[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 23:59

Inova is verhuisd naar een kleinschalige pensionstal. Nieuwe grote boxen, uren weidegang met gras, mooie piste (koetsen toegestaan), gastvrije en meedenkende eigenaren .... en het belangrijkste: Inova wordt er heel rustig van :o . Heel fijn!
En een (bijna) nieuwe trailer gekocht, ook de oude al verkocht. Tijd voor upgrades en doorpakken in de sport. Op 20 oktober inschrijven voor een oefenmarathon, alleen nog een ervaren groom 'boeken' :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 06:39

Gem is on the move :D goed bezig

Hier krijgt Aladdin 2 weken rust. Even gas terug, na een intensieve periode rondom hippiade. Hij is zo gegroeid de laatste tijd. kan hij mooi even alles geestelijk verwerken. We vinden af en toe gas terug belangrijk onderdeel van zijn opleiding.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:38

Gem, wat fijn voor miepje. Staat ze nu ook dichterbij huis dan?
Janouk, groot gelijk! Zijn veel te weinig mensen die dat doen.
Afbeelding
Kippenbillen zachtjes trainen met een hele lichte sleep. Zit geen spier op aan de achterkant.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:57

Gem, goed bezig, stoer hoor, zo met Inova aan de slag.
Janouk, wat goed dat Aladdin even een pauze krijgt !!
Ips, heerlijk aan de slag met de fjordendame .

Fijn weekend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:53

Iedereen fijn weekend!
Nou had best plannen vanmiddag maar staart van Jenn en achterbenen zaten zo onder de mest en modder (ze staan overdag nog buiten) dat ik me daar maar op geworpen heb. Uur later was het weer enigszins toonbaar }:0 Ze is laatste dagen wat aan de dunne. Misschien toch al die nattigheid.
Vanaf morgen trouwens op de paddocks. Het land is nu echt te nat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:24

Gisteren een heel lange wedstrijddag om half 6 opgestaan en om half 10 's avonds pas weer thuis. SGW Ophemert (2,5 uur rijden) met beide ponys. Supertrots op alledrie. Beiden uitgereden, Sam 1e prijs en Rocky 3e. Wat hebben ze weer een bak ervaring op kunnen doen.

Verder zou ik willen vragen of jullie vanaf een uur of 3 even flink willen duimen voor ons. Kan nog even niets zeggen. Sorry

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:56

Wat super knap van zoon Tine! Ik ga voor je duimen vanmiddag +:)+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:55

Ik duim

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:03

Ik duim duim duim
Vanavond openluchtconcert in Caprera van Nick &Simon. Ik duim toch al dat het droog wordt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:20

we hebben geduimd Tine...hopelijk heeft het geholpen.
Janouk.... heeft regenjas en paraplu nodig gehad....was het ondanks de regen leuk ?
vhu is weer lekker met Jenn bezig... blegh... vieze staart.... heel gedoe om dat schoon te krijgen met zo'n mega bos..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:09

Ik weet nog niet of het heeft geholpen. Ik denk het wel, maar weet nog niets definitief.

En Bianca, ik heb zooooooo genoten van je filmpje. Graag heel vaak <3 <3 <3

Vandaag lekker "vrij" geweest, dus allerlei achterstallige huishoudklussen gedaan, maar ook even gemend met Rembrand. En nog naar huisarts geweest. Loop al ruim een half jaar met hielspoor. Van alles geprobeerd, maar het wordt niet beter.

En heb via bemiddelaar (ipv netjes rechtstreeks op school) verzoek om verlenging van opdracht gekregen. Blijf nu dus op donderdag en vrijdag tot de kerstvakantie. Ze willen ook dat ik oudergesprekken en groepsplannen enzo ga doen (had ik eerder al te horen gekregen). Nou niet dus, want ik krijg geen enkele vakantie betaald. Dan doe ik dus ook niets extra's, want daar krijg ik geen geld voor. Ze zoeken het maar lekker uit. En als ze er problemen mee hebben zoeken ze maar een ander. _-:( _-:( _-:(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:48

Heel goed Tine. Jij anders alle zooi netjes maken en iemand anders heeft er weer profijt van. Jammer dan maar voor niets gaat de zon op (met een beetje geluk want met al die regen van de laatste tijd denk je zelfs de zon gaat niet meer op :+ ).

Nou die staart was echt heul vies.... en ze heeft echt een mega staart kan maar mijn hand er nauwelijks omheen doen... dus paar keer uitspoelen en inzepen en laatste keer een halve fles anti klit erin. Maar... ze had een prachtige staart <3 vandaag zat er uiteraard alweer modder in maar dat gaat er dan wel weer makkelijk uit als het een keertje zo flink schoon is gemaakt en in de anti klit is gezet.
Daar is het stalseizoen dan wel weer goed voor, dat je gewoon elke dag of in ieder geval om de dag naar je paard gaat om de stal te doen. Binnen/buitenzetten wordt voor me gedaan maar liefst zet ik haar zelf ook binnen. Als het ff kan :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:17

Whaha, dan toch een voordeel van die zielige staarten hier :+

Echt he, vind het gewoon onfatsoenlijk eigenlijk dat ze me op school niet even hebben aangesproken over hoe en wat. En dat de vakanties niet worden doorbetaald is gewoon zielig. Maar goed, dan ga ik ook maar zielig doen.

Gisteren de honden naar de trimsalon gebracht. Themba zit steeds vol klitten (als hij buiten loopt en nat is (gaat vaak na het wandelen in badje liggen) en dan gaat spelen met Lika, zit er zo weer een klit bij). Hij is nu flink gekortwiekt. Mooi vind ik het niet , maar het is wel heel erg praktisch. Alle lange haren aan achterkant poten, voeten, buik, broek en oren zijn eraf. Dus er komen nu ook veel minder takken, bladeren, klittebollen en weet ik wat meer mee in huis :D

Fijne dag allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:45

Wie van jullie heeft een helmcamera? Welke zouden jullie adviseren?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:58

Tine groot gelijk om die taken niet op je te nemen!
Een kennis van mij heeft een hele dunne die je onderaan je klep van de cap monteert. Je ziet m bijna niet en ik vind de kwaliteit prima. Zou alleen even moeten vragen naar het merk voor je.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:30

Ipsilonka schreef:
Tine groot gelijk om die taken niet op je te nemen!
Een kennis van mij heeft een hele dunne die je onderaan je klep van de cap monteert. Je ziet m bijna niet en ik vind de kwaliteit prima. Zou alleen even moeten vragen naar het merk voor je.

Ja dat is een hele fijne. Die geeft heel fijn beeld. Alsof je zelf op het paard zit als je de film terugkijkt.
Enige nadeel vind ik het klittenband. Daarmee bevestig je het onder de klep en dat blijft niet altijd zitten. Wij hadden dus industrieel klittenband gebruikt toen we hem testten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:05

Bedankt voor het duimen. Vandaag het verlossende bericht. Heel dubbel, want heel erg opgelucht, maar ook heel erg verdrietig. Opgelucht, omdat het echt tijd wordt, Patrick wordt nu echt te groot, verdrietig, omdat we een fantastische pony zullen gaan missen. Samoerai is verkocht. We mogen nog even van haar genieten, want de mensen halen haar na de herfstvakantie pas op.

Afgelopen zaterdag zijn er mensen tijdens de SGW komen kijken. Ze komen uit Rotterdam, dus was voor hun lekker dichtbij. Ze hadden Sam in de dressuurproef zien rijden, daarna nog even wat voorgereden. Ze hadden zelf een extra ruiter mee, die ging er eerst op en daarna het 7-jarige meisje waarvoor ze bedoeld is. Sam deed het zoooooo braaf. Zo trots op die pony. Het beviel ze, dus ze zijn zondag bij ons thuis geweest en daar heeft het meisje ook wat gesprongen met Sam. Dat ging weer heel erg goed. Meisje zat alleen maar te grijnzen en genieten.

Na 2 spannende dagen dan het verlossende bericht.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 23:12

Gefeliciteerd Tine, idd heel dubbel maar fijn dat Sam zich zo fijn liet rijden en het meisje zo genoot. Sterkte met afscheid nemen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 05:57

Gefeliciteerd met de verkoop.
Ik hoop dat ze daar een heerlijk plekje krijgt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:45

Gefeliciteerd met de verkoop. Zal enorm dubbel zijn als ze weggaat, maar het idee dat ze naar een goed huisje gaat zal de boel wel wat verzachten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:13

Vanmorgen paddenstoelenrit gemaakt met Rembrand. Zo ontzettend veel verschillende soorten en maten gezien. Echt prachtig. En ook nog een musher met 4 honden. Hij ging gelijk soort van op de noodrem, maar gezegd dat hij gewoon verder kon gaan. Rembrand vond het wel beetje spannend, maar hij moet zich niet aanstellen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:04

Gefeliciteerd met de verkoop. Nooit fijn om te verkopen -O- maar met een meisje van 7 weer een start maken is aan Sam goed besteed! Met een beetje geluk kan de combinatie dan weer jaren vooruit. Wat leuk zeg. Hier in de buurt dus... grappig.

Prachtige foto's zeg *D en een musher onderweg, neem aan dat Biancacoo niet zover uit de richting was :)) ja zoiets ziet Rembrand natuurlijk niet elke dag :+

Hier was het zulk baggerweer, regen, regen, regen. Poown was er ook helemaal klaar mee kwam dravend naar het hek toen ze mijn auto zag aankomen <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:21

Tine, goed dat de musher stopte, dat is bij veel paarden beter.. we willen geen op hol geslagen paarden door onze hobby.... ik was het niet..
Wat fijn dat sam een leuk thuis heeft gevonden !
Wil graag wat droog weer zsterdagavond en zondag..moet met mn tent op pad.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:58

Zo weer terug van vakantie, een beetje door Nederland, België en frankrijk getourd met de camperbus.

Zag een hele mooie tekening van roos voorbij komen en hand (tandwerk) van Janouk.

Tine heeft Sam verkocht aan hopelijk een fijn huisje, en heeft zich verstandig t.o.v. werk gehouden.

VHu weer lekker aan het tutten met Jen.

Belker lekker aan de rij met vriendin.

Gem lekker aan de gang met mennen.

Weer een oude nieuwe poster erbij (sorry naam kwijt).

Bianca het weerbericht is niet zo slecht voor het weekend toch?

En Assie en Ips ook de groeten.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:49

Hoi!! ik kom even binnenvallen, ik zit al eventjes rustig mee te lezen en dacht weet je wat ik reageer ook!

Zelf redelijk nieuw in de menwereld (Fanatiek dressuur ruiter), vanwege een blijvende blessure van mijn dressuur merrie een welsh pony bijgekocht van 1m20. Ze diende als gezelschapspony voor de merrie, imiddels is het omgedraaid  :') .

Knappe Kyara:

Afbeelding

Eerste begonnen om naast onder het zadel aan de lange teugel te werken.

Afbeelding

Sinds 3 weken word ze beleerd voor de kar (mag volgende week mee naar huis). Hierbij het filmpje van gisteren:

Iemand tips om in Noord Holland lekker buiten te kunnen rijden (omg. Haarlem)? In de toekomst is het de bedoeling om wedstrijden te gaan rijden, maar zelf nog weinig ervaring in het mennen (ben bezig met mijn koetsiersbewijs). Dus dat staat nu nog even op een laag pitje, elke tip of advies is welkom om te kunnen leren en te groeien!