[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:08

Ik ga naar de stad leuke gekleurde bontjes halen voor mijn pessoa :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:15

da's leuker dan mijn puinruimactie :))
ga zo de ws nog oprumen en dan ben ik weer klaar :P Gooi nog een nieuwe aan :)

T was vooral papiere en spulletjes die net even nie op hun plek lagen :))

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:26

Succes nog,, als ik op stal ben ga ik ook maar even opruimen.. in de zadelkamer heb ik echt een troep gemaakt..

Wat vinden jullie van deze, oke niet bont.. maar wel Qua bouw lijkt me :D
Edit link vergeten :o http://link.marktplaats.nl/344119727
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 05-05-10 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:28

IvysToeter schreef:
denk ook wel dat als ik het echt graag wil dat sabine nog wel een keer langs wil komen .

Dat wil Sabine zeker maar eigenlijk wil Sabine eerst zien of Kim het zelf kan. Nee hij blijft super staan met inspannen, ik span hem gewoon los in en verwacht dat hij blijft stilstaan. Uitspannen idem dito. Aangezien Kim het de afgelopen 3x zelf heeft gedaan, van inspannen tot rijden, denk ik dat het bij haar thuis geen problemen op moet leveren. Alles wat je er bij een groene pony op wil hebben zit erop.
En nog een beetje extra want als ik mijn heren aan laat zetten blijft Wobbe gewoon achter, hij is echt met zijn hoofd bij de menner ipv bij andere paarden.

Hij is nu weer naar huis dus ik ben heel benieuwd naar wat er over 2 weken gebeurd.

Nouvel ik vind jouw paard zoooo ontzettend gaaf staan voor de kar!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:15

GRRRR ik word gek!!!!!!!!!

Ik moet voor vrijdag een beamer regelen, op zich zou dat niet zo'n probleem moeten zijn, maar ik red het eigenlijk niet om deze op vrijdag op te halen en terug te brengen, ik zou dus donderdag, vrijdag en zaterag moeten betalen. Dat vind ik iets te gek worden.
Iemand zou het regelen, maar kreeg vandaag telefoontje dat het niet gelukt is grrrr

Nu heb ik dus stress ben 3 dagen bezig geweest met een powerpoint en dan zul je zien dat het nog niet door kan gaan ook

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:39

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:56

@ Napie heeft blaren van het lange lijnen met Dids :(:) Volgende keer goede loopschoenen aandoen :+
@ tallechie: als ik dichterbij woonde zou ik je helpen (heb vrijdag een vrije dag), veel succes in ieder geval!
@ Dennis: heb gereageerd!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:20

Evelli, wat is er met je sulky dan?

Nouvel, leuke foto's! ik vind je witte spookie zo leuk voor de wagen!

Laura, als je liever geen pony hebt met 'problemen' zou ik als ik jou was gewoon nog even verder zoeken.
en desnoods nog even wachten...
je hebt toch geen haast?

Wobbe is weer thuis :D
we hebben eerst bij sabine nog even een rondje gereden.
en haar vader heeft foto's gemaakt.
Toen we thuis kwamen heeft wobbe even in de stal geplast en wat gedronken.
daarna mocht hij kennis maken met Rafiki :D
Ivy deed wel even boos tegen wobbe (lees: een paar keer flink van zich af gebokt en gemept)
maar ze beschermd Rafiki en daar is niks mis mee.
Rafiki was heel erg nieuwsgierig naar wobbe, maar ja hij mag niet te dichtbij komen van mams (maar dat komt nog wel)
als ivy naar wobbe liep omdat ze achter rafiki aan liep dan rende wobbe gewoon weg.
ze moesten weer even uitmaken wie de baas is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:21

Moet even iets aan aangepast worden :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 05-05-10 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:31

Wat een heerlijke foto's allemaal 8-)

@Rivaldo: als je voor bont gaat, zou ik voor bont blijven gaan. Maar ik denk trouwens dat bont en schimmel of bont en dezelfde kleur vos ook leuk staat. Of eentje met veel wit. Er staat er ergens een voor jou hoor. Ik zou persoonlijk trouwens ook gaan voor een die al beleerd is in tweespan, want met tweespan heb je zelf geen ervaring (of heb ik iets gemist?). Dan kan Rivaldo het zo ook goed leren. Ga je trouwens ook je tweespan koetsiersbewijs halen?
Het is heel moeilijk hoor een goed tweespan te formeren. Je hebt niet alleen met maat / kleur / formaat te maken maar zeker ook met karakter. Misschien anders een idee om eerst eens bij wat tweespan-menners te gaan kijken en luisteren wat ze allemaal te vertellen hebben, krijg je een beetje een beeld wat er allemaal bij komt kijken.
En daarbij moet je ook nog een tweespan tuig etc aanschaffen :$ dus ik zou alleen gaan voor iets wat je echt 10000% aanspreekt en echt helemaal past binnen jouw plaatje.

Wij hebben hier niet veel met de poons gedaan vandaag. Enorm onkruid wezen wieden in de tuin, stal & paddock aan kant gemaakt zodat ik morgen niet aan de slag hoef in tuin of stal en lekker kan gaan mennen. Pony's op de dijk gehad, ze hebben zich flink uitgeleefd en konden in het volle gras eten. Volgende week vrijdag gaan ze naar de zomerwei, moeten ze wel aan wat meer gras gewend zijn. Freddy heeft toch best een tik gehad van de castratie, is een beetje ielig en dunnetjes. Dus die kan een paar maanden volle wei goed gebruiken. Alwyn ziet er super uit, vrees dat hij veel te dik gaat worden }:0

Tja, ik men als ik tijd heb en of het dan regent, sneeuwt of de zon die schijnt maakt mij niet uit. Vind wel dat je je met mennen veel beter tegen de regen kunt beschermen dan met rijden. Maar aan de andere kant tegen kou, jeetje zeg ik ben op het paard nog nooit zo verkleumd als van de winter een paar keer op de bok, niet normaal.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:42

Ja ik zat inderdaad aan bont of een vosje in dezelfde kleur met 4 witte benen en een bles enzo.. :).. Rivaldo is al in het 2 span uitgebracht. Ik moet het inderdaad nog leren. Wil zowiezo in het begin eerst het enkelspan bevestigen bij zo'n pony ;)
Ik heb inderdaad geen haast :)..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:53

Wat goed zeg dat Rivaldo daar al ervaring mee heeft.
Dromen van een tweespannetje doe ik ook regelmatig :z of een erbij bij Sim of een bij Alwyn. Bij Alwyn zie ik het helemaal voor me zo'n chique spannetje welshjes 8-)
Maar goed Alwyn kan net fatsoenlijk een beetje in enkelspan, Sim ramt zijn toekomstige maatje uit de wei dus hier is het momenteel ook alleen nog maar dromen :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-05-10 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:53

welke wagen vinden jullie mooier de wagen op 460 of de chrome van sander_lotte achter rivaldo? (de chrome kan ik nu kopen de andere nog verder sparen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:56

Het gaat erom wat jij mooi vindt he :+
Ik vind die van SanderLotte helemaal super gaaf, had er graag ook zoeen gehad maar die van mij is dus 2e hands en dan heb je het niet voor het uitkiezen. Het grote voordeel is ook dat het bij elk soort pony past, ongeacht de kleur.
Maar goed ik ben zo iemand van de oude stempel, hou van simpel en niet te veel poespas (die rode onderleggers die ik van jou heb overgenomen moet ik nog elke keer aan wennen :D ).

Als ik het echt voor het uitkiezen had zou ik voor een gegalvaniseerde gaan, weet niet of ze zo'n versie hebben. Dat roest niet.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:44

Citaat:
@ Napie heeft blaren van het lange lijnen met Dids :(:) Volgende keer goede loopschoenen aandoen :+

Ik weet van niets, je heb de verkeerde voor je

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:44

:))
ik heb last van een dids, en van blaren :))
loopschoenen moeten nog aangeschaft worden :o Of m'n laarzen dringend inlopen :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:51

Haha Napie, Naaltje, ik zat bijna goed, toch? :o :Y)

VHU heeft gelijk, de kleur van mijn koets past inderdaad bij elke kleur pony.
Enne VHU, dat van de oude stempel, zo ben ik ook eentje (hoewel ik nog maar 20 ben :o ), maar ik heb het ook graag simpel. Woest hier op bokt heeft me al overhaald om met andere kleurtjes te beginnen, heb peesbeschermers (bruin met lichtblauwe rand) gekocht, maar ik heb ze nog maar zelden aan gedaan... Ik weet niet of je er iets mis mee doet, maar Romeo loopt nu lekker, en ik weet niet of peesjes nodig zijn.
Zadeldekje heb ik ook in het babyblauw, past erg mooi bij Romeo! Nu nog een zadeltje... Maar ik weet totaal niet welke maat ik moet nemen :?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:52

:)) 't begin klopte ;)

Ik ga mijn vent ophalen, boodschappen doen.
misschien vanavond nog wat proberen te tekenen :) ouwe hobby :))

*haalt vogel binnen en vriendje op :P *

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:48

Ik ben juist iemand die van persoonlijkheid erg druk is en dan ook veel kleuren :P.. maar ik zal altijd kunnen kijken of ik de velgen die zwart zijn een andere kleur zou kunnen geven. Qua prijs is hij echt een koopje en 2 jaar oud. Ben alleen bang dat ik hem niet in mijn trailer kan opbergen en dus 12,50 per maand extra ervoor moet betalen echt zo'n onzin :S

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:59

Qua kleuren ben ik ook ouderwets. Gewoon veel zwart. Maar sinds het mennen (wedstrijden dan ) heb ik zwart met rood. Was destijds een tip van mijn instructeur om er toch iets kleur in te doen, anders was het wel erg saai. Met ook een zwartwit paard. ;) Peesbeschermers en zo heb ik altijd in zwart gehad. Maar nu voor de pony een rood setje besteld.
En sjabrak onder zadel heb ik nu ook blauw en rood.(staat hem wel heel mooi) Maar ik doe niet mee aan die modekleuren, vind ik helemaal niets.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:01

Mijn marathonwagen is zwart met zilver en bruine bekleding. Sulky is geheel zwart. Tuig ook.
Kleur doe ik wel met beschermers en leidsels en dat soort dingen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:04

tine Jij hebt nu voor rood gekozen, maar er zijn ook genoeg mensen die iedere week voor een ander kleurtje kiezen, dit is écht niets voor mij :D (ook ietsje te kostelijk :+ ) Zoals jij gewoon een bepaald kleurtje kiezen zou ik ook nog doen, maar het moet geen kleurfestijn worden.

Doen jullie je pony's/paarden eigenlijk peesbeschermers aan voor de wagen? Waarom? Hierbij bedoel ik niet enkel op wedstrijden, maar bij ritjes in het bos bijvoorbeeld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:06

Bij gewone ritjes niet :n mocht ik naar het bos gaan dan krijgt ze wel bescherming om. Ook bij vaardigheid/speel uw spel.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:08

Een gewoon ritje is hier wel een rit in het bos. Ik twijfel of ik hem peesbescherming zou omdoen of niet. Ik wil hem niets overbodigs aantrekken...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:10

Gewoon ritje is bij mij alleen maar asfalt ;) Geen bos in de buurt.

Ik heb 3 in 1 beschermers, heel fijn spul want daaronder wordt het niet warm.