[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 06:38

goedemorgen...

Ons zoontje is gisteren in het zwembad bij de les heel vervelend gevallen, badmeester schrok ervan, het klinkt lachwekkend, is het dus niet, hij heeft er best veel pijn aan...hij stond gewoon te kijken, klaar om te duiken, iemand achter hem vroeg hem iets...kijkt hij achterom, deed niets geks, maar is met 1 been over rand van zwembad gegleden, waarschijnlijk precies met zijn stuitje op de rand, en plons verder het water in geduikeld, kwam volgens badmeester net op tijd boven, hij was er bijna achteraan gesprongen,....hij was helemaal wit gisterenavond..zo zielig..ik hoop dat het vanmorgen iets beter voelt..het is echt heel zielig... ^) hij slaapt nog..dus nog geen idee hoe hij zich vanmorgen voelt..

verder..vroeg op, hondjes afgewaterd om te gaan trainen straks, het is heerlijk koud.

ik wil even de wedstrijdgangers veel succes toewensen ! *\o/* zet h'm op allemaal !
Ane is het dit weekeinde toch? dat is altijd erg mooi daar !! dat hadden wij met Melody willen doen, is er helaas nooit van gekomen.. :n

zo dat zou snel verkocht zijn inowa....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:01

Goedemorgen

Bianca: wat een nare val van je zoontje. Hopelijk valt het mee met de pijn. Stuitje kan heel lang pijn doen.
Inowa: wat vreemd dat ze nog bij een kleinere pony gaan kijken als deze bevalt. Zou ik als ouder nooit doen, want zo'n kleine gaat gewoon maar heel kort mee. Maar goed, afwachten maar.
Marjola: mooie samenvatting. En paarden schrikken soms van dingen die je helemaal niet verwacht/ en andersom. Gekke beesten blijven het toch.
Jenkins: hier geen ervaring met dat soort dromen. Alleen maar met vervelende of enge dromen helaas.

Nou, ik ga eens kijken bij de paarden

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:51

Tine10; nou betwijfel ik of ze besluiten echt te gaan hoor.
Moeders heeft al foto's van dochter en winoa op Facebook geplaatst dus vermoed dat ze toch stiekem haar besluit heeft genomen.
Overigens vind ik het raar dat de A in België M gestart zou worden want een A mag geen M starten en in België bestaat de M dressuur niet eens.
Die werken met hele andere niveaus.

Maar ik wacht het even af, als zij daar nog even willen kijken kan ik niets anders doen.

Het is zo lekker weer, ik denk dat ik ponylief straks nog even inspan.

PeerAppel

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:12

Sorry dat ik al zo lang niks van me heb laten horen. Ik heb het grootste gedeelte gewoon bijgelezen, maar jullie gaan zo snel!
Op dit moment hebben we mijn Tasmaanse buddy in huis. (Uitwisseling, ik daarheen, zij hierheen) Het programma is druk maar ontzettend leuk en gezellig. Ze gaat dit weekend naar Duitsland dus ik heb even tijd voor mezelf.
Mijn Haflinger staat qua mennen (ook qua rijden trouwens) wel een beetje stil hierdoor. Vanmiddag dus maar weer even rijden en misschien morgen weer voor de kar. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:57

@Biancocoo aiii wat naar.... Arm kind :(:) Onze zoon is ook een keer op die manier zo l*llig gevallen op de ijsbaan. Ook omdraaien, uitglijden en vervolgens hard onderuit, snee in zijn kin (2 hechtingen moesten erin :oo ) en hersenschudding. Dag ijspret.

@Inowa misschien zei ze dat alleen maar om haar dochtertje wat te dimmen, en dat ze het nog even thuis wilden overleggen / overdenken. Vind ik altijd op zich wel prettiger dan van die mensen die de trailer al achter de auto hebben hangen :x

@PeerAppel wat leuk zeg, zo'n uitwisseling, ook niet naast de deur Tasmanië ben jij daar dan al geweest 8-)

@Marjola wat heeft Sam voor hij bij jou kwam gelopen? Meestal als eenmaal wat hindernissen hebben gezien vergeten ze het niet =:)

@Tine hoe is het lijf? @Jenkins bijzondere droom :')

Hier zo eerst nog even lekker naar stal, het is inderdaad heerlijk weer. Ga even mennen en daarna vanmiddag reizen we af naar het luxe hotel ... ben benieuwd wat we ervan vinden :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:33

@biancao: oei, dat doet zo'n pijn :(:) , flink verwennen, maar :(:) .

@inowa: is ook zo'n leuke pony <3 , die is zeker snel weg, schimmeltje van onze dochter hebben we destijds meteen mee genomen <3 :D , masr wij hadden wel sl geruime tijd per mail contact.

@ht: veel plezier en succes!

@marjola: fijn goede verlichting voor de winter.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:41

Wachten duurt veel te lang haha
Kreeg net bericht dat het meisje over winoa had gedroomd vanacht.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:31

Weet je hoe je je baasje teleurgesteld en gefrustreerd krijgt?

Morgen is de minimarathon in het Haarlemmermeerse Bos.
Daar moet je als schone haflinger aan de start verschijnen. Dus onder het genot van een hooinet vol hooi, laat je eerst je staart 3 x wassen, want het moet natuurlijk wel schoon.
Als je staart dan mooi wit is, je staart in de conditioner staat te weken en je baas zich omdraait om de waterkraan open te zetten, dan grijp je je kans en loopt de zandbak in.
Als ze je waarschuwt dat je niet mag rollen, doe je gewoon je oren dicht.
En als de baas denkt dat ze je te pakken heeft, laat je je demonstratief op de grond vallen en rolt vervolgens uitgebreid in het zand.
Als je dan weer op staat is je staart lekker gepaneerd met zand, 2 x zo dik en zwart in plaats van wit.
En als de baas dan teleurgesteld naar binnen loopt, kijk je als haflinger gewoon heel tevreden. 1 - 0

Pech morgen start er 1 vieze haflinger in het Haarlemmermeerse Bos.

@biancacoo hoe is het nu met je zoontje? Heeft hij veel pijn? Naar als je zo op je stuitje terecht komt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:56

Janouk... }> }> dat is wel een janoukstreek..haha..sorry..kun je weer opnieuw beginnen met wassen..

zoontje gaat redelijk, hij heeft er wel last van, maar doet lekker rustig aan..t'is wel sneu..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:36

Biancacoo schreef:
Janouk... }> }> dat is wel een janoukstreek..haha..sorry..kun je weer opnieuw beginnen met wassen..

zoontje gaat redelijk, hij heeft er wel last van, maar doet lekker rustig aan..t'is wel sneu..

:(:) :(:)

Tja, we hebben het wel over janouk :D , veel plezier, morgen.

Vanmiddag bijna 3 uur samen met dochter door hei en bos gereden *\o/* <3 , nou lekker gourmetten.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:57

Hahahah die Janouk :P Zie de plaatjes er al bij ;)
Arme zoon van Biancacoo! Gelukkig gaat het aardig met em.
Avaluna heerlijk zeg! Eet smakelijk.

Ik heb vanochtend ook lekker paard en pony gereden. Echt fijn dit weer, als we dat es konden reserveren tot december!

Zijn er hier nog mensen die een fries zoeken (of iemand weten)?
Barok type, lief, braaf maar wel wakker, stermerrie v. Leffert, goed betuigd (recreatief, wordt nu 1x per week mee gereden) en is ook wel oh zadel geweest maar de laatste jaren niet meer. Stokmaat zal rond de 1.60m liggen. Merrie geeft ook hele goede nafok! Evt is kar/tuig ook over te nemen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:02

:wave:

stoute janouk
:(:) voor zoon biancacoo

Wat een rotdag vandaag zeg.. :x
Ik kan hopelijk vanavond wat puinruimen, en dan morgen lekker genieten van ponybeestje. Heb vandaag maar niks gedaan met 'm ivm pesthum :)) _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:34

Aks... :(:) :(:)
Royaltjuh..geen idee voor fries...
Avaluna..zo jullie hebben heerlijk genoten samen !! fijn dat je samen op buitenrit kunt gaan, super ! _/-\o_

Eagle is vanmorgen ook mee geweest met trainen..poot ziet er normaal uit..hij zit er niet meer aan, en loopt graag mee...duim nog steeds en kijk angstig 100 x per dag of zijn poot er nog "normaal" uit ziet....
Afgelopen nacht vreselijk gedroomd..dat zijn poot ranzig diep open lag...brrrrr....gelukkig nare droom..die hopelijk noooit uit gaat komen.. ^)

Tine..hoe gaat het ??

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:29

oh wat is marathon gaaf, ik voel een verslaving opkomen.

Afbeelding

later meer...

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:51

@Janouk, klinkt als een echte Haflingermerrie! :D Sterkte met je vieze paard morgen!
@Avaluna, wat heerlijk zo lang in het bos. Voor de kar of ohz?
@Royaltjuh, ben het echt helemaal met je eens over het weer. :D Sorry, ik zoek niet echt een Fries.
@Baudyh, Ik ben benieuwd naar meer foto's! Ziet er stoer uit!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:39

Aah ik wil morgen kijken bij de marathon maar kon niemand vinden die mee wou :( :P in me eentje is ook zo zielig haha

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:48

jammer Jenkins we hebben nog een fotograaf nodig en jou foto's zijn altijd zo mooi <3
janouk die stout was,arme paul
ik zag dat hier heerlijk gereden was vandaag zowel ohz als mennen en marathonverslaving......
eagle die braaf mee hobbelt en geen last van pootje heeft
hier onwijs gelachen vandaag met parcoursopbouw,we gingen zo'n grote partijtent opzetten, kwam er een windvlaag.....tent de lucht in en met de bovenkant beneden _O-
en hij zat nog wel met 6 spanners aan een haring vast..... :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:51

Zag een paar mooie samenvattingen, stoute Janouk, heerlijke rit van Avaluna, Baudy die ook besmet is geraakt met sgmw virus (gaaf om te doen he?) en een mooie actiefoto, Eagle die het goed doet ondanks enge dromen, en zoontje van Bianca die wel pijn heeft maar het lijkt mee te vallen (gelukkig), Aks met een rotdag (door pijn in je lijf?), en inderdaad heerlijk weer Royaltjuh!

Hier lekker dagje gehad. Vanmorgen voor 2e keer naar de Lemerij geweest en tot overeenstemming gekomen, dus over ca 10 weken heb ik een nieuwe, heel mooie nieuwe marathonwagen *\o/* ( :$ pfff). Daarna eerst lekker geslapen, toen de paarden naar huis gehaald, Thabor ingespannen en zonder angst zowaar dressuurmatig aan het werk durven zetten. In stap ging het heel erg goed, in draf moet het nog beter, maar het begin is er weer. Zooo blij. Daarna nog kort Rembrand even voor de kar gehad. Ondertussen heeft zoonlief op Amerigo gereden, dus ze hebben alledrie weer wat gedaan.

Daarna hadden we een afscheidsetentje van 2 bestuursleden van de vereniging. Was gezellig en lekker.
Nu snel naar bed, want morgen een dag op cursus (grondwerk en schriktraining)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:56

@Jenkins, dan ga je toch gewoon als fotograaf heen ;) Dan ben je de hele tijd druk bezig :)
@Royaltjuh inderdaad echt heerlijk dit weer! {:} Weet verder niemand voor de Fries.
@bianca dat klinkt vrij pijnlijk van je zoontje. Echt vervelend om zo uit te glijden. Mooi dat het goed gaat met Eagle haar pootje.
@baudyh stoere foto! Binnenkort meer in een eigen fototopic? ;)
@janouk oew stout paard. Altijd een fijne klus hé dat wassen. Ik heb Sam deze keer niet van top tot teen gewassen (anders wordt ie zo koud), maar wel de vieze plekjes. Hopelijk is daar morgenochtend niets bijgekomen...
@PeerAppel leuk een uitwisseling! :D Heb ik ook ooit gehad, maar dan met scholieren uit Italië.
@VHU het is niet helemaal duidelijk (helaas is MijnKNHS voor het mennen niet hetzelfde als ohz waar ik alle standen van de pony's zelf kan vinden). Sam komt eigenlijk uit Duitsland maar loopt al een aantal jaar in NL rond (of in ieder geval dat kan ik zien aan zijn inentingen). Ik heb hem gekocht bij een handelaar die hem in het tweespan en vierspan (voor en achter) heeft meegenomen naar marathons. Ik weet niet hoeveel dat er zijn geweest, maar verwacht ook niet dat het erg hoog was. Ik heb ook geen idee wat hij bij zijn eigenaar (voor de handelaar) heeft gedaan, maar ik verwacht niet veel qua wedstrijden, want ik heb zeker dressuurmatig veel moeten bijschaven. (teugeltjes slap en koppie leuk vooruit, wat bij een Welsh een beetje op door de hals gaan lijkt, doe ik het niet voor ;))

Vanmiddag parcours gelopen in Hoofddorp. Het was al gezellig druk. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Hopelijk kan ik 'm netjes rondrijden en worden we niet gelijk laatste in onze categorie :P aangezien ik nu even op safe met wat langere lijnen ga. Heb er in ieder geval veel zin in. *\o/*

Als ik klaar ben, gaat de pony naar huis (en de rest van de aanhang) en blijf ik kijken en wachten voor de prijsuitreiking. Dan kunnen de andere paarden morgen ook nog even lekker aan het werk in de middag (en de zon!). Daarnaast willen we Sam ook niet vanaf 13h op de vrachtwagen laten staan (waarschijnlijk ben ik half 7/7h een keer thuis en we laden hem 's ochtends om 9h al in). Dus misschien zie ik nog wat bokkers voorbijkomen in de baan :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:45

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:52

even vanuit onder een rots, leeft ook nog, druk met verwerken van 972 fotootjes van 47 mencombinaties van wedstrijd afgelopen zondag in wagenberg en daarnaast jarige jobben floris en sophie.
Sophie begin de maand en Floris maandag. Zodra alles rustiger dan doe ik weer meekletsen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:16

Jenkins: ik ga altijd in mijn eentje :D , kom altijd wel iemand tegen die ik ken!

Royaltjuh, ja..... ik weet iemand die precies zo'n paard zoekt :j . Maar ik vraag me steeds af hoe serieus dat nou is, want ik hoor zelden een reactie op hetgeen ik aandraag aan advertenties -O- . Laat maar weten per pb ajb (vp en meer info); ik speel het gewoon door.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:26

Ja maar bedoel meer dat ik in me eentje moet heen rijden met de auto :o heb nog niet zo heel lang me rijbewijs en waarsch een hernia in me rug dus vind het eng om lang achter het stuur te zitten.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:13

Jenkins het is 20 minuten met de auto. Is dat al lang voor je?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:34

Ik ga het gewoon proberen :D
20 minuten is niet lang, maar als de pijn er daar in schiet dan kan ik niet terug :P neem gewoon zooitje pijnstillers mee :)