[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:59

Maisie dagje zonder paarden gehad
Bianca inderdaad sombere laatste vakantiedag
VHU: lekkere rit gemaakt.

Ik ben vandaag heel dapper geweest. Heb met zoonlief als groom onze eerste aangespannen bosrit gemaakt met Samoerai. We vonden het alledrie wel wat spannend, maar het is super goed gegaan. Gelukkig was wel de slagboom open, zodat we niet in het begin stil hoefden te staan (dat lukt nog niet zo goed aan het begin van de rit ), ze liep keurig door alle plassen. Na 20 minuten werd ze wel wat moe, had ik al verwacht, dus had geen al te grote ronde gemaakt. Helaas bijna aan het einde toch nog een omgedraaide pony. Was een zandpad, links een steile "afgrond" met wel allemaal struiken en boompjes, op het pad 2 heel grote plassen achter elkaar en rechts blijkbaar een bosspook. Ze stond dus in eens links naast de kar. Normaal raak ik daarvan echt flink in de stress, maar nu zowaar niet. Helaas reageerde ze niet voldoende op mijn hulpen, dus topgroom Patrick naar haar toe gestuurd, het kostte nog wel enige moeite, maar we hebben haar er toch maar door gekregen. Zo blij en trots.

Daarna wilden we (thuis door het veld) met de andere 2 een buitenritje maken met gps horloge om te zien wat voor tempo we in stap en draf hebben (ivm trailtrec). Helaas bleek batterij horloge leeg, dus endomondo op telefoon geprobeerd. Ik zal wel iets verkeerd hebben aangeraakt, want in stap gingen we tussen de 4 en 10 km (terwijl tempo hetzelfde was) en in draf tussen 12 en 20. Dus dat moeten we nog maar een keer overdoen ;-)

Straks nog op verjaarsvisite en vanavond nog een klein aangespannen ritje met Rembrand.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:00

zo...goedemorgen...
weer over tot de orde van de dag/week...man aan t werk...zoon naar school...
Stil in huis.. |( niets aan...heb ik dit jaar voor t eerst het gevoel gehad van echt een fijne vakantie {:}
en dan idd echt jammer dat t voorbij is..uitkijken naar volgende vakantie dan maar..

somber weer..om depri van te worden }:0 ...hopelijk komt er nog een beetje zomer achteraan.. {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:06

Goedemorgen. Heel somber weer. Gisteren 15 mm gevallen (in 24 uur) en vanmorgen stond er al 20 mm en de dag is nog niet voorbij -O-

Hier is zoonlief ook weer naar school. Nieuwe meester en ook nog een nieuw meisje. Spannend allemaal. Net heerlijk gemend met Amerigo. Impuls moet nog beter (geen idee hoe ik dat ooit voor elkaar ga krijgen), maar qua aanleuning lijkt het weer ergens op. Arme pony was vannacht zeiknat geregend, want is door regenjas heen gegaan. Arm ding.

Zometeen nog even mennen met Rembrand en dan mag Sam vanmiddag met zoonlief aan de slag. Weer leuke dressuuroefeningen met balkjes doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:36

Vanochtend met Janouk onder het zadel getraind in de stromende regen. Super fijne aanleuning, mooie overgangen gereden en de verzameling in draf ging lekker. Haha helemaal blij, zo is het niet erg, als ze zo fijn loopt. Alles staat deze week nog in het teken van de hippiade mennen, laatste menwedstrijd voor Paul en Janouk. Daarna...... ga ik me voor bereiden op het NK working equitation. Geen menles meer voor Janouk hahah ze zal het vast gaan missen. Haha dus NIET

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:43

Gaaf een nieuwe uitdaging Janouk !! Lijkt me super om te doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:57

Het WE kampioenschap is in Drenthe, Manege Smit in Pesse. Voor mij een eind uit de buurt, maar voor sommigen van jullie wel in de buurt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:49

Dat is heeeel dichtbij idd Janouk....haha....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:33

Dacht ik al. Ik ben er 2 dagen, misschien kunnen wij afspreken voor visite. Ik wil jouw doggies wel eens ontmoeten. En ik hoef niet de hele dag op het wedstrijdterrein te zijn :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:38

Leuk ! Kunnen we best doen, gezellig !
is eind oktober toch ?! Kun je misschien als je tijd hebt wel mee..route op de kar met de hondjes maken...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:51

Gaaf Janouk!! Lijkt me supergaaf om te doen. Helaas geen geschikt paard meer.

Trots!! Afbeelding

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:03

Wat een gave foto van Patrick en Samoerai.

ik wil best met de honden een keer door het bos. Gaaf. Ik heb alleen met honden door de sneeuw gereden. Je blijft wel schoner.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:25

:+ :+ haha janouk...sneeuw is veeeeul schoner....regenpak noodzaak... :+
Misschien ben ik dan weer in orde en kan het wel !

mooie foto Tine.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:59

Ava hoe gaat het met je?
VHU druk bezig met huis?
Baudy, hoe gaat het met de veulens/keuringen?
Maisie weer wat uitgerust?
HT hoe gaat ie daar?

Erg rustig hier.....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:27

Alle keuringen zijn klaar.
Alleen nog 2 afstammelingen keuringen. Zaterdag in Ermelo met Kings hill en volgende week dinsdag bij Reini Tewis in Westdorp met Emi. Maar daar heb ik geen werk mee. Vanavond brengen we kings Hill met Zirola naar Van Norel. Zij maken hem klaar en nemen hem zaterdag mee. En vrijdag brengen we Emi en Diantha naar Tewis. Ook zij zorgen dat ze er dinsdag dan tip top voor staan.

Gisteren half uurtje in de les gereden met Db. In de stap was het helaas toch nog niet helemaal goed. Maar hij voelt wel lekker aan. Hij is echt nog veel te dik en dat zit hem in de weg met de lengte buiging en zo. Maar ja het word wel al beter. Ik blijf lekker door trainen en we zien wel.

Afgelopen zaterdag op de tuigpaarden dag geweest. Nou ja alleen in de ochtend want ik had in de middag een feest in het westen. Onze 2 jarige moest om 9.15 uur in de baan dus die kon ik zien. Ze vond het weer heel spannend maar deed het wel. Werd heel netjes 8e van nederland. 8e van de 14 met hele mooie cijfers voor haar exterieur. Haar lopen moet nog beter maar door de angst laat ze dat niet zien. Ze mag nu nog lekker de wei in en van de winter gaan we rustig met haar aan de gang. Om volgend jaar te pieken.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:11

Wow, wat een plaatje <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:11

Mooi kleur: helemaal mijn smaak.
Kom je zaterdag even gedag zeggen?? Je herkent Janouk vast wel. Wij gaan in het blauw, want we hebben de blauwe koets bij ons.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:04

Ik weet nog helemaal niet hoe laat wij moeten zaterdag.Maar had al in de planning om ff bij de hippiade te komen kijken. Dus als het lukt ja kom ik zeker ff.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:39

Wat een prachtige foto wat een mooi dier zeg.
Hier op Vlieland met nu eindelijk zon zijn zo'n beetje weggespoeld.
We hebben een pup besproken een zwart herdertje zo mooi. Lekker stevige compacte pup. Ben er zo blij mee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:47

Mooi is ze Baudyh, veel succes voor je paardjes in Ermelo, en ook voor de menners, veel succes alvast.
Vhu, spannend en leuk een herder !! gaaaf hoor !! *\o/*

eindelijk is het hier droog....lekker weer zo..niet te heet...hondjes tevreden..buiten weer wat kunnen doen...en binnen nog genoeg opruim en schoonmaakwerk te doen....haha..gaat wel door..

we schieten al aardig op weer naar pagina 500.... :+ :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:54

VHU leuk een puppie! <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:06

Heb er ook helemaal zin in :-) manlief is ook eindelijk overstag die wilde weer een husky maar ik wilde een hond die ook goed waakt en goed luistert. Ik maak graag lange wandelingen dan wil ik ze los mee. Gaat niet met een husky.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:17

mooie merrie baudyh,
vhu: mooie pup zag de foto op fb
tine : wat gaat sam gaaf zeg met je zoon.
ik heb gisteren met sun 2 winstpunten in de M gereden(had sun ingefluisterd dat het de laatste dressuurwedstrijd is dit jaar.....deed ze extra haar best O:) ) was mooie wedstrijd bij ips haar vereniging, echt voor herhaling vatbaar

[/[img]
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:59

Vhu, heel verstandig om een herder te kiezen, en die zijn ook gaaf !
ht, gefeliciteerd met je winstpunten !! Mooi paardje is het toch !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:06

HT: vaker fluisteren ;-). Gefeliciteerd.
VHU: straks pup in huis.

Pfff het lijkt hier eindelijk droog te worden. Kunnen de paarden zo weer naar de zomerwei. Heb ze de afgelopen dagen in de winterwei gehad, zodat ze konden schuilen in de stallen. Deken van Amerigo was doorgeregend, dus kon hem even niets opdoen (winterdeken is ook wat overdreven haha).

Zoonlief zou vandaag priveles hebben van bekende amazone hier in de buurt (hadden deze prijs gewonnen bij loterij), maar vanmorgen de les afgezegd, want zoonlief had al 2 dagen flinke hoofdpijn. Hij is wel naar school geweest, want wilde perse heen (nieuwe meester was er vandaag ;-))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:05

Goedemorgen.
Wat een rust hier....
Vannacht slecht geslapen...geen idee waarom...maar nu beetje duf.. :z