[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:20

IngridM schreef:
Lanouska helpt Bettepet maar half hahaha.....

uh ja soms gaan andere dingen voor :D

Citaat:
Lanouska moet werk gaan maken van die flirt :o

was ook wel de bedoeling :))

ik werdt vandaag om kwart over 8 wakker gesmst met niet zo heel leuk nieuws -:(- (dat horen jullie van de week wel) snel geantwoord en op reactie terug gewacht en daarna gewoon weer in slaap gevalen tot 11 uur en vanmiddag even naar de manege geweest om naar het springen te kijken en vanavond helemaal niks doen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:30

Ik heb alles (4 pagina's geloof ik) bijgelezen, maar oefff, reproduceren en reageren gaat lastig worden!

Even voor Sonjim en haar hond: ik heb vroeger zelf veel geoefend op de Martin Gaus - manier, zowel met hond als later met poown. Dat betekent o.a. dat je het touw / riem op ca 1,5 meter vasthoudt, met 2 handen voor je borst, en elke keer als hond (of poown) niet oplet of vóór je wil gaan lopen, je je rücksichtloss omdraait (90 graden, 180 graden) en wegloopt. Ik heb sinds mijn HA-bezoek afgelopen vrijdag officieel "spit" (rugpijn dus) en moet gaan wandelen. Vandaag dus een dik uur met Ster gaan wandelen en omdat ze geleerd heeft dat ze op de MG-manier maar beter braaf achter me kan lopen, heb ik geen last van "getrek" :) .

VHU gaat vierspan doen, spannend hoor!

Verder zag ik een mooie kast van Bicci, veel moddermenners (ik heb gisteren gemodderlongeerd), en mooie samenvattingen waar ik me graag bij aansluit :D !

eefielover

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:56

He bah gem, dat is toch geen leuk nieuws nee!
Lanouska nog meer niet leuke dingen, dacht toch dat jij voorlopig wel even genoeg had!

voor allebei een knuffel.. :(:)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 18:09

@ eefie dat dacht ik ook :? . maar helaas is het niet anders. het eerste slechte nieuws ga/kan ik nog even niet vertellen :x . vanmiddag kregen we ook nog bericht dat een vriendin van mijn moeder donderdag een herseninfarct heeft gehad _-:(

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:15

he meiss toch.. :(:) :(:) :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:32

Sterkte Lanouska!!!
En ook Gem, weet uit ervaring dat spit heel lastig kan zijn. Gelukkig al een tijd 'spitvrij'.

Dienst zit er weer op. Was niet super rustig maar ook niet druk, lekkertjes dus!
Heb al de hele middag lekker stoofvlees opstaan voor de hutspot! Mjammie. Bijna klaar, aardappels, uien en wortels zitten nu ook in de pan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:34

@lanouscka :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:38

Het zit je de laatste tijd niet mee Lanous :(:) !

En ach.... ik ga de Pilates oefeningen voor sterkere rugspieren maar eens uitprinten :) . Blijf het wel ironisch vinden dat ik (gezien mijn leeftijd) ben gaan mennen omdat dat minder risico's met zich meebrengt t.o.v. rijden ohz; ik daar nooit iets serieus' bij opgelopen heb, en nu "spit" heb omdat ik me heb laten blesseren bij het uitladen van een koets 8)7 .
Ben echter helemaal geen mens voor gedisciplineerd saaie oefeningen op een matje doen :o .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:47

Zijn wij ook weer, heen en weer gewaaid naar Rijsbergen :+

Vandaag ondervonden dat zelfs een Snuitmans niet onder alle omstandigheden bomproof is want we zijn in een maisveld beland :7 We kwamen een groep van zo'n 15 quads tegen die ons luid ronkend tegemoet kwamen. De 1e 3, 4 gingen nog maar toen was hij echt bang .... op zijn achterste benen, wilde omspringen .... gelukkig zag ik een dam waar ik op kon vluchten en daar kreeg ik hem heen. En die quad-mensen zagen gelukkig dat het echt wel paniek was dus ze stonden stil totdat ik stilstond +:)+ vervolgens tja, moest ik wel een stukje het land inrijden want hij was totaal over de zeik en ik kon niet keren op de dam..... Dus ik stukje het land in, zak natuurlijk zo ongeveer tot de assen weg :roll: Maar goed, hele handel er weer uit kunnen rijden en de weg vervolgt plus weer heelhuids op stal teruggekomen.... Duszz.

Met Bente in de bak gedressuurd tussen het wegwaaien door }:0 ze kan ondertussen zowaar voor het linker- als rechterbeen netjes wijken :D Met haar was ik wel zo verstandig met deze wind dus maar even niet op buitenrit te gaan :o

@Lanouska :(:)
@Janouk jammer, maar had het ook met het weer te maken? Ik vond het wel 'schrikkerig en zenuwachtig' weer zeg maar >;)
@Eefielover kan je helemaal begrijpen!
@Gem da's niet mooi spit.... :(:)
@Frensie: eet ze :Y)

@Baudyh, als je nog meeleest, hoe train jij je paardje nu voor de mendurance? Ben daar wel benieuwd naar.
Voor iedereen die ik vergeten ben Y;( en iedereen fijne avond verder!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:50

Gem, ik ken de methode, maar het verhaal is iets lastiger. deze hond is een sukkelaar eerste klas. als jong hond heeft hij een schouderblessure gehad en mocht hij enkel rechtuit lopen, zonder wendingen. Dan wordt corrigeren op de bekende manier lastig. Hij heeft een schouder die iets te los zit en dus snel uit de kom schiet met ontstekingen en dergelijke tot gevolg. Zijn achterpoot lijkt nu een soort gelijke reactie te geven (met ontstekingsremmer begint hij hem gelukkig weer te belasten en hij loopt bijna normaal(als dat het geval was mag hij rustig herstellen en loopt het met een sisser af). Deze methode lukt dus niet bij onze brokkepilloot. Tevens lopen ze een gescheurde kruisband op bij draaien om de achterbenen (vooral bij boxers ) dus lijkt het als er al een probleem zit niet de juiste manier. Ik heb inmiddels wel afgesproken dat hij alsnog mee op cursus moet alleen moet ik daar de tijd voor vinden, ik wil voorkomen dat het trekken aan de riem voor verder blessures zorgt. Ik wil dan meteen met beiden honden gaan en ik hoop dan ze ook zo ver te krijgen dat ze mee kunnen met de kar. Dan hebben ze wat extra beweging.

Lanoeska, dikke knuffel wat eren ellende.

VHU leuke honden maar zou ook niks voor mij zijn denk ik, ik ben de poedels gewend en ik merk dat onze asbak al meer discipline nodig heeft en die heb ik niet.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:01

lanouska toch,.. :(:) :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:24

:wow: Schrikken vhu !!! je was toch niet alleen met Snuit op pad ?? je schrikt je toch ook "dood" als paardje zijnde met een kudde quad's..gelukkig kon je hem goed een dam insturen, en weer heelhuids thuis komen !!
Janouk balen...maar het is ook spookachtig weer.
Lanouska.. :(:) meid..het zit jullie echt niet mee he ?!
gem Spit.....balen, dat moet zeer doen, ik heb s'nachts rugpijn, en enkel aan de linkerkant onderin, ik loop ook scheef en zat ook altijd scheef op mijn paard...dus......de dokter die zegt simpel ach ja...zo'n beetje 90% van de mensheid die heeft rugpijn leer er maar mee leven........zelf weet ik dat ik gewoon 10 kg moet afvallen en dan pijnvrij kan zijn....maar het lukt me momenteel niet om zo veel af te vallen.. ^)
Frensie lekker eten !!
Sonjim...ongelukkige samenloop van omstandigheden met je hond !! sterkte met hem/haar !! kan gebeuren ik hoop dat ie snel weer opknapt.

ga zoontje in bad doen, honden uitlaten en dan zelf badderen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:42

VanHuisUit schreef:
@Janouk jammer, maar had het ook met het weer te maken? Ik vond het wel 'schrikkerig en zenuwachtig' weer zeg maar >;)

De pony was mega relaxed. Die had nergens last, anders dan van een zenuwachtige ruiter. Die reed daardoor met de rem erop en fouten in het programma. Maar dat is niet erg. Wedstrijd rijden is iets dat je als ruiter moet leren. zoals goed luisteren naar de voorlezer (ik dus :D haha)
De pony is meer dan ervaren genoeg.

Krijgen net een telefonische uitnodiging voor een Clinic met Ewoud Boom. Veelvoudig Nederlands Kampioen en geregeld in de top bij de WK. Spannend.
Arme Janouk; dat wordt spierpijn :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:33

@Janouk volgende keer beter dan.... Janouk moet aan de slag in de clinic, wel leuk zeg!
@Biancocoo ik men met Snuit vrijwel altijd alleen. Is niet verstandig ik weet het :o . Ik had vond ik achteraf gewoon eerder die dam moeten 'spotten' zodat ik meer op mijn eigen manier daar naartoe was gereden, dan was er geen paniek bij Snuit geweest. Dus weer wat geleerd :o ook dat ik het zelf gelukkig wel op een rijtje hield. Zo'n toestand had ik al heel lang niet meer meegemaakt :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:19

VHU, petje af, dat je snuit zo goed terug kon krijgen !
Janouk krijg spierpijn, maar wat gaaf !!!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:34

hier even een berichtje.... Zit nog op wedstrijd maar even snel bijgelzen...
@vhu, dat is even schrikken zeg :oo , gelukkig is alles goed afgelopen.
@Gem, auw spit...beterschap :(:)
@Lanouska, dikke knuf voor jou :(:) , en laat die duvel eens op een ander hoopje gaan schijten }:) ....
@ingrid, lange lijnen...wie uit dit topic deden daar hier nu ook wedstrijdjes mee?
@janouk, een relaxte janouk, wel super dat hij niet de zenuwen heeft overgenomen, wel jammer geen winstpuntjes....

maisie is momenteel nog aan het rijden en het ziet er niet verkeerd uit *\o/*

Ik ben ook tevreden over mijn debuut. Mijn Z vaardigheid was foutloos maar tijdsoverschrijding...Bruutje vond het nog wel spannend allemaal...en er stonden ook varkens en eekhoorns in de bak :=

de dressuur ging lekker...234 en 237 punten oftewel 4 winstpunten :D *\o/*
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 22-01-12 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:37

Zei het toch dat je het wel kon met Brutus. Gefeliciteerd hoor!!!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:51

Wauw wat een dikke punten Ollie!!! Gefeliciteerd! Super debuut dus!

Ben benieuwd naar de punten van Maisie.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:53

Tjonge jonge Ollie, das nie mis zeg *\o/* _/-\o_ !

Ben ook benieuwd naar Maisie!

VHU: das ff schrikken geweest met Snuit! Nou ja, weer even een reality-check :oo .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:59

ollie wow gefeliciteerd! *\o/*

vhu, oei schrikken zeg...

janouk wedstrijd onder het zadel gelopen...
en klaarmaken voor clinic!

verder sluit ik me aan bij de samenvattingen...

en wil ik iedereen die dat nodig heeft natuurlijk even sterkte toewensen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:02

ff snel Ollie feliciteren, wat een heerlijke resultaten *\o/* enne.... andere beesten in de bak :=

Oja IngridM dacht dat Lacuna en ook Dennis wel eens lange lijnen wedstrijden deden?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:08

Jups, ik doe ook op de shetland wedstrijden lange teugel wedstrijden mee.
T/m Midden2 nivo tot nu toe.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:15

Ik wil proberen om dit jaar ook weer een keertje een lange teugel lesdag te organiseren met Piet Bakker.
Misschien ook leuk om te kijken IM?
ook van kijken steek je altijd enorm veel op bij Piet! :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:32

Sterkte Lanouska !

VHU spannende momentjes met Snuit gehad, gelukkig alles goed afgelopen

Janouk ook op wedstrijd geweest maar geen puntjes met ruiter.
Wie is die man van die clinic ? sorry ken ik niet...

Gem, beterschap!

hahha Ollie, varkens en eekhoorns zijn natuurlijk ook wel raar ! En superpunten he !

Ik heb nog geen behoefte aan wedstrijden lange teugelen hoor :D laat ik dat eerst maar eens ga leren met shettie Diddle :-)
Eerst nog instructie zoeken, niet heel veel zijn die er......
Ja leuk Nouvel, volgende keer kom ik kijken !

Ik ben vanmiddag op babybezoek geweest, was super leuk en lief maar nu ben ik erg moe en heb ik auw dus ik ga even in de achterover-stand ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 04:42

@ollie1
Jemig wat een geweldige punten voor de dressuur :):) Brutus was niet voor niets Nederlands Kampioen in de Z met jou. O:) toch wel een beetje jaloers; wil ik ook :o

@nouvel; wij waren bij jou in de buurt met Janouk: manege Bakker, Noordwijkerhout
Wedstrijd uitgekozen met 2 binnenbakken.