[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:42

Goedesmorgens

Lichamelijk gaat het stuk beter hoor, loop alweer aardig rond te hobbelen in huis en klusjes te doen (huishoudelijke klusjes) maar je doet al snel te veel.
Dinsdag controle in ziekenhuis.

Misschien komt een vriendin me vanmiddag even ophalen om bij "mijn" shetjes te gaan kijken even te knuffelen :-) Die heb ik al veel te lang niet gezien.

Iedereen fijn weekend !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:01

@Sonjim: kan me voorstellen dat je je rot voelt, maar is gewoon ongelukkig gebeurd, kan toch ook niet dat getrek :(:) .

@Gem: ik wil wel even kijken naar je filmpje, hoor. Hier gaat het thuis ook heel lekker en vorige week mijn eerste echte menles en nu heb ik wel een aparte wat dat betreft, maar moest ook ff slikken, want ik kon niks laten zien, was alleen maar bezig om spanning af te laten vloeien, voor ons dus flink wat kilometers gaan maken in enkelspan op vreemd terrein en met vreemde paarden.
Leg de lat ook weer niet té hoog, ik vind dat er toch wel een verschil zit tussen aangespannen en ohz.

@Tallechie: vervelend dat Daan weer even zijn ritme kwijt is.

@VHU: zou fijn zijn als je lekker met ze op pad kunt, hier ook altijd tweepaards, nooit spijt van gehad.

@Ingrid: hopelijk kun je even naar de pony's!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:15

goedemorgen allemaal..
foto's zijn terug hoor !! ik had ze verplaatst ipv gekopieerd...stom dus !! :o maar ja ben ook niet handig met pc's..geef ik gewoon toe.
VHU wat stoer een nieuwe trailer...hier komt vanmiddag iemand kijken bij de koetsentrailer...spannend dus .....duim duim duim duim duim...
ga zo stallen meste.

Gem..tja juryleden t'is en blijft een lastig iets die persoonlijke meningen..
verder sorry.....moet aan het werk, lees later nog bij..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:45

@ Sonjim; oef wat vervelend met je hondje! Maar zoals iedereen hier al zegt, dit is echt niet jouw schuld! Gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden, het moet wel een zwakke plek zijn geweest.
@ Gem; gewoon lekker beginnen met wedstrijden als jij denkt dat jullie er klaar voor zijn. Je moet zelf ook het vertrouwen hebben.
@ VHU bezig met een trailer. Ik ben heel blij met mijn 2paardstrailer, ookal heb ik er nog nooit 2 paarden in gehad :)
@ Tallechie balen dat Daan zijn ritme weer kwijt is! Je maakt me wel nieuwsgierig met je geheimzinnige mededelingen.
@ IM leuk even bij de shetjes kijken! Lekker even eruit!
@ Biancacoo gelukkig de foto's weer terug!!
@ Eefielover hoe loopt Eefje nu?

De zon lijkt hier door te komen!
Vanochtend in de miezerregen eerst Gwin gereden, ging niet verkeerd! Zeker niet als je bedenkt dat ik afgelopen week alleen gemend heb op woensdag en meer niet :o
Daarna de Fries opgezadeld en hoofdstel met oogkleppen omgedaan. Eigenaar was er ook. Ik wist van te voren niet wat ik van plan was, maar heb een paar rondjes door de bak gewandeld naast hem en daarna paar keer half 'opgestegen'. Hij vond het wel wat eng, maar dankzij de oogkleppen bleef hij wel staan. Dus maar de stoute schoenen aangetrokken en opgestegen. Oei! Dat vond hij eng! We gingen in galop door de bak, hahaha. Maar hij is zeker een kilootje of 100 te zwaar, dus super log. Ik was niet bang dat hij me eraf zou bokken ofzo, want daarvoor is hij te vet, hihi. Kreeg het rondje steeds kleiner tot hij stil stond. Flink geaaid en beloond met mijn stem en daarna 2 rondjes gestapt. Wilde toen stoppen, maar hij ging weer even rennen. Kreeg hem vrij snel weer terug, weer een rondje stappen en flink belonen en daarna weer afgestegen. Zit nog flink wat werk in dus :j Hij is ooit in een ver verleden beleerd ohz, maar op een niet al te vriendelijke manier waarschijnlijk. Lekker prutsen en vertrouwen kweken dus.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:03

Heb netjes alles gelezen, maar ben hier echt totaal kapot moe, dus reageer even niet.
Sorry.

Ga zo naar mijn bedje en ik hoop dat het weer beter is als ik weer wakker wordt, want zo kan ik niets met de paarden; harde wind en harde regen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:10

Vanmorgen 110 schapen gescand op lammetjes. Zo leuk op de echo al die kleine lammetjes opzoeken. Wel opvallend veel eenlingen dit jaar; meer dan voorgaande jaren.
De veearts meteen even laten naar mijn oude schaap E.T.; 9 jaar oud. Ze doet het prima; 9 jaar geleden met de fles grootgebracht en loopt de hele dag achter je aan. Ze had wat moeite met haar hooi; even naar de tanden laten kijken. De veearts moest wel lachen, ik ben echt zijn enige klant die haar schapen hun gebit laat vijlen. haha _/-\o_

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:46

@Sonjim, wat vervelend wat er gebeurd is, echter is het 'een ongeluk' en je hebt hem niet willens en wetens tegen dat paaltje getrokken. Ik herken het wel, soms ben je het even gewoon zat en moeten ze luisteren...
@Eefje , en hoe is het vandaag na de-uit-mijn-dak-gaan-sessie van Eefje gisteren ?
@VHU, ik zeg een tweepaardstrailer ook al ga je er met 1 op pad. In het andere gedeelte kun je gemakkelijk al je spulletjes kwijt... Ik ben altijd blij als er 1 meegaat dan hoef ik niet alles in de auto te proppen.
@Ingrid, veel plezier vandaag bij 'je kanjers' :j
@Janouk, doet jullie ram aan geboortebeperking? :=
@Frensie, super stoer hoor dat je al vrij snel op de fries bent gestapt +:)+
@Gem, ik ben wel nieuwsgierig naar je filmpje :o ?
@Avaluna, ik heb jouw zwarte pareltje wel eens gezien geloof ik... maar deze foto's zijn een stuk duidelijker (en leuker <3 )

Hier weinig nieuws verder, zo mijn tuig en wagen schoonmaken (nu even aan een bakkie :9k want ik kom net van het voetbalveld) en even een rondje met de pony's fietsen denk ik.....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:00

Niet bijgelezen,veelste druk.We staan met een stand op Paard 2012 in hardenberg.Vanavond ga ik er weer heen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:02

Tine is moe en baalt ook van de regen.

Janouk heeft veel kleine lammetjes.. zo schattig zijn die.. als ze dan gaan rennen en springen. En tja als dat schaap je wat waard is snap ik heel goed dat je even naar zn tanden laat kijken. Maar ik kan me voorstellen dat je de enige bent, haha :+

Ollie gaat aan de fiets.. met dit weer ook? bleh..

Hoe het met eef is weet ik nog niet.. ik zit te wachten op mooi weer, maar volgens mij kan ik lang wachten.. ;) := Moet wel op gaan schieten straks.. moet om 5 uur al eten en klaar maken want we gaan vanavond naar soldaat van oranje! Honden moeten ook nog lekker lang uit, want ze zitten dus lang alleen..

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:32

Nou het was even droog, maar moest ondertussen de hondjes mee nemen, dus mennen ging niet.. Heb weer even gelongeerd en ze loopt weer prima. Hopelijk morgen ff mennen en als dat goed gaat kan ik weer aan de slag.. *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:06

Dat klinkt als goed nieuws Eefielover!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:53

Zo Frensie ik vind je erg dapper hoor! Ben zelf altijd voor alles onder controle voordat ik ook maar een mm verder ga als ik met een paard bezig ben en jij gaat zomaar in galop 8-)
Tine kei-kapot :(:) en regen-moe :(:)
Tallechie heeft allerlei geheimpjes....spannend!
Avaluna en Ollie gaan volgens mij ergens een keer meeten om boel naast elkaar te zetten knappe Romeo en Brutus. Hun namen passen in ieder geval geweldig bij elkaar :D
Ollie heb je nog spierpijn gehad?
Gem heeft filmpje per pb beschikbaar, je mag hem altijd pb'en maar ik ben ook maar een leek en knutsel zelf ook gewoon maar wat :+ en die rust erin....ook zeer herkenbaar vwb Bente en Snuit }:0 Gewoon zelf rustig blijven en heel veel km maken, komt goed.
Sonjim voelt zich schuldig -O- :(:) ik heb ook een gruwelijke hekel aan trekkende en sjorrende honden....
Eefielover heeft gelongeerd met Eef en...'t ging goed *\o/*
IngridM vandaag naar shetjes geweest?

Vandaag leek stalgenootje leuk weer eens met Snuit mee te gaan....dus ik heb stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ik tweespan mee mocht naar buiten en dat mocht *\o/* dus met Rattan en Snuitje rondje gereden over de weg. Rattan was O:) Snuitje had ik voor het eerst met sperriempje en hij was daar nogal mee bezig := maar ze liepen op een gegeven moment zo schattig keurig naast elkaar <<)

Daarna ging het ongelovelijk regenen en waaien en regenen >;) maar goed uiteindelijk op Bente gestapt nadat ik haar had gelongeerd (ze deed net alsof ze nog nooit met een zadel op was gelongeerd, ging helemaal uit haar bol als het zadel ook maar iets flapperde 8)7 ) nou het was me wat in het begin :roll: maar uiteindelijk erg fijn gereden. Wilde eigenlijk naar buiten toe maar ivm weer maar even uitgesteld tot morgen :7

En instructeur bood spontaan aan dat ik wel een keer met 4-span mocht rijden, kon ik een keer ervaren hoe dat zou zijn....erg leuk :oo

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:07

Gaaf, Maaike met het 4span!

Lijkt mij ook zo gaaf. Wil binnenkort eerst maar eens een klavertje 3 proberen, heb een braaf 2span en een braaf tandem. Achter pony in m'n tandem is de helft van m'n 2span, dus in theorie zou het geen probleem moeten zijn.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:13

@ VHU, stoer 4 span...daar zou ik buikpijn van krijgen....en de spierpijn valt mee. Wel super dat je lekker met het tweespan en Bente gereden hebt. *\o/*
@eefielover, super dat Eef vandaag rat liep.....

Het rijden was niet eenmalig en wordt vervolgd ;)

Zo Brutus zijn staart en beentje zijn gewassen. ook vandaag heel mijn tuig goed gepoetst dan komen we in iedergeval glimmend aan de start morgen voor ons ZZ debuut 8-) .morgenochtend vlechten en verders proberen te genieten...En gezellig bijklusten met oa Maisie.
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 21-01-12 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:15

Succes morgen Ollie!
Als ik het met die dikke stugge prop van mij het kan, red hij het met Brutus toch zeker wel om een puntje te gaan rijden!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:19

Ollie succes morgen!!!!

VHU stoer met 4 span!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:27

Vhu stoer hoor 4 span. En leuk dat je met 2 span weg mocht en kon. Bente die dacht dat alles nieuw was
Gem je mag mij ook wel pb-en.
Ollie heel veel succes morgen. En geniet er van. Dat is het belangrijkste.

Hier houd ik het even bij. Moet Daan zijn medicijnen geven, zijn tanden poetsen, zijn fles geven, op bed doen en dan aan de studie. En ik mag van mezelf niet meer hier verschijnen voordat ik opdracht af heb. Heb namelijk nog maar een week.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:30

ollie ik ga genieten van jou proeven !!!

Gaat vast goedkomen. Ik heb er ook maar 1 bij das best relax. Moet alleen remko natuurlijk nog lezen.

Vandaag een rondje met ferro gedaan. Maar jeetje wat een wind. Moest gewoon hard knijpen in mn leidsels.

Daarna stallen gedaan en toen ging het regenen. Na de regen robijn binnen geschoren. Helaas waren zn benen
een beetje nat dus die kon ik niet zo mooi doen. Miss morgen nog even kijken. Daarna zn voetjes en staart gewassen.

Kar is ook schoon. Morgen ochtend alles inladen en dan op het gemakje naar oudorp. Hopelijk waait het dan niet meer
zo hard als nu.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:32

@Ollie alles dus spik en span en morgen lekker genieten *D hoe laat moet je trouwens en waar?
Ik lees het net in Maisie's post, het is Oudorp. Maisie ook enorm veel succes en Remko ook natuurlijk met Jeroen. Ja wat een wind he, wij waaiden ook ongeveer van de wagen af op bepaalde momenten.

Geen idee wanneer hoe en wat met 4-span hoor.... en het zal de 1e keer (en als het vervolgd wordt (wie weet gaat het zo bagger dat ik en vooral mijn instructeur er direct klaar mee ben _O- ) de eerste paar keren) denk ik alleen stappen zijn om de leidselvoering incl sturen helder te krijgen :+ := verder vertrouw ik blindelings op mijn instructeur en het is gewoon geweldig 4 van die pony's voor de wagen (als ik achterop sta). Ik vind die pony's (meestal := ) zo vreselijk leuk met mennen, elke keer als ik er iets mee heb gedaan zit ik de rest van de dag met een big smile :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:47

:wave:

ollie succes!

vhu tweespan gereden, gaaaaafff!!!

ferro in de wind gelopen en robijn geschoren...

maisie ook succes!

eef ging goed aan de longe!

janouk veel lammetjes...

tine bijslapen...

biancacoo, en hoe is het verlopen met de koetsentrailer?

ingrid gaat shetten knuffelen, veel plezier!

verder iedereen nog een fijne avond en fijne zondag, en succes met de wedstrijden!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:15

Sonjim; omdat ik niet braaf had bijgelezen heb ik ff gemist wat er gebeurd is, maar heb het ff opgezocht.
Ik begrijp dat je je schuldig voelt maar je hebt het niet gedaan om hem op deze manier op z'n plek te zetten.....

Frensie gaat nog veel werk krijgen aan de Fries.... :-)

VHU gaat blijkbaar (sorry; heb niet bijgelezen) een nieuwe trailer kopen, gaaf !

Tine10 erg moe, na je slapie iets opgeknapt ?

Janouk; is dat niet "normaal" om naar schapengebitjes te laten kijken ? Vinden boeren dat gewoon te duur of is het meestal ook niet nodig ?

VHU tweespan gereden buiten leuk hoor !

Ollie gaat vaker rijden lees ik, leuk! En succes morgen met Brutus !

Een vriendin heeft mij lekker opgehaald om naar de shetten te gaan, was super om ze weer ff te zien !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:18

heerlijk dat je even bij de shetten bent geweest!
even eruit is fijn! :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:21

ja was zeker lekker ! Jammer alleen dat we tot op onze onderbroek zeiknat geregend zijn :D

Maandag komt PrinsjeH gezellig bij me langs en gaan we naar Tinus en Ulla *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:22

:D oeps... :=

wij zijn zowaar en gelukkig droog gebleven vandaag!

heeft hier vanmorgen wel enorm gegoten, maar toen zaten we in de auto en bij de 2e hands ruitersportzaak... 8-)

veel plezier maandag, doe prinsje de groeten!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:23

@ingrid, kon je t een beetje volhouden ? En was het niet lastig bij de wei omdat het misschien glibberig was met de regen.
@maisie, durf niet te beloven dat 't wat wordt morgen.....

Nu ik teruglees zie ik wat verkeerde woorden...mijn iPad past ze automatisch aan :o je zult t vast uit kunnen zetten maar ik weet niet hoe :)*