Ohh ik ben jaloers op die bak!! Wat lekker droog! Mooie foto van VHU Toch nog een net wedstrijdresultaat En mensen die genieten van de zon
Nou, ik heb vanochtend nog wel in de zon gereden. Maar moest tussendoor naar de garage omdat m'n auto ineens enórm lawaai ging maken de laatste 500m naar stal. Gelukkig kon ik gelijk komen, dus met angst en beven in de auto. Zat er een steentje vast tussen 2 van die schijven. Dom natuurlijk, gelukkig niet van alles beschadigd en zomaar weer klaar. Toen eerst maar boodschappen gedaan enzo, en later nr 2 nog even gereden. Kleine pony nog even gewassen en stukje met dr gewandeld. En nu tikt de regen weer tegen de ramen, gatver!!
avaluna
Geplaatst: 09-11-13 20:00
Nog even een dikke knuffel voor Tine en zoon; heel veel sterkte met het verlies van jullie prachtige hond Wodan
@Gem: mooie hoed , ik vind de wagen idd wel te laag.
@Royal: hahaha, heerlijk, fijn dat het goed gaat.
Gem
Geplaatst: 09-11-13 20:24
Thanx voor de meningen .
PeerAppel: gewoon Limburg , maar het veld is het afgelopen half jaar best veel aandacht aan besteed. In april was het nog oerwoud, stond het vol met boompjes, ondoordringbaar struikgewas, bramenstruiken, véééél ondergrondse wortels en andere ellende. We zijn met een hele ploeg bezig geweest om alles om te zagen, af te knippen, uit te graven, door de takkenversnipperaar te halen, af te voeren etc. etc. Daarna is de grond een stuk afgegraven, weer meer wortels...... afijn, onze stalhouder is er wel een paar maanden bezig geweest voordat er gereden kon worden. Het resultaat is een rijring van 40 x 80, met nog een meter of 15(?) om te verbreden voor de vaardigheid. Het veld en naastgelegen weides liggen denk ik 40 cm hoger dan de paden die er langs lopen, dus regenwater is snel weg .
Marjola: Over de wagen, daar hadden we het idd tijdens een eerdere les al over. Een optie is om het lamoen om te draaien, zodat de zweng aan de bovenkant zit. Er zullen dan wel wat aanpassingen gemaakt moeten. Mijn rijstijl moet je maar ff niet op letten. Het was mijn derde les met Moos, en vandaag zéker niet mijn beste les . Was al blij dat ik niet boos werd op mezelf. Ik zit nog te knoeien met alles en teugellengte is daar één ding van. Die krijg ik maar niet lekker op maat. Maar goed, de zon scheen, dus dan gaat de camera mee .
Avaluna, ik twijfel ook erg hoor... het is niet voor niks dat ik het hier ook eens vraag. Maar ja, verkopen.... weg is weg! En sinds de opknapbeurt die J hem gegeven heeft, loopt hij weer prima .
Ik ken dat met je kar. Mijn wagen is ook te klein voor db. Ik heb de wagen gekocht toen ik nog met ted reed. Maar die is 1.51m en db inmiddels 1.68m. Ook geen geld voor een andere. De mijne is wel al aangepast. En voor de dressuur gaat dat prima. Maar voor de marathon niet. Dus wij gaan er ook weer aan sleutelen. Ik spotte laatst de kar van ips. Zo wil ik het ook. Misschien ook een idee voor jou gem. En ik heb mijn stoeltje 7 cm hoger gekregen. Ook fijn. Maar toch maar sparen voor een paardenmaat wagen.
VanHuisUit
Geplaatst: 09-11-13 20:57
Rizanta was ook te groot voor haar wagen destijds. Had 23 inch wielen, wat gewone doorsnee wagen, maar ze had echt 25 inch wielen moeten hebben en ook hogere wagen (Rizanta was 1.75 misschien zelfs wel hoger). Mijn leidsels lagen dus ook op haar kont. Ze bokte nooit maar vond het wel eens eng als ze erg naar vliegen sloeg want dan zag je die benen omhoog gaan en had ik zoiets van oeps straks slaat ze erover.
Nu ik zelfs met Ollie ook een 23 inch wagen heb kan ik me niet meer voorstellen dat ik daar dus een reus van 1.75 voor zou hebben geknoopt
Gem
Geplaatst: 09-11-13 21:00
Flink aan het zoeken geweest naar foto's van Ips, en de wagen gevonden . Zij heeft haar lamoen idd in een soort knik lopen, maar de strengen lopen nog wel omlaag. Zo te zien heeft Det idd meer bewegingsvrijheid binnen het lamoen, dat was ook de reden dat lesmees met het idee kwam om het lamoen om te draaien. Stoeltje staat idd een stuk hoger . Nadeel is dan wel dat je hem niet meer naar voren of achteren kunt schuiven. Hij heeft dan een starre verbinding neem ik aan. (En lachen..... Ips ziet er op foto's heel anders uit dan in mijn droom pas geleden. En heeft ook een heel ander paard )
Gem
Geplaatst: 09-11-13 21:02
Bij ons op stal loopt er zelfs een paard van ruim 1.70 m voor de cob-maat marathon wagen met 21 / 19 (of 23 / 21? , ik twijfel nu) wielen. En er is me nooit iets geks opgevallen .
Laatst bijgewerkt door Gem op 09-11-13 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt
_Marjola
Geplaatst: 09-11-13 21:05
@PeerAppel wij helpen de bak een handje qua waterafvoer door een dompelpomp erin te zetten. Over het land moet je het niet hebben hier, daar kunnen de eendjes op zwemmen...
@Royaltjuh mooi droog gereden en gelukkig viel het mee met de auto!
@Gem mooie rijring hebben jullie liggen zeg! Ik had eerst ook die neiging met mijn handen, maar dat leer je snel af als je daardoor kramp krijgt in je armen. Jij en Moos zijn nog een redelijk nieuwe combinatie dat is altijd aftasten, dus vooral het hoofd koel houden hoor. Als we allemaal gelijk perfect reden is er ook niets aan En inderdaad zomaar een nieuwe wagen aanschaffen is een dure grap.
Van de week ging ik met meer gestrekte benen zitten om mezelf omhoog te drukken in mijn stoel voor een betere houding (zit ook met een wagen die op het randje is qua hoogte). Kan niet wachten totdat mijn nieuwe wagen er is
Edit: bij de wagen van mijn vader zat het stoeltje eerst vast op rechts (en kon wel van voor naar achter schuiven). Hij heeft dit laten ombouwen bij Kraay met zo'n schuifsysteem om 'm in het midden te krijgen. Hierdoor is de boel wat omhoog gegaan (want die buizen zijn erboven opgezet). Het voor en naar achter schuiven kan ook nog steeds. Dus ik denk dat het er aan ligt hoe je de verhoging erop laat zetten.
Gem
Geplaatst: 09-11-13 21:15
Bij mij zat hij ook eerst rechts, maar vorig jaar heb ik het stoeltje in het midden laten zetten bij 't Woud. Ik vind het fijner om recht achter het paard (toen nog de pony) te zitten. Nou ja, voorlopig blijven we maar zo rijden. Volgens lesmees kan ik er volgend jaar best een oefenmarathonnetje mee doen (sprak de optimist). En daarna zien we wel weer verder.
VHU, ik vind Hero op elke foto gaver worden. Hij heeft echt helemaal mijn type kop .
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 21:58
Goedeavond.
Ik ben weer thuis uit onstwedde.
Met moeders 188 (3de) en 185 Met Ingmar 182 en 180. Met Harry in enkelspan. 194,5 en 205 2x 2de Met 2 span voor het eerst Z 215 en 235 en 2x 1ste. Met 4 span 179 en 201. En natuurlijk ook 2x 1ste
Exit @ gem.. misschien grotere wielen onder je huidige kar laten zetten?
gefeliciteerd lanouska ! goed gegroomd vandaag dus en met veel prijzen naar huis. Bicci..haha..die Breez...lekker een booohbal... Gem, idd lamoen ietsje omhoog is misschien fijn voor het veilge idee, idee van grotere wielen vind ik ook niet gek, maar vind het niet misstaan nu. Moos is wel schitterend !!
verder....niets nieuws...nu regent het hier, hele dag zon gehad.
@Gem recht erachter zitten is inderdaad veel fijner. Mijn vader merkte gelijk het verschil. Het mikt ook beter op de A-C lijn enzo. @VHU er even tussendoor geschoten maar wat een mooie foto van Hero! @lanouska super scores! @bicci hihi, paardjes geen fan van voetballen
tine10
Geplaatst: 09-11-13 23:25
Sorry, weer een egopost van mijn kant. Het wordt wel erg zo de laatste tijd.
Wat heb ik vandaag genoten van onze menwedstrijd in Onstwedde. Fijne juryleden, vrijwilligers en deelnemers. Echt een topsfeer, ondanks de zeer lange dag. Ik zit hier gewoon nog na te genieten. Ik heb echt niemand een negatief woord horen zeggen.
En ondanks alles zelf ook nog (zeer onverwacht) heel goede resultaten geboekt. Patrick reed heel leuke proeven in de bixie (zat echt te genieten op de bok. Ik hoorde dat hij beide proeven met een grote grijns zat te sturen. Kon dat zelf natuurlijk niet zien). En ikzelf met Rembrand een 1e (219 punten) en een 2e (213 punten) prijs in de ZZ, met Amerigo een 1e (188) prijs in de M (andere proef 183), en tot slot ook nog de kur gewonnen. Wat heb ik genoten van mijn knollies. Zo fijn willen lopen na zo'n slechte voorbereiding. Toppers. En de kur was alleen maar genieten. Wat is dat toch leuk om te doen.
Bij de prijsuitreiking hebben 3 heren gezegd ook na te denken om volgende keer mee te doen. Helemaal top.
Gem
Geplaatst: 09-11-13 23:34
Lanous, ik heb geen idee of je er zomaar straffeloos grotere wielen onder kunt zetten, ivm onderdoor draaien, remmen etc. Gefeliciteerd met je behaalde resultaten!
Marjola: die AC - lijn was idd iets waar ik altijd commentaar op kreeg, zowel tijdens de les als tijdens de proeven. Ik reed ze niet recht, ging corrigeren, daarna zwabberen (Ster was héél goed in zwabberen, vooral in stap ).
Goeie tips van jullie .
_Marjola
Geplaatst: 10-11-13 00:31
@tine die resultaten zijn wel een egopost waard hoor. Goed gedaan En fijn dat jij en je zoontje allebei zo hebben genoten vandaag, dat is toch wel het allerbelangrijkste
@Gem inderdaad, corrigeren werkt dan alleen maar tegen jammer genoeg. Op mijn vaders coupons ging het van 5en + naast A-C lijn commentaar naar 8-en nadat het stoeltje was aangepast. Dat scheelt wel qua punten en ook natuurlijk qua eerste indruk.
Morgen een omgekeerde wedstrijddag. We starten pas 's middags, dus 's ochtends gaan we nog even met de andere drie aan de gang. Het wedstrijdgevoel ontbreekt ook nog een beetje daardoor.
Ik word hier genoemd haha. Jammer dat ik niet aan je droom voldoe Gem! Ik ben blij met mijn wagen. Det loopt niet in een smal lamoen helaas. Dat maakt het zoeken naare een tweede wagen erg lastig ivm budget.... Lanouska en tine mooie resultaten. Hier is het land ook nat maar mijn bak is grandioos!
Biancacoo
Geplaatst: 10-11-13 07:45
Goedemorgen allemaal.. Slaapristrictie...6 uur opstaan..niet later..gaat erg goed. ik word pijnvrij wakker, wat een genot !!!! gisteren wel gespijbeld en al om 22:30 naar bed gegaan. maar hej..t'werkt !
ik heb om 6 uur de hondjes gevoerd, wil straks trainen maar dan moeten ze wel op tijd eerst gegeten hebben.
Ips heeft grandioze bak ! echt wel !! als ik die foto's zo zag een poosje terug, super dat hij nog mooi droog is ! Marjola kan rustig aan doen pas eind van de middag wedstrijd. succes !! Gem krijgt goede A-C lijn tips ! Tine heeft egopost ! wat fijn dat de dag zo positief verlopen is gefeliciteerd met de behaalde resultaten.
Fijne dag allemaal.
tine10
Geplaatst: 10-11-13 09:43
Goedemorgen Bianca: wat super dat je pijnvrij wakker wordt!! Dat geeft wel heel snel resultaat zeg. Geweldig Ips: nog een goede bak. Ongelooflijk. Hier is gisteravond/vannacht weer zoveel gevallen, dat de kleine bak nu volledig onder staat en de grote bak voor de helft. Maar goed, blijkbaar is aquatraining zeer zinvol, dus ik klaag niet Gem: vwb ac lijn proberen tempo iets hoger te doen, hoe langzamer hoe meer je slingert namelijk. Weet niet of die tip al gegeven is, niet alles blijft hier hangen momenteel Marjola: succes op je wedstrijd
Nu druk aan de slag met de uitslagen van gisteren en nieuw vraagprogramma aanvragen. Van de week dan weer druk op zoek naar nieuwe juryleden.
Wauw, wat een prachtige resultaten van Lanouska en Tine10! Marjola, lijkt me heel handig met zo'n afvoer. Dat is jouw eigen bak? Ik denk niet dat die van ons gedraineerd is of wat dan ook... Is al een wat oudere bak. Er is wel nieuw zand op gekomen in September, omdat het zand helemaal afliep naar binnen en bij het simpelse regenbuitje al vol lag. Succes op jouw wedstrijd!
Gem
Geplaatst: 10-11-13 11:47
Goedemorgen!
Tine: het geslinger had ik met Ster vrnl last van in stap. Tempo omhoog was dan niet zo'n goed idee, dan was het dribbelen. Met Moos ben ik nog helemaal niet bezig met figuren. Grote voltes, recht rijden en van hand veranderen, met voldoende buiging en lichte aanleuning. Verder zijn we nog niet
Marjola, succes vandaag!
janouk
Geplaatst: 10-11-13 14:50
Onze Janouk is echt een zalige pony. Een dochter van vriendinnetje had pas 2 x op Janouk gereden en vandaag is het ze gelukt samen fleur haar droom waar te maken: een winstpunt halen in de dressuur en daarmee startgerechtigd om te springen.Fleur haar eigen pony is een topspringer, maar dressuur is niet haar ding. Nu is de buit binnen, zelfs 2 winstpunten! Janouk deed zo haar best. Lekker ding Zo nu kan ze gaan springen met haar eigen pony. Ze was al 1 jaar bezig om die winsgpunt te scoren. Daarom had ik aangeboden Janouk te lenen
obelix
Geplaatst: 10-11-13 14:59
Janouk, dat is een behoorlijk reis geweest voor de nieuwe schoenen van Image ! Waarom zo ver weg als ik vragen mag? Wat leuk dat Fleur 2 winstpunten heeft gehaald en nu mag gaan springen met haar eigen pony! Leuk hoor !
Baudy toch een winstpuntje meegenomen naar huis. Jammer van de spanning !
Gem, leuke hoed !
Peerappel heeft zo te lezen ook last van veel water in bak en wei. Hier ook helaas.
Maaike : Fijn gereden met Ollie zo te lezen en Hero zn hoofdstel staat m leuk hoor
Royaltjuh, gelukkig viel het mee met je auto Beter zo als dat je wel veel schade had toch?
Lanouska, gefeliciteerd met de punten en de prijzen
Tine super dat de dag zo goed verlopen is. En nette punten gereden ook !
Biancacoo is pijnvrij opgestaan ! Wat fijn zeg! Lekker getraind al?
Gisterenmiddag mn ouders op visite gekregen en savonds lekker gegourmet met zn 4tjes. Vanmorgen de paarden gedaan en uitgebreid ontbeten, nu zijn ze helaas al weer naar huis. De tijd vliegt veel te snel voorbij soms. E. is gaan vissen met de buurman en ik ben even in dubio wat ik vanmiddag nog zal gaan doen
happytime
Geplaatst: 10-11-13 15:00
die janouk.....wauw wat een top-veelzijdige-pony marjola:succes vandaag en voor iedereen die buiten gaat spelen met of zonder paard/pony geniet van de zon kon ik zelf vanmorgen niet zeggen.....stal stond 1/3 blank dus water aan het hozen gegaan,ponys verhuisd naar de winterwei,zomerwei afgesloten,strontvrij gemaakt(geeft echt een gevoel dat het mooie weer echt over is en de winter eraan komt )