Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) Mijn instructeur doet het soms zo als een pony/paard lastiger nageeflijk wil lopen of erg onrustig blijft in zijn hoofd met aanleuning, dus dacht aan een soort 'bijzetteugel-constructie'. Die ogen van je halsriem haal je er makkelijk af lijkt me, maar dan heb je toch in principe een tuig wat niet klopt
Ogen op het schoftje lager vind ik ook beetje bijzonder, dat dat zou mogen dan.
en duidelijk Biancailona!Citaat:De leidselsleutels op het schoftje mogen niet lager dan op 25 cm, vanuit het bovenste punt van het schoftje gemeten, bevestigd zijn.
Citaat:HEFBOMEN
Alle ringen, sleutels en/of andere voorzieningen aan het tuig welke duidelijk een extra hefboomeffect
op de leidsels of bit uitoefenen zijn verboden.
oftewel alweer blond hahaha
nu nog wel energie over maar niet voor poetsen en ook niet voor documenten

, heb ook geen fut voor de paardjes en dat is natuurlijk heel jammer als het mooi droog weer is.
) . Ik ben meer van lange termijn om mijn hulpen kleiner te geven en heel veel te herhalen om hetzelfde resultaat te bereiken. Dus als pony 'tegen de hand/te hoog komt' weer terug in gang of zelfs halthouden, tot er weer nagevelijkheid is en dan verder uitbouwen. Dus de kracht van de herhaling en het dier laten voelen dat nagevelijk lopen fijner voelt als tegen de hand cq te hoog lopen.