[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:53

Ollie: wij hebben duidelijk dezelfde mening. Heb er niets aan toe te voegen. ;)
Crazymel: dat tuig is wel heel anders. Daarbij kan toestaan wel direct gevoeld worden in de mond. Bij gewoon mentuig ligt er meer gewicht op en zal het strakker zijn.
VHU: groom is er nog wel, alleen ben ik na de hippiade of te moe of te druk, dus daarmee sinds hippiade geen rit meer gemaakt. Hopelijk vanaf november weer wat mer tijd voor buitenritten. Verzorger: van de ene hoor ik niets meer, de andere is vorige week geopereerd maar hoor ik ook niet van hoe het daarmee is, terwijl ik wel steeds belangstelling heb getoond. Ik weet het even niet hoor, misschien dat ik er toch maar weer mee ga stoppen. Tijdwinst levert het voorlopig nog absoluut niet op (kost alleen maar tijd)

Hier ga ik morgen (als klopkabouters meewerken tenminste) pony ook maar scheren, vacht is al zo dik -O- Had gehoopt het nog wat uit te kunnen stellen.

Heb net de nieuwe poes op de deel losgelaten (wel kattenluik afgesloten, maar er zijn vast nog wel wat ontsnappingsroutes, hopelijk vindt hij die niet). Is nog wel wat vroeg, we hebben hem 2 weken, normaal doe ik dat pas na 3 weken. Maar hij was zo zielig alleen en als het lukt, blijven alle katten nu dus even een paar dagen binnen op de deel en dan gaat in het weekend het kattenluik weer open.

Vanmiddag heeft de buurman met zijn heftruck onze 6 kuilbalen voor me op de deel gezet, dus nu weer wat meer ruimte op het erf.

Hoe is het met Gwin, Daan, pispoes, Lanouska, en nog een heleboel?

Nou, ik neem nog een kopje thee, dan lekker in bad en naar bed. Hopelijk morgen een betere dag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:55

@Maisie, dat scheelt inderdaad al qua druk en je moet gewoon doen wat jou een goed gevoel geeft... en vwb Brutus, doe ik ook maar wat me goeddunkt :o en probeer ik hem net zo voor elkaar te krijgen zoals ik een paard 'onder de man' wil hebben en tot nu toe groeien we daarin nog steeds (naar mijn idee :o ) En de progressie die we samen doormaken werkt voor mij super stimulerend :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:58

Maisie: met jouw laatste foto erbij krijg ik een heel ander plaatje over druk/vastzitten van leidsel dan bij die Welsh. Bij jouw tuig zit daar geen druk op. Hangt dus ook heel erg van het tuig af dat je hebt. Mijn tuig is zoals bij de Welsh, dan vind ik dat niet eerlijk naar mijn paard. En ik doe inderdaad ook maar wat mij goed lijkt. Vinden andere mensen misschien ook wel heel veel foute dingen aan.

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:18

ik zeg niet wat goed en fout is hoor. Hoe die welsh gereden word vind ik er ook niet zo fijn uitzien wat
VHU ook al aangeeft. Jij rijdt je paarden ook op hoog niveau. Zie alleen dat het hier steeds meer op
die manier gedaan wordt vind het dan ook wel grappig om te lezen dat dat bij jullie niet is we
wonen toch in hetzelfde land.

Ik hoop voor je dat de poezel netjes binnen blijft en ben ook wel benieuwd hoe het met gwin gaat?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:04

gaat nou iedereen morgen testen met de leidsels onderdoor? :)* ik denk dat ik een andere manier moet uitvinden: een hijskraan om suns hoofd niet achter de teugel te laten lopen _O- (voor halsstrekken meestal een hoog cijfer,nu de rest nog hoger := )
maar wel leerzaam om te lezen hoe iedereen erover denkt +:)+
hoe de welsh word gereden is echt showen voor de verkoop,alleen wel weer een klus om die weer netjes te laten lopen als dit teveel gebeurt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:07

Ik vind het ook erg leuk om te lezen hoe iedereen daarover denkt en/of doet +:)+
Heb je nog meer plaatjes Ollie hahaha.
Wil Bente komende week of dit weekend ook gaan scheren, we gaan weer voor de race-streep ook met het oog op de endurance 27 oktober. Heb vandaag namelijk geen erge last van mijn rug *\o/* ondanks de hele flinke rit van gisteren :D

@Crazymel wow Wish voor de sulky ik vind dravers voor de sulky zoooooo gaaf, vind dravers trouwens zowiezo gaaf maar als ze dan gaan wat een power & schoonheid 8-) zal even zoeken naar plaatje van mijn vroegere dravertje Ushi

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:44

@crazymel; wat is wish vet nu _O- ( ;) Je weet wie het zegt he ;) )

technische discussie laat ik even aan me voorbij gaan :o

een :):) voor VHU!

En biancailona verzorgster gestopt.

Ik heb net Felix opgehaald. Hij rijdt gewéldig!! :D Heerlijk rondje gecrosst. Lekker naar de sportschool geweest.
Ja :) heel fijn! :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:33

aks: felix oehhhh dat smaakt.....maar dan geen kat maar een tuuuut := veel veilige kilometers +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:28

Goedemorgen

Helaas zijn nog niet alle klopkabouters verdwenen.

Aks: foto!!

Nou, paarden haal ik zo naar huis. Weet nog niet of ik met ze ga trainen, maar Rembrand moet weer electro therapie hebben en de hoefsmid komt voor Amerigo.
De nieuwe poes zit gelukkig nog op de deel.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:15

Foto komt per pb tine :) vanavond. Nu op telefoon.

Heb even iets teveel idioten in mn buurt die er al wazige hobbies op na houden :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:38

:wave: Frensie is er nog hoor! Onder dikke vette steen ;)
Gwin houdt zich nog steeds rustig, alleen van het weekend niet. Had haar zaterdag binnen gehouden omdat ze anders in de modder moest staan en dat leek mij niet bevordelijk. Zondagochtend met voeren stond ze te bokken in haar stal, dus zondag weer naar buiten gedaan.

Gisteravond op de manege gereden en dat was pure jeugdsentiment. Ik mocht op Twiggy en toen Twiggy net zadelmak was, mocht ik als meisje van 13 op haar rijden en we hebben jaaaaaren heel veel gereden samen en heel veel van elkaar geleerd. Nu is Twiggy 20 en mocht ik weer op haar rijden, erg leuk.

Ga nijntjes en kippen voeren en dan naar stal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:47

Tine..sterkte.. :(:) is de electro therapie voor Rembrands been, helpt het goed, fijn dat de nieuwe poes zich op de deel goed vermaakt !

ik ben ook nog steeds.. %) :r

Frensie, gekke Gwinn...wat leuk dat Twiggy nog steeds bij de manege is ! hoe geweldig is dat !! haha.. :))
Aks blij met nieuwe toet ! goedzo.
Vhu, gaat voor endurance, super !! en bente met race streep..foto's !! wat heerlijk dat je geen erge last van je rug hebt !! :):)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:54

@Frensie: leuk om weer van je te horen! Lastig zo met Gwin, al houdt ze zich nog goed, zo te horen!

Net met de hond in de kippentuin geweest, want ik denk dat er ergens eitjes verstopt/gelegd worden, waar dit niet zou moeten, maar de hond heeft ook (nog) niks gevonden. Hahaha, wat een drama, sinds die nieuwelingen, ze slapen ook allevier in de boom, tegenwoordig...
Ben nog aan het bedenken of ik nog een hok erbij moet gaan halen, stel je voor ze blijven in de boom en buiten leggen, duur hok voor niks := . Harry en de overige 3 Wyandotjes wonen nu dan ook in een mega-villa, nu de rest er niet bij gaat.

Konijn van dochter heeft ook al wat raars, die is 8 en die eet ineens heel veel...?
Ik blijf gewoon voer aan slepen.
Is niet mager, is ver door de rui en oogt verder fit. Enige wat veranderd is, is zijn standplaats i.v.m. de verbouwing...
Ach ja 8)7 , hoop wel dat het verder niks betekent en hij nog lang mee gaat, want hij is ontzettend lief.
Wel eigenwijs, zo kan hij niet bij andere konijnen en ook niet buiten, want dan gaat meneer in hongerstaking (hij komt van Marktplaats).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:42

Avaluna: gekke kippen. Heb geen verstand van konijnen, dus kan je niet helpen
Bianca: is inderdaad voor zijn been. Doe dit nu al 4 jaar en werkt goed.

Wilde vandaag pony scheren, maar denk dat de messen te bot waren, want er gebeurde niets. Dus messen weggebracht, zijn als het goed is volgende week klaar. Dus pony maar niet te hard aan het werk zetten haha. Nou, vandaag krijgt hij vrij, want ik kan niet meer. Moet zo nog wel even naar de paarden toe om te voeren en dat is het dan weer voor vandaag.

Morgen moet ik chauffeuren voor school, smiddags hebben zoon en ik (na elkaar) springles. Daarna zal de pap wel op zijn en krijgt Rembrand dus wsl weer vrij. Gaat echt lekker met de training zo. Ik wil eind van de maand ZZ gaan starten, maar dat wordt op deze manier natuurlijk geen goed debuut. Ze krijgen wel af en toe beweging, maar training kun je het echt niet noemen. Waardeloos, baal zooooo van dat lijf.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:28

Tine, ik kan me goed voorstellen dat je zat bent van je lichaam...maar je doet ook zooooo veel op een dag..als ik lees wat je allemaal doet, en bedenk daar nog bij wat er niet staat zoals alles in en om het huis.....pffffffffff dan houd volgens mij niemand dat vol zo dag in dag uit....beetje aan jezelf denken..je lichaam geeft wel aan dat je het niet red... Y;( Y;( Y;( Y;( Y;( Y;(

ik heb eens iets anders gemaakt...niet op echt mooi glad papier, maar ik vind hem wel leuk gelukt.
Afbeelding

avaluna..heeft konijn geen mee-eter ?? >;) stiekem een ander dier....rat ofzo ??
en in bomen slapende kippen...haha.. _O- herkenbaar...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:34

@Biancao: nee, hoor geen meeëters, want hij zit dus in een kooi (ja, dit is zielig, maar er staat ook een hok buiten, maar dat bevalt hem dus niks), nu op de overloop. Bij jou ook de kippen in de boom? Ik heb het maar opgegeven, na anderhalve maand.
Mooi gemaakt zo met die plooien en de gekozen kleuren :j

@Tine: ik heb momenteel ook geen energie, ben gelukkig al jaren niet meer in training, maar kan me voorstellen dat het extra frustrerend is :(:) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:25

Kippen vinden gewone stok te saai en springen daarom in de boom (neem aan dat ze niet kunnen vliegen, dus hoe doen ze dat eigenlijk?)

Wow, Bianca, wat knap.

Nu eten koken en heeeeeeel vroeg naar bed. We gaan aardappels, wortels en zalmfilet eten. :Y) Zoonlief is momenteel helemaal gek van vis.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:17

kippen kunnen best vliegen hoor..

ligt wel een beetje aan het ras :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:28

ow.... laat ik toch denken dat kippen alleen wat kunnen fladderen maar niet echt vliegen :o

Ik vertrek zo lekker naar bed. Hopelijk lukt het deze nacht wel. :z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:46

Rustig hier }:0
Wat leuk Frensie met je 'vroegere' manegepaard gereden, wat bijzonder dat ze er nog steeds is. Gwin bozig.... :\
Aks met haar bolide overal lekker zelf naartoe, heerlijk meid & 8-)
Biancocoo zo die is mooi geworden, dat blauw prachtig!

Kippen ... weet wel dat die van mijn ouders af en toe ook in de bomen zaten, vooral als ze naar binnen moesten :7 is het niet vergelijkbaar met fazant of patrijzen? Die zitten soms per ongeluk ook in een struik of boom en donderen dan zo'n beetje wat onhandig naar beneden :+

@Tine het gaat niet lekker bij jou :n het lijkt me ook zowiezo zwaar als je er door de week echt alleen voorstaat met kind, dierenspul en een flink erf 'up & running' te houden. Ik weet wel als mijn man veel weg is, het me echt veel meer energie kost dan wanneer hij dichtbij werkt en dus thuiskomt. Ook al is dat vaak laat, het scheelt toch, al was het alleen in gevoel.... (kerels maken ook een hoop zooi _O- )...dat je er niet alleen voorstaat :(:)

Vandaag een enorme vergaderdag maar we hebben het weer overleefd :roll: Moet wel allerlei dingen uitwerken, da's minder :list:
Maar morgen gezellig met groom op pad :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:10

Idd rasafhankelijk, de laatste 4 kippen zijn de enigen die geknipt zijn, maar die zitten rustig 4 meter hoog in de boom, hoor, hahahaha.
Ze voelen zich nog niet echt thuis bij de andere kippen met haan. Vandaar dat ze niet (meer)vrijwillig naar binnen gaan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:13

lekker vhu, morgne lekker op pad :)

Tine heeft :(:) nodig

Vliegende kipjes

:) Hier vandaag een mooie rit gereden! :) Het is een jaar geleden dat ik van Dids af stuiterde. Zijn vandaag lekker een vlotte rit over de hei gaan rijden, waar ik ook was gevallen :)
Wat een topknol :+:
Hij staat nu lekker in zijn blote billen buiten, eczeemdeken af :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:19

Aks..super een fijne rit gemaakt, geweldig genieten, al weer een jaar geleden.. :(:)
vhu dingen uitwerken..succes..
Tine slaap wel !!! ik hoop dat je goed slaapt !!

Ik ga ook zo plat..nog lang niet fit, ik dacht ik ben wel beter, maar..niets is minder waar. bah.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:25

beterschap biancacoo, t heerst echt.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:29

@aks, dat zadel bevalt echt goed he? ben bly voor je. . worden je rugklachten nu minder ook?