[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:47

succes frensie!!! :)

Hier ook zelf mesten :)) De paddockparadise/wei
En ook het geluk van een hele lieve vriendin :D

Nou, nog 10 minuten en dan begint daadwerkelijke D-day.. :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:53

Ik hoef niet te mesten dat scheelt ze krijgen eten drinken worden buiten gezet.

Succes frensie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:40

Aks: komt vast goed :j
Frensie: leuk
PSM: tja, ben wel fanatiek :o . Doe nu even rustig aan, maar normaal gesproken probeer ik ze alle drie iedere dag te trainen. of toch minstens 2 per dag. Nu staat het even op laag pitje en is het maar 1 of 2 per dag. En uitmesten doe ik iedere dag. Op stal staan ze niet zo veel, hooguit paar uur, maar de wei wordt ook iedere dag uitgemest. En dat is best een klus. Ik weet niet hoe het kan, maar ze lijken wel meer te mesten dan voorgaande jaren (ik tel altijd de hopen en dat zijn er gewoon veel meer per dag dan voorheen)

VHU: paar uur per dag is altijd beter dan niets en zal best lastig zijn om daar ergens een stal te vinden. Is ook geen verwijt, maar ik vind wel dat paarden zoveel mogelijk naar buiten moeten kunnen.

Nou, ik ga even liggen, voel me echt niet lekker en moet vanmiddag nog bij schoonmoeder op visite en vanavond met zoon naar les. Dus nu maar even rusten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:51

frensie: geweldig topic,wat mooi zeg en....gen zadelpijn gehad zolang te paard?
hier de happytime van 10 tot 5 buiten en de ponys hebben loopstal,die zoeken het maar uit wat ze willen(en nu een giga blubberzooi,water kan gewoon niet weg) :n
mooie foto gezien van een span hussen +:)+
ik duik weeronder mijn steen,hoge koorts en verkouden(en snel uitzieken want ik wil zondag echt naar paard en koets toe Y;(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:59

Beterschap HT!
Heb zeker wel een zere kont gehad :D Vooral zitbeenknobbels... geen westernzadel gewend.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:09

Frensie...spannend Gwin word gescand..ik duim heel hard voor je !!
kan me voorstellen dat je last van je zitbeen knobbels heb gehad...is heel anders zo'n westernzadel, maar wel een heel mooie ervaring om mee te maken. :j
HT..he bah..ziek....Beterschap voor jou !! :(:) :(:)
Tine..doet vandaag even rustig aan.. :j
Ik heb de paardjes nog steeds 24/7 buiten staan..maar 2 die doen niets...dus dat scheelt.
de weide word op zijn tijd leeg gelaten en gesleept en mest geinjecteerd...gehooid en dan daarna weer paarden erop. met kruiwagen uitmesten doe ik alleen de stal niet het land.
Aks...D-Day...
vhu,...even terug komen op sterilisteren of castreren van Wis..
de meeste mensen houden idd aan na de 1e loopsheid, hier de husdame die werd schijndrachtig en een of andere ontsteking..dus zij is wel geholpen, alleen de eierstokken zijn eruit, de rest is allemaal intakt gebleven, om zo de minste gedragsveranderingen te hebben, ik moet zeggen...ben er erg tevreden over, ook zij was iets van 12 maanden jong.

fijne dag allemaal....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:42

zo :D gesprek overleefd :):)

Nu over op verheugen op de avond :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:03

Mooi zo Aks, veel plezier vanavond (je gaat zeker niet hier vertellen wat je gaat doen?)?
Tine, ik voel het ook niet als een verwijt hoor, het is meer dat ik het zelf natuurlijk het liefst anders zou zien :o . Mijn ideaal is grote open stal met paddock/wei met verhard gedeelte zodat ze niet in de prut staan en dan gewoon altijd 'los'...dus ik voel me altijd soort van schuldig als ik zeg dat ze niet de hele dag buiten staan. Maar we proberen het zo goed mogelijk te doen :)

Ben wel weer op zoek naar een weiland voor van de zomer, gewoon stuk voor Blondie en Bente dus...beetje in de buurt...

Kom dus elke dag bij stal, soms 2x (vanavond bijv ook weer voerbeurt, vanochtend was ik er dus ook). Het is 10 minuten met de auto, half uurtje fietsen.

Vanochtend rondje bos gedaan met stalgenoot, wat was het lekker weer zeg!

Wat leuk Frensie van jouw topic! Heel veel sterkte bij het scannen....
Beterschap HT!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:36

:wave: :O :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:22

Mijn oppasprobleem lijkt verholpen. De nieuwe oppas van de donderdag gaat ook op de maandag oppassen *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:22

*\o/* *\%/*
De scan liet herstel zien in de pees!!!
Het gat is dicht aan het groeien. Nog niet met heel mooi peesweefsel, maar er is herstel.
Nu is het belangrijk dat ik elke dag ga stappen op het harde, dus toch maar weer muisjes proberen om haar wat rustiger te krijgen.
Over 8 weken weer scannen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:29

fijn frensie!
Hopelijk gaat ze zich gedragen in het stap-proces!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:32

Helemaal super *\o/* wat een opluchting je zou toch zien dat er niets bij is of erger nog, dat het door is ....
Een week of 8 dan maar compleet drogeren, ik bedoel, wat zijn 8 weken op een lang gelukkig paardenleven :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:56

Wat een goed nieuws Frensie *\o/* En dat ondanks de ontsnapping. Wat een opluchting!

Wat zijn muisjes, behalve die ellendige beesten die paardenvoer proberen te stelen?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:12

Goed nieuws Frensie!! Stappen moet wel gaan lukken toch.

Aks veel plezier vanavond !!

Hier staan de paarden ook vrij veel buiten. Alleen op de wei. Ideaal plaatje zou voor mij wezen een grote paddoc erbij die
ook gedeeltelijk verhard is. Daar zouden ze dan op kunnen als de wei echt onder water staat. Nu staan ze een uur
of 6/8 buiten per dag ook wel fijn.

Nou ik ga dus en vrijdag en zondag naar paard en koets. Ga zondag meerijden met de talentencompetie met Robijn.
Ze zochten van de welsh nog jonge pony's. Het is wel leuk opgezet eerst rijden we met 2 onderdelen uit een dressuur
proef en daarna nog een vaardigheid + brug. Ben benieuwd wat ze van robijn vinden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:59

Maisie, dat is mijn ideaal plaatje ook voor bij huis... Nu staat hij altijd op t land, toch land zat... 18 ha voor 13 paardjes...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:03

Tine muisjes is een middel om ze wat te drogeren/rustig te maken en ze zien eruit als anijshagelslag wat ookwel muisjes heet, vandaar muisjes

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:15

Frensie, supergoed nieuws, is het misschien een idee om haar te stappen met bijzet teugels aan schoftje...?
Dat hebben wij met melody gedaan, anders sprong zij ook over al heen ipv te stappen.
Werkte wel goed, zonder was ze niet te houden.
Ik hoop voor je dat het herstel zo goed door zet.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:40

Dat is misschien best een goed idee Biancacoo! Ga het eerst zonder proberen en als dat niet lukt dan eens met proberen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:54

ik duim voor je !
Melody was altijd blij met het idee dat ze toch iets mocht doen, ik hoop dat het voor gwinn ook werkt, of helemaal niet nodig is.
Eagle is goed opgeknapt morgen maar een ronde trainen, en dan kijken hoe hij het volhoud.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:59

Zo net nog even naar de paardjes geweest, Bente nog even gelongeerd terwijl Blondie eromheen racete, zo grappig. Blondie niet meer horen hoesten trouwens. Het was heerlijk rustig op stal en dan vind ik dat altijd zo heerlijk rustgevend met die kauwende tevreden paarden :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:22

@ Gem je staat ook op de facebookpagina leuk !!!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:31

@Maisie leuk P&K! Gem ook P&K. Zijn er nog meer uit het topic die met paard/pony gaan? Dacht het niet toch? We verwachten wel uitgebreide verslagen natuurlijk *-:)
Welke facebookpagina bedoel je Maisie?

Fijn dat Eagle weer wat bijgekomen is Biancocoo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:44

Goedemorgen

Blondie niet meer aan het hoesten, Eagle ook opgeknapt.

Hoe is het met Daan?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:53

fijn van eagle!

Blondie ook weer wat beter :)

Hier een super avond gehad :))

Nu weer aan stage. Straks op en neer naar Den Bosch. Moet een CDrom naar school terugbrengen.. Heb gewacht op die postduif, maar die kwam niet, dus dan maar op en neer daarvoor :+