[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:20

Er hing ook een hele gespannen sfeer. Voor het incident. Heb het mensen in diverse interviews horen zeggen.
Maar goed, vind het vooral erg voor de mensen die onder de voet zijn gelopen en botbreuken hebben.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:59

Mijn vader zat in de organisatie die alles moest regelen (werkt bij de landmacht) en daar werden inderdaad al veel meer veiligheidseisen genomen zeker na koningendag vorig jaar.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:10

@rivaldo dat heeft iedereen denk ik dat er keuzes gemaakt moeten worden. Ik zou eerder gaan voor mijn rijbewijs maar als je dat niet echt nodig hebt zou ik voor de wagen gaan.

Ik heb nu mijn marathonwagen 1,5 jaar. Heb wat gesponsord gekregen en had 2 wagens om te verkopen. Heb dit jaar dan mijn E rijbewijs gehaald. Wat betekend dat ik nu geen mooi leren 2-span tuig kan kopen maar ach mijn webtech voldoet ook prima. Ook nu met de verbouwing zie ik het geld gewoon verdwijnen. Zal blij zijn als aan het eind van de maand mijn vakantiegeld gestort wordt !!

Gisteren longeer en vlechtmiddag gehad bij mijn instructie thuis. We waren met 15 man en kregen uitleg over het longeren en vlechten. Ik kon altijd alleen maar gewone vlechtjes maar kan nu ook de staart vlechten en een hengstenvlecht !! Nu thuis oefenen. Gisteren avond nog les gehad met Robijn. Hij gaat echt met sprongen vooruit. Het is zo'n fijne pony om mee te rijden en wil ook echt werken. Ben er echt blij mee. Over 2 weken ook weer een dressuur wedstrijd en als ie dan erg goed zijn best doet zijn we al bijna L.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:14

Leuk zo'n middag :D
Ik ben altijd zo slecht in keuzes maken.. Ik kan inderdaad nu ook mijn sulky opknappen en kan ik gewoon nog rijden.. Eigelijk heb ik ook geen zin om aan me rijbewijs te beginnen.. maar ik weet dat mijn vader het zat wordt om me steeds te rijden met de trailer.. Wat een moeilijk beslissing.. Want het is de wagen die ik wil voor een prijs dat echt mooi is.. al is het nog steeds veel geld :P

Mijn moeder heeft ze allemaal uit, wie leest ze ook? L_Rivaldo @ [EA-OV] 85 Bouquet romans + Ortel mobile beltegoed

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:08

Tjonge het is hier bijna niet bij te houden.

Vwb beenbescherming: pony heeft die nooit om, maar bij de vaardigheid lijkt het me wel beter, vandaar dat ik een setje besteld heb.
Rembrand heeft (behalve bij dressuurwedstrijden, want dan mag het niet) achter strijklappen om (want hij strijkt ;( ) en rechtsvoor een springschoen (hij is linksvoor verlamd geweest en sleept soms een beetje en komt dan tegen rechterhoef aan). Bij de vaardigheid krijgt hij ook peesbeschermers om.

Vanmorgen beide weer voor de kar gehad, ging heel fijn. Vanmiddag 2 karren en tuigen soppen en vanavond vast 1 kar naar de vereniging brengen. Morgen ook lekker druk, dan de 2e kar naar de vereniging brengen, de leentrailer halen en 2 bijna zwarte paarden weer wit zien te krijgen en in de roosjes (nou ja, bij Rembrand dikke rozen).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:16

Ik denk dat ik mijn keuze toch even gemaakt heb voor deze zomer om opzoek te gaan naar langere strengen zodat ik nu toch kan mennen. Sulky opknappen en dit jaar nog even zo doen. Dus mocht iemand langere strengen hebben (zal de mijne even opmeten vandaag) let me know :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:35

Ik heb wel langere strengen, maar weet nog niet hoelang ze zijn en of ik ze nodig heb :P heb 2 maten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:40

laat maar weten :D
Heb nu een week niet gemend en miss het zo :(

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:46

Bedenk me alleen wel dat ik die strengen al heel lang niet ben tegengekomen :P dus weet even niet zo 1,2,3 waar ze zijn en kan morgen pas weer naar stal om ze te zoeken :P
Maar misschien liggen ze wel in me schuur.... pff echt geen idee haha! Weet alleen, dat toen ik het tuig kocht ik 2 paar bij kreeg :P Ik laat t je nog wel weten :)

Ik heb ook al heel lang niet gemend, mja ik heb zowiezo nog nooit echt gemend. Wel eens op stap met een paard, of met een shetje van een vriendin gesleed en gemend in de bak.
Bedenk me dan ook, dat ik misschien voordat sil beleerd word zelf ook eerst wat lessen moet gaan volgen. maar die lessen zijn op vrijdagavond en dan kan ik nooit.
Vraag anders wel aan die vriendin of ik nog paar keer met haar brave shet mag mennen :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:49

kun je niet 2e hands een paar langere strengen kopen?

of een paar nieuwe, en dan gewoon weer verkopen als je ze niet meer nodig hebt?

kun je in ieder geval lekker rijden!

ik zit met het omgekeerd probleem, ik heb mijn strengen langer laten maken voor mijn nieuwe wagen en nu moet ik weer met m'n oude rijden, zijn mijn strengen veel te lang... :+

hier nog een leuke met gave plaatjes van mijn spook zondag! 8-)
http://www.sanneheesterbeek-fotografie. ... vent=ellis

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:56

ja ik ben ook opzoek naar 2de handse ;) Ik wil gewoon met mn pony gaan werken op de manier als ik dat altijd deed.. nu staat hij op het gras en ik zie hem zo groeien :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:57

Mijn strengen van mijn Zilcotuig zijn voor de sulky ongeveer een halve meter te lang. Daarom rij ik zonder strengen.
Ga binnenkort mijn marathonwagen weer uit het stof trekken en dan eens kijken of de strengen daarvoor niet te lang zijn. Lets hope so

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:54

hallo iedereen :)
net maar even grote schoonmaak gehad in mijn oppashuis, pfff ik voel me al bijna huisvrouw haha. die langharige katten maken het ook niet heel erg makkelijk, wordt helemaal gek van al die haren.

gelukkig heb ik flink wat gesponsord gekregen ik heb staan :

- marathonwagen van de lemerij
- 2 tweewielers
-1 boerenwagen
-1 antieke wagen
-nog een vierwieler :P

- 2spantuig van Clever
-combitweespantuig van Ideal
-1 enkelspantuig van Ideal
-1 enkelspantuig van Imperial Riding
-1 kopertuig...

klein beetje verwend :o, maarja daartegenover staat wel dat ik altijd zelf de pony's train.

pff zo maar eens naar stal fietsen om de pony's te doen, dat is nu dus 3 kwartier, ach goed voor mijn conditie zullen we maar zeggen. maar was toch makkelijker geweest als ik vorige week gewoon mijn rijexamen niet verpest had, erg cru als er al een auto voor de deur staat en je er niet in mag rijden haha :D

misty is weer echt volop in training want zaterdag mag ze weer knallen in de betuwecup. ik heb er helemaal zin in.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:11

Jeetje marrianne, dat is wel erg veel :D Zie mij hier staan met mijn vierwielertje, 1 enkelspantuig en 1 pony :Y) Maar ik heb niet te klagen, ik had niet beter kunnen wensen met Romeo!
Heb Romeo net weer even van wei verwisseld (hij mag voorlopig maar 2 uurtjes per dag op een volle weide), jezus hoe ging hij tekeer!!! Hij kwam al enorm enthousiast aangegaloppeerd toen hij me met lege handen zag aankomen (het was dus al niet om te longeren, want dan kom ik met volle handen aan :D )
Ik had een stuiterbal langs me lopen! Oortjes naar voren en stuiteren maar! Kan wel begrijpen dat vers gras lekkerder is dan hooi, maar daar zo gek om doen :?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:17

nou marianne kan wel even vooruit! :D

leuk plaatje... 8-)

een goede opvoeding is het halve werk... :D
Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:19

Haha nouvel :D Alles begint bij een goede opvoeding hé ;)
Ben je van plan om klavertje 3 te gaan rijden?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:21

nee hoor, deze zijn niet van...

ik ben hier alleen maar groom... ;)
en af en toe fotograaf... :D

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:26

gave foto's :D

Ik heb mijn profiel wat aangepast :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:30

@ Nouvel: ziet er wel netjes uit! Mijn 3 vz-hafjes staan soms ook in klavertje 3, best wel leuk. Alleen het besturen is nog wat moeilijk :D Ik heb liever een dubbelspan. (en enkelspan begin ik nu ook wel leuker te vinden nu Romeo ervoor staat)

@ L_Rivaldo: je bent je rekeningnummer vergeten erbij te zetten! ;) Anders kan niemand storten hé :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:50

haha dacht ik ook nog aan :P.. maar denk dat dat net wat te wordt :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:52

Citaat:
een goede opvoeding is het halve werk...
Geweldig! Wat ziet dat er toch mooi uit.
Was bizar he, met dodenherdenking. Ik heb een keer paniek meegemaakt bij een popconcert, was echt heel beangstigend. Wonderbaarlijk bleef ik stompzinnig stilstaan en rondkijken :o maar ik stond daarna wel te trillen op mijn benen.

Hier ook iemand die al haar hele leven van alles bij elkaar sprokkelt, vrijwel altijd 2e hands en dan kom je een heel eind als je even geduld hebt. Alleen mijn HSHP sulky's heb ik nieuw gekocht. En af en toe een hoofdstelletje enzo. Alleen op de basis verzorging van mijn paarden/pony's en mijn lessen bespaar ik niet, heb ik ook nog nooit gedaan.

Alwyn was helemaal super vandaag. Weer met sulky op stap geweest. We moesten langs een grote graafmachine en soort drilboor, vlakbij die enge kruising...hij vond het op de heen weg echt doodeng, heb hem rustig stilgezet. Ben eraf gestapt en hem erlangs gesleurd }:0 toen weer rustig stil laten staan en er weer op. Super door de wijk gereden, en op het veldje hadden ze zowaar enkele wipkippen aan de zijkant gezet. Die waren ook bijzonder eng :+ zo ongeveer erlangs gekropen (er natuurlijk nu niet af, was ruimte zat en hij moest maar). Maar de 2e keer er al bijna gewoon langs en de 3e keer ging hij er bijna opzitten :D Op het veldje echt een paar rondjes lekker gedraafd, voltes, van hand veranderen, dat was echt gaaf om te doen, voelde net echt! Toen weer door het wijkje en ook maar drafje op straat, deed hij super braaf, nu echt een draf niet zo'n gesukkel. En jawel... alsof er niets stond gewoon super relaxed langs die graafmachine, zo braaf +:)+

Daarna m'n wagentje even onder het zeil vandaan gehaald en alle kleine plekjes / roest / waar wat aan het afbladderen was bijgewerkt. Kijk ik eens goed naar de wielen, is het een 18 inch :o? en dus geen 16 inch. Niet te geloven zeg ik dacht toch echt dat ik een 16 inch had gekocht. Dus Rivaldo, vraag SanderLotte even om de exacte maten van de wagen want die van mij is waarschijnlijk wat groter en zwaarder. Moet wel zeggen dat ik dit wel een prima formaat vind...voor Alwyn dan. Voor Sim is hij echt te groot, hij trekt hem wel maar het lijkt echt niet.

Mijn ervaring is nu wel dat ik de wagen alleen pak als er iemand bij is en dat ik met de sulky dus onderhand wel zelf op pad durf (langs wegen en op veldjes waar ik al heel vaak ben geweest, durf met Alwyn nog niet echt het avontuur aan). Volgende week is mijn groom weer beschikbaar, kunnen we weer stoer met de wagen op pad 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:06

Jeetje wat was er veel gepost zeg. Nog maar een berichtje dan, ben ik weer bij :+
Gelukkig heb ik twee tuigen, die van Sim en die van Alwyn. Bij die van Sim zaten wonderbaarlijk genoeg erg lange strengen, bij de die van Alwyn erg korte. Nu gebruik ik die van Alwyn bij Sim en omgekeerd. Als Sim voor de Sulky pirouette staat, staat hij dus in de korte strengen. Staan ze voor de Caveletti of de wagen, dan in de lange strengen.

Bij Ideaal kun je trouwens strengen (en alles) los kopen. Denk dat een extra setje strengen nooit verkeerd is.

En was er nog meer....eueueue weet het niet meer :9k

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:14

leuke foto's nouvel! Ziet er mooi uit!

Lotte was ie zo blij vanwege t gras :P sil houd ook van gras, maarja hij staat al 24/7 op t land.. Dus vaak is hij liever bij mij en krijg ik hem met moeite t land in haha

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:22

haha laura zo'n auto wil ik ook wel :P wel een verlanglijstje met veel dure dingen haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:25

Ik mag voor het trekken van de trailer de auto van mams lenen:
Afbeelding

En deze trailer:
Afbeelding