Bianca inderdaad sombere laatste vakantiedag
VHU: lekkere rit gemaakt.
Ik ben vandaag heel dapper geweest. Heb met zoonlief als groom onze eerste aangespannen bosrit gemaakt met Samoerai. We vonden het alledrie wel wat spannend, maar het is super goed gegaan. Gelukkig was wel de slagboom open, zodat we niet in het begin stil hoefden te staan (dat lukt nog niet zo goed aan het begin van de rit ), ze liep keurig door alle plassen. Na 20 minuten werd ze wel wat moe, had ik al verwacht, dus had geen al te grote ronde gemaakt. Helaas bijna aan het einde toch nog een omgedraaide pony. Was een zandpad, links een steile "afgrond" met wel allemaal struiken en boompjes, op het pad 2 heel grote plassen achter elkaar en rechts blijkbaar een bosspook. Ze stond dus in eens links naast de kar. Normaal raak ik daarvan echt flink in de stress, maar nu zowaar niet. Helaas reageerde ze niet voldoende op mijn hulpen, dus topgroom Patrick naar haar toe gestuurd, het kostte nog wel enige moeite, maar we hebben haar er toch maar door gekregen. Zo blij en trots.
Daarna wilden we (thuis door het veld) met de andere 2 een buitenritje maken met gps horloge om te zien wat voor tempo we in stap en draf hebben (ivm trailtrec). Helaas bleek batterij horloge leeg, dus endomondo op telefoon geprobeerd. Ik zal wel iets verkeerd hebben aangeraakt, want in stap gingen we tussen de 4 en 10 km (terwijl tempo hetzelfde was) en in draf tussen 12 en 20. Dus dat moeten we nog maar een keer overdoen

Straks nog op verjaarsvisite en vanavond nog een klein aangespannen ritje met Rembrand.