Citaat:
een goede opvoeding is het halve werk...
Geweldig! Wat ziet dat er toch mooi uit.
Was bizar he, met dodenherdenking. Ik heb een keer paniek meegemaakt bij een popconcert, was echt heel beangstigend. Wonderbaarlijk bleef ik stompzinnig stilstaan en rondkijken
maar ik stond daarna wel te trillen op mijn benen.
Hier ook iemand die al haar hele leven van alles bij elkaar sprokkelt, vrijwel altijd 2e hands en dan kom je een heel eind als je even geduld hebt. Alleen mijn HSHP sulky's heb ik nieuw gekocht. En af en toe een hoofdstelletje enzo. Alleen op de basis verzorging van mijn paarden/pony's en mijn lessen bespaar ik niet, heb ik ook nog nooit gedaan.
Alwyn was helemaal super vandaag. Weer met sulky op stap geweest. We moesten langs een grote graafmachine en soort drilboor, vlakbij die enge kruising...hij vond het op de heen weg echt doodeng, heb hem rustig stilgezet. Ben eraf gestapt en hem erlangs gesleurd
toen weer rustig stil laten staan en er weer op. Super door de wijk gereden, en op het veldje hadden ze zowaar enkele wipkippen aan de zijkant gezet. Die waren ook bijzonder eng
zo ongeveer erlangs gekropen (er natuurlijk nu niet af, was ruimte zat en hij moest maar). Maar de 2e keer er al bijna gewoon langs en de 3e keer ging hij er bijna opzitten
Op het veldje echt een paar rondjes lekker gedraafd, voltes, van hand veranderen, dat was echt gaaf om te doen, voelde net echt! Toen weer door het wijkje en ook maar drafje op straat, deed hij super braaf, nu echt een draf niet zo'n gesukkel. En jawel... alsof er niets stond gewoon super relaxed langs die graafmachine, zo braaf
Daarna m'n wagentje even onder het zeil vandaan gehaald en alle kleine plekjes / roest / waar wat aan het afbladderen was bijgewerkt. Kijk ik eens goed naar de wielen, is het een 18 inch
en dus geen 16 inch. Niet te geloven zeg ik dacht toch echt dat ik een 16 inch had gekocht. Dus Rivaldo, vraag SanderLotte even om de exacte maten van de wagen want die van mij is waarschijnlijk wat groter en zwaarder. Moet wel zeggen dat ik dit wel een prima formaat vind...voor Alwyn dan. Voor Sim is hij echt te groot, hij trekt hem wel maar het lijkt echt niet.
Mijn ervaring is nu wel dat ik de wagen alleen pak als er iemand bij is en dat ik met de sulky dus onderhand wel zelf op pad durf (langs wegen en op veldjes waar ik al heel vaak ben geweest, durf met Alwyn nog niet echt het avontuur aan). Volgende week is mijn groom weer beschikbaar, kunnen we weer stoer met de wagen op pad