[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:20

Gecondoleerd ook voor je man en familie.

Tine super dat je langs het water bent gegaan petje af voor jou.

Biancoo mijn wieneke van 85 cm loopt met een vierwieler makkelijk met mij en dochterlief haar rondjes wel op het verharde dan. Maar de vierwieler is zwaarder dan jou sulky ik ben zwaarder dan jou en dan dochterlief er nog bij. Mijn ukkedame weegt zelf 140 kilo en ik blijf op het harde dan nog ruim onder 2 keer haar gewicht. als ik jou combinatie bekijk zit je op nog niet eens 1 keer het gewicht van de pony en dus zou je na wat conditie opbouw ook in het zand moeten kunnen mennen.
Jouw probleem nu dat je even niks, (hoewel je hebt wel Missy nog) te mennen hebt heeft hier ervoor gezorgd dat ik er nu 4 heb. Mijn vriend zegt steeds als ik roep dat ik misschien beter kan minderen, maar je hoeft niet met alle vier te werken, maar als er 2 uitvallen om welke reden dan ook heb je wel nog reserve paarden. Mijn lief heeft mij leren kennen toen ik altijd met een paard bezig was en heeft mij meegemaakt in de periodes dat ik niets te mennen/ rijden had, hij is duidelijk hoor mennen of rijden moet gewoon kunnen anders ben ik niet lief.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:22

Ellis gecondoleerd, ook voor alle familie.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:24

Voorproefje dressuur
Afbeelding
Afbeelding

halsstrekken
Afbeelding

Afbeelding

vaardigheid
Afbeelding

Hier ging hij ervandoor
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:00

Hindernis 1 waterbak
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hindernis 2
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:03

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:09

Wauw, Tallechie, er zitten toch al mooie foto's tussen !!
de laatste 4 geven een mooi beeld, en de eerste van de dressuur !! gaaf !!
Superleuk dat je er foto's van hebt, en dat je er een goed gevoel over hebt is helemaal top !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:13

@Nouvel: heel veel sterkte met dit grote verlies voor jou, je man en de familie. Hopelijk krijgen jullie nu even de rust en de tijd om dit enigszins te verwerken :(:) :(:) :(:) .

@Tine: knap van je, om de "gevaren" op te zoeken :j +:)+ . Mooie foto's van Rembrandt!

@Tallechie: wat een gave foto's! Knap paard is Veale!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:15

@Biancao: wat gaaf, die knots van een paard 8-) , mooie tweewieler ook :j .
Ik denk echt dat dit prima kan, gewoon een beetje opbouwen, zo'n tweewieler weegt toch niet veel en jij zelf ben ook niet te zwaar!
Gewoon lekker je Shet oppakken, hoor :j .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:33

thanx...

wow zitten echt gave plaatjes bij tallechie, super stoer zeg! 8-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:37

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:12

Ik ga zo reageren tallechie.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:20

tallechie schreef:
Ipsilonka er zijn er heel veel uitgehaald bij de keuring, wat is de naam van je vriendin?
Ik weet dat er iemand voor het staptraject er ook uit is gehaald ivm oud wondje, maar dat was een man met een dubbelspan pony's.
En wie is je juffie.

Van de 9 deelnemers van mijn klasse zijn er maar 4 goed er door heen gekomen. Waren inderdaad heel veel EL dus zo slecht heb ik het nog niet gedaan voor de eerste keer

Mijn juffie is Mirjam Vinke rijd in klasse 2 enkelspan paard. En vriendin is Geke.
Waren het haflingers die eruit lagen? Piet Schollema was ook EL.

Ellis gecondoleerd, ik hoop echt dat jullie nu alle ellende gehad hebben voor een hele lange tijd!

Tallechie echt gave foto's!
En ook de werkpaarden foto's zijn gaaf, zo stoer als je je eigen weiland kan schudden met je eigen paard!
(hier een heeeeel klein beetje hoop dat we binnen een jaar ook de paarden bij huis kunnen houden, ik duim rustig verder)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:21

@Nouvel jullie hebben echt een rottijd zo.... heel naar allemaal. Hopenlijk een rustige zomer waarin jullie een beetje bij kunnen komen, sterkte :(:)
@Tallechie heb je topic bekeken en wow meid, super *\o/*
@Tine Rembrand beetje moe, op zich niet zo erg als ze een keer echt een beetje moe worden natuurlijk. Goed voor de conditie opbouw. Zo grappig vind ik dat Amerigo en Thabor dan zo schrikken van de schudder :+ morgen en overmorgen beetje gymnastieken voor de wagen / stapoefeningen onder jou voor Rembrand en hij kan er weer volop tegenaan.

Nou eindelijk een foto van mij en Bente voor de wagen <3
Afbeelding
(Mijn wagen stond bij Dekkers (kwam hem trouwens een uurtje daarna zelf weer terugbrengen, service zeg, erg handig dat hij zo dichtbij zit) want pomp van remvloeistof was stuk, maar gelukkig is alles dus weer gemaakt.)
En op weg naar het veld...
Afbeelding

Mijn uk deed het goed vandaag. Had haar mooi aan het werk, ze heeft goed gestapt en bij tijden heel fijn gedraafd. Echt mooi gezicht dan dat koppie erop en lekker swingende rug. Wel de eerste bokken gehad := want ging middendraf en was net te laat met bijremmen met terugnemen denk dat ze de wagen iets te dicht bij zich voelde komen en daar ging ze hupsen en er kwam een soort van bok. Gelukkig ook zo weer uit te rijden maar ik ben dan zo'n sloompie ik had het niet eens echt in de gaten, dus reageerde nauwelijks :o Toen wilde ik nog even tussen de pionnetjes rijden gewoon (ze kijkt nergens naar ze is echt wat dat betreft zo supercool 8-) ), reed ik verdorie dwars over een grote pion heen die natuurlijk, je zult het net zien nogal onder de wagen bleef hangen, ze schrok zich een hoedje en hups daar ging ze weer hupsend soort galop-bok-galop-bok en toen was het weer klaar. Ze kan niet zo hoog bokken want we rijden haar dus (gelukkig) met slagriem en ik was daar dus wel heel blij om! Toen wilde ik natuurlijk wel weer tussen de pionnen door dus nog een keer gedaan, wow ze ging toch lekker lopen, had haar super aan twee leidsels helemaal mooi in draf eraan <3 toch nog een keer over een pion gereden, nog een soort gehups maar geen bok meer en had haar vrij snel weer rustig, ze reageerde erg goed op mijn stem, had er dus echt van geleerd, dat vind ik dan ook wel weer erg knap van haar.

Dus leerzame les en als dit is wat er gebeurt als ze wat gaat flipperen kan ik het nog wel aan schat ik zo in. Ben eigenlijk wel blij dat het nu zo gebeurd is, met Peter erbij achterop, zodat ik weet wat ik moet doen / hoe ik moet reageren :) Ben ook zo blij dat ik hier goede begeleiding in heb, anders zou het echt niets worden denk ik met zo'n jong en gevoelig dier :+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:24

Vhu gaaf hoor zo bente voor de wagen :j

Ipsilonka

Bente is knap! En super dat je het allemaal goed op kon lossen, komt helemaal goed met jullie denk ik :D

Nouvel

thanx...
ik hoop dat er nu ook echt weer rustigere en betere tijden aan komen...

Bente!!! *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:25

Piet Schollema is fout gereden bij hindernis 3.
Geke Oosting, die reed na mij, heb inderdaad gehoord dat zij er uit lag, maar wist niet waarom.
Jan van de Klei mocht niet starten ivm wondje op tong van een pony
Mirjam ken ik van naam weet niet wie het is

Klinkt super VHU en leuke foto's. Die eerste kijkt ze recht in de camera

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:31

Thanks.
Ja grappig he, was zoonlief die de foto's heeft gemaakt, hij stond op eens langs de bakrand, heb je zo met die kinderen, die duiken overal opeens op (worden ze wel bomproof van }:0 ).

Daarna trouwens nog pony's in tweespan gezet voor de wagen van Peter. Wist niet wie ik zou gaan mennen, zei Peter, doe je toch gewoon allebei tegelijk. Ik dacht dat het niet zou gaan voor zijn wagen maar dat ging dus prima. Ze trokken het echt met gemak en ze waren zeer...enthousiast....zeg maar soms een beetje te enthousiast :+ Maar goed uiteindelijk liep het redelijk gelijk op, in stap liep het netjes gelijkop en ben ik nog een stukje naar buiten gegaan :D Kwamen nog flinke tractor tegen met hooischudder dus Tallechie, Alwyn heeft onderweg ook weer tractor gezien (keken ze natuurlijk totaal niet naar maar dat terzijde :7 ).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-07-11 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:32

Je hebt alleen maar toppers :-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:34

nouvel gecondoleerd!

Vhu, wat een leuke foto zeg van bente voor de wagen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:37

@ nouvel gecondoleerd en sterkte.

@ tallechie zitten leuke foto's tussen. Het ziet er allemaal relax uit behalve dan
de 1e hindernis dan zie je hem echt kijken. Rij je nu met een rijhoofdstel neusriem?
Hij lijkt zo laag te zitten?

@ VHU leuke foto's zo van bente voor de wagen.

@ tine mooie foto's je ziet echt dat ie moe is op de laatste. En dan die andere 2 door
de wei vliegen.

@ biancooo ik denk dat je wel met je schet kan rijden hoor. Gewoon rustig opbouwen.

Nou er is vandaag bloed afgenomen bij ferro. Hij vond dat ie ook een beetje spierpijn
o.i.d. had dus heb nu pijnstillers gekregen. En hij vond hem ook redelijk aan de maat.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:44

Ik rij inderdaad met rijhoofdstel neusriem. Dat vertekent denk ik, want hij gaat precies bij het bit langs, en anders past het niet, hij heeft behoorlijk brede kaken.

Gaan ze het bloed nog verder onderzoeken?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:00

Ja op de functie's van de organen bloedwaarden en op IR en verhoogd suiker o.i.d.
ivm zijn bevangenheid van vorig jaar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:14

Goed dat je dat laat doen Maisie, ook omdat zijn nek zo stug is (tenminste staat me bij dat je dat een keer postte?). Wie weet geeft het wat duidelijkheid en kun je simpelweg door magnesium of wat dan ook bij zijn voer te doen alles wat makkelijker voor hem maken. Maar dan weet je in ieder geval wat je wel of niet moet doen, ben benieuwd of er wat uitkomt.

@Biancocoo wel fijn zo'n verstandige man, ik heb er hier ook zo een. Soms vind ik het heel lastig :o maar doordat ze wat 'nuchterder' zijn zeggen ze vaak wel de juiste dingen (alhoewel dat soms lastig toe te geven is maar ik moet eerlijk zeggen... die van mij heeft meestal wel gelijk :o :D ).

Wel grappig trouwens vandaag voor het eerst met tweespan gereden dat Peter het onderste stuk waar zwengen aan zitten had losgezet, dus dat je een systeem krijgt als de een niet werkt dat die wat teruggetrokken wordt / korter in de strengen komt waardoor hij wel moet gaan werken, verdorie ben de term nu even kwijt.... ik bedoel dus jawel ja, een evenaar :)*

Heeft een van jullie daar wel eens mee gemend? Ik wist niet dat Peter dat had gedaan, dus wist ook niet dat dat ding werkte maar ik merkte dus wel dat Snuit niet giga in de stress schoot als Alwyn niet goed meetrok. Dus ik had geen springende Snuit en achterblijvende Alwyn. Wel dat het in het begin niet gelijk opliep maar aan het eind heb ik stukken gehad dat het mooi gelijk op ging, wel erg vlot :+ maar goed je kunt niet alles natuurlijk. Toen zei Peter dat van die evenaar, dacht ik he, nu snap ik waarom Snuit relatief rustig bleef en Alwyn uiteindelijk toch aan het werk ging. Grappig he, had dat nog nooit 'gevoeld'.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:50

vhu de gene waar ik op stal rijdt vaak met tweespan en die doet dat ook als de ene niet goed wil trekken...