[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:57

@ Prinsje: fijn dat goed ging
@ Biancacoo: leuk dat je Tallechie hebt gezien.
@ Tallechie: ging je wedstrijd goed ?
@ Dennis: goede resultaten

mijn wedstrijd ging ook goed, maar de dressuur kon wel wat beter.
met de dressuur waren we 2e, met springen foutloos 1e of 2e en met de cross hadden we 1 weigering en 1e.
alles bij elkaar zijn we 2e geworden *D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:59

hier even een ego berichtje vanaf de veluwse heide. Het is hier echt fantastisch. Pony's hebben een mooie ruime wei met lekker gras, nieuwe open buitenstalletjes met vlas en vanaf de camping zit je direct op de veluwetrail we zitten dus midden in t bos mert naast ons de heide :D we hadden het rotter kunnen treffen.

@maisie en dennis, gefeliciteerd *\o/*

verders probeer ik een beetje bij te blijven middels mijn telefoon maar ik ben er nog niet echt handig mee :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:21

zo ik heb alles weer bijgelezen..

zaterdag ochtend werdt ik om 8 uur opgehaald in borger en waren we om 9 uur in leek de vrachtwagen en caravan op de plek neer gezet en tentje bouwen natuurlijk alles stond om kwart over 10 op zijn plek.. daarna snel naar de dressuurringen gefietst want me moeder moest rijden die heeft een dijk van een proef neergezet en haalde uiteindelijk 57 punten *\o/* helaas had ze 1 bal in de vaardigheid maar stond wel na dag 1 op de 2de plek super dus..

ik ben om 12 uur begonnen met paarden vlechten (ik moest er 5) terwijl ik aan het vlechten was werdt ook de dressuurkar al van de vrachtwagen afgehaald daarna een broodje gegeten en zijn we gaan optuigen want we moesten om half 2 dressuur rijden en eenmaal aangekomen bij de dressuurringen kwamen we er achter dat ze met 20 min uitliepen en ja dan zijn onze paarden zo makkelijk die zet je stil en dan kun je rustig een halfuur blijven staan

eenmaal in de dressuur proef kregen we een HOOS bui over ons kop heen we waren alle 3 binnen 30 sec zeiknat jammer maar helaas.. en toch wonen we de dresuur met 53 punten en hadden we 5 punten voorsprong op nr 2 ( jaja ons dressuurpaard heeft goed zijn best gedaan) na de dressuur hebben we snel omgespannen met wat hulp konden wij een hele snelle wissel truc doen we hebben alleen het rechter voor paard uitgespannen en omgetuigd naar uzma en die er weer voor gezet en toen konden we door naar de vaardigheid... de vaardigheid ging super tot poort 11 van poort 10 naar 11 werden ze wat sterk H liet ze wat verder doorlopen en stak toen terug naar 12 en het lv paard gleedt uit en we gleden zo met het hele spul door poort 15 heen en ja dat mag niet natuurlijk -:(- dus werden we uitgebeld en dan is je uitslag ook weg dus..

wel gezegt dat we de marathon wel zouden rijden maar dan echt als oefenwedstrijd en we dat hier en daar ook wat dingen gingen proberen die we anders niet gedaan zouden hebben..

vanochtend nog een x de hindernissen gelopen en daarna een aantal combinatie's gekeken in de hindernissen terug bij de vrachtwagen hebben we de tent opgeruimd en zijn we gaan inspannen op weg naar de vetrinair werdt ik gebeld door me zusje dat de wedstrijd stil lag omdfat er iemand omgegaan was en de ambulance was erbij dus hadden wij bij de start al 25 min vertraging toch vol goede moed gestart de trajecten liepen super maar wel eerst natuurlijk 2 km langs een heul breed kanaal (en zelf rij je op een fietspad met 50 cm sloot tussen jou en het kanaal) en vervolgens moet je het kanaal overstekken met een bruggetje wat nouwlijks breder is als het 4span zelf maar ook daar zijn we over heen gekomen..
de hindernissen ging goed en redelijk snel dus al met al waren we wel erg tevreden maar we zijn weer tot op het vel nat gerengt.. -:(-

eenmaal bij de prijs uitreiking bleek dat me moeder het snelst gemarathont heeft vandaag van haar rubriek maar niet snel genoeg om nr 1 in tehalen dus ze is 2de geworden 2 vrienden van ons waren in hun rubriek 2 de geworden en wij zijn natuurlijk laatste geworden van de 3

maar omdat dit het noordelijk kampioenschap samengesteld was is mijn moeder reserve kampioen geworden bij de klasse enkelspan paard klasse 3 en heeft ze over de hele dag op H5 de snelste tijd gereden :D (het paard heeft 4 officele wedstrijden in de benen)
en die 2 vrienden zijn kampioen geworden omdat de nr's 1 niet uit district noord kwamen (beide dieren hadden 3 officele wedstrijden in de benen) en tot onze stomme verbazing werdt H naar voren geroepen omdat ie KAMPIOEN geworden is :? :? onze congulega's kwamen niet uit district noord

dus al met al waren we over de dressuur en de marathon super tevreden en was een gevalletje pech op de vaardigheid.. en de dressuur punten konden we goed gebruiken want we staan 3de in de mensport wisseltrofee en we willen eigenlijk graag nog wat klimmen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:30

Lanouska: gefeliciteerd. Wat een superoverwinningen!

Begrijp ik nu goed dat jullie bij de dressuur een ander span hebben dan bij de vaardigheid? Mag dat dan dat je wisselt van paard? Ik dacht dat je alles met hetzelfde span moest doen. Maar ja, ik heb dan ook geen verstand van sgmw :o

Ollie: lekker genieten daar. Ben stiekum wel een beetje jaloers.

Dennis: tja, ik heb er maar 2. Ik snap nu dat jij er wat vaart achter zet. Je hebt nog een hele stal klaarstaan. Wel gaaf hoor dat ze het dan allemaal zo goed doen.

Maisie: jammer van de punten van Ferro, maar met Robijn weer 2 erbij. Zat je nog in de prijzen?

Nou, ik ga naar bed. Morgen een spannende dag. Ga namelijk met Rembrand een buitenrit hier maken, ook over een maaipad. Heb nu al buikpijn, maar goed, ik moest het van die man toch gewoon gaan doen, hoe eng ik het ook vond. Neem maar een slaappil, anders komt er natuurlijk niets van slapen.

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:46

@ tine wij met een 4 span mogen voor een sgmw 6 paarden opgeven en bij betaling moet je beslissen met welke 5 je rijdt je mag dus maar 1 reserve paard in zetten maar die mag je naar hartelust wisselen voor elke proef maar niet tijdens de proef.. wij hebben dus alleen voor de dressuur een reserve paard want dit is een zuivere fries en kan dus in de vaardigheid en marathon niet met het tempo mee komen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:02

Ben terug alles goed gegaan morgen uitgebreid verslag

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:05

Prijswinnaars en winstpuntenpakkers gefeliciteerd!
Denk dat Tallechie compleet knock out op bedje is gerold, zullen morgen wel horen hoe het is gegaan :)

We gaan trouwens van de week nog bij deze wagen kijken, schijnt volgens de mannen van HCA Klarenbeek prima wagen te zijn voor Welsh A, hij had zelf pony's van 1.20 staan, mocht ik ervoor zetten om te kijken of het past :7 moet dan maar maatstok meenemen, haha.
Maar misschien dat iemand van jullie ervaring heeft met deze? Is een ouder model Clever...
http://link.marktplaats.nl/459155168

@Tine rustig aan met de slaappil hoor anders zit je er als een zombie achter lijkt me ook niet handig.
Moet zeggen, als ik zelf zo de zenuwen zou hebben zou ik het niet doen, maar dat werkt voor iedereen anders natuurlijk. Ik doe dingen juist niet als anderen zeggen dat ik het zou moeten doen (of juist wel, 't is maar hoe je het bekijkt...) maar pas als ik zelf denk dat ik het 100% onder controle heb (op een of andere manier), anders doe ik het echt niet. Wie er ook iets van zegt of wat mensen ook willen }:0 Maar misschien dat het bij jou zo is dat je juist met een extra duwtje over die drempel moet worden geduwt? Net als P toen met 't ponyrijden?

HOe dan ook, toch veel plezier, want persoonlijk vind ik buiten mennen door de landerijen op een mooie dag het allerleukste en ontspannendste wat er is :D dus geniet ervan!

**edit** zie dat Tallechie gelijk met me heeft gepost: super je bent er weer, slaap lekker!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:17

VHU mooie kar! Zou ik ook wel voor sil willen hebben :P

Ollie, klinkt heerlijk :D

Lanouska, zo jullie hebben het weer goed gedaan! En wat grappig van dat omwissel van paarden.

Askazita, jij mag ook neit klagen :D netjes gedaan zeg!

Leuke foto's tine! Ziet er stoer uit zo voor de maaier :D

Moet maar even snel op zoek gaan naar transport beschermers, morgen even kijken bij EJ.
SIl heeft vandaag een nieuwe weidemaatje gekregen :) Welshmerrie even hoog :)
Hij week geen moment van haar zijde!
Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 01:07

tallechie schreef:
Ik weet niet hoeveel tegenstanders ik heb maar ik wordt toch laatste :-)
Dit is mijn 3e marathon ooit en hij wil het water niet in. Dus ga voor de alternatieve route mocht die er zijn, als deze er niet is, ga ik door de poortjes op het land en doe ik alsof ik het parcour verkeerd rijd :-)

Waarom zou je een verkeerd parcour rijden? :) Je wilt ervaring opdoen en Veale kan het mooi leren.
Dan duurt het allemaal maar wat langer. Desnoods stapt je groom even af en ga je in stap de waterbak in.
Dingen vermijden leren ze niks van.
Ik zou niet gaan voor de alternatieve routes, maar gewoon lekkker proberen te gaan door het water en zelf ook relaxt te blijven. :j

Biancacoo: Voor die paar maanden een bijrijdpony nemen waarmee je kunt mennen? Fijn dat je weet wat het is, maar verve lend dat het spat is. Ik hoop dat Melody na die maanden weer lekker de oude is.

Tine, wat een heerlijke foto’s weer. Echt super dat jullie allemaal zo druk met de paarden zijn.
Je zoontje gaat er ook steeds ‘trotser’ opzitten. :D

Askazita heeft even gekeken naar de stal waar Asmiro beleerd gaat worden.
Als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt. Fijn dat het springen goed ging.

Jeetje, PrinseH, dat is schrikken. Ik zou er ook niet blij mee zijn als pony zo zou steigeren voor de kar. Misschien hem even wegbrengen naar iemand anders? Jullie worden op dit moment ook angstig door zijn rare reacties, waardoor er nog meer spanning komt. *leest stukje verder. Peter gaat er even een paar keer mee mennen, goedzo!

VHU, wat een baasje, die Bente. Arme Harley wilde vast alleen maar wat knuffeltjes. Hihi.
Bart had er ook in het begin heel veel last van. Toen zijn eigenaresse een vriend kreeg, wilde die er echt niks van weten hoor. Stikjaloers was die! ~~}>

Leuke foto’s, Maisie.

Dennis heeft weer een goede wedstrijd gereden. Gefeliciteerd.

Jammer van je dressuurpunten, Tallechie, maar je eigen gevoel is het belangrijkst (en het plezier natuurlijk)

Nog een gave foto van Tine. Handig zijn paarden dan op zo’n moment he. 8-)

Geniet van je vakantie, Ollie!

Super gedaan, Lanouska.

Wij hebben afgelopen woensdag de laatste competitiewedstrijd gehad van onze menverening.
Was een onderlinge wedstrijd en Kokkie en ik zijn eerste geworden. *\o/*
Pieter was ook eerste met Bart bij de enkelspan paarden.
We hadden Brunellie ook mee voor de ervaring en ik heb ook een rondje met haar gedaan.
Was de allereerste keer dat ik met haar gemend heb en het ging heel fijn.
Twee balletjes, omdat ze nogal twijfelde voor de kegeltjes.

Bart had er nog geen zin in.
Afbeelding

Afbeelding

Brunellie
Afbeelding

Prijswinnaars
Afbeelding

Krijg een mooie bodywarmer met de naam van de menvereniging erop, dus erg leuk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:31

VHU, ziet eruit als een mooie wagen, ik vind clever wel degelijke wagens.
zit alleen met onderdelen...die zijn lastig te krijgen zeker ? maar een wagenbouwer kan dan uitkomst bieden.
Staat die wagen wel bij HCA te koop ? :7 ik kreeg vorige keer dat ik reageerde op een advertentie van deze man een andere firma aan de lijn, Adri van voskamp.. die handelt veel in 2e hands wagens via marktplaats.

ik ben benieuwd naar de marathon van Tallechie .... :j

Lanouska, toch nog een fijne marathon gereden gisteren !! en ja als jullie de enige uit het district waren...idd kampioen !! ;) haha weer een beker erbij !!

Poeltje,..een bijrijdpony ja...zou gaaf zijn, maar manlief ziet dat niet zo zitten. ook omdat ik van melody zeker weet dat ik haar kan mennen, (2 slechte handen...) en dat is met een andere pony maar weer afwachten,..en ja...de aanschafprijs he ?!
dus zal gewoon geduldig moeten niksen hierzo....balen maar waar...
Had een mega mooie welsh cob gezien !! maar ja die was wel weer mooi aan de prijs... en een beleerde voskleurige grote maats shetlander...maar ja...dan heb ik weer een shet erbij, hoef ik met bij mijn man ook niet mee aan te komen,...Nee zit niks anders op, gewoon wachten...

Bart is gaaf !!
leuk dat jullie een competitie hebben van de vereniging ! super.
Ollie lekker op de veluwe !! ik ben jaloers !!! heeerlijk lijkt me dat !!!

melody die is lekker aan het graven in haar weiland... mooi groot zwart gat... raar dier...
vanmorgen even bij haar geweest, lekker verwend met cavalor...en toen moesten de honden weer uit.
ze wandelde mooi mee langs de omheining, in stap zie je niks meer aan haar...dus ben blij dat ze dan al geen last van haar been heeft !
verder heb ik het mennen gemist...gisteren hebben we het stuk wat we normaal mennen gefietst...da's ook leuk, maar in mijn hoofd kon ik de voetjes horen...wat kun je zoiets dan snel missen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:37

Goedemorgen

VHU: van de psychologenman moest ik toch die ritten gaan maken om van mijn angst af te komen. Tja, wat moet ik dan anders dan toch maar die rit te gaan maken he? Zou wel fijn zijn als ik hier ook ritten kan maken, scheelt veel tijd als we niet steeds trailer moeten inpakken en naar bos gaan.

Ik ga pony vangen, die mag als zoon naar school is, weer even flink aan het werk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:47

Tjee, zeg het gaat hier altijd zo hard, kan dat niet altijd bijhouden :o

Ik wilde dat ze hier wat meer Bixie zouden organiseren, qua mennen is er al helemaal niks.

Oh, wat zou ik dat graag willen als ik die Thabor zie schudden :j .

Ollie die heerlijk met de pony's op vakantie is; geniet er maar lekker van!

Melody die gelukkig al beter stapt en waarvan de voetjes gehoord worden tijdens het fietsen :(:) .

Ook weer flink wat wedstrijden met goede resultaten +:)+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:04

Biancoo, dat mennen mis je inderdaad snel ik weet helaas hoe het voelt en ben blij dat ik nu met de 2 heren aan de slag ben.
Tine succes met het werken aan je waterangst.
Ollie fijne vakantie
Iedereen die goed gereden heeft, proficiat en H kampioen terwijl hij gediskwalificeerd is dat klinkt vreemd. Leuk trouwens om eens wat meer te horen over hou het er aan toe gaat als je met een meerspan wedstrijden rijd.

Bart is <3

Hier gisteren met Chicko even een alternatief gezocht ik heb van een pallet een sleepje gemaakt en met Chicko hiermee de bak gesleept dat doet hij dan weer wel. Vandaag weer en zo even wat kracht en conditie trainen. Het grote voordeel is dat ik nu ook de bak weer gesleept krijg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:08

sonjim schreef:
H kampioen terwijl hij gediskwalificeerd is dat klinkt vreemd.

Dacht ik ook al. Bij diskwalificatie wordt je toch uitgesloten van de wedstrijd, dus alsof je niet mee hebt gedaan. Eigenlijk mag je dan volgens de regels nergens meer starten. Maar ja, vind maar een jurylid dat de regels kent. :Y)

Wel leuk natuurlijk voor H dat hij kampioen is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:44

Poeltje ik denk niet dat je mijn vorige post hebt gelezen. Wij zijn in deze waterbak wezen oefenen, toen is het bijna verkeerd afgelopen en had hij zijn hoofdstel af waardoor hij aan de kletter ging. Lanouska heeft hem onder het zadel geprobeert er in te krijgen en ook aan de hand. Beide wilde niet. We zijn minimaal een half uur bezig geweest. Het slootje wat er vlak bij zit doet hij wel, dus er is wat in deze waterbak geprobeert. Een andere waterbak vind hij wel spannend maar gaat hij wel met moeite in. Ik ga dus op wedstrijd die stress niet opwekken.
We gaan binnenkort naar een oefenmarathon en daar ga ik vragen als ik extra door het water mag. Maar deze waterbak wil gewoon niet

H is inderdaad kampioen geworden omdat hij de enige in deze klasse was. Maar hij mag niet naar het Nederlands kampioenschap, ze hadden van het district ook bij elke klasse een kampioen, ondanks dat er minder als 4 meededen. H had ook geen goede kleren aan, en dat moet normaal gesproken ook.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:49

Tallechie ?? hoe is de marathon verder gegaan ?? ben zo benieuwd, jullie zagen er stoer uit langs het wegtraject !!
Jammer dat we niet iets dichter bij elkaar wonen, anders zou ik wel bij je willen groomen, want je zoekt nog iemand zag ik via marktplaats ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:52

Hier een verslag van de zondag.

We zijn om 1115 gaan optuigen, om 1130 richting de dierenarts. Veale had een hartslag van 40. Hij was ook ontzettend rustig. Bij de dierenarts werd hij wel wat drukker dus even weer richting trailer en daar gewoon gewacht. Rond 1150 richting start voor het wegtraject. We mochten om 1210 starten. Veale werd bij de start al wat drukker in de zin dat hij ging schrapen met zijn benen, maar wel gewoon op de plek. Op het wegparcour hadden we bij kilometer 4 al 3 minuten over dus even een stukje gestapt. Bij kilometer 6 ook weer gestapt, want we waren weer veel te vroeg. We zijn precies op tijd binnen gekomen. Daarna het staptraject dat ging ook super. Ik heb tegen me vader gezegd ik ben gewoon aan het genieten van het mennen. Hij was zo rustig, zo ken ik hem helemaal niet.

Toen weer dierenarts controle, hij had nu een hartslag van 60. tien minuten rust en we mochten de hindernissen in. We hadden gezegd dat we rustig aan zouden doen, en lange lijnen rijden.

Hindernis 1 was de waterbak, deze ging goed tot poortje D, daar dacht hij dat hij het water in moest en ging in de staak, dus een extra volte zodat ik wel goed door het poortje ging. Daarna naar E, moest hij ook weer richting water, moest ik ook behoorlijk aan sturen, maar ging ook goed. Poortje F moest hij voorlangs, richting water. Dit ging verkeerd. Hij knalde gewoon tegen de paal op. Alles was nog heel dus we konden verder rijden, heb daar een volte gedraaid en hem er alsnog langs gestuurd, tik met de zweep gegeven en toen ging het goed. Hij was hier wel super sterk en druk omdat er muziek was.

De andere hindernissen zijn allemaal goed gegaan, wel een paar extra voltes,omdat ik niet uit kwam. Hindernis 4 was het slootje en daar was hij bij een poortje ook kijkerig/angstig omdat hij richting water ging, daarom er voor gekozen om ook daar de alternatieve route te doen.

We waren precies op tijd terug en bij terugkomst had hij een hartslag van 72.
Hij was wel wat uitgedroogd, maar omdat we klaar waren mochten we verder.

Ik heb echt genoten, hij was er goed aan te rijden, en alleen bij hindernis 1 en 4 sterk. Op naar de volgende.

Daar gaan we de waterbak wel proberen.

Ik ben trouwens ook nog verbrand aan mijn armen en hoofd, we hebben 2 dagen geluk gehad met het weer, telkens als we net terug waren begon het te regenen. Ik heb nu last van schouders/nek en gewoon stijf, maar dat komt wel weer goed

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:53

@Tine het zal bij jou vast gaan werken, want het is natuurlijk wel zo als je de confrontatie niet opzoekt, steeds toch dingen doet die je spannend vind, je actie radius met mennen vooral en trouwens ook met rijden onder de man steeds kleiner wordt. En dat is wel jammer. Dan kun je op het laatst alleen maar in de bak en wordt rondstappen door een weiland of over het erf al een opgave. Terwijl elke positieve ervaring weer zorgt dat je zelfvertrouwen krijgt. Ik hoop dat je toch vandaag ook gaat genieten en je dat gevoel vast kunt houden. Het is zo ontzettend fijn als je lekker naar buiten kunt en zeker ook goed voor Rembrand zijn koppie :(:)

We gaan de trap verven. Denken jullie misschien: is dat zo'n werk? Ja, dat is bij ons een enorm werk want het is zo'n prachtige houten trap uit de jaren 20 met spijltjes aan de zijkant en het zijn dus ook heel veel treden. Moet heel pietepeuterig precies gebeuren, dan is het prachtig. Heb het een jaar of 6 geleden gedaan, was het zo mooi maar het afgelopen jaar moest het eigenlijk maar had er echt geen zin in. Leuning moet ook. Dus zo schuurpapier kopen, goede verf en lak (moet ook afgelakt anders is de verf er na 3x overheen banjeren weer af) en dan moet het wel een stuk of 2, 3 x eerst in de verf en daarna nog 2x in de lak :7

En vanmiddag naar de poowns/'t peerd :D
:evaw:

** jeetje terwijl ik post vliegen de posts dit topic in moet ik toch nog weer bijlezen :list: ** zal het meteen doen

PS @Biancocoo heb niet zo opgelet toen ik belde maar bel ze zo nog even, dacht dat het HCA was maar kan ook dat ik dat denk omdat die ook in Klarenbeek zitten en daar ook een Adri werkt volgens mij? We hebben hier Dekkers als wagenmaker, heeft altijd overal wel oplossing voor, en ook Snoys in Zundert, is Clever dealer, die heeft alle onderdelen wel.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-07-11 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:55

O ja wat vergeten, was wel gediskwalificeerd.
Ik kwam met de uitslagen er achter dat ik hindernis 3 verkeerd had gereden. Ik kwam daar niet uit en heb de poort vanaf de verkeerde kant genomen. MIjn vader had het ook niet in de gaten en mensen aan de kant ook niet.
Er deden 8 in mijn klasse mee waarvan er 5 gediskwalificeerd en waarvan er 4 hindernis 3 verkeerd hebben gereden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:12

@Tallechie, dat klinkt allemaal echt fijn en goed, wat hebben jullie lekker gereden zo met z'n drietjes (Veale, je vader en jij). Ik ben ervan overtuigd dat als je er lol in hebt en ontspannen kunt gaan sturen, je het overzicht over de hindernissen steeds beter houdt en dat water steeds minder een probleem wordt. Ik zou de komende tijd van het water ook totaal ging 'ding' maken, gewoon alternatieve routes en als het goed voelt hobbel je er zo vanzelf een keer doorheen. Heel knap gereden +:)+

Lijkt me inderdaad logisch als je gediskwalificeerd bent dat je niet naar kampioenschappen gaat of als er minder dan 4 zijn. Heb het zelf ook wel gehad met springen bij de pony's, vroegah. Daarentegen ook wel eens dat je met z'n 4-en of 5-en was, dat je toevallig net degene was die alle kwalificaties wel had gedaan en dat je dus met niet eens erg goede gemiddelden naar Ermelo mocht maar eerlijk gezegd... heb je er dan niet veel te zoeken als je om je heen kijkt. We zijn ook wel eens met het 8-tal en 4-tal bij de 1e 3 geeindigd, dat was wel supergaaf!

@Biancocoo of een paardje zwaar of licht te mennen is zie je inderdaad niet aan de buitenkant. Ik hoop toch voor je dat je nog een alternatief vindt voor die maanden, want een half jaar duurt wel heel lang en dan moet je daarna ook nog gaan opbouwen. Ik mis het buiten mennen nu al enorm, kun je nagaan, met Rizanta is nu een dikke maand geleden dat we ritje buiten hebben gedaan en tussendoor heb ik ook nog buiten gemend met Bente en men ik met Bente natuurlijk ook gewoon in de baan.

Nou ik ga nu niet meer bijlezen maar gewoon aan de slag fijne dag allemaal, het is hier prachtig weer!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:20

Ik kijk net op de uitslagen, als ik niet fout had gereden was ik waarschijnlijk 4e of 5e geworden. Op de hindernissen was ik niet eens het langzaamst.

VHU ik ga inderdaad wat meer door het water rijden, dus als het geregend heeft de weg op e.d. Binnenkort ga ik naar een oefenmarathon, daar ga ik het proberen, als het dan niet wil is het niet erg.

Maar mijn vader en ik hadden er een super gevoel bij. Hij was een stuk rustiger als vorig jaar. Ik kreeg van iemand als tip dat ik in de 1e hindernis ook zelf minder gespannen moet rijden, want hij heeft de andere hindernissen gezien en toen was duidelijk de spanning weg.

Ik moet ook aan de studie, maar dan moet ik typen, en laat dat nu zeer doen aan mijn armen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:36

@Biancocoo je hebt gelijk hoor, is inderdaad niet HCA maar iemand die toevallig ook in Klarenbeek woont :7 wagen heeft 16 inch achterwielen, 19 inch voorwielen, we gaan morgen kijken & nog even wat onderhandelen :$ :+

@Jenkins wat leuk Sil helemaal blij.
@Tallechie met die grote passen van Veale kun je prima grotere/langere lijnen maken, zo zie je maar weer :D

Nou nu ga ik echt hoor :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:42

Ja klopt, er waren al een aantal die zeiden als je hem gewoon in een vlotte draf rijd en lange lijnen kiest ben je nog wel snel.

Wij hadden op het wegtraject ook ontzettend veel tijd over. Parcour was 7,850 meter waarvan wij bijna 3 km gestapt hebben, omdat we anders te snel binnen waren.

spannend vhu wagen kijken. Ik haal die van mij dinsdag op, moet ik alleen even kijken wanneer ik hem kan wegen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:24

Ha, vhu maakt ook niet uit waar de wagen vandaan komt, als ie maar goed is !! hij ziet er in ieder geval super uit, ik weet van deze man dat hij ze voor een appel en een ei over neemt.... hij heeft bij mij ook een wagen overgenomen...na een ongeval met mijn dartmoor, hij lapt ze dan zelf op en verkoopt ze weer met winst uiteraard :Y) , maar ja, iedereen zijn of haar hobby !!

Tallechie het zag er langs de weg ook superrustig uit !! jullie hebben dus een heel fijne marathonervaring achter de rug !
idd in een vlotte draf ben je vaak net zo snel als andere menners, ik had de uitslagen ook al bekeken, en jullie deden het qua tijden keurig !! super gereden en op naar de volgende keer !
Voor jou ook een goede ervaring ,nu zul je de volgende keer met minder spanning de wedstrijd in gaan ! echt fijn !!
Enne...wat is Vaele GAAAAAAF in het echt !!

Tine idd, lekker doen met Rembrandt !! door je positieve ervaringen die je gaat krijgen op deze buitenritjes krijg je meer zelfvertrouwen.
Ik durfde ook niet goed, nu had ik een nieuwe groom en was lekker aan het opbouwen elke week 1x op buitenrit, en dat ging echt hartstikke goed !! Melody is een topper !!

VHU: je hebt gelijk hoor, een half jaar is echt lang, maar .... heb een verstandige man, en die blijft erbij, geen stal over.....dus geen tijdelijk paard erbij, want dan heb ik van de winter een probleem, kan ze niet stapelen, aan de ene kant baal ik daar erg van, aan de andere kant is het beter zo, lijkt me ook niks als ik er wel 2 moet mennen als melody weer beter is hoor, ik heb soms al geen tijd voor 1.... :o
nu zul je zien, voor je het weet zijn de maanden al weer voorbij en kan ik weer rustig aan de longeerlijn op gaan bouwen met melody !!

met melody had ik eindelijk alles zo ver dat ze 5 x per week beweging kreeg naast de 24 uurs per dag weidegang...

veel plezier iedereen die vrij is, en werkze voor de rest...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:30

Bianca ik heb zoveel mensen gezien, maar was met veale bezig dus zal niet weten wie je bent. Volgende keer mag je mij gewoon aanspreken hoor.

Mijn vriend, Daan, hond, schoonmoeder en schoonzusje waren er ook te kijken en die heb ik ook niet gezien.

Kreeg alleen de opmerking dat ik een rood oornetje aan moet doen ipv een blauwe, maar die rode kon ik niet vinden op dat moment. Ik ga de buitenwedstrijden allemaal met oornetje rijden, dan is veale veel rustiger heb ik het idee

Bianca je bent bij mij ook welkom hoor, het liefst wil je natuurlijk zelf mennen, maar als je gewoon ' iets ' wilt doen ben je welkom

Ik kwam ook nog iemand tegen waar ik het menbewijs mee heb gehaald. Die had de kinderen en man in het familiepark 'gedumpt' en ging zelf de hele dag de marathon kijken