[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:04

Melody, als je een keer wilt mennen, ben je altijd welkom hier. Kokkie is heel licht in de hand.

Sorry, Tallechie, dat had ik niet gelezen. Goed dat je het met oefenmarathons wil gaan oefenen.
Bedoelde het verder ook niet verkeerd hoor. :) Fijn dat derest van de marathon goed ging. Jammer van je D.
Dat je zo genoten hebt, is natuurlijk het belangrijkst.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:21

Poeltje, mijn reactie was ook een beetje te denk ik, ook hiervoor sorry, maar ik krijg van iedereen goed bedoelde adviezen over de waterbak, maar deze wil gewoon niet. Ik krijg hem er zelfs met de hand er niet in.

Vorig jaar heb ik schildwolde gereden en daar ging hij met moeite wel in, dus ik weet dat hij het kan, ik ga het zeker ook wel weer proberen, maar niet bij die in leek.

Mijn vader opperde nog 1 optie en dat is dat ik met veale naar de waterbak ga, aan een halster, aan de hand, longeerlijn er aan en dat ik in de waterbak ga zitten met biks en dan net zolang daar blijven tot dat hij naar mij toe komt. Dit is nog 1 optie, anders weet ik het ook niet meer.

Optie om hem in tweespan te zetten durven wij niet aan, omdat wanneer hij bang is hij dwars overal door heen trekt en ook niks zit (hij loopt niet voor niks gewoon tegen een paal op) en we zijn bang dat hij de ander ook mee trekt. We willen geen ongelukken.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:27

Lastig is dat he, paarden met watervrees. Bart heeft ook last van watervrees.
Die komt aan in volle galop en gaat dan vlak voor het water op de rem.
Uiteindelijk gaat hij er wel in, maar in een stapje of een sukkeldrafje.

Is er bij jou in de buurt geen optie om wat te oefenen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:29

Ja Havelte, genieput, zijn we vorig jaar geweest, mijn vader aan zijn hoofd, daar ging hij met moeite ook door. Maar overal moeten we dus met 2 auto's heen en ja mijn vader heeft ook andere dingen te doen.

Ik wil wel als er plassen in de bak staan gaan mennen, en over de weg waar plassen liggen, daar is hij ook al angstig voor, maar gaat er na een paar keer wel door heen, maar met een gebrek aan groom gaat dat helaas niet zo vaak

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:57

@Tallechie: knap dat je doorzet, lijkt me ontzettend lastig, zeker gezien zijn drammerige karakter, ik weet dat zo'n menner hier dat in het bos doet, door het water, dan kunnen ze alleen maar door het water of door de bomen, lijkt er op dat Veale de bomen zou verkiezen :(:) .
Hopelijk vinden jullie een oplossing om het te kunnen trainen.

@VHU: succes met de trap.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:19

@tallechie, er waren over de hele wedstrijd echt veel met el, in de uitslag telde ik er wel 15! Vriendin van mij stond er zaterdag heel goed voor en die is bij de vet eruit gehaald door een oud al herstellend wondje.... Mijn juffie was 2 de in de klasse 2 !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:23

Ja veale kiest dan de bomen :-)
Vorig jaar in havelte hebben we een boom van dichtbij gezien en zijn we per ongeluk op het heide veld beland omdat er een plas op het zandpad lag.

Ipsilonka er zijn er heel veel uitgehaald bij de keuring, wat is de naam van je vriendin?
Ik weet dat er iemand voor het staptraject er ook uit is gehaald ivm oud wondje, maar dat was een man met een dubbelspan pony's.
En wie is je juffie.

Van de 9 deelnemers van mijn klasse zijn er maar 4 goed er door heen gekomen. Waren inderdaad heel veel EL dus zo slecht heb ik het nog niet gedaan voor de eerste keer

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:23

mijn zus heeft trouwens foto's gemaakt, dus zodra ik die heb laat ik ze wel zien

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:53

tine10 schreef:
sonjim schreef:
H kampioen terwijl hij gediskwalificeerd is dat klinkt vreemd.

Dacht ik ook al. Bij diskwalificatie wordt je toch uitgesloten van de wedstrijd, dus alsof je niet mee hebt gedaan. Eigenlijk mag je dan volgens de regels nergens meer starten. Maar ja, vind maar een jurylid dat de regels kent. :Y)

Wel leuk natuurlijk voor H dat hij kampioen is.

bij het samengesteld rijden is het net iets anders geregeld je hebt 3 proefen namelijk proef A: de dressuur proef B: de marathon en proef C: de vaardigheid
bij een 2 daagse worden de proeven A en C op de 1ste dag vereden en proef B op de 2de dag als je EL (eliminatie) op loopt in bv proef A dan mag je nog gewoon proef B en C rijden maar loop je een D (diskwalifcatie) op dan ben je echt uit de wedstrijd en mag je de andere proeven niet meer rijden en dan heb je ook nog de AB en dat is het vrijwillig op geven

en wij hebben in proef C een EL opgelopen en en dan ben je dus wel uit de klasering en je rijdt geen winstpunten meer maar je mag de wedstrijd nog wel gewoon uit rijden.

maar inderdaad wij stonden er ook van te kijken dat ie nog kampiioen werdt daar hadden wij ook niet op gerekent

en indd geen nette kleren aan bij de prijsuitreiking maar wij zijn zaterdag ZO nat gerengt dat alles nog nat was en me moeder had om precies dezelfde reden ook geen nette kleren aan

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:15

Ja jullie troffen het niet afgelopen 2 dagen. Wij zeiden al tegen elkaar, H en zijn team hebben weer geen geluk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:47

tallechie schreef:
Ik kwam ook nog iemand tegen waar ik het menbewijs mee heb gehaald. Die had de kinderen en man in het familiepark 'gedumpt' en ging zelf de hele dag de marathon kijken

Ja,... die vlieger ging bij mij echt niet op, ik had beloofd alleen de pony's te kijken en dan braaf mee te gaan naar het familiepark, hahaha...ach en dat was ook erg leuk hoor, die kleine kanjer van ons is helemaal trein fan, dus ja ...die was helemaal gelukkig.

We zagen je op het wegtraject, niet in de hindernissen, we wandelden net naar de auto om huiswaarts te gaan, dus je aanspreken,... dat leek me zo net na de start niet zo'n goed idee...en een oornetje zal wel helpen om het luide geluid allemaal wat te beperken voor Vaele, misschien helpt het idd wel !! super.

vind het erg gaaf om te zien, en knap ook :j ...zelf vond ik die heuvel/brug naar beneden...wel steil...maar de pony's deden dat allemaal braaf, rem is daar wel handig...en broek ook.
Zou dat dus nog lang niet aandurven... :o sheitluis die ik d'r ben...
was ik maar wat dapperder !! nou daar kan ik dan komende tijd aan werken, hihi !

Dan nog een klein dilemma die ik met mezelf heb: wat vinden jullie van onderstaande ??
Ik heb missy een shetlander met hca sulky als alternatief voor het niet kunnen mennen met melody, maarre... kan zo'n pownie dat wekelijks aan als je dat rustig opbouwd, missy is nu ongeveer 97 cm hoog en ik weeg 77 kg....
waarom ik het vraag ? ik heb niet zo'n goed vergelijk, en voel me er niet echt lekker bij omdat ik bijna alleen 2-span met die kleine pony's gemend heb...en geen enkelspan.

Dit is waar mijn man en ik mee begonnen te mennen, onze Belg, en een tweewieler...ik hoefde niet bang te zijn dat het teveel werd voor Lennie _/-\o_
Afbeelding

Nu heb ik dus dit als alternatief voor Melody:
Op de foto is missy 3,5 jaar, inmiddels iets gegroeid, en een stuk sterker geworden van het 2-spannen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 11-07-11 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:52

Ik moest de rem ook gebruiken. Veale ging er in gallop af en naar de b was een snelle wending naar links dus kon je niet te veel snelheid hebben.

Veale reageerde duidelijk minder op de muziek, dus voor herhaling vatbaar.

Net na de start had je me ook mogen aanspreken hoor, maar was wel gewoon doorgereden ivm de tijden.

Een stalgenoot stond bij de laatste hindernis, die begon tegen mij te praten, maar ik moest me binnen 15 minuten melden bij de jury dus ben gewoon verder gereden, wedstrijd is wedstrijd. Praten kunnen ze doen als ik klaar ben ;-)

Je moet het gewoon doen en ervaren, ik vond het de eerste keer ook spannend, maar nu niet meer

edit heb je de dubbelspan pony's ook gezien? Ik was als 1e paard na dubbelspan pony's.
Laatst bijgewerkt door tallechie op 11-07-11 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:54

@ Lanouska: je schreef eerder dat jullie gediskwalificeerd waren. Vandaar mijn reactie. Maar jullie hadden dus EL, dat is het verschil. Nu snap ik het beter. ;) Vwb de natte kleren, dan zou ik persoonlijk voor andere nette kleren gegaan zijn.

@ Tallechie: ik vind je super stoer dat het zo goed is gegaan en dat je je streven (veilig rondkomen) meer dan hebt gehaald, want jullie hebben er ook nog allemaal heel erg van genoten. Vwb waterplas, manlief is nu thuis, dus wellicht kunnen we een keer iets afspreken?
Hahaha, zo geconcentreerd dat je je supporters niet zag.

@ Ipsilonka: vreemd dat ze niet zien dat het al een herstellend wondje is.

@ VHU: succes met de trap

Nou, vanmorgen weer druk met de paarden geweest. Eerst Amerigo in de wei gemend, ging weer heel fijn. Daarna (nadat ik hem eindelijk had gevangen, hij was erg stout) met Rembrand een buitenrit gemaakt, ook een stuk over een maaipad en over een weg met aan 2 kanten sloten. Nou, maaipad viel me reuze mee! Sterker nog, heb zelfs een flink stuk durven draven *\o/* *\o/* *\o/* Maar ja, mijn knotsie is dan ook wel een super paard. Zo 8-) . Opeens vlogen er een stuk of 6 eenden uit de sloot weg, hij keek niet eens <3 . Het stuk over de weg vond ik eigenlijk minder fijn, want als er dan een tractor aankomt, kun je nauwelijks opzij. Op zich is hij niet bang van tractoren, maar als het zo nauw wordt....

Daarna mocht hij nog voor de schudder. Hier was hij zo snel mee klaar (met de winterwei), dat hij ook nog een halve hectare in de zomerwei mocht schudden (is vrijdag gemaaid en ze waren nog steeds niet gekomen om het te schudden, terwijl het morgen wsl al wordt geoogst ivm voorspelde regen). Toen was hij wel erg moe hoor, zoals je op de laatste foto ook wel kunt zien.

Straks nog naar school voor 10-minuten gesprek en vanavond met Thabor naar springles.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:57

Tine vaak heb je niet meer kleding mee. Vaak alleen verkenningskleren, dressuurpak en marathonpak. Als je dressuurpak nat is geregend en je blijft daar overnachten is het nog niet droog.

Als ik aan het rijden ben zie ik niet veel inderdaad. Hoor mijn moeder alleen aan het eind alleen schreeuwen.
Ja is een goed idee om af te spreken. Dan neem ik mijn vader mee en kan mijn moeder op Daan passen.
Roep maar wanneer/waar e.d. dan overleg ik wel.

Super van Rembrand, stukje angst overwonnen. Gaat E naar springles met hem of ga jij?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:01

Ik zal even aan E vragen wanneer hem past. Waar kan jij beter beoordelen denk ik. Ik weet niet waar er plassen zijn om te oefenen. Genieput ofzo? Moet ik wel weten waar dat precies is.

Hij gaat vanavond springen, ik ga filmen en foto's maken *-:)

Ik had er neit bij stilgestaan dat mensen niet naar huis gaan, dom.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:03

Dan gaan we optuigen bij het werk van mijn vader. Kunnen de spullen veilig staan en kunnen we er gezamenlijk heen rijden. Ik kan je het adres dan wel mailen.

Tine het is heel wat anders als een dressuur en vaardigheid wedstrijd. Ik kon deze keer wel naar huis omdat het dichtbij is, maar H en team bleven overnachten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:06

:wave:

sorry, ik ben niet helemaal bijgelezen, maar ik ga nu weer proberen het beter bij te houden!

we hebben nogal een hectische tijd achter de rug, mijn schoonvader was erg ziek en is 1,5 week geleden overleden...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:07

Ellis gecondoleerd

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:08

dank je...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:09

Hier dan nog de foto's van Rembrand voor de schudder.

Schudden in de winterwei:
Afbeelding

Toen naar de zomerwei, vriendjes vonden het maar raar:
Afbeelding

Er ligt hier veeeeeel meer gras:
Afbeelding

Na een buitenritje, 3500m2 winterwei en 5000m2 zomerwei wordt paardje moe:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tine10 op 11-07-11 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:10

wat gaaf tine!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:13

Nouvel, we postten tegelijk. Gecondoleerd! Je krijgt wel wat te verwerken zo allemaal zeg. :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:16

Tine wat een gave plaatjes. Super hoor

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:17

Gecondoleerd Ellis.

Gaaf hoor Tine!
Die reactie van die andere 2. Dat doen ze hier ook als ik met de weidesleep het land door ga tussen de andere door (het land daarnaast doen ze het niet meer, voorheen wel, jonkies vliegen nog wel alle kanten op ;)).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:19

tine bedankt, ja het was wel even heel veel tegelijk...
hopelijk is alles nu een beetje achter de rug...

ik heb nu lekker vakantie en mijn vriend over een week ook, kunnen we lekker bijkomen van alles hopelijk!