[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:53

Ik heb (nog?) geen beschermers voor dat kleine spul, dus kan ze ook niets omdoen :oo
De paarden bij de stalhouderij lopen standaard met strijklappen om achter. Kan me goed voorstellen dat als je marathon doet e.d. dat je ze wel meer inpakt hoor.

Vwb de Dutch in de trailer, die van ons past precies maar dan ook precies in een 1,5 paards trailer. Heb dan nog 20 cm over achter geloof ik en 2 cm aan de zijkant. Staat precies tussen de voor- en achterstang, lamoen natuurlijk los op de grond. Wagentje staat overigens gewoon onder een zeil want ik heb geen ruimte om hem binnen te zetten helaas. Wel gaaf Rivaldo dat je er een over kunt nemen en dan nog wel zo'n mooie kleur. Let goed op de remmen, die zaten bij mij dus muurvast :+ waren makkelijk los te krijgen daar niet van maar goed.

IvysToeter

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:01

mijn HCA sulky word Donkerblauw met gele wielen en zitje :D een pipo wagen :D

Heb voor wobbe alleen maar peeskappen als bescherming.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:13

Gewoon ritje is hier dus ook over de harde weg, de ene keer afgewisseld met stukjes dressuur ergens op een veldje of wat tussen bomen door, of ik start in de bak en ga daarna nog een rondje over de weg...
Hier ook geen bos om aangespannen in te rijden helaas...

Als ik niet veel bijzonders ga doen rijd ik zonder beenbeschermers tegenwoordig, ga ik echt intensief dressuren of krappere wendingen rijden, rond bomen sturen ofzo, doe ik voor de zekerheid peesbeschermers en strijklappen om...

Mijn oude wagen is donkergroen met zwart en mijn nieuwe zwart met bruine bekleding.
Ik heb een rood vliegenmutje en rode springschoenen voor het lekker afsteken bij het wit... 8-)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:30

L_Rivaldo schreef:
Is goed laat maar weten :)

Marianne: Ik heb voor rivaldo een greengard, ben daar erg tevreden over. Bij de andere waar de neus helemaal in gaan, moet je goed uitkijken voor de maat.

wat is het verschil precies? :Y) ik ken alleen maar die hele korf zegmaar..

mensen wat kletsen jullie toch een hoop af, ik las wat over beschermers. zelf heb ik die bij de pony's alleen om bij marathons en indoors. ook nog prachtige foto's van spook gezien. Naaltje met blaren.

@napie, mijn jonge pony is ook net een croissantje voor de wagen, hoe los jij dit op?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:33

Hier lopen ze normaal gesproken zonder beschermers. Nu Nelson voor op ijzers staat heeft ie springschoenen om voor en als hij in tweespan staan hebben ze allebei voor peeskappen. Bij shows en demo's staat ie rondom in de bescherming + springschoenen :=

Zwart met rood is mooi he :+: Ik heb een zwart met bordeaux sulky en bordeaux dekje+bescherming en een zwart met subtiel blauwe marathonwagen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:33

Durven los te laten aan de kant die hij opbuigt, spelen met de andere leidsel, zweep aan de 'bolle' kant aanleggen
Eigenaar mag ook veel met de dubbellonge op die kant werken.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:37

Hoi!!

ik heb vandaag lekker geshopt, wat kleertjes voor mezelf gehaald :D
En net bij Sil geweest, even drooggemend in de bak en zelfs eens stukje naar buiten :D Hij luisterd echt zo super naar de stem :D Maar buiten is hij niet zo'n held en dan wilt hij omdraaien.

Mijn concourswagen is donkergroen met wit.. en twijfel ook nog in welke kleur ik het ga verven..
zwart met wit? of blauw met wit? of rood met wit?? wie helpt me :P

Voor sil heb ik 1 paar zwarte peesbeschermers, alleen nog nooit nodig gehad :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:42

hmm ik zal het onthouden, ik werk zelf ook veel met haar aan de dubbele longe maar dan loopt ze super, maar nu ze ineens kracht moet zetten wordt het weer een croissantje maar ik zal je tips zeker meenemen napie :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:49

Ik reed voorheen altijd met peesbeschermers en had zowat alles van harryshorse in de kleuren die er waren. Daarna veel verkocht omdat ik het toch niet meer gebruikte. Ik doe nu dus alles zowat zonder. Soms wel is springschoentjes + bescherming op als hij zich heeft aangetikt of gaat springen.

Bij mijn wedstrijd was ik het echt vergeten, had het liever wel om gehad, maar het is goed gegaan :)

Marianne: Zo'n greengard kan je aan je halster bevestigen, bij paardendrogist enzo te koop. Zijn wel wat duurder maar ik ben persoonlijk hier erg blij mee. (Het zit niet geheel om de hele neus).. Maisie heeft de 'normale' en die is er dacht ik ook erg tevreden over :)

Vandaag een uurtje buiten gereden omdat ik gewoon helaas niet kan mennen :(.. 2 mooie karren maar of geen passend tuig of geen in balans :(.. baal enorm. Rivaldo was onder het zadel buiten weer lekker heet en erg kijkerig.. in de galop was het steeds op zij springen en dingen eng vinden.. we rijden met de kar altijd dat rondje en nooit problemen.. stoutert :P.. zo'n elektriciteitkastje was oh zo eng.. het was een gevecht om hem er langs te krijgen :P.. Toch wel lekker gereden :)

Kijken wat we morgen maar is gaan verzinnen, nu ik niet kan mennen vind ik gewoon alles echt zo saai -O- Wil weer wat uren rijden ~~}> , want nu hij op het gras staat gaat zn buik weer flink groeien :=

Kennen jullie dat, je twijfelt waaraan je je geld uitgeeft? Ik heb dat met een wagen of rijbewijs.
De wagen kan ik echt voor een prijs meenemen dat je het ook niet wil laten staan. Moeilijk dilemma weer.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:34

stoute rivaldo :D
croissantjes, dids is maandag ont-croissant :P (en mij is geleerd hoe ik dat vol moet houden :)) )

over dat geld uitgeven, dat ken ik, maar bij mij is het simpel, naar 't paard ;) Heb zelf een klein takken-autootje, maar mijn paard zijnkar en tuig en opknappen waren bijna 3x zo duur als mijn auto ;) prioriteiten :=

Dids heeft strijkjes, peebeschermers en springschoenen. Die krijgt hij om als er ''anders dan andere dingen'' geaan worden (hij was altijd strijker,en is ruin he, dus moeite met 2 dingen tegelijk :)) )

vandaag werken, en vanavond hardlopen met Dids, wil proberen om 't op de langelijnmanier te doen. Dat vindt hij duidelijk boeiender dan gewoon halstertje om en wandelen :')

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:19

jullie hebben het over croissant paardjes..
hoe moet ik dat voor me zien?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:24

Een banaan op 4 benen kan ook IIvys, oftewel een scheef paard.
Mijne lopen altijd zonder bescherming, tikken zich ook nooit aan.
Ik baal, Wien is sinds gister weer kreupel nu achter, of ze een trap gehad heeft of in een molsoop getrapt is, is nog de vraag, maar gisteren liep ze in stap nog redelijk, maar in draf op 3 benen. De kogel is heet en het hele been iets verdikt. Nu staan de pony's terug in mijn wei, zonder mollen en de kar nog in de zomerwei, want die kan ik er zo niet achter hangen. Wilde ik Chicko ervoor zetten om hem te verplaatsen, maar dat vond mijn moeder niks.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:53

Zit je niet mee Sandra :(:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:30

Ivm de croissantjes, geef ik Napie gelijk. Romeo durft ook wel eens als croissantje te lopen. Als hij in een C vorm loopt (dus bolle kant links), wijkt hij soms ook uit naar links. Ik heb mezelf erop betrapt dat ik rechts dan te veel vast houd. Als ik rechts los laat en ik een ophouding doe telkens als hij scheef gaat lopen, is het croissantje verdwenen! Het is dus zoals Napie zegt, durven loslaten.
Ik wou nooit loslaten omdat ik schrik had dat hij onder auto's zou terrecht komen, of fietsers/voetgangers zou aanrijden, maar de ophoudingen hebben vééél meer effect :)) (uiteraard wist ik dat ook wel, maar in praktijk besef je soms niet wat je aan het doen bent :o ) Nu ik meer op MIJN handelingen geconcentreerd ben, gaat het al wat beter.

@ L_Rivaldo: Ja ik twijfel ook wel eens waaraan ik mijn geld ga uitgeven. Romeo gaat bij mij meestal voor :Y) Ik heb mijn rijbewijs nu 2 jaar, maar heb nog steeds geen eigen auto. Mijn zus heeft een auto en mijn ouders hebben een auto, meestal is er wel een auto die ik kan lenen :o Trouwens, ik vind het ook leuker om in de zomer heerlijk in het bos aangespannen te rijden ipv in een hete auto te zitten (geen cabrio en ik word ziek van de airconditioning :+ ), dan heb ik heel snel gekozen! :D Heb nu een Dutch marathonwagentje en een Zilco tuig, heb er nog geen moment spijt van gehad! Het is zoals Naaltje zegt: prioriteiten stellen :+

@ Sonjim: balen dat Wien weer kreupel is... Hopelijk knapt ze snel op!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:35

Ik heb nu buiten een liverpool voor Dora niets meer nodig voor mijn ukkies. Heb een Cavalier marathonwagen, een HCA sulky, een zilco tweespan tuig om te bouwen naar enkelspan en tanden en heb nog een leren idealtuigje.

Nu sparen voor een zadel voor mijn tink :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:08

Ik moet nog een hoop jaren sparen voor ik ooit een marathon wagen kan kopen ben ik bang :P
En heb ook nog geen rijbewijs haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:09

Heb er ook hard voor gespaard hoor :) maar als je nog thuis woont en een goede fulltime baan hebt, dan gaat het wat sneller.
Auto en rijbewijs heb ik ook :+ anders kan ik niet op mijn werk komen :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:13

haha ja oke ik woon nu bijna 3 jaar op mezelf. Dus nog geen tijd gehad om te sparen :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:21

:oo lees net dat mijn oom/tante en hun drie kinderen op de Dam 4 mei vlakbij die enge vent stonden! Mijn nichtje is gaan rennen, mijn tante er achteraan. Mijn oom en de andere twee kinderen waren blijven staan.
:oo

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:56

Sonjim: het ziet je niet mee, hopelijk is het snel weer oke!

Sander_lotte en naaltje: Inderdaad kijken wat belangrijker is. Oke ik kan mijn 2 wieler aanpassen en zo geld overhouden voor mijn rijbewijs (moet je zeggen dat ik eigelijk niet zo graag in auto's wil rijden, maar puur wil hebben voor als ik op pad wil met de trailer) Voor die prijs kan ik de menwagen niet laten staan :P.. Ik ga straks naar me vorige baan (mijn moeder was er laatst en diegene die er al ze hele leven werkt zei dat hij nooit meer zo iemand gehad heeft als mij) hij heeft veel in vloed op de baas dus ik hoop dat ik daar op donderdagavond en zondag aan de bak kan.. Oke ik heb dan tot de zomer totaal geen vrije dag meer. Maar dat is helaas niet anders.. Normaal kreeg ik stage geld, maar bij deze stage totaal niets.. werk meer als 16 uur en ren de longen uit me lijf daaro. Ving wel wat op dat ik aan het einde wat kreeg, maar ik verwacht geen hoofdprijs B-)

Nu maar even hard aan school werken zodat ik vandaag echt 2 grote opdrachten af heb!.. Ik kan nu toch niet mennen dus ik ga mezelf even hard aanpakken O:) :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:07

getsie evelli, die zullen wel flink geschrokken zijn!

wat zo'n schreeuw trouwens al niet kan aanrichten... :+

ik heb ook jaren gespaard voor al m'n spullen, begonnen met alles 2e hands en steeds een stukje verbeteren...
mijn huidige kunststof tuig van Paul Claessen hebben we ook nog gewoon 2e hands gekocht en daar ben ik echt nog super blij mee!

na lang dubben nu voor het eerst een nieuwe marathon wagen gekocht, als die helemaal in orde is gaat onze oude hoogstwaarschijnlijk in de verkoop, want 2 wagens stallen lukt gewoon niet, en dan hebben we nog weer wat terug om te nieuwe te bekostigen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:11

De man, 39 jarige zwerver, zegt spijt te hebben en dat het niet de bedoeling was. Hij was dronken volgens zijn advocaat :+
Altijd een goed excuses.
Vond het enorm dapper van de koninklijke familie dat ze snel weer terug kwamen en verder wilde gaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:16

ja ik hoorde het net op de radio...

blijft een bizarre situatie...
ik vraag me of of de mensen ook zo in paniek gereageerd zouden hebben als het op koninginnedag vorig jaar niet was gebeurd...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:17

Ik heb het idee van niet :n Denk dat ze meer zoiets hadden gehad van: Hee debiel, hou je kop eens dicht!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:19

ja precies, dat dacht ik dus ook...

wat iets dan bij mensen teweeg kan brengen in andere situaties...
blijkbaar sla je zulk soort dingen dan ook en gaan er in een andere situatie dan gelijk alarmbellen rinkelen...