[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:28

Ah, op die manier! Was een leuke avond gisteren :j Thanks, leuk om te horen!

Filmpje? Dat zou helemaal gaaf zijn!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:29

@Poeltje gefeliciteerd met je overwinning met Peppie en de andere goede resultaten... ik snap dat je na zo'n lange dag als gisteren vandaag even rustig aan doet ;)
@Buckje, gezellig dat je er weer even bij bent... en af en toe een teken van leven is goed genoeg hoor, je hoeft niet op iedereen te reageren ;)
@Nouvel, een dikke knuf voor Fifi... die even moet bijkomen van een paar enerverende dagen :(:)
@Frensie, wel grappig ik had flessen van Dubro schoonmaakspul (ontvetter voor keuken etc...) meegenomen en is écht waanzinnig goed spul... mijn oven en de afzuigkap zijn nog nooit zooo schoon geweest ;) 'lang leve de huishoudbeurs' _/-\o_ := maar goed in het huishouden dat zal en wil ik nooit worden hoor :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:58

Ook weer een teken van leven vanaf deze kant. Nog steeds op de mini laptop.
Morgen komt de nieuwe.

Gisteren zadel gepast bij jeroen. staat m wel goed. Ook nog even op hem gehangen nou hij
gaf geen krimp.

Vandaag eerst een rondje met ferro gedaan en daarna Robin nog even gelongeerd. Aan zn
halster. Had er een dekje met longeersingel opgelegd nou hij gaf er niets om. Ook
is hij niet bang van de zweep en de stap en draf commando's snapt ie ook al aardig.
Binnenkort maar eens een hoofdstelletje proberen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:00

Ollie1 schreef:
@Frensie, wel grappig ik had flessen van Dubro schoonmaakspul (ontvetter voor keuken etc...) meegenomen en is écht waanzinnig goed spul... mijn oven en de afzuigkap zijn nog nooit zooo schoon geweest ;) 'lang leve de huishoudbeurs' _/-\o_ := maar goed in het huishouden dat zal en wil ik nooit worden hoor :o

Weet je wat ook goede ontvetter is? Die van de Wibra, Dasty. Kost 1,99, maar is echt super spul!

He Maisie! Wat goed dat Robin geen kick geeft. Ben benieuwd naar foto's.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:02

owje.....
zondag moeten we als allereerste starten in prinsenbeek....
^)

heb mailtje klaar staan met de vraag of we later mogen...
zal ik die versturen?
word onze 1ste indoor en in totaal onze 3de wedstrijd...pffff
en dan gelijk als eerste... ^)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:45

Hoi allemaal, ik zag Simba <3 , wat ontzettend leuk en het is echt een kanjer en een geweldig stel <3 , wat een leuke foto's van Bente <3 , stoer paardje is het :j 8-) . Fifi die nu wel even haar rust verdiend heeft :j . Goed resultaten voor Poeltje *\o/* , Frensie die toch echt slapend rijk wordt en een man heeft die de stallen doet, ontvetters van de huishoudbeurs en de Wibra, al dan niet deelname aan kampioenschappen, hondjes die uit elkaar mogen, hondjes die vroeg een plas moeten...

@Biancao: wat ontzettend balen zeg van Melody, tjee, ze is ook nog eens ontzettend jong :(:) :(:) :(:)

Vandaag wintertraining gehad met Romeo, was erg leuk, kon er nu ook beter aan rijden en erg trots op mijn mannetje, alleen nu dus hartstikke gaar, pffff. Helaas wilde dochterlief geen pizza, dus nu moet ik zo ook nog gaan koken :') .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:45

Poeltje ik ga zo je topics bekijken!
Ik doe planningsdiensten voor een bedrijf dat medisch transport verzorgd. Geen spoedritten maar bijvoorbeeld nu met de wintersport mensen ophalen van gipsvluchten met taxi of ambulance of mensen ophalen in het wintersportgebied als ze niet kunnen vliegen. Bedrijf moet dus 24/7 bereikbaar zijn en ik werk vooral 's nachts en in het weekend, gewoon vanuit huis.

Bicci gewoon je mailtje sturen, nee heb je, ja kan je krijgen!

Maisie ga je Jeroen ohz inrijden?

Dienst zit er bijna op, dan lekker maaltijdsoepje opwarmen en vanavond lekker bankhangen (doen we de hele dag al ;) )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:51

http://www.endomondo.com/workouts/user/2246818

Ik weet niet of jullie in deze link kunnen komen, maar het is wel gaaf om te zien omdat het ook de hoogteverschillen meehoudt en je kan zien waar je draaft etc. Het was een zalige rit met goed weer. Wij zijn niet zolang gegaan, omdat wij met zijn vieren op de koets zaten; dat is toch wel zwaar met het enkelspan heuvel op.
De keren dat ze 17 km p/u ging was zo grappig. Mijn zoon ging van de wagen naast haar rennen. Dan gaat ze steeds harder draven om hem bij te houden en de hele tijd knorren. <3
De 2e keer zat mijn zoon al weer op de wagen, maar werden wij ingehaald door een mountainbike met een fietser erop in dezelfde kleur jas. Janouk dacht dat Michael haar voorbij fietste en ze ging in uitgestrekte draf achter de fietser aan. Die fietser vond dat iets minder :D :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:52

jahtoch frensie,
maar aan andere kant, dan ben je dr ook wel gelijk vanaf ...

lastige keus...
manlief zei gelijk, mooi lekker vroeg, majah, misschien is afkijken ook wel fijn toch?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:34

Ik zou het niet weten Bicci, heb nog nooit een menwedstrijd gehad.

Janouk wat grappig dat Janouk dat deed! Ik heb een haflinger ohz gereden en de eigenaar mende recreatief. Ben weleens meegeweest en als zij ingehaald werd door een fietser ging ze ook altijd harder lopen om de fietser bij te houden!

Dienst zit er lekker op, soepje naar binnen gewerkt en nu lekker in bad :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:39

Frensie ja ik wil jeroen onder het zadel gaan rijden. Weet nog niet of ik er zelf op ga zitten om
in te rijden.

Bicci zou gewoon een mail doen hoor. is toch makkelijker om eerst even te kijken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:12

Inderdaag gewoon mailen, nee heb je, ja kun je krijgen.

Hier een druk dagje gehad. Nog niet naar stal kunnen gaan, is niet anders. Morgen maar weer een poging.

Net gegeten bij schoonouders, maar is verkeerd gevallen, hoop niet dat ik nu (weer) aan de beurt ben.

Nog even aan de studie, loop ontzettend achter, dus moet echt even fanatieker er mee bezig gaan. Daan ligt net op bed dus nu alle rust.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:11

Hier lekker dagje, zonder paarden deze keer :+ maar echt uitgerust ben ik niet bepaald en morgen weer aan het werk :roll:

@Bicci tja, je moet soms als eerste, soms als laatste, zo is dat nu eenmaal. Groot voordeel als (een van de 1e starten) is wel dat je dan ook klaar bent, 't is rustig met losrijden en je kunt daarna peerd wegbrengen en rustig gaan (na)genieten. Ik weet niet of je er wat wijzer van wordt als je anderen ziet (wordt zelf denk ik nergens wijzer van hahaha). Maar goed, ik weet het ook niet hoor, heb nog nooit indoor marathon gedaan :o
@Maisie wat leuk dat Jeroen 't zadel past (en braaf was)
@Janouk mooi overzicht zo & mooi afwisselend ritje qua hoog/laag, welk systeem hebben jullie dan op de wagen :o?
En Fiefke helemaal afgedraaid van haar voorjaarsvakantie :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:24

Heb het al gezien: bijna iedereen heeft genoten van de zondag *\o/* ! Dat is vanavond met een fleecedekentje over de benen, lapje op schoot, toch wel lekker lezen hoor :j .

Gem heeft vandaag lekker gelest, na een weekje schip :j . Volgens lesmees liep Ster vandaag bij mij beter dan donderdag bij hem :D . Ik zal het er maar op houden dat ze me lievvvv vindt :+: .
Vanmiddag bij vriendin Loes haar debuut (oefendressuurwedstrijd HC, onder de man) met de jonge GVR (Grote Vriendelijke Ronin) proefje gaan voorlezen. Gestelde doelen waren: "kennis maken en braaf zijn met / op vreemd terrein" Niks meer, niks minder.
Ronin kwam ogen te kort toen hij de trailer afkwam. Hinniken en met puppy-ogen kijken naar alles wat op een paard leek. De losrijbak was lastig voor hem; een bakje van ca 36 x 18 meter schat ik (misschien nog wel kleiner), waarin 8 paarden tegelijk losreden, waaronder iemand in dameszadel met een prachtige, lange, grijze, wapperende rok :D . Hij ging enkele malen in galop de andere kant van de bak opzoeken om daar snuivend naar dat indrukwekkende spektakel te kijken. Toch bleef hij best braaf.
Daarna de ring in. Ze kregen uitgebreid de tijd om de ring te verkennen, jury was niet moeilijk. Proefje daarna ging vérre van vlekkeloos, maar het doel was behaald, hij bleef best braaf :D .
Ik had zelf ingeschat dat ze tussen de 165 en 170 punten in zou zitten, maar tot haar verbazing kreeg ze 177 punten :P . Zat daarmee ongetwijfeld in het "rechter-rijtje" zoals ze dat bij Eredivisie Live altijd zo mooi zeggen, maar we zijn met een tevreden gevoel weer huiswaarts gegaan _/-\o_

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:32

Bicci, ik kijk nooit naar anderen. Ik rijd mijn eigen lijnen altijd. Is niet altijd goed, maar daar leer je ook van. Je kunt door bij anderen af te kijken ook gaan twijfelen aan je route en daardoor fout gaan rijden.
Net wat vhu zegt, als je als 1e bent ben je optijd klaar, kun je paard wegbrengen en daarna kijken. Daar leer je wel van, omdat je weet hoe je zelf hebt gereden.

Wij waren vanmiddag bij vrienden op visite. Hebben een dochter van net 13. Heeft op de manege gereden, maar leert daar niet veel meer. Ze vroeg of ze met mij mee mocht naar de paarden. Ze woont vlakbij. misschien toekomstige groom. Ze is niet bang in ieder geval. Ze is groter dan mij, ruim 1.70. Dus voor Alwyn te groot, maar wel oud genoeg als groom. Misschien dat ik haar wel op veale zet en als ze wat ervaring heeft ze misschien wel achterop kan staan.

Werd van de week ook gebeld door een oud collega van mijn vriend. Die dochter (11) zocht een verzorgpony. Zij is nog niet zo groot, heeft ook ervaring op de manege.

Wie weet kom ik dan eindelijk aan mijn groom(s). Eerst maar zien en dan geloven

Heb vanochtend uitgeslapen, nadat ik Daan eerst een fles om 7 uur heb gegeven. Daarna dus op visite, toen nog naar schoonouders. Vanavond aan de studie. Gelukkig een rustige week voor de boeg en hopelijk tijd voor paarden en studie.

Super gem. Fijn is dat als de doelen gehaald worden.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:47

ben ik weer, van de week harstikke druk gehad, twee stagiares twee weken lang, is best vermoeiend %)
niet alles bij gelezen.
zag bij sommige nog wat vervelende dingen thuis, sterkte hiermee.
vandaag voor het eerst weer dressuur gestart, voor het eerst Z met Pink, ging goed, twee keer eerste met 212 en 219 punten!
dus dik tevreden :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:07

Kiss super punten hoor. En dat voor de eerste keer weer.

Ik ga mijn opdracht inzenden en dan slapen. Morgen een lange werkdag voor de boeg.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:21

goedeavond

ik ga mee met de laatste samenvatting, heb weer is last van me oren -:(- .
morgen naar HA voor doorverwijzing zit al weer stik onder de pijnstillers
ik heb vanochtend heerlijk uitgeslapen tot 11 uur en ben vanmiddag even met me moeder naar de pony's geweest en hebben voor het eerst even een stukje gelongeert. ging helemaal niet verkeerd *\o/*

omdat ik toch al erg smerig was maar meteen even de kar schoon gemaakt al vast voor de les van gerard leijten. moet alleen nog even de luchtballonen en banden op pompen. toen ik met de kar bezig was ook maar meteen me auto gewassen ik was toch bezig dus kon mooi in 1 moeite door.

vanavond even gekeken waar heukelom (onze eerste wedstrijd op 31 maart en 1 april) ligt. ligt naast tilburg is voor ons enkele reis 225 km |o moeten nog maar is in het team overleggen of we vrijdags of zaterdags af reizen. maar voor de rest wel er weer super zin in om aan het nieuwe seizoen te beginnen maar eerst nog les van gerard leijten *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:08

simba <3 wat goed gedaan
fief is moe na een vakantie
daan is nog niet beter,maar mama rijd wel ff winst *\o/*
janouk heeft een mooie rit gehad.
maisie heeft zadel voor jeroen en gaat hem berijden (maar niet inrijden)
en verder ben ik alles kwijt.....sorry
ben zelf heerlijk buiten geweest vandaag,tiamo weer eens deel tuig opgelegd en maar weer eens begonnen met leren:dat-links-geen rechts-is enz....en.....jawel links werd links...... *\o/* daarna nog ff opgezeten.....mijn schoen is dan erg intressant :j
sun weer eens laten lopen,en mesthoop opgetast......Yeh fitnessssssssssss pffffff

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 07:55

VanHuisUit schreef:
@Janouk mooi overzicht zo & mooi afwisselend ritje qua hoog/laag, welk systeem hebben jullie dan op de wagen :o?
)

Niets geen systeem op de wagen. Het is een gratis app van http://www.endomondo.com op je mobiele telefoon. Hij is gemaakt voor hardlopers, die gewoon hun mobiel in hun zak houden. Er zit echter ook een keuze voor paardrijden op. En het werkt super. Je start de app op als je gaat rijden en als je weer bij de trailer bent, druk je de app uit. Hij houdt zelf alles bij en slaat het op. Je kan dan zien hoever, hoe hard, hoogte percentages, etc. etc. Je hoeft niets te verbouwen of aan te sluiten. Het werkt op je gps in je telefoon.
En het belangrijkste.........................het is gratis.
Trouwens ook wel een eng idee, dat je met je mobiele telefoon zo exact te traceren bent, dat ze zelfs zien op je berg op of af gaat.

@kiss; wat een super Z debuut. Ik ben jaloers op je geweldige punten. Daar teken ik voor bij de districtskampioenschappen. _/-\o_

@tallechie hoe is het met Daan zijn drinken?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:15

Goedemorgen allemaal!!

Kiss super debuut! Gefeliciteerd!
Tallechie druk zondagje gehad en misschien een groom!
Lanouska aan het schoonmaken geweest, auto hier is ook super smerig.
HT lekker met Tiamo bezig geweest en met mesthoop fitness ;)
Janouk gaat je batterij van je telefoon niet heel snel leeg met zo'n app aan? Ik heb een gps horloge en die gegevens kan ik ook op de computer zetten.

Hier de ochtendgymnastiek op de Wii al achter de rug. Ontbijtje net op. Nu maar even woonkamer poetsen en daarna naar stal. Ga Gwin vandaag longeren. Vanavond weer dienst. Fijne dag allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:31

Hier om 5.30 gewekt door hondje die er uit moest := in het kader van ons goede huwelijk er maar direct uitgegaan maar hoop dat toch wat op te kunnen gaan rekken deze week :O

Moet zo op stage-bezoek. Zoonlief en pup gaan mee, kan ik daar even in de wachtkamer zetten en daarna gaan we stadswandeling voor kinderen doen in Haarlem, ziet er leuk uit.

hafjelinger schreef:
KimmLoveTenn schreef:
Sterkte voor alle nabestaande.
Is het bekend waar hij aan is overleden?

Martin had kanker maar daar is hij (gelukkig!) niet aan overleden.
Terwijl hij les aan het geven was is het span waarbij hij op de koets stond op hol geslagen en is hij van de wagen afgevallen. Hij is in het ziekenhuis overleden.
Gestorven in het harnas...

Dit wist ik dus niet. Vind het wel heftig. Ik men altijd met cap, maar afgelopen vrijdag stapte groom op zonder cap. Soms word ik er wat moe van het altijd te moeten zeggen, maar ik ga het toch maar weer doen.

Gisteren is Snuitje nog meegeweest in het vierspan. Hij was helemaal :):) Bente wordt vandaag gemend en morgen gelongeerd, het lukt mij niet vandaag of morgen. Pup kost natuurlijk ook veel tijd en vooral energie, voor 't hondje is het ook nog te vermoeiend elke keer mee op en neer. Wel lekker dat het al weer langer licht is trouwens, het was gisteren pas 18.30 toen het begon te schemeren.

Kiss gefeliciteerd, mooie punten hoor.
Lanouska sterkte met je oren, lijkt me echt super irritant.
Janouk bedankt voor de info, zal het eens opzoeken erg handig met (m)endurance training.
Frensie ook al druk.
Iedereen fijne dag!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:08

Tja VHU kleine hondjes, kleine blaasjes, moeie baasjes ;)
Eventueel kan je na 8 uur 's avonds haar water weghalen, zodat ze 's nachts niet teveel drinkt.
Gwin is lekker gelongeerd, beetje aan het vegen geweest op stal, ik heb 'last' van voorjaarsschoonmaakwoede. Dus ga zo de keukenkastjes onder handen nemen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 15:30

goedemiddag

@vhu oren zijn ook erg irritant, maar vooral erg vermoeiend. ben vrijdag naar huis gestuurd van het werk en eer dat gebeurt ben ik echt heel erg kapot. %)

vandaag weer bij HA geweest. doorverwijzing gekregen en meteen een afspraak gemaakt. voor jawel schrik niet 12 maart duurt gewoon nog 2 weken -:(-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:44

pff lanouska,...het mag tijd kosten zeg...
de zorg in nedeerland gaat er allemaal niet op vooruit he... :-(

ballonen-bicci-tussenstand...

al de 3de dag dat ik de dag een 0,0-0,5 durf te geven op de schaal van
0=helemaal toppie..
10= schiet me nu maar lek

ben wel veel moe nog...
maar dat weid ik nu nog maar even aan al die jaren opgebouwde vermoeidheid door de hoofdpijn...

zou er dan echt een eind in zicht komen aan mn hele leven hoofdpijn?
durf er haast niet aan te denken.
:o