[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:07

@Smickey in Rotterdam hoor, we gaan niet uit de stad verhuizen. Prachtig herenhuis uit begin vorige eeuw.

@Janouk vind het zo spannend met de nieuwe haf. Komt hij/zij uit Nederland of uit Oostenrijk (omdat jullie daar ook zijn geweest)?

@Tine sterkte met je hoofdpijn waardeloos dat soort periodes -O- onze zoon vond tot zijn 11/12e zo ongeveer dat soort weken ook erg gezellig. Dit jaar is de puberteit toegeslagen en is dat niet meer cool :P Onze Tommie is wel eens eerder aan de wandel geweest, is ook wel eens paar dagen weg, maar dan zagen we hem wel ergens in een tuin zitten of gewoon op de stoep. Alleen wilde hij dan niet het huis in. Deze keer zagen we hem nergens, da's dan erg zorgelijk. We zijn hem 2x eerder ook echt kwijtgeweest (naja in 15 jaar is dat niet eens zo vaak eigenlijk), zat hij ook opgesloten een keer in een huis, een keer in een schuurtje. En ik weet dus zeker dat ik hem heb gehoord die tijd dat hij weg was, want ik hoorde gemiauw uit de richting van de overburen. Alleen kon ik er maar niet achter komen waar dat precies was (hier straat met veel buren/grote tuinen en grote beneden/boven en hele huizen). Toch wonderbaarlijk vind ik hoor hoe taai die katten zijn. Hij ziet er nu alweer beter uit. Dat hij onder een auto zou komen was ik niet zo bang voor hier in de wijk rijden ze erg voorzichtig en de grotere straten om de wijk heen komt hij nooit. Waar ik dan wel weer bang voor was was dat een of andere idioot hem wat aandoet (je hebt soms zulke rare mensen... ). Maar gelukkig is hij weer thuis :)

Vanochtend Wiske naar pension gebracht en even bij mijn ouders langs die in het huis van mijn broer zitten voor hun vakantie. Was in Brabant, relatief dichtbij als je bedenkt dat mijn ouders in Oost-Groningen wonen. Nu zo nog even op de fiets naar de pony's ben ik nog even lekker buiten geweest {:}

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:04

Spannend Janouk, ik duim voor goedkeuring !! zou gaaf zijn zeg, is het een heel jonge haflinger, of al beleerd ?
Vhu, Wiske naar pension gebracht,..lijkt me lastig..haha...maar met iets leuks in het vooruitzicht, veel plezier !
Het 1e deel van opknappen van de wanden van de woonkamer zijn nu klaar...alleen nog plintjes..
en in de keuken een paar extra planken in de kast..nu nog 1 kast maken onder de trap..dan kan ik mijn spullen een beetje kwijt !!
houd een chronisch ruimtetekort..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:31

Haha wat zijn jullie nieuwsgierig :D

Nederlands gefokt paard uit een hele goede sportlijn. Ruin. Ervaren menpaard (Paul wil ervaren paard om mee te rijden. Hij wil niet eerst 2 jaar pezen en banden harden etc hij wil meteen aan de slag. 2 x nu mee gereden gaaf en heeeel snel)
maar meer zeg ik niet
ik wil de Goden niet verzoeken. Eerst goedkeuren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:33

haha, tuurlijk zijn we nieuwsgierig Janouk !! haha..
Klinkt mooi....duimerdeduim..duimerdeduim !! spannend hoor !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:55

Janouk: natuurlijk zijn we nieuwsgierig :+ Maar we zullen de keuring afwachten.
Bianca: dat schiet toch al best op dan!! Leuk hoor

Trots op zoonlief. HIj is supermoe (lag gisteren pas om 23 uur op bed en vandaag ook weer heel druk gehad bij de spelweek), maar toch heel keurig gereden bij de viertaltraining. Nu is hij bezig met de spooktocht en zal hij wsl pas om half 12 op bed liggen. Ben benieuwd hoe zijn priveles morgen gaat ;) .

Voor hij wegging nog lekker samen naar eurosport gekeken. Dat was spannend met een prachtige GOUDEN plaats. Te gek.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:04

Goedemorgen :O
geen onweer hier, klein spatje regen, hoop dat het bij jullie ook meegevallen is ?? !!
Verder....wakker geschrokken van een geluid :? Maar weet niet wat....hahaha...
Hondjes blij...lekker vroeg ravotten met elkaar.

Fijne dag allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:21

Verschrikkelijk onweer hier. Zo blij dat Michael Minoes had gevonden voor het onweer los barstte. Pppfff
de honden en katten hebben met zijn vieren op de bak gelegen. Zo bang voor onweer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:55

Goedemorgen
Hier helemaal niets gezien van regen of onweer.
Spelweek was gister pas om half 12 afgelopen. Pfff, wel beetje laat voor die kleintjes.
Maar goed, het was wel weer erg leuk. Vandaag alweer de laatste dag en dan begint maandag school weer.

Ik vraag me wel af wat ruiters moeten doen om de voorpagina te halen. Gisteren gouden medaille, maar niets daarover op voorpagina. Uiteraard wel weer een of ander bericht over voetbal. GRRRRRRRRRRR

Nou, ik ga even lekker krantje lezen en dan straks zoonlief ophalen. fijne dag allemaal

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:31

staat er wel op hoor van de dressuurruiters.

Vanmorgen ff klein rondje met db gedaan. Was wel weer spannend. Kliko dag vandaag. En dan ook nog een verbouwing bij de buren. Dus tussen een grijze container en een dixie door is best spannend.
Ga maandag weer een half uurtje lessen. Lang geleden. weer zin in.
Morgen eerst naar de tuigpaardendag in Ermelo. Onze 2 jarige mag nog een keer haar best doen.
Daarna ga ik door naar het westen. Feestje van een tante die 65 word.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:43

Staat wel ergens verstopt in de krant, maar zou toch op voorpagina moeten staan. Ieder banketstaaf bericht over voetbal haalt wel de voorpagina.

Veel succes morgen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:02

Voetbal is ook zoooooo belangrijk :))
Ik eerlijk moet zeggen dat ik vraagtekens zet bij de belasting die van de paarden gevraagd worden mbt passage / piaffe en pirouettes (steeds langere en ingewikkeldere lijnen met passage/piaffe en steeds meer dubbele pirouettes .... En dan met name wat voor uitstraling dat heeft richting training in subtop en wannabees die volgens mij paard na paard op te jonge leeftijd overvragen. Maar goed :o sorry Y;( is mijn gedachte hoor. Een EK goud als team is een historische zege en zou zeker meer in het nieuws mogen :j en dan ook nog in Aken absoluut mee eens Tine :j

Hier grote grote opluchting :)F alles is vanochtend getekend en dus zwart op wit :D zo fijn dat net voor ons weekje Vlieland is, want we zijn eigenlijk wel hard toe aan een ontspannen weekje. Vandaag zijn we in het nieuwe huis alles aan het meten en met aannemer in gesprek over hoe en wat :list: :)* *\o/*

Wat een onweer/noodweer vanacht... halve nacht wakker gelegen was echt ongerust over de poowns maar ze hebben het goed doorstaan. Ze lagen allemaal te slapen toen ik kwam net :z

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:37

Dit zijn topatleten, die al heel wat trainingsuren erop hebben zitten, die kunnen passage, piaffe etc wel aan.
Het probleem zijn de wannabees die zonder jaren trainen en harden van de banden en pezen etc dit eruit persen bij hun paard, denk ik.

Je kan mij ook niet meer ongetraind op mijn leeftijd in spagaat drukken en op de evenwichtsbalk laten springen. :D beetje boel uit vorm. Mensen vergeten wel eens dat het jaren trainen is voor je op dat niveau bent dat een paard het lichamelijk voor elkaar kan krijgen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:04

zo wat een onweer vannacht,veel wakker geweest van het gekletter van de regen op dakkapel.
gisteren voor de regiokampioenschappen 4 (van de 6)dressuurbanen neer gezet vol in de zon.....zag vanmorgen een foto op de app. dressuurbaan omvergewoeit ,de partytenten waren om.....pffff hard gezwoegt en de wind blaast het ff om. -:(- maar helaas kon ik ze niet helpen.....werken bij de baas.
janouk:fijn dat de kat weer op tijd thuis was.
vhu haar ponys die uitsliepen.
wel gaaf dat goud! en volgens mij nog nooit door een heel mannenteam gehaald? wat nou dressuurrijden alleen voor dames!!!! _-:(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:25

Wanneer hebben jullie regiokampioenschappen dan HT?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:27

nu....springen/dressuur paarden/ponys 3 dagen lang

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:56

Niet leuk HT...alles omgewaaid...hopelijk stond alles weer op tijd rechtop...
drukke dagen nu met kampioenschap, wel gaaf om te zien en mee te maken.

Zo....weer druk dagje gehad..nu uitrusten... :z

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:35

Lang leve facebook. Ik kreeg net telefoontje van buurtgenoot dat een straatgenoot een foto van Timon op fb had geplaatst, omdat hij al paar dagen bij hun huis liep. Dus het monster weer opgehaald. Hij heeft me flink te grazen genomen, wilde niet in reismand. Nu hele dikke en stijve armen, maar goed, kat is er weer. Maar wat extra allergiepillen nemen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 03:41

Manlief en ik zijn klaar wakker ... nadenken over inrichting huis :')

Wat goed Tine *\o/*

Citaat:
Dit zijn topatleten, die al heel wat trainingsuren erop hebben zitten, die kunnen passage, piaffe etc wel aan.
Totilas was met 6 jaar al PrixStGeorge dressuur met 8 jaar Grand Prix. Imo te jong, te veel, te snel.

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:06

Ik ben 2 dagen bezig op de regio kampioenschappen met mijn core business lintjes en sjerepn omhangen. Haha bobo dus
ht ben jij er vandaag, dan neem ik meteen je jam mee. Ze zijn superzoet dit jaar. Dat hebben verdiend

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:29

zoete bramen??? ik kreeg een bekverrekking toen ik een paar bramen onder het plukken in mijn mond stak,dacht meteen: zooitje suiker erbij :Y) brrrr zuuuuuuuurrrrr :?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:53

Zo..ook aken gekeken vandaag..
zonde voor Edwards gal,... echt jammer....Verder bijzonder om weer te volgen..

nu..weer naar buiten, hondjes doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:25

Echt heel sneu voor Gal, maar wat een ruiter. Diep respect om zo'n bom onder controle te kunnen houden. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoonlief vandaag heel netjes gereden, ondanks dat hij nog heel erg moe was van de spelweek.192 en 201 punten (Edward, hij komt eraan hoor hihi) En heel mooi sjabrak gewonnen. Zou vanmiddag nog buitenritje met de andere 2 maken, maar zoonlief slaapt nog.

Straks naar de vereniging om alle kampioenen (ohz en aangespannen) te huldigen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:48

Jij had de punten van zoonlief doorgegeven aan Edward Gal daarom was het allemaal zo spannend :P erg zonde idd en goed van je zoon Tine *\o/* ze gaan echt als een speer he, hij en Sam _/-\o_
Janouk als eredame *D
De bramen die ik heb geproefd waren erg lekker maar je moet echt wel de goede rijpe hebben anders gaat het idd niet goed HT :Y)

Hier heerlijk ontspannen ritje met Ollie (dan dus nergens last van gelukkig, uur of twee gereden) en druk bezig in ons nieuwe huis waar we gisteren en vandaag de sleutel even van mochten hebben om zaken op te meten, met aannemer erdoor etc.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:44

Lekker buitenrit Vhu, superfijn. Leuk al met het huis bezig.
Fijn dat je zoon goed gereden heeft Tine.

Somber weer vandaag...laatste vakantie dag voor mijn man en zoon...
Hondjes zijn rustig..vinden de regen niet leuk..

Ava..hoe is t met je...al meer bekend over de operatie ?
Baudyh, hoe gaat het ?
Maisie, hoe doet cardi het?
Janouk..aan t kroelen met Bjorn..haha.

Fijne zondag..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:19

Met cardi gaat het goed. Was vrijdag een beetje drukjes eens kijken hoe het zo gaat.

Gisteren ff een niet paarden dagje. Ben met vrienden naar Decibel 2015 geweest. Lekker los
gaan in je poncho. Maar wat was het GAAF!!!

Nu beetje gaar maar zo maar eens bij de pony's kijken.