Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
mijn arm doet bij tijden behoorlijk zeer, zeurende stekende pijn. Moet bepaalde bewegingen / houdingen niet doen en smeer nu met ontstekingsremmende zalf.
Allereerst de beste wensen voor diegene die ik niet als FB-vriendje heb.
) loopt Hero het beste op de Sprenger Duo B-stangetje van rubber. Deze heb ik nu nog te leen, maar voor ohz heb ik hetzelfde bit ( Sprenger duo d-trens) gekocht. Hij loopt er écht fijn op.....alleen zijn dat best prijzige bitten. Wat ik er wel bij wil zeggen dat er ook goed naar de rest gekeken moet worden, want wellicht is er een ander lichamelijk probleem waardoor een paard/pony niet helemaal lekker loopt. Dus naast het zoeken van een passend bit heb ik Hero ook lichamelijk laten behandelen en daar bleek inderdaad dat het niet lekker zat bij zijn kaak.....
!!!
. Ik heb er inmiddels ook een heel zooitje; kan altijd weer van pas komen.
.
fijn dat het nu opgelost is. Die arabiertjes / kruisingen hebben vaak wat 'scherpere' kaakbotten dan andere paarden. Dat zorgt dat de lagen heel gevoelig zijn. Ollie heeft met een menhoofdstel helemaal en met een gewoon leren hoofdstel minder maar toch ook last van haar oren in combi met haar atlas. DIe moet gewoon een heel licht hoofdstelletje hebben / iets met heel weinig druk op haar hoofd. Dus die doet het feitelijk op het endurance hoofdstelletje het beste. Heb poosje sulky gehad en draverstuigje, met dat hoofdstelletje liep ze ook prima ingespannen.
VanHuisUit schreef:Zoooo Hero'tje heeft dure bitjes![]()
fijn dat het nu opgelost is. Die arabiertjes / kruisingen hebben vaak wat 'scherpere' kaakbotten dan andere paarden. Dat zorgt dat de lagen heel gevoelig zijn.
. 

! Ik vind het wel heel leuk dat ze terug komen, echte lieverds.
. Gelukkig heb ik een bitofiel als meninstructeur die ook niet rust voordat het goed is en het Sprenger Duo bit zelfs ism met Letty en Sprenger heeft laten vervaardigen. die had ik ook voor OllieCitaat:hij krijgt van mij nog een 'back on track' nekbeschermer
.
of het materiaal 'er om heen' ... Bente kon totaal anders reageren als het neusriempje een gaatje strakker of losser zat bijv... of cm hoger of lager ...