[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:14

Ben er ook weer :) en bijgelezen. Veel zieken hier in het topic? Ik dacht gisteren ook dat ik keelpijn ging krijgen, maar vandaag voel ik niks meer.

Zondag geen oefenwedstrijd gehad wegens het slechte terrein, maar wel een drukke dag gehad. 's Morgens naar Maastricht geweest waar dochter moest dansen en we hadden daarna voldoende tijd over om nog naar Noordwijk toe te gaan voor de familiereünie. Was erg gezellig om iedereen weer even te zien. Nog een leuke neven-nichten foto gemaakt (20 van de 25).

Hopelijk blijft het tot donderdag nog droog.... de hindernissen van de marathon blijven nog even staan en ik heb nog maar een lesje afgesproken. Ik neem dit keer een jongen mee van de zorgboerderij van vriendin Loes om achterop te gaan "meehangen". Ik gun het hem wel; hij vindt het mennen (en Ster) erg leuk, en is wel in voor een beetje ruig werk :D ! Mooie gelegenheid om eens zonder lesmees achterop (lees: zonder de veilige zekerheid van ingrijpen wanneer nodig) door die hindernissen te skeuren :P .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:15

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:58

Paar foto's van mijn les vandaag. En ja mijn leidsels zitten onder de halsriem :Y)

Afbeelding
Robijn leert netjes halthouden (komt snel een stapje naar achter)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Les ging best aardig alleen lag de bak best zwaar en was robijn een beetje flauw.

Crazymel

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:22

leuke fotos!!!

heerlijk ritje met aks gehad!! :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:51

Goedemorgen

Nou, ik ga mijn springles van vandaag en menles van morgen ook maar afzeggen. -O-

Maisie: lekker aan het werk.
Gem: plannen om hindernissen te oefenen
Bianca: beterschap
Aks: mooie rit gemaakt.
VHU: veel plezier vandaag

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:28

VanHuisUit schreef:
@Tine het gaat niet lekker bij jou :n het lijkt me ook zowiezo zwaar als je er door de week echt alleen voorstaat met kind, dierenspul en een flink erf 'up & running' te houden. Ik weet wel als mijn man veel weg is, het me echt veel meer energie kost dan wanneer hij dichtbij werkt en dus thuiskomt. Ook al is dat vaak laat, het scheelt toch, al was het alleen in gevoel.... (kerels maken ook een hoop zooi _O- )...dat je er niet alleen voorstaat :(:)

Ik vind het zelf inderdaad soms/vaak ook wat teveel. Maar ja, sommige dingen moeten gewoon toch gebeuren. Toch vonden ze destijds bij het revalidatiecentrum dat ik te weinig deed :?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:33

ja tine.. dat komt omdat zulke mensen alleen sporten in een sportschool etc als ''echt'' zien..
Mijn vader heeft ooit ook gerevalideerd (hernia operatie) en toen ze vroegen of ie sportte zei hij '' ja ik fiets elke dag 18 km en mijn werk is ook best actief (tuinhuisjes bouwen etc)''
Maar dat was geen sporten. Hij moest ook nog 3x in de week naar de sportschool..
Tot zover de logica?

wel een dikke :(:) voor jou!

Hier alweer 1,5 uur op stage :)
Heb heel erg last van m'n rug (gisteravond amper meer kunnen lopen :? ).. Dat is niet zo prettig in combinatie met heel de dag zitten..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:48

Tine... :(:) kan me niet voorstellen dat iemand vind dat je te weinig doet, haha..maar kan me wel voorstellen dat je als je man er niet is, dat het allemaal veel word en soms opstapeld...
is toch anders als je er alleen voor staat hele periode's achter elkaar.
hoe is het eigenlijk met je man en de problemen met zijn ogen ? gaat dat allemaal wel met zijn werk e.d.

Aks.. :(:) dikke knuf voor je...succes op stage..

Gem, gaat nog eens maratonrijden, super en goede hangers achterop..super..

Maisie goed met robijntje aan het werk, ziet er goed uit, robijn is echt <3 bak ziet er zwaar uit idd...ik zie de meerwaarde niet van die leidsels onderdoor...loopt robijn er veel anders door als dat je ze niet onder de halsriem doorhaalt ?
de instructeur staat daar echt van.. ~~}> op die foto van het halthouden, maar dat zal wel meevallen.

Gem, hoe heeft je dochter het gedaan met dansen ?? lijkt mij reuze spannend zeg !
en familiereunie...dat is niets voor mij, fijn dat jullie een fijne dag gehad hebben.

hier nog ziek thuis..leef nu al op beschuit en thee... :r

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:48

Ja Gem hoe heeft je dochter het gedaan? Wat leuk dat je die jongen meeneemt, dat vindt hij vast geweldig!
Tine & Biancocoo inderdaad als fysio's / artsen niet zien wat je anders voor lichamelijke arbeid doet is niet handig / logisch. Ik had toen met revalidatie van mijn laatste knie operatie echt een hele goede sportfysiotherapeut waarvan ik echt alles moest opschrijven wat ik mogelijk deed / kon doen en elke beweging ging hij ontleden en vertaalde hij in belasting. Is super want daar kun je echt wat mee en heel creatief omgaan met je mogelijkheden. HOef je helemaal niet naar sportschool (en dat wilde ik ook niet dus deze man ging daar echt heel goed mee om). Zo werden de trappen thuis een soort conditie-circuit :+

Vanochtend zo'n heerlijk rondje gemend, echt genoten. Het was heerlijk weer, we zijn kleine 2 uur op pad geweest, 15 km gedaan, veel stap getraind. We hebben nu zo'n km tellertje, dus steeds proberen echt op die 6 km/uur te komen/zitten, ze bleef er lekker aan trekken, geen enkele keer gedribbel. Ze moet op zich nog ruimer kunnen stappen dan die 6 km/uur maar voor haar is dit voor nu al echt wel knap :)

Zoonlief is aan het spelen ik moet hier aan het werk dus :evaw:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:23

Maisie, mooie foto's!!!

Aks, hoe gaat 't??? Gefeliciteerd met je auto!

Tine, zal wel zijn dat het niet gaat om de drukte die je hebt, maar de fysieke belasting die dat met zich meeneemt??? Mennen is bijvoorbeeld wel een belasting qua drukte in je tijdsindeling, maar levert fysiek natuurlijk weinig belasting op... of bedoelen ze dat zo niet???

VHU, wat super van Bente zo goed kunnen stappen! En lekker weer was 't ervoor he???

Ging vanmorgen Mick opzadelen voor buitenritje, maar met opstijgen trok hij ineens met z'n rug helemaal in elkaar en het ene straatje wat we nog uitgelopen hebben, zakte hij om de paar passen met z'n linkerachterkant te diep weg, niet goed dus. Ben omgekeerd, op 't erf even aan de hand gestapt, niks aan de hand. Toen maar in binnenbak gaan proberen en daar liep hij duidelijk beter als buiten op 't harde, dus wel nog even doorgewerkt, ook drafje/galopje meegenomen en zijgangen, maar linksom helaas toch een onzuiver paard, niet dramatisch ofzo, maar vind dat dan toch altijd wel lastig waar je dan goed aan doet. Rechtsom draafde hij nog wel met neus over de grond en goed door, maar linksom was z'n hals ongeveer tegen m'n laars aan gebogen en viel hij of in stap of hij galoppeerde er tussenuit... of heel moeizaam houterig drafje...
Misschien toch lichtjes verstapt met de balkjes oefenen zaterdag :? Of gewoon vannacht verkeerd in z'n box gelegen... Nou ja, morgen maar eens aan longeerlijntje kijken hoe hij zich onbelast dan houdt, vooral in draf.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:31

vhu, genieten dus ! steeds die vooruitgang zien bij bente's gangwerk, is toch super !
Smick...mick die niet goed loopt, klinkt als een rugprobleempje ?? ik hoop dat hij snel weer helemaal in orde is !! :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:38

he Biancacoo... sorry, had vergeten te reageren op jouw ziek-zijn... Voel je je al wat beter inmiddels??? :(:) Ik vermoed ook z'n rug en niet z'n been, ben geen dokter, maar dat zegt mijn gevoel... Hopelijk idd snel beter, vind dat toch een akelig iets -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:59

@Biancao; heel veel beterschap :(:)

@Smickey: oh, wat rot van Mick, zeg, hopelijk valt het mee :(:) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:05

He wat naar van Mick... :(:)
Biancocoo jij hebt het goed te pakken zeg :(:)

Moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel van sta te kijken dat dat zoveel te verbeteren valt, die ruimte in de stap. Heb ook wel paarden gehad waarbij er echt niet veel aan te sleutelen viel hoor. Mijn instructeur zei van de week ook nog dat hij niet had verwacht dat ze nog zo zou gaan stappen **ben dan toch best wel trots als het wel lukt eerlijk gezegd :+ **

Hier eindelijk dat lastige document af :7 was niet eens zoveel werk eigenlijk maar ik kan er dan zo tegenop zien :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:09

Biancacoo en VHU: dochter heeft een supergaaf weekend gehad. De projectleiders wilden podiumkunst maken vanuit de natuurlijk drang tot dansen van een kind. Ze hadden daarom eerst uitgebreid YT-filmpjes bekeken waarop kleine kinderen ongeoefend, niet gechoreografeerd, en ongeremd thuis dansen voor de televisie.
Daarna hebben ze jonge dansers van 10 - 13 jaar gecast bij balletopleidingen en vroegen hen de letters van hun naam te balletten. Ongeremd, ongeoefend, ongechoreografeerd. Viv werd daarop met nog 1 meisje + jongen uitgenodigd om mee te komen doen. Dan werd er nog een groepje geselecteerd van 14 - 18 jaar.
Er waren 4 professionele dansers aanwezig die uiteindelijk van alle bewegingen een dans maakten in 2 dagen. Het resultaat (filmpje) wil ik per pb geven, maar ik heb de projectleiders beloofd het niet openbaar te zetten, omdat het echt ruw materiaal is.
Dochter was super enthousiast en vond het weekend veeeeeel te snel gaan :) .

De roze zuurstok is van mij :Y)

Afbeelding

Ik heb vanmorgen ook nog lekker even kunnen dressuren in de wei. Was ook wel weer nodig, mevrouw probeerde vooral onder de linkerstelling uit te komen. De wei was wel zwaar, getuige de hoeveelheid zweet na een half uur arbeid. Hopelijk is dat na vrijdag weer beter; ik kijk uit naar mijn eigen wagen *\o/* !

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:44

@avaluna: hoop 't ook!
@VHU: ook alle reden om zo trots te zijn!!! Het is echt moeilijk om juist in stap meer actie te krijgen met een keurig ontspannen paard dat vervolgens niet wil gaan dribbelen (tenminste, ons lukt het maar bar slecht voor de kar :+ ) En fijn idee dat die klus af is!
@Gem: haha, wat een leuke roze zuurstok :+ En nog lekker gereden en goed nieuws, bijna je eigen kar terug!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:01

Gem; Wat super van je dochter. En lekker gedressuurd.
Smickey: wat vervelend, hopelijk is het snel weer beter. Fysio vond uitmesten ook geen zwaar werk :? Mennen is inderdaad minder belastend, alhoewel op en aftuigen best zwaar kan zijn als je lichaam het niet doet. Daarnaast rijd ik ook ohz, wat voor lichaam wel weer intensiever is.
VHU: mooi is dat he, als je de stap toch verbeterd kunt krijgen. Ik heb met Rembrand gemerkt dat zijn stap veel beter is geworden sinds ik marathons rijd. Die staptrajecten zijn op tijd en dat redde hij nooit, maar dat gaat door het trainen steeds beter en dat merk ik dus ook in de gewone dressuur.
Bianca: dat duurt ook al best een tijd dat jij niet in orde bent.

Zoonlief heeft net weer les gehad. Pony wist zich te gedragen en het ging dus eigenlijk heel goed. Ze hebben zelfs nog sprongetjes gemaakt van 35 cm. Ben heel trots op het doorzettingsvermogen van zoon.

Nu ga ik weer in de ruststand.

Trouwens, de aanmeldingen voor onze eerste indoor lopen al flink op *\o/* .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:06

tine10 schreef:
Fysio vond uitmesten ook geen zwaar werk :? Mennen is inderdaad minder belastend, alhoewel op en aftuigen best zwaar kan zijn als je lichaam het niet doet. Daarnaast rijd ik ook ohz, wat voor lichaam wel weer intensiever is.

:)* misschien wil hij je een keertje helpen met drie stallen uitmesten en paardjes trainen, dan piept hij wel anders :Y) Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar misschien weet hij niet goed wat je allemaal met de paarden doet, mensen hebben daar vaak geen flauw benul van als ze d'r zelf niet 'in' zitten (had ik 3 jaar geleden ook nog niet := )

wat vindt hij dan dat je moet doen bijvoorbeeld???

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:17

superzoon tine!! :)
en fijn van de inschrijvingen

Balen van mick... Klinkt inderdaad als rug.. ik zak links ook weg, ook uit rug ;)

:(:) voor biancacoo
En vhu heeft weer genoten!

En gem heeft een superzuurstok!! Euh, dochter ;) :D stoer hoor! Ik zou me spontaan niet meer durven bewegen omdat ik bekeken zou worden :')

Ik ben verwend vandaag. Door Crazymel :oo :+: Dids heeft een cadeautje gekregen :D Zo gaaf!

En verder ben ik niet aanspreekbaar hier.. Diclofenac op kantoor, da's geen goeie zaak.. Ik zweef zowat naar buiten _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:21

Ik moest meer hardlopen, wandelen, krachttraining doen. Tja, moet ik dan ook de tijd voor hebben, want iemand (lees: ik) zal toch voor de dieren moeten zorgen.

Aks :(:) Rug ging toch laatste tijd beter, als ik het me goed herinner tenminste (je maakte weer lange buitenritten). Waardeloos.

Mick: past het zadel wel goed? Stijg je op met krukje? (ik probeer ook maar even mee te denken op afstand hoor)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:28

Dank voor meedenken :-) Het zadel past denk ik nog wel goed, daar is dit voorjaar nog iemand bij komen kijken en hij lijkt verder niet wezenlijk veranderd in bespiering. Ik stap ook netjes op met krukje (zal wel moeten, anders kom ik er niet met fatsoen op :o ).
Ik denk zelf dat het waarschijnlijk toch door 't balkjes oefenen komt (hij verstapte zich een keer op de balk, die wegrolde en hij daardoor met z'n achterhand een soort vallende beweging maakte, maar hij kon zich gewoon herstellen en liep lekker door, dus toen geen zorgen gemaakt), vriendlief had daarna wel nog gezien dat met zijn lijf uitschudden na het rollen Mick door z'n linker achterbeen zakte, dat had ik niet meegekregen omdat ik spullen aan het opbergen was. Ik hoop in elk geval dat dat 't is en hij met beetje regulier werk zonder rugbelasting weer helemaal rad wordt. Nou zit hij in z'n middengedeelte altijd wel vast, dus mocht het niet veranderen, ga ik toch ff scan laten maken van z'n ruglijn in de kliniek, ik durf het niet aan om met therapeuten te gaan sukkelen aan een paardenrug, hoor daar te wisselende verhalen over...

geedit met dank aan Bicci :P
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 10-10-12 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:30

O, vergeet ik weer op die therapeut te reageren: wandelen doe je met paardjes denk ik automatisch wel veel als je er drie van en naar de wei moet brengen, weet niet of dat een lang pad is bij jullie? En krachttraining; stallen mesten, dus je bent super bezig, behalve het hardlopen, maar je rijdt wel ohz, dus dat telt toch ook wel voor iets aan beweging? (bij de WeightWatchers wel hahaha)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:41

mooie complete samenvattingen gezien...
ik ga met gerust hart ermee mee..

zit nu ook de ren in de gaten te houden, heb 2 nieuwe kipjes erbij gezet...
had er maar 2 en 1 van die 2 is altyd broeds ongeveer...dus dan liep de andere steeds in dr uppie...
nu zijn ze met 4tjes...
foto's volgen nog hoor :))

normaal zet ik een nieuwe altyd middernacht op stok erbij...dan gaat t zonder matten...
majah, nu waren er maar 2 en kwamen er evenveel bij...dan word er ook niet veel geruziet...en kan nu toch opletten...

ze zijn leukkkkk
<3 :):)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:46

@bicci; kippies zijn gaaaf

@tine; rug ging ook bijzonder goed :j
Gisteren ook nog kleine 16 km gereden geloof ik. Alleen savonds ging het mis.
Zit hier ook niet helemaal goed denk ik. Begeleider ging eens checken of er een ergonoom kon komen om mijn bureau en stoel goed af te stellen :oo
Maar nu dus pijnstiller op, dan gaat het ook wel, alleen word ik daar zo waus van :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:28

ziek ben ik al een tijdje...grootste gedeeltee komt van werkgerelateerde stress en spanningen, niet van een griepje, dus dat ben ik ook niet meteen kwijt, helaas...

aks...wat voor kadotje ???? ik ben benieuwd !
en aan de diclofenac....ik word daar altijd zo....concentratieloos van...zeef..zeg maar.

smick..je zou kunnen proberen met rijles of menles door goede dressuurpersoon die heel goed van loswerken weet om mick's rug en romp weer losser te krijgen, volgens mij heb je al veel langer rijtechnische problemen met hem qua buiging en stelling toch ?
kan een verschil van dag en nacht zijn..

Bicci..nieuwe kippies. leukleukleuk !!

Gem, supergaaf voor je dochter zeg, ben wel benieuwd naar filmpje hoor !? knap dat ze dat durft, ik zou me ook echt niet meer bewegen, maar ik ben ook geen slanke spriet, helaas..

verder balen, want nu kan ik met de hussen niet trainen...blegh.....