heel leuk dat Abby er zo van geniet!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:22

Wat een onzin mbt de haflingers :+ is vast geintje geweest.
Enige wat geldt is dat je pony groter dan ... is het 1.08 ? met zijn voor officiele samengestelde menwedstrijd, that's all. Voor de rest gelden er afgezien van gezondheid en combi wagen/type wagen en poown/paard geen beperkingen, zie reglementen.

Jeetje al week 30 Frensie, dat gaat snel he. Zo te horen heb je het allemaal goed onder controle. Die harde buiken zijn vervelend he :(:)
Ik had PeerAppel ook maar even pb'tje gestuurd. We hebben het allemaal moeten leren (en leren herkennen).

Zo achter de file aan naar het werk rijden, fijne dag allemaal!

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:55

Ben gisteren ook in Deurne geweest, dat verhaal van de haflingers is serieus,
Mooie wedstrijd en mooie hindernissen, brughindernis echt mooie hindernis,
Vorige week zijn wij 2de geworden in Schinveld...over 2 weken laaste
Buitenwedstrijd van dit seizoen...Hengelo
Hoop dat ik het redt, spiertje gescheurd in mijn bovenbeen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:59

belachelijk, dat van die haflingers....

wrm dan?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:13

Vreemd, ik heb een telefoontje uit staan naar de KNHS, maar Arjan Coppoolse zijn antwoordapparaat staat erop. Ik wil wel eens horen of het waar is. Het lijkt me zo vreemd.
Laatst bijgewerkt door janouk op 30-09-13 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:14

Nou, zullen ze met een heeeeeeel goede uitleg moeten komen waarom haflingers niet meer zouden mogen mennen. Lichamelijk kunnen ze het aan, geestelijk, dus waarom zou dat niet mogen??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:16

Mmm, lijkt me erg vreemd, maar eens horen of en zo ja wat er precies aangegeven/bedoeld is.

Verder nog een vraagje voor de mensen met de gouden springschoentjes :D en dan m.n. Brutus van Ollie; welke maat hebben jullie?
Heb ze in S gekocht (uiteraard in de aanbieding :') ), maar ze erg groot te zijn..., wordt tijd dat de d-pony er komt :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:17

Geen idee. Blijkbaar is er iets mis met het ras }:) nooit gemerkt O:)

Net contact gehad met het stamboek, maar zij reageerden net als ik: WTF... :o? :o? Ze hadden nog niets gehoord, anders dan dat de KNHS trekpaarden gaat weigeren, die gecoupeerd zijn na een bepaalde datum.
Laatst bijgewerkt door janouk op 30-09-13 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:22

Ik heb gisteren toch een haflinger gezien die knoerdhard door de hindernissen ging.
Niet normaal hoe fanatiek, ik ben echt benieuwd wat de achterliggende gedachte is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:32

avaluna schreef:
Mmm, lijkt me erg vreemd, maar eens horen of en zo ja wat er precies aangegeven/bedoeld is.

Verder nog een vraagje voor de mensen met de gouden springschoentjes :D en dan m.n. Brutus van Ollie; welke maat hebben jullie?
Heb ze in S gekocht (uiteraard in de aanbieding :') ), maar ze erg groot te zijn..., wordt tijd dat de d-pony er komt :')

Janouk heeft M, maar die heeft redelijk ontwikkelde voetjes. haha Er is ook xs als s te groot is.