[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 05:53

Anke schreef:
Volgens mij was dat eerder wel een ei1s voor de instructeursopleiding.
Om te jureren lijkt me dat geen eis, aangezien je in de baan ook alle maten en rassen voor jouw neus krijgt.

Leuk dennis! Zal even laten weten als er nog een te kort is.

Flurk ga je ook van start met de cursus in oktober?

Klopt de eerdere cursus haalde ik niet met mijn drukke agenda. Had me dus afgemeld en kreeg later reactie of ik toch niet in okt wilde meedoen

Anke

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:27

Leuk dat je nu meedoet!

Ja had al zoiets gehoord over de 1e lichting.
Deze zijn ook uitgenodigd voor de 1e cursusavond. Wellicht nog een beetje "bijspijkeren"?

Ik jureer adv wat ik zie. Durf ook hoog en laag te punten. Probeer zo objectief mogelijk te jureren. De meeste menners houden daar wel van.
Een enkeling zou zuur kijken, zoals bijv. in jouw geval, als je op dat moment slecht rijdt, krijg je de punten die daar bij horen. Snap dat het niet leuk is. Zeker als iemand normaal hoge scores heeft.
Punten moeten niet persoonsafhankelijk zijn. Puur gegeven op dat wat je wel of juist niet laat zien.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:48

Is het een plan om een nieuw topic te openen voor de jurycursus? Ik zie dat er meer belangstelling voor is, maar dan is het doel van dit topic aan het ondersneeuwen.
Anke, wil jij die evt openen?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:29

Indd Anke, vind ook dat er rechtvaardig gepunt moet worden op wat wel en niet gezien laat worden en niet persoonsafhankelijk. :)

Gem, dat is een goed idee!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:24

Is er al een jury topic inmiddels ?
Hier geen wedstrijd maand voor de pony, eventjes chill aan..
Morgen lekker strandrit maken, Oktober wel weer een start in Nijkerk staan.

En nog leuk nieuwtje... Ik krijg een nieuwe wagen. Nouja 'krijg' ik heb een nieuwe wagen besteld en alles word prescies hetzelfde alleen er komt een molenrem op en grotere wielen. Kon hem heel goed inruilen bij Kraay, en omdat ik zogoed bezig ben met theraphieen en een zware periode beleef krijg ik het resterende bedrag wat erbij moet van mijn ouders. Zo ontzettend lief, en blijf en trots. Dan weet je waar je voor vecht. Vecht om mijn sport te kunnen blijven beoefenen, mijn hobby en mijn alles. Me elke maand scheelbetaal aan dat heerlijke ventje en mijzelf wil opleiden met een jonge enthousiaste pony. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:54

Gem schreef:
Is het een plan om een nieuw topic te openen voor de jurycursus? Ik zie dat er meer belangstelling voor is, maar dan is het doel van dit topic aan het ondersneeuwen.
Anke, wil jij die evt openen?

Contact loopt niet zo soepel. 2 mails gestuurd met suggesties en vragen.
Nog geen reactie gehad. Dus wacht even op wat meer info.
Zal maar eens bellen deze week.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:24

Afbeelding

Meneer Anton aan het werk in zijn eerste mini marathon

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:05

Jongens..zullen we het weer ontopic houden over dressuur/vaardigheid? Tis meer een HK aan het worden zo..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:56

Stoer is Meneer Anton!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:26

Moderatoropmerking:
Even opletten dat het geen HK topic wordt!

Overigens, Meneer Anton heb ik net gemist in Hoofddorp :-) Ik was er wel om wat andere combinaties aan te moedigen :-)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:47

Meneer Anton met de lange achternaam deed het erg leuk in Hoofddorp 

Het indoor seizoen begint alweer. Tijd om mijn 4 span verder op te pakken.
Dit outdoor seizoen met mijn 2 span de M door gevlogen, die mogen nu Z starten. Dit zet ik even op de laag pitje om het 4 span op te pakken.
Nu een kwestie van de verenigingen opvoeden, standaard staat 4span nergens in het vraagprogramma, gelukkig passen de meeste verenigingen hier in de buurt het wel aan als ik ze even mail.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:10

Ik zou ook niet eens weten hoe ik dat aanvraag bij de KNHS. Als ik gewoon de mail eruit doe en via mijnknhs later de wedstrijd activeer, dan kom ik het niet eens tegen om hem voor langspannen aan te vragen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:35

De langspannen en de 4 spannen staan er wel gewoon bij hoor, gewoon activeren, staan ze ook op het vraagprogramma, als ik dat zelfs kan, kan iedereen dat :).
Hier in de buurt een tandem dat actief de wedstrijden af gaat en soms een 4-span, dus wij hadden het er wel op staan.
Vrees dat je met de 4-span in de dressuur/vaardigheid vaak de enigste bent, dus de eerste prijzen zullen wel binnenstromen :).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:52

Grainey schreef:
Vrees dat je met de 4-span in de dressuur/vaardigheid vaak de enigste bent, dus de eerste prijzen zullen wel binnenstromen :).

Daar gaat het haar vast om ja, die lintjes.. >;)
Zij kan er vrij weinig aan doen dat er zo weinig zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:01

MelanieB schreef:
Grainey schreef:

Daar gaat het haar vast om ja, die lintjes.. >;)
Zij kan er vrij weinig aan doen dat er zo weinig zijn.

Wat een nare reactie.

Is toch gewoon een feit dat al je als enige bent, dat je dan veel eerste prijzen wint? Toen ik nog secretariaat deed, heb ik wel afgesproken dat er dan gebruiksartikelen kwamen ipv geldprijzen omdat het echt niet uit kan om maar 1 span in een rubriek te hebben.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:05

Nou idd tine10, en die oplossing die jij zegt is idd netjes. :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:11

Dat doen ze bij Ips op de vereniging met de 2spannen ook :j . Het mooist zou zijn als dat ook in het vraagprogramma staat.
In Friesland ben ik wel tegen gekomen 1e proef prijzengeld, 2e proef gebruiksartikelen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:21

Als je een beetje je gezonde verstand gebruikt is het voor menner en vereniging leuk. Als ik bijvoorbeeld bij een kleine wedstrijd start zeg ik bij inschrijven dat ik geen prijs hoef als ik alleen in een rubriek zit. Lintje gaan standaard terug, de hele mooie krijgt mijn groom. En de rest kijk gebruik ik gewoon mijn gezonde verstand :)
En ja paar weken terug wonnen we een prachtige bling deken die kon ik gewoon niet weerstaan :) maar dat was dan ook een wedstrijd met 4 banen vol.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:48

Letsdunit schreef:
En ja paar weken terug wonnen we een prachtige bling deken die kon ik gewoon niet weerstaan :) maar dat was dan ook een wedstrijd met 4 banen vol.

Ach de sponsor was twee incourante maten kwijt. Denk dat die mini en net iets groter dekentjes toch niet zo hard gaan :P .

Maar is wel jammer als je vaak de enigste bent in je klasse. Maar geen reden om dan maar niet meer 4 span te starten toch? Is veel te leuk!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:28

Hier als je alleen in de rubriek bent wel een lintje, en alleen een bon als je een winstpunt haalt.
En als je dan de enige bent die een winstpunt over alle rubrieken haalt van alle deelnemers (die lintje en bon krijgen) ben je toch wel trots.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:34

Hier ook vaak maar 1 vierspan per klasse. Nu hebben we sowieso altijd gebruiksartikelen, dus dan regel ik 'gewoon' wat extra prijzen voor de vierspannen. Ik snap ook wel dat er maar zo weinig zijn, het is ook gewoon enorm duur om 4 pony's/paarden inclusief tuigen, toebehoren en enorme trailer te hebben. Dus ja, logisch, maar wel jammer.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:36

Ik vind alleen in een rubriek altijd zo saai... had ik laatst ook (sulky rubriek) 2 zakken voer en 2 lintjes. Nou had ik ook gewonnen als ik gewoon bij de vierwielers had meegedaan maar het voelde niet echt dat ik dacht van yes, ik heb gewonnen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:46

Ik vind dat je gewonnen hebt als je zelf een goed gevoel hebt gehad over de proeven en daarbij liefst een PR hebt behaald qua punten. Wat de rest dan heeft gepresteerd, of je daarmee eerste, laatste, middenmoter of enige bent geweest, boeit niet.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:48

De laatste wedstrijd die ik heb gereden bleek ik opeens in twee rubrieken ook alleen te zijn, gewoon omdat mijn collega's besloten om maar een proef te rijden.
Het inleggeld was 10 euro, de eerste prijs een kadobon van 10 euro en een lintje, lintje krijgen ze altijd terug van mij, maar die bonnen heb ik gehouden.

Bij ons kregen de eenling rubrieken wel dezelfde prijzen als de grotere rubrieken, ze betalen tenslotte hetzelfde inschrijfgeld en kunnen er ook niets aan doen dat ze alleen zijn, denk dat je ook niet per ring moet kijken of het uit kan, maar over alle ringen.
Als je denkt dat het niet uit kan moet je die rubrieken gewoon niet uitschrijven, om ze wel uit te schrijven, zelfde inschrijfgeld te vragen en dan beknibbelen op de prijzen in die kleine rubrieken verdient (volgens mij) niet de schoonheidsprijs.

Op de hippiade kun/mag je trouwens ook geen tandem en 4 span rijden, dus echt gepromoot wordt het ook niet.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 03:53

Ik lees dat een aantal mensen hun lintje terug geven. Ben ik dan de enige die de lintjes wel super leuk vind? en ze allemaal ophangt in de stal? Ik vind het juist ontzettend jammer als verenigingen geen lintjes meer uitreiken als je prijs hebt.