[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:31

Renske ja daar heb ik ook wel last van gehad. Gelukkig is Ariel zelf oké. Hier ooit eens een klapband gehad, ik zat zelf letterlijk naast de wagen van schrik, maar Alex die stopte en keek achterom van "Volgens mij hoort dat niet zo". Zo'n droge reactie, elk ander paard was ervandoor gevlogen wegens de klap. Maar Alex is sowieso een grote droogkloot.

Stoer zeg Tine!

Alex is vrijdag flink onder handen genomen door de tandarts dus hij mag nog even rustig aan doen. Hij had een golvend gebit en veel haken, waardoor hij sneetjes in zijn mond had, dus dat moet eerst helen nu.
Afbeelding

De tandarts vroeg zich af waarom hij zo trok en ik zei "Hij probeert op rust te staan". Onder verdoving ben je niet heel erg stabiel en Alex ging hangen aan de voorkant om maar dat voetje op rust te kunnen zetten.
Afbeelding

Verder heeft Alex sinds het tandarts bezoek al 2 keer de nieuwe hooibalen naar onderen gesmeten dus ik denk dat zijn tandjes wel weer goed zijn nu. Het nieuwe hooi is kennelijk veel lekkerder dan het hooi van vorig jaar. Dit was vanochtend. _O-
Afbeelding

En verder heb ik gisteren, want het was eindelijk eens zonnig weer, met Jorie gemend. Dat ziet er als volgt uit, mijn moeder voorop op de fiets en dan ik met Jorie erachter aan. Ik kan hem onafhankelijk remmen en sturen verder, maar hij volgt het liefst exact haar pad. We kwamen ook een buurvrouw tegen en toen fietste mijn moeder even iets sneller dan wat hij kan bijbenen. Er kwam ook net een skooter aan, dus ik terug naar stap en in de berm. Jorie geeft gelukkig helemaal niks om verkeer, maar moest daarna wel in een turbodraf terug naar mijn moeder. We waren volgens hem echt te ver achter geraakt. Het was ook een snel rondje, met Alex doe ik maximaal 8.5 km/h. Dit rondje was 9.2 km/h. Volgende keer kunnen we wel wat verder dus.
Dit is een fotootje van toen we bijna thuis waren:
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:34

Haha het blijven shetlanders Jorex. :')
wij hebben nu ook een shet staan om Ariel gezelschap te houden en die is ook telkens aan het zeil voor het hooi aan het trekken om zo te kunnen pakken wat ze pakken kan. :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:51

Ja klopt, maar bij mij zitten er nog 3 draadjes met stroom voorlangs, ik heb mijn vader gevraagd of hij het even kan controleren vanavond. Ik weet trouwens dat het 100% Alex geweest moet zijn, want Jorie is een schijterd met stroomdraden en Alex is een draden snuffelaar, die gaat soms zelfs tussen de tikken door ontsnappen. Maar fijn om te horen dat hij niet de enige shetlander is die aan een zeil loopt te plukken.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:27

renske oeiiii wat een schrik gelukkig kreeg je haar voor de drempel terug brrr

alex en jorie kleine donderstralen hihi

tine wat een knapperd staat hel goed.
gaaf dat boogschieten.

HT heel veel sterkte heftige periode zit je nu in.

Hier een heftig weekend achter de rug.
Vrijdagmiddag teruggekomen van poonnnyykamp :+
Bij thuiskomst waar inmiddels alles vol stond (14 stallen en 8 paarden buiten) aanmelden en verkennen.
zondagochtend moest ik 9:00 uur starten in de dressuur met aansluitend vaardigheid.
Het zeek van de regen dus we waren doorweekt.
Maar ondanks dat ging de dressuur echt top , de vaardigheid ook 1 bal maar wel ver binnen de tijd (3de plek) *\o/*
Daarna hindernissen verkennen en s’avonds briefing en weer verkennen zondagochtend om 8:54 start van de marathon.
Wat een topknol ze keek nergens naar waterbak ook zonder twijfel erin.
Ze is in een jaar tijd van zo ver gekomen echt verbazingwekkend.
Eindconclusie 2de van alle onderdelen bij elkaar opgeteld *\o/* *\o/*
Vandaag alle stallen weer schoongemaakt nadat de laatste paarden vanmorgen waren vertrokken.
Nu net kom ik bij de masseur vandaan en ga ik zo een goede nacht maken ik ben lichtelijk moe :z

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:15

Gefeliciteerd tinkertje!
En gave foto's. :j

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:54

Hallo iedereen. Wat heb ik jullie gemist. Natuurlijk heb ik meegelezen en heel soms iets gepost. Maar ik was meestal te moe om meer te doen. Vooral vorige weer sloeg erin. Wetende dat ik zoveel uren draaide. Dat het de laatste week was met die uren. Iets irritatie met een collega kampleiding.

Niet dat nu mijn extra uren voorbij zijn. Verre van zelfs. Ik sta tot en met de herfstvakantie extra uren te draaien.

Wat ik wel heel erg jammer vind is het feit dat ik waarschijnlijk de bloeiende heide met pony niet ga zien. Vandaag lease, maar geen tijd. Morgen heb ik lease, en ben ik vrij. Maar tot op heden kan er nog niemand mee op de wagen. Best jammer want het lijkt mooi weer te worden.

En vanaf vandaag is pony volledig in de lease met 2 dagen per week vrij. Helemaal happy. Ik heb met vriendinnen afgesproken om binnenkort naar country mill te gaan en naar EJ. Lekker shoppen voor spullen voor pony. Met namelijk een nieuwe singel/schoftje. Want mvr valt nog steeds af en zit nu al op het laatste gaatje rechts en 1nalaatste op links. Korte singel wil ik niet, want die is al redelijk kort/klein. En dan een economisch singel erbij.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:48

Tinkertje nogmaals gefeliciteerd en mooie foto's. Heb zelf niets gezien van de marathon. Alleen de start van iedereen :D nadat ik hiermee klaar was Eef voor de wagen en achter de laatste aan door de hindernissen om toch een beetje het gevoel te houden. Hoop zo dat ik volgend jaar weer mee kan doen.
Ik was zondag ook compleet uitgewoond, wel lekker slapen daarna.

Chamion jammer dat je nu net geen groom hebt als je vrij bent. Hier is de heide al uitgebloeid op een enkel struikje na.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:01

Ik was jullie kwijt, ik had jullie per ongeluk ontstipt.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:02

Belker schreef:
Ik was jullie kwijt, ik had jullie per ongeluk ontstipt.....

:D :D :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:39

Gefeliciteerd, gave foto's Tinkertje!
Is dat je vaste groom achterop?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:51

dat is mijn man _O-
Die is vaste groom tenzij hij er echt niet is dan groomt een vriendin maar dat gebeurd zelden.

belker welkom terug hihi

chamion druk druk jammer dat de grooms niet voor het oprapen liggen dat maakt het soms wat lastiger.

marga lekker aan de rij geweest gelijk heb je om de hindernissen nog even te rijden +:)+

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:28

Is de groom geregeld...
Komende boodschappen eerder dan gepland -:(-
En kan de groom niet eerder (zit dan nog op school)

We kunnen naar de rand van de heide, hebben we heel veel mazzel dan kunnen we nog een rondje eroverheen maken. (boodschappen zijn 9/10 later dan gepland)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:49

Soms heb je van die dagen / weken dat alles net niet meezit irritant is dat dan, **schuift roosvicee toe**

Zie prachtige foto's *D *\o/* en lees spannende verhalen :oo

Heb een keer iets vergelijkbaars meegemaakt met een stuk riet/wilg wat tussen de wielen was blijven zitten en Bente, mijn extreem ritselige paardje van toen, ervoor. Kreeg haar steeds wel weer wat terug maar dan schrok ze ook weer van de rem wat een helletocht. Groom kon er niet afspringen omdat we het spul gewoon niet soort van (bijna) stil kregen. En ik had zoiets van met groom zijn we in ieder geval stabieler :roll: maar goed op wonderbaarlijke wijze weer bij stal gekomen en toen stond ze dus stil ^)
Leuke hobby hebben we toch af en toe :)) <<)

Gisteren weer op Jenn gezeten en paar rondjes in de longeer ring gestapt links en rechtsom. Zit wel raar op zo'n brede pony, ben dat totaal niet gewend. Heb ook geen zadel, dus zit er zo op. En bitloos, reageert ze prima op. Was wel weer erg leuk hoor :D

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:32

VHU dat is dus echt terug bij de basis :D ook met opleiden. :D Heerlijk zo'n brave Jenn.

Chamion het loopt zoals het loop, en het gekke is dat het altijd wel goed komt.

Maar als er een afspraak staat in een week dan lijkt het of alles in die week moet komen / gebeuren.

Maar lekker weer vandaag {:} geniet ervan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:27

Ja leuk he geniet er ook echt van.

@Belker ja dat kan niet he _O-

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:07

In de tijd dat jullie me gemist hebben is er weinig veranderd hier. Het was te warm om te rijden. Ijsco doet het nog goed, freiberger ook, die groeit goed en mijn wei en paddock schieten nog voor geen meter op. We wachten op het hek wat gaat komen en dan kunnen we de rest van de grond omheinen.

Wat leuk VHU dat je op Jen zit, wat goed.

Janouk, hoe is het met Aladin en de edelweisjes?

Tinkertje, gave foto’s.

Chamion, jammer van je geplande ritje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:27

Vorige week zondag liep Thor al zo op de trailer op vreemd terrein, maar ik durfde nog niet te vroeg te juichen. Vanmorgen les gehad op de manege en na afloop liep hij er bijna vloeiend op, 1 hapering. Zoooo blij mee
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:52

Van harte gefeliciteerd Tine! Mooi kado van thor *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:34

@belker het gaat goed met het Tiroler duo en de Rarebier.

Wij hebben nu een koetsen vergunning met heksleutel voor de heide terreinen van het Goose Natuur Reservaat,.......jeeee we kunnen nu de hei op een half uur van huis maar. Dat scheelt een eind rijden met trailer. Dit weekend gaan we. Nu nog kiezen wie er mee mag voor de koets.

*\o/*

Happy birthday, tine *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:11

Tine nog van harte, hoop dat je een leuke dag had! Top Thor _/-\o_

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:17

Tine gefeliciteerd Y)(^) ook met het kado van Thor :Y)

Janouk ook jij gefeliciteerd met de vergunning :list: Kan je ze alle drie er niet voor zetten? 3span.

Zo ik weet ook waarom ik natte voeten kreeg gister, mijn laarzen zijn lek (zool is gescheurd) morgen nieuwe halen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:40

gefeliciteere tine Y)(^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:24

Bedankt allemaal. Ik heb het niet gevierd, maar zo voelde ik me toch nog een beetje jarig.

Gisteren is zoonlief getest op corona omdat hij snotverkouden is. Wat een gedoe zeg, ben 3 dagen bezig geweest om een afspraak te maken. Ik belde gisteren om 16.25 maar weer eens. Zegt de telefoniste doodleuk dat er een plekje is om 16.30, in Emmen. Dat is 45 minuten rijden. Dus ik zeg dat ga ik niet redden. Nee, zegt ze, maar ik maak er een melding bij dan komt het wel goed. Ik nog 3 keer gevraagd of ze dan nog wel open zouden zijn. Ja hoor, ze zijn nog uren open.
In een heel rap tempo de weg afgelegd, komen we daar aan, waren ze al aan het afsluiten, want ze gaan altijd om 17 uur dicht.... Pfff gelukkig hebben ze nog de test afgenomen en nu dus afwachten.

Omdat hij geen koorts heeft, en ik geen klachten, mag ik gelukkig nog wel op pad. Zometeen eerst met Lika mee met een roedelwandeling en dan vanmiddag mijn allereerste TWE wedstrijd en mijn allereerste wedstrijd met Thor. Ik vind het wel heel spannend, moet de dressuurproef uit mijn hoofd rijden en wsl hangen er ook geen bakletters. En dan nog de volgorden van het parcours. Hier staan geen nummers bij..... Als dat maar goed gaat... Nou ja, we gaan voor de lol met je knol.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:33

Nog gefeliciteerd Tine. Fijn dat Thor zo lekker de trailer op loopt. Hier zijn ze opeens ook kalm op de trailer, ik heb normaal 2 pony's die meteen als idioten gaan staan schrapen als we stilstaan. Maar vandaag beide keren niet. Op locatie niet en thuis niet.
Een kennis van mijn menles had een parcours uitgezet van de vaardigheid en gevraagd of anderen van les ook wilden komen trainen. Voor mijn pony's mooi even weer ervaring opdoen vooral voor Jorie is ander terrein altijd nog spannend. Eerst even met Alex getraind, maar die smoorde zowat in zijn vacht met dit warme weer, dus daar was op een gegeven moment de looplust helemaal weg. Prima, Alex daar in de paddock, maar met dat ik met Jorie richting de oefenwei rij, ontsnapt hij eruit. Dus die heeft op stal staan razen naar zijn vriend. Nou Jorie was onderweg bang van 10 miljoen random dingen. Dus die heeft eerst even beide kanten om een rondje gegaloppeerd om het parcours heen, even de spanning eruit lopen. Daarna luisterde hij perfect, ik heb zelfs sommige onderdelen nog in een lekkere galop kunnen pakken met hem. Alex was vandaag echt minder blij, die wordt normaal ook wel voorwaarts van een leuk parcours, maar het was m echt te heet. Verder heb ik afgelopen week met beide een paar keren gemend, maar ik ga Alex binnenkort maar even scheren. Anders kan ik hem niet meenemen naar de les die in oktober weer start. Hopelijk heb jij vandaag ook lol gehad Tine.

Leuk dat je een vergunning hebt Janouk.

Welcome back, Belker!

Balen dat het niet uit kwam met de planning Chamion zeg.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:19