[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:59

Snap dat het erg moeilijk is vhu! Zeker omdat je daar toch hele mooie momenten mee hebt gehad!

hihi hopelijk niet, moet ook zeggen dat ik niet meer zo'n dapper meisje meer ben als ik alleen ohz met riv weg ga. Het was voorheen altijd een gevecht, tot bijna in het kanaal aan toe achterwaarts lopen en gewoon heel stout naar huis rennen (verkeer en bomen ontwijken ging nog maar net) gelukkig is hij voor de wagen super soms wel een etter maar oke dat mag. Doordat ik nu vaker buiten men is hij ohz ook beter te hanteren :P Misschien vraag ik wel stalgenoot even mee :)..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:08

Als ik een grote schuur had waar alles in kon staan was het nog wat anders maar goed. Hoop dat iemand reageert en net zoveel plezier kan hebben met het karretje als wat wij hebben gehad.

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:09

heb wel even bijgelezen maar niet alles onthouden.

Tallechie en tine morgen wedstrijd. Gaan voor de winstpunten!!
VHU en sonjm over het ohz rijden. Soms mis ik dat ook wel maar nog een erbij kan echt niet.

Naaltje met een nog blauwe arm zal ook nog wel even duren voordat ie weer heel is.

Nou ik heb finale gereden. Met mijn welsh A tegen een welsh b 2 welsh cobs en 3 d pony's.
Het ging echt super en ferro had er zin in!! Ben gewoon 3e geworden met 2 d pony's voor me.
Vind ik toch wel een beetje knap. Heb 7 zakken strokorrels gewonnen. O ja en ook nog een zak wortels.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:09

Leuke kar!!

Maaike gefeliciteerd!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:11

O ja vergeet ik het helemaal.

Dennis gefeliciteerd !!!!! Lijkt me super als ze het zo goed doen op zo'n dag.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:17

Het overrijden met alleen nummer 1 en 2 (waarbij ik inmiddels zat te schudden op de wagen van de zenuwen en verbazing en Marengo al stuiteriger werd door het publiek wat al gekker werd).

Thuis zowat niet vooruit te branden, vandaag zowat niet bij me te houden ;).
Vosbonte die in beeld komt is een broer van mijn veulens en enters :) (is in het verleden kampioen dekhengsten in het tuig geweest).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:24

wat een blije zwarte schaduw dennis!! :+: goed joh :D

@maisie; ook al zo geweldig!!

@sonjim; je bent in elk geval welkom, ook voor eenmalig ;)
@VHU; wat een onwijs gaaf karretje! Zoiets zou ik toch ook wel gaaf vinden in 't groot voor dids... maargoed, mijn geldboomstekje wil nie groeie nie :+

't is ''schietfilm-avond'' op film1 := zo maar naar bed toe ofzo..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:24

Maisie schreef:
heb wel even bijgelezen maar niet alles onthouden.

Tallechie en tine morgen wedstrijd. Gaan voor de winstpunten!!
VHU en sonjm over het ohz rijden. Soms mis ik dat ook wel maar nog een erbij kan echt niet.

Naaltje met een nog blauwe arm zal ook nog wel even duren voordat ie weer heel is.

Nou ik heb finale gereden. Met mijn welsh A tegen een welsh b 2 welsh cobs en 3 d pony's.
Het ging echt super en ferro had er zin in!! Ben gewoon 3e geworden met 2 d pony's voor me.
Vind ik toch wel een beetje knap. Heb 7 zakken strokorrels gewonnen. O ja en ook nog een zak wortels.

Goed zo Maaike, you go......
Er was een stevig deelnemersveld, dus je mag trots zijn,weer een gezellige dag en ik had een tevreden man, ook fijn....
Jammer was wel, dat er veel fouten bij de jury zijn gemaakt, hindernissen die verkeerde kant ingereden werden, en dat een paar keer bij verschillende, dan krijg je scheve gezichten, een jury hoort goed op te letten......

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:26

ja mn schoonpa was jury maar volgens hem hadden ze gewoon goed gereden. De hindernissen werden op veel manieren gereden. Heb er eigenlijk geen fout zien rijden.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:40

Maisie schreef:
ja mn schoonpa was jury maar volgens hem hadden ze gewoon goed gereden. De hindernissen werden op veel manieren gereden. Heb er eigenlijk geen fout zien rijden.

Nee Maaike, dan moet hij toch echt een bril, we hebben met zeker 5 man, onafhankelijk van elkaar, fouten gezien, een hindernis van de achterkant inrijden, mag volgens mij toch echt nog steeds niet........
Dat degene dat dan ook nog niet toegeeft, heeft een beetje nasmaak.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:43

...het leed dat jury's & deelnemers heet....

@Maaike wat een kanjer is jouw Ferro en natuurlijk van jou superknap gereden, gefeliciteerd!

@Ciska, jeetje wat een propje met energie zeg dat kleine ding 8-) :D word je toch vrolijk van als je dat ziet!
Nou ik ga naar bed :evaw:

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:03

Hihi ik vind hem leuk dennis! die vosbonte viel mij ook al op (maar daar ben ik natuurlijk dol op :P)

Masie gefeliciteerd!!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:16

dennis: toppie gereden,leuk filmpje.
dat filmpje van die witte pony is echt lachen...menig kind stapt er niet meer op,wat een draak zeg!
voor degene die morgen moeten rijden.....onwijs veel plezier en mooie punten halen he?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 08:39

@ Dennis en Maisie: helemaal top!!

@ Bettepet: ik heb ook de ambitie ZZ te worden :D Met Rembrand dan he, met Amerigo is dat toch iets te veel van het goede. Daar ben ik al blij als ik ooit L kan starten (oke, officieel mag dat al, maar ik heb er nog niets te zoeken ;( )

@ Patrick, VHU, Sonjim: :(:)

Nou, ik ga paardenbeest in de wei gooien en ponybeest op de trailer

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 08:53

Marengo is ook eigenlijk nooit sjago.
Alleen van de week wou hij me niet aan kijken, hij stond niet stil met beslaan(beetje angstig) en z'n voetjes zijn zo klein dat ik echt heel precies moet nagelen. Dus voor de veiligheid even een praampje er op, hij keek me daarna echt niet meer aan hoor!!!! Maar verder, altijd blij. En gister helemaal hyper terwijl het normaal een drolletje is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 09:07

Goedemorgen. Gefeliciteerd Dennis.

Sonjim is een mogelijkheid, eerst vriendlief zover krijgen.

Ik ga broodje eten en richting stal. Heb voor de eerste keer met naald en draad gevlochten dus moet kijken als daternog goed in zit

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 09:20

[EA-GZ-RP] ideal tuig (onderdelen) shetlander maat voor wie wat heeft liggen, ik heb toch maar besloten om voor een ideal tuig te gaan. Het tuig wat ik nu heb bestaat uit verschillende tuigen die allemaal goedkoper zijn, en ik merk nu toch dat het niet werkt... Ik wil liever leren strengen en de broek moet sowieso vervangen worden, en toen ik begon te rekenen hoeveel dat nou kost in losse onderdelen kwam ik niet veel goedkoper uit dan een compleet nieuw tuig dus...

Als iemand wat heeft liggen, ik ben zeker geinteresseerd! Want we moeten er nu toch echt aan gaan geloven....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:04

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:56

@ tine, maar met Amerigo kan het ook. Ik heb met mijn shet de punten al om naar het Z te gaan, doe het alleen nog niet.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:57

goedemorgen!

Dennis, wat een goed resultaat super!

Maisie, jij ook gefeliciteerd! Netjes gedaan!

Vhu, lijkt me inderdaad moeilijk...maar wie weet kun je iemand anders er wel heel blij mee maken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:02

Idd Tine, ook met Amerigo kan het. Als die dikke stijve prop van mij 2 punten in 1 proef in het ZZ kan lopen, dan kan iedereen het hoor.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:09

morge :)
heb fotos gemaakt van m'n arm, met m'n telefoon
maar je ziet er niet zoveel op :P

't doet nu zeerder dan gisteren... en je beweegt snachts heel vaak :+ ben ik ook achter :))

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:15

naaltje leuk gaan we een keer doen als ik weer wat beter kan bewegen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:00

Iedereen op wedstrijd succes en de anderen natuurlijk ook een fijne dag.
Ben wel weer over mijn wat emotionele dipje heen hoor, had het gisteren even moeilijk. Sim was zo'n pony'tje waar je altijd mee kunt gaan mennen en je niet bang hoeft te zijn dat er iets gebeurt. Met mijn welshjes heb/had ik dat vertrouwen nog niet. Simpelweg omdat het me nog nooit overkomen is dat ik met Snuit dus 4 weken niet heb gemend (laatste keer was 6 december) en met Alwyn dus 7 weken geleden dat hij in enkelspan had gestaan en 9 weken geleden dat hij door de wijk had gemend. En ik moest in de wijk omdat mijn weiland nog onbegaanbaar is. Dus ik vond het spannend / eng :=

Vanochtend eerst Snuit. Wat een heerlijk ding is dat toch. Vanaf het moment dat hij doorhad dat we gingen mennen oortjes strak naar voren, koppie erop. Lekker rondje gedaan van zo'n 3 kwartier, stukje fietspad en stukjes wijk. Hij had er ongelovelijke zin in maar was goed te hanteren. En zo braaf twee keer bus tegengekomen op best smal stukje weg, knappe man kwam 1e keer wat terug naar stap, 2e keer rustig door. Wat hou ik toch van dat dier, zo'n super betrouwbare buiten-men-pony +:)+

Daarna Alwyn. Hij keek wat zorgelijk met optuigen }:0 en was wat onrustig met opstappen :):) had er dus ook veel zin in. En dan vind ik het van hem helemaal zo knap dat hij na zo lang niet in de wijk te hebben gemend gewoon overal langsgaat, hier en daar wat uitweek maar echt niet veel. Langs wapperend koord/plastic afscheiding van waar ze met de weg bezig zijn. Langs / door plassen *\o/* over putdeksels, lekkere stukken gedraafd en goed vlot doorstappen. Heb toch het idee dat die paar keer tweespan oefenen en ook dat met losse strengen echt goed voor zijn zelfvertrouwen en het vlot doorgaan is geweest. Erg leuk om te merken. Met hem ook zo'n 3 kwartier bezig geweest in en rond een paar verschillende woonerfjes. Hij heeft toch ook al zo veel geleerd afgelopen jaar, echte knapperd voor zo'n jong ding -:)

Dus mijn vertrouwen in mijn pony's is weer flink gegroeid :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:00

super :)

zo, ik ben net terug van stal :) lekker beetje gekletst.
Er is weer nieuw pensionklant/paard bij :)
een Shire-veulen. Die staat nu bij de volwassen shire in de wei. Wat een kolos zeg! Hij moet nog 1 worden en is al groter dan diddle _O-
Dids even gelongeerd, dwz -> zonder lijn, want dat vasthouden ging niet best. Maar hij was happy :):)